?
Связи с общественностью/PR
С. 756-759.
Savelyeva O. O.
Public relations are considered as part of the cultural field, as a cultural practice and socio-cultural technology.
In book
Быховская И. М., Knyazeva H., Savelyeva O. O., Zhukova O. М. : Общество с ограниченной ответственностью "Издательство "Согласие", 2019
Istyagina-Eliseeva E., Актуальные вопросы физической культуры и спорта 2000 Т. 3 С. 218-222
Added: December 8, 2020
Ivanchenko G. V., М. : Смысл, 1999
Паблик рилейшнз в России больше чем паблик рилейшнз. И одновременно меньше. Когда на заре рынка в перестроечную пору в Россию пришло это понятие, которое до сих пор и на русский-то не удается перевести однозначно, оно упало на почву, подготовленную мощной и вполне профессиональной индустрией партийной пропаганды. Уж что-что, а воздействовать на общественность у нас умели. ...
Added: August 27, 2013
Lebedev A. V., В кн. : Исследования медиа и коммуникаций: теории, практики, исследовательские перспективы: Сборник трудов III Межвузовской научно-практической конференции бакалавров, магистрантов и аспирантов. : М. : [б.и.], 2018. С. 142-166.
"Investor Relations" is an interdisciplinary sphere of scientific knowledge. The term "Investor Relations" has many meanings and has not been sufficiently studied in Russian academic literature. Some authors consider them to be part of public relations (PR), the other group of scientists refers the IR to the prerogative of finance, while the third group refers ...
Added: February 27, 2018
Shilina M. G., Самойленко С. А., Бизнес. Общество. Власть 2014 № 20 С. 45-54
В статье впервые представлен обзор базовых характеристик и проблем новейшего этапа ра звития PR - образования в странах постсоветского пространства: Беларуси, Украине, Казахстане, а также результаты исследования актуальных компетенций выпус к ников специализации PR в соответствии с запросами работодателей. ...
Added: December 1, 2016
М. : Некоммерческое партнерство «Ассоциация преподавателей по связям с общественностью», 2015
The dook presents actual researches on the sphere of PR made by memebers of Russian Assocoation of PR Scholars. ...
Added: November 28, 2016
Shilina M. G., Савинова О. Н., Быков И. А., Вестник Белорусского государственного университета. Серия 4 2016 № 2 С. 131-135
Public relations are an essential element of social development strategies. New empirical realities require rapid scientific reflection, and Russian scientific schools are actively seeking its own original concept and theoretical basis of PR. The paper reflects the latest trends shaping social mission of Russian public relations. The increment in PR theory is connected with the ...
Added: November 28, 2016
Соловей В. Д., Войтенко Э. М., Gryzunova E. et al., М. : Эксмо, 2016
Книга «Основы PR в бизнесе» — исчерпывающее руководство по вопросам связей с общественностью в бизнесе. Здесь просто, доступно и на современном уровне знаний излагается ключевая информация об основных аспектах PR — таких, как анализ информационного поля, связь PR со средствами массовой информации, организационные типы PR-структур, технология и инструменты связей с общественностью, корпоративная социальная ответственность и ...
Added: August 19, 2016
Savelyeva O. O., Локус: люди, общество, культуры, смыслы 2016 № 1 С. 86-96
The main reason the so-called "crisis of education" covers not only the rap-id changes in the system of knowledge and technology, but also the changes in the labor market, the prevalence of atypical employment. As a result, the univer-sity, by definition, can not train a specialist, fully satisfying the requirements of the employer. For example, ...
Added: September 4, 2016
Anosov V. V., Вестник экономической интеграции 2011 № 1 С. 184-191
On the example of advocacy support of National Population Census in 2010, some specifics features of public information projects under the existing regime of public procurement are considered. ...
Added: October 12, 2012
Санкт-Петербургский государственный экономический университет, 2018
Седьмой сборник научных трудов содержит статьи по проблемам, входящим в круг научных интересов профессора К. А. Ивановой: современное состояние и тренды развития связей с общественностью и рекламы. Сборник адресован студентам, магистрантам, аспирантам, преподавателям и исследователям, интересующимся проблемами связей с общественностью и массмедиа. ...
Added: October 6, 2018
Shilina M. G., M. : [б.и.], 2013
Учебно-методические материалы программы курса для специальности «Реклама и связи с общественностью». ...
Added: February 9, 2014
М. : Издательство РУДН, 2013
In Conference Proceedings "Advertising vector" includes articles of young scientists and specialists, students, teachers and practitioners of communication business. submissions contained analysis of a wide range of issues related to the development of marketing communications ...
Added: March 14, 2014
Shilina M. G., В кн. : Связи с общественностью и реклама в системе коммуникаций. Сборник научных трудов кафедры рекламы и связей с общественностью. Вып. 9.: М. : Факультет журналистики МГУ им. М.В.Ломоносова, 2014. С. 7-19.
В статье исследованы пилотные практики применения big&open data в медийных проектах в России. ...
Added: December 1, 2016
Kazun A. D., Журнал социологии и социальной антропологии 2015 Т. XVIII № 4 С. 205-213
Book “Corporate Reputation and the News Media: Agenda-Setting within Business News Coverage in Developed, Emerging, and Frontier Markets” edited by C. Carroll was published in 2012. This work is devoted to analysis of the impact of the discussion in the media on the image of companies and their fame. The authors parse the situation in ...
Added: February 24, 2016
Siomonova M. V., В кн. : Актуальные вопросы теории и практики современного гуманитарного знания. Материалы III Международной научно-практической конференции, 18 сентября 2014 (Орел). : Орел : ООО ПФ "Картуш", 2014.
The present article is devoted to the problem of effective methods of PR and advertising on the example of the Department «EFEverde» of the Spanish news agency EFE. The author analyzes the ways and principles of work of the journalists of the agency EFEverde, the way they participate in the social life and the methods ...
Added: October 23, 2014
Veksler A., В кн. : Связи с общественностью (public relations): Учебное пособие для высших учебных заведений и курсов повышения квалификации. : Н. Новгород : Нижегородский государственный лингвистический университет им. Н.А. Добролюбова, 2001. С. 23.
Added: November 25, 2013
О.О.Савельева, Альманах теоретических и прикладных исследований рекламы 2013 № 2 С. 8-23
The problem of negative consequences of the impact of marketing communications technologies would be in many respects solved, if the advertising community, the corporate tone was set up not just by the intellectuals, but by intelligent intellectuals, endowed with civil, and in broader terms, social and cultural responsibility. The formation of these specialists will no ...
Added: February 21, 2014
М. : Факультет журналистики МГУ им. М.В.Ломоносова, 2011
Added: February 8, 2014
Shilina M. G., Вестник Тверского государственного университета. Серия: Филология 2014 № 3 С. 253-261
The paper presents the results of analisys of PR texts in Russian media sphere. The author analizes the main transformations of PR text in digital age. ...
Added: November 28, 2016
Струнина Т. А., Ученые записки Казанского университета. Серия: Гуманитарные науки 2010 Т. 152 № 2 С. 214-222
The paper covers PR-text directive function marked by specific stylistic features. A contrastive stylistic analysis is made of writing style of PR-texts produced by federal authorities in Russia and the USA. ...
Added: October 18, 2012
СПб. : Санкт-Петербургский государственный экономический университет, 2017
Третий сборник научных трудов содержит статьи по проблемам, входящим в круг научных интересов профессора В. Н. Степанова: текст в публичных коммуникациях, современное состояние и тренды в развитии связей с общественностью, рекламе и пиарологии.
Сборник адресован студентам, магистрантам, аспирантам, преподавателям и исследователям, интересующимся проблемами связей с общественностью и массмедиа ...
Added: March 7, 2017
Shilina M. G., Media Dialogues 2013
The Informational paradigm of discourse to the XXIst century is replaced by communicative; due to the spread of the Internet, new features and models of communication based on the subject‐tosubject concept of hypertext are formed. Tekstogennostђ as a set of
anthropogenically‐technical factors of generation, transmission, exchange texts of public communication, leading to the formation and operation ...
Added: February 9, 2014
Shilina M. G., M. : [б.и.], 2013
Учебно-методические материалы программы курса для специальности «Реклама и связи с общественностью». Электронный носитель. ...
Added: February 9, 2014
Istyagina-Eliseeva E., Теория и практика физической культуры 2001 № 7 С. 15-17
Added: December 8, 2020