?
Pазвитие навыков письменной речи у студентов старших курсов неязыковых вузов на основе актуальных материалов
С. 362-372.
Makarova Y., Progonova E.
In book
Вып. 6. , СПб. : Отдел оперативной полиграфии НИУ ВШЭ – Санкт-Петербург, 2014
Khomutskii K., Kviatkovskii M., RUSCIENCE, 2023
Основная цель книги для учителя – предоставить преподавателям методический и дидактический материал для подготовки и проведения практических семинаров по учебнику «Английский язык. Медиакоммуникации и Журналистика». Логика и структура разделов книги для учителя коррелирует со структурой книги для студентов. Все методические рекомендации выдержаны в рамках коммуникативной методики преподавания иностранных языков. В конце разделов даётся текстовая расшифровка части ...
Added: October 26, 2023
Bakulev A., Бондарев М. Г., Образование. Наука. Инновации: Южное измерение 2015 № 5 (43) С. 212-216
The paper is devoted to features of the smart textbook as an integral element of the learning package of the course "English for Specific Purposes". The smart textbook is launched via the educational social network Edmodo within the blended learning framework. The smart textbook is a combination of professionally oriented authentic materials, a flexible set ...
Added: October 14, 2016
Kuzmenkova Y. B., Zhavoronkova A. R., М. : Юрайт, 2012
Данный курс адресован студентам неязыковых вузов (уровень (Pre-) Intermediate), специализирующимся в области социологии; он позволяет овладеть навыками англоязычного общенаучного (академического) и профессионального общения и может быть использован как для аудиторных, так и для самостоятельных занятий. Соответствует Федеральному государственному образовательному стандарту высшего профессионального образования третьего поколения.
Для студентов высших учебных заведений, обучающихся по гуманитарным направлениям и специальностям. ...
Added: September 13, 2012
Mikhailova A., Коренев А. А., Moscow University Young Researchers' Journal: Language, Culture and Area Studies 2014
The article analyses essential communicative tasks for trainee English language teachers from the employers’ point of view. It introduces previous research in the area, which is followed by an investigation of 20 American and British job adverts for school English teachers. Naming communicative functions more properly might help to design valid language training and assessment materials for ...
Added: October 13, 2015
Emelyanova Y. B., В кн. : Гуманитарное образование: история, традиции, перспективы. Сборник научных трудов. Выпуск 4. Вып. 4.: Елец : Елецкий государственный университет им. И.А.Бунина, 2016. С. 12-19.
The article considers the problem of teaching foreign languages to translators, analyses the reasons for lack of research studies in the field. The author also describes the main ideas, presented in research papers on the specific nature of foreign language teaching in Translation programmes and provides examples of approaches to teaching English to trainee translators ...
Added: December 12, 2016
Bakulev A., Бондарев М. Г., Вестник Воронежского государственного университета. Серия: Лингвистика и межкультурная коммуникация 2017 № 1 С. 167-172
The current scientific and educational environment demands that professionals’ foreign language proficiency be at the independent user level. The key task ESP course developers are expected to accomplish is to adjust the courses taught to students majoring in engineering to the smart education and Education 2.0 requirements. The latter imply that students, being mentally prepared ...
Added: October 13, 2016
Bakulev A., Bondarev M., Moscow University Young Researchers' Journal: Language, Culture and Area Studies 2013
The article describes the key features of monologue and dialogue speaking skills development within the course of English for specific purposes (ESP) in higher educational institutions of engineering implemented on the basis of blended learning. According to the latest Federal state educational standards of higher professional education the share of students’ self- study increases. Thus ...
Added: September 30, 2016
Dugartsyrenova V., В кн. : Магия ИННО: новое в исследовании языка и методике его преподавания : материалы Второй научно-практической конференции (Москва, 24–25 апреля 2015 г.). Т. 2.: М. : МГИМО-Университет, 2015. С. 323-330.
The paper discusses the design and implementation of an English for Specific Purposes course offered to 4th-year Linguistics and Intercultural Communication majors at Lomonosov Moscow State University (Faculty of Foreign Languages and Area Studies, 2014). Drawing on a selection of domain-specific texts (authentic research reports from professional journals in the fields of linguistics, intercultural communication, ...
Added: July 17, 2015
Kuptsova A. K., Volynets Y. P., Kozlova L. A., М. : Юрайт, 2018
«Английский язык для менеджеров и логистов» это многогранный увлекательный учебник, в котором теоретические знания по английскому языку, менеджменту и логистике удачно сочетаются с практическими заданиями, позволяющими закрепить эти знания и применять их на практике. Книга состоит из двух разделов, в которых раскрываются основные направления менеджмента и логистики: принятие маркетинговых решений; планирование; управление проектами, цепями поставок, ...
Added: September 2, 2018
Михайлова А. М., Коренев А. А., Moscow University Young Researchers' Journal: Language, Culture and Area Studies 2014
The article analyses essential communicative tasks for trainee English language teachers from the employers’ point of view. It introduces previous research in the area, which is followed by an investigation of 20 American and British job adverts for school English teachers. Naming communicative functions more properly might help to design valid language training and assessment materials for ...
Added: October 7, 2015
Bakulev A., Бондарев М. Г., Известия Южного федерального университета. Педагогические науки 2013 № 7 С. 112-118
В статье рассматриваются ключевые особенности обучения устной монологической и диалогической речи в рамках курса English for Specific Purposes (ESP) студентов инженерно-технического вуза с использованием технологии смешанного обучения. При увеличении удельного веса самостоятельной работы студентов, определяемого ФГОС ВПО, особую значимость приобретает построение комплекса упражнений для формирования устноречевой компоненты профессионально ориентированной коммуникативной компетенции, который включает подготовительные и ...
Added: September 30, 2016
Baranovskaya T., Golechkova T. Y., М. : Издательский дом ГУ-ВШЭ, 2009
Данное учебное пособие предназначено для студентов третьего курса отделения прикладной математики и информатики факультета бизнес-информатики. Оно представляет собой первую часть из серии пособий по профессионально-ориентированному английскому (English for Specific Purposes) для данной специальности. Пособие состоит из трех разделов: презентация, социальные сети и веб-дизайн. Пособие основано как на современной коммуникативной методике обучения иностранному языку, так и ...
Added: May 14, 2013
Shilankova M. P., Иностранные языки: теория и практика 2013 № 1 (17) С. 76-82
Статья посвящена проблемам выявления потребностей учащихся в процессе освоения курса английского языка для специальных целей. Целью статьи является выявление критериев для наиболее эффективного анализа потребностей учащихся, а также предлагается общий список вопросов,фокусирующийся на ситуативном использовании английского языка для применения на практике в начале занятий. ...
Added: January 9, 2014
Stognieva O., M. : Urait, 2017
At present, choosing a course book that satisfies students’ expectations studying IT and meets modern standards of higher education is a challenging task for the teacher of the ESP (English for specific purposes) course ‘English for Information Technology’. In the field of IT, where knowledge is updated by about 30% each year, the content of ...
Added: September 15, 2017
Baranovskaya T., Klepko E. Y., Резниченко Е. М. et al., М. : Издательский дом ГУ-ВШЭ, 2009
Данное учебное пособие предназначено для студентов 3 курса факультета бизнес-информатики и соответствует требованиям программы подготовки бакалавров по направлению 080700.62 «Бизнес-информатика». Книга представляет собой первую часть курса и рассчитана на работу в первом и втором модулях. На третьем курсе программой предусмотрено изучение профессионально-ориентированного английского (English for specific purposes), что обусловило выбор тематики – компьютерная безопасность. Пособие ...
Added: May 14, 2013
Kashleva K., М. : Московский государственный областной университет, 2017
This textbook is intended to be used by students of departments of physics and mathemathics. Its aim is to form language skills that are required for professional communication. The textbook can be useful for anyone who is interested in learning English for specific purposes. ...
Added: October 17, 2017
Bogolepova S. V., Пивоварова А. А., Отечественная и зарубежная педагогика 2023 Т. 1 № 5 С. 123-136
Student evaluation of teaching (SET) leads to increased quality of learning and ensures student retention and satisfaction. SET and it various aspects have been the subject of hundreds of studies; however, some aspects remain underresearched. Among such aspects are the influence of the format of delivery of a course (offline or online) on student evaluation ...
Added: October 31, 2023
Burimskaya D., Pleshakova T. V., Popkova E. et al., М. : Юрайт, 2015
The coursebook encompasses the most common law areas and provides extensive communicative practice of legal vocabulary, as well as of reading, speaking and writing skills. It can be used as a supplementary material to prepare students for the International Legal English Certificate (ILEC) exam. ...
Added: April 24, 2015
Shchemeleva I., , in : Technological Innovation in the Teaching and Processing of LSPs: Proceedings of TISLID'10. : Madrid : Universidad Nacional de Educación a Distancia , 2011. P. 69-77.
The paper explores individual project assignments in ESP (English for Specific Purposes) at the Higher School of Economics in St. Petersburg, Russia, including their general framework, specific features, and stages of preparation. It also examines linguistic skills and competences that project work aims to develop. The main focus is on minimizing possible pitfalls that teachers ...
Added: July 12, 2012
Ershova T., Коренев А. А., Теория и практика общественного развития 2015 № 12 С. 438-441
The present article looks at the professional and communicative competence of language teachers as integral part of their communicative competence which comprises the discourse both inside and outside of the classroom. The survey of 700 ESL-teachers in Russia and Great Britain shows that assessing L2 written works and commenting on them are amongst the most ...
Added: November 21, 2015
Dugartsyrenova V., В кн. : Учитель, ученик, учебник: материалы VIII международной научно-практической конференции: сборник статей. Т. 1.: М. : КДУ, 2016. С. 293-306.
This paper explores some of the current issues and challenges in teaching academic writing to Russian learners of English. The findings are drawn from an analysis of samples of scientific works (so-called project proposals) produced by 4th year students at the National Research University – Higher School of Economics and are supported with data from ...
Added: October 18, 2016
Bakulev A., Бондарев М. Г., Непрерывное педагогическое образование.ru 2013 № 3 С. 52
В статье представлены лингводидактические характеристики модуля blank unit – раздела, самостоятельно наполняемого студентами учебным контентом в рамках заданной темы/проблемы. Раздел корреспондирует требованиям ФГОС ВПО об увеличении доли самостоятельной работы студентов и органично вписывается в контекст смешанного обучения английскому языку для специальных целей. Ключевым свойством Blank Unit является студентоориентированность, что позволяет не только повысить объем и качество ...
Added: October 15, 2016
Shchemeleva I., Smirnova N. V., St. Petersburg : -, 2014
Contemporary argumentation theorists claim that argumentation has interactive, social, dynamic and dialogical nature and reflect social constructivist perspective. Yet, there are multiple approaches to promoting a most effective learning approach and instruction. How can students learn to construct strong arguments and distinguish between facts and opinions?
There are three educational approaches for developing argument skills: oral, ...
Added: March 18, 2015