?
Дистанционное обучение и его статус в мировом образовательном пространстве
Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук. 2010. № 11. С. 282-286.
Khusyainov T., Педагогика и просвещение 2014 № 4 С. 30-41
This article discusses the major milestones in the development and establishment of a system of distance education, from the first mention of "correspondent training" at the beginning of the XVIII century to the modern online education, implemented by means of the Internet. The subject of this research is the development of distance education. The author ...
Added: July 6, 2016
Егоров Г. В., Попов А. А., Меланина Т. В. et al., Вестник Православного Свято-Тихоновского гуманитарного университета. Серия 4: Педагогика. Психология 2019 № 54 С. 24-41
The presented paper demonstrates the results of a survey conducted at the Institute of Distance Learning (IDL), Saint Tikhon’s Orthodox University. The survey aimed at investigating the attitude of scientists and practitioners to the issue of communication when teaching and learning theology through distance education. Familiarization with the teaching experience at DEI was organized by means ...
Added: January 1, 2020
Bayburina E., Golovko T., Актуальные проблемы Европы 2010 № 1 С. 222-244
The experience of the well known world business schools in using MBA programs is analysed. Тhe history of MBA programs is presented on many American and European examples. American and British benchmarking in qualities and the content of training programs reflects the current level of business education in many countries of the world. Programs in ...
Added: November 14, 2012
Новосибирск : Новосибирский государственный технический университет, 2012
В сборник вошли материалы по философии современного образования, общей педагогике и современным образовательным технологиям, включая информационные технологии в образовании, экономические аспекты образовательной деятельности, проблемы и перспективы перехода к многоуровневому высшему образованию. ...
Added: July 4, 2012
Radina N., Balakina Y. V., Вопросы образования 2021 № 1 С. 178-194
This article overviews studies exploring the COVID-19 pandemic’s impact on education systems and their responses to lockdown restrictions, comparing available findings with international statistics based on continuous education system monitoring. Global organizations acknowledge disruption of traditional educational processes and emergency transition to distance learning during the pandemic. Scientific literature examines accessibility of online education, alternative ...
Added: February 7, 2021
Chernobay E., Davlatova M., Педагогика 2020 Т. 84 № 11 С. 100-108
The current article is aimed at identifying changes in the professional activities of teachers. Th e authors analyze teacher professional roles in distance learning. In addition, the article presents the results of research of changes in teacher professional roles in the context of an unexpected transition to distance learning during the coronavirus pandemic. ...
Added: November 26, 2020
Krivosheev A. O., Sidorov S. I., Fomin S. S., Информатизация образования и науки 2011 № 4 С. 3-13
This article gives an overview of the comprehensive system that supports training and retraining specialists in a field of information and telecommunication technologies. The system consists of LMS and a number of managed virtual environments for doing practical works in a distance learning mode. ...
Added: January 14, 2013
Zakharova U., Vilkova K., Современная зарубежная психология 2020 Т. 9 № 3 С. 87-96
Student agency serves as a key factor in student success at university, and a crucial factor in distance learning. The forced transition to teaching with distance educational technologies eased external regulation and showed a picture of student agency. This study aims to describe how instructors assess student agency and how it changes with distance learning. ...
Added: October 23, 2020
Mikheeva S., Свит Е. П., Известия Российского государственного педагогического университета им. А.И. Герцена 2014 № 168 С. 122-127
This article examines the distinct differences between ‘distance education’ and ‘e-learning’ in higher education settings, analyzes the advantages of e-learning, formulates the main directions of its use in the educational environment pedagogical university. The article describes the experience of using e-learning in training courses for teachers of economics in the project of the Institute for ...
Added: September 30, 2014
Pavlov A. V., Гошин М. Е., Ершова В. С., ПРО-ДОД 2020 № 3 С. 13-27
В статье представлены результаты интернет-опроса 5 951 респондента, проведенного специалистами Центра общего и дополнительного образования им. А.А. Пинского совместно с федеральным оператором навигаторов дополнительного образования «Inlearno» среди руководителей и педагогов дополнительного образования о переходе на удаленную (дистанционную) форму работы с обучающимися во время пандемии и режима самоизоляции. Среди опрошенных 620 руководителей организаций дополнительного образования и 5 331 педагог из всех федеральных округов.
В опросе приняли участие руководители в возрасте от 40 до 50 лет (40%), в возрасте от 50 до 65 лет ...
Added: September 15, 2020
Bogolepova S. V., Отечественная и зарубежная педагогика 2021 Т. 1 № 4 (77) С. 107-122
Introduction. In spring 2020 tertiary education in Russia underwent an unexpected transition online. The second transition, which was not that sudden, happened in autumn 2020. This study aims to examine students’ experience of online learning in these periods of study. Having revealed the features of online instruction, the author analysed if these aspects were taken ...
Added: August 12, 2021
Leokhin Y., Конькин А. В., Качество. Инновации. Образование 2012 № 2(81) С. 17-22
Article examines developments in the field of network distance learning technology, and its fur-ther development of integrated informational-educational distance learning environment. This environment integrates data and processes of many educational institutions into a coherent whole. This will improve the quality of the motivational-educational level of the student and, consequently, the effectiveness of education in General. ...
Added: March 14, 2013
Talalakina E., Открытое и дистанционное образование 2012 № 4(48) С. 47-52
Анализируется опыт использования новых технологий в обучении в рамках русско-американского международного проекта. Дебаты в формате видеоконференций между студентами НИУ ВШЭ (Москва) и Университета Бригама Янга (Юта, США) послужили площадкой для развития общекультурных компетенций, которые соответствовали каждой ступени в алгоритме внедрения инновационного формата в учебный процесс. ...
Added: December 6, 2012
Диана О. Королева, Анастасия А. Андреева, Татьяна Е. Хавенсон, Образование и саморазвитие 2023 Т. 18 № 2 С. 100-117
The article considers the transition to distance learning in the context of COVID-19 pandemic as innovation. In particular, it shows that the spread of innovation in an extremely fast and compressed way does not fit the classical model of innovation diffusion by E. Rogers. Based on the results of the analysis, the authors supply the ...
Added: June 5, 2022
Orlova M. A., Сборники конференций НИЦ Социосфера 2010 № 5 С. 196-200
Computers have already entered all the spheres of human activity including the process of teaching and studying. Although computers will never take the place of the teacher, they are important and helpful assistants. The use of the computers is a methodical device applied in the modern approaches of teaching of any subject. But will the ...
Added: November 12, 2012
Воронеж : Научная книга, 2012
Added: November 7, 2012
М. : МЭСИ, 2014
Сборник докладов и тезисов Форума "Преподаватель в среде E-learning" ...
Added: October 9, 2014
Taratuhina Y., Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук 2010 № 11 С. 287-289
В настоящей работе предпринимается попытка рассмотреть образовательное пространство в контексте семиотического подхода. Современные образовательные модели подвержены воздействию интеграционных процессов и находятся в процессе непрерывной транформации. При этом, феномен образовательного пространства может быть с различных позиций: как социокультурный феномен, как объект научно- практического исследования и как звено социальной практики. ...
Added: October 30, 2012
Martynov K. K., Отечественные записки 2013 № 4 (55) С. 307-316
Дистанционное образование существует не один десяток лет. Возможности интернета сделали его более эффективным, а в 2012 году мир пережил настоящий взрыв сервисов, построенных по модели Massive open online courses (MOOC), наиболее известным и успешным из которых стал проект Coursera. Статья посвящена анализу возможностей и спецификой MOOC, а также их роли на глобальном рынке высшего образования ...
Added: November 20, 2013
Mertsalova T., Сенина Н. А., М. : Национальный исследовательский университет "Высшая школа экономики", 2022
The massive transition to distance learning has become a serious challenge for the school system. The article presents an analysis of the results of a survey of parents and teachers conducted as part of the Monitoring of the Economics of Education in 2020/2021. The determination of readiness and the identification of the main difficulties and ...
Added: May 4, 2022
Мн. : БГУИР, 2022
Сборник содержит материалы по проблемам, методам и подходам к решению вопросов, связанных с внедрением электронного (дистанционного) обучения, установлением научно-образовательных связей и областей взаимодействия для ускорения развития информатизации образования.
Адресуется педагогическим работникам, аспирантам, ученым, организаторам
учебного процесса и руководителям учебных заведений. ...
Added: October 31, 2022
[б.и.], 2012
ля сопровождения и обеспечения учебного процесса на всех уровнях образования, а также профессиональной подготовки. ...
Added: March 15, 2015
Mertsalova T., Народное образование 2012 № 7 С. 75-82
Ключевые документы инновационной политики страны. Современные информационные технологии - полноценные и многофункциональные средства коммуникации и решения практических задач. Сервисы и технологии для сайтов образовательных организаций и органов управления образованием. ...
Added: November 17, 2012
Bekova S., Terentev E., Maloshonok N., Вопросы образования 2021 № 1 С. 74-92
The urgent transition to distance education in March 2020 revitalized the debate on the influence of a new educational reality on the educational inequality. A study was performed to measure the relationship between the difficulties experienced by students during distance learning and their socioeconomic status. Data from a nationwide survey of students administered in late ...
Added: March 17, 2021