?
Письменная обратная связь как составляющая профессионально-коммуникативной компетенции преподавателей иностранного языка
Теория и практика общественного развития. 2015. № 12. С. 438-441.
Ershova T., Коренев А. А.
The present article looks at the professional and communicative competence of language teachers as integral part of their communicative competence which comprises the discourse both inside and outside of the classroom. The survey of 700 ESL-teachers in Russia and Great Britain shows that assessing L2 written works and commenting on them are amongst the most important communicative tasks in their professional life. Therefore, a set of exercises has been designed to prepare pre-service language teachers to respond to their students’ writing, and use written corrective feedback as a tool to facilitate and enhance students’ learning.
Priority areas:
humanitarian
Language:
Russian
Bakulev A., Бондарев М. Г., Непрерывное педагогическое образование.ru 2013 № 3 С. 52
В статье представлены лингводидактические характеристики модуля blank unit – раздела, самостоятельно наполняемого студентами учебным контентом в рамках заданной темы/проблемы. Раздел корреспондирует требованиям ФГОС ВПО об увеличении доли самостоятельной работы студентов и органично вписывается в контекст смешанного обучения английскому языку для специальных целей. Ключевым свойством Blank Unit является студентоориентированность, что позволяет не только повысить объем и качество ...
Added: October 15, 2016
Westbrook C., Korenev A., Ershova T., Language Teaching 2017
This article summarizes the results of a survey into the English teachers’ outside-classroom language use. The main aim of the study was to find out what communicative tasks English language teachers need to perform in English for professional purposes outside the classroom. This was part of the needs-analysis for the design of new language training ...
Added: October 20, 2016
Bakulev A., Бондарев М. Г., Образование. Наука. Инновации: Южное измерение 2015 № 5 (43) С. 212-216
The paper is devoted to features of the smart textbook as an integral element of the learning package of the course "English for Specific Purposes". The smart textbook is launched via the educational social network Edmodo within the blended learning framework. The smart textbook is a combination of professionally oriented authentic materials, a flexible set ...
Added: October 14, 2016
Mikhailova A., Коренев А. А., Moscow University Young Researchers' Journal: Language, Culture and Area Studies 2014
The article analyses essential communicative tasks for trainee English language teachers from the employers’ point of view. It introduces previous research in the area, which is followed by an investigation of 20 American and British job adverts for school English teachers. Naming communicative functions more properly might help to design valid language training and assessment materials for ...
Added: October 13, 2015
Bakulev A., Бондарев М. Г., Вестник Воронежского государственного университета. Серия: Лингвистика и межкультурная коммуникация 2017 № 1 С. 167-172
The current scientific and educational environment demands that professionals’ foreign language proficiency be at the independent user level. The key task ESP course developers are expected to accomplish is to adjust the courses taught to students majoring in engineering to the smart education and Education 2.0 requirements. The latter imply that students, being mentally prepared ...
Added: October 13, 2016
Voronezh : ., 2014
Conference Proceedings report findings presented at the 20th Annual Conference of the National Association of Teachers of English in Russia held in Voronezh in April, 2014.
The proceedings might be useful for English language teachers working at different levels - from University to kindergarten, linguists, interpreters and translators, as well as students and postgraduates majoring in ...
Added: April 26, 2014
Erykina M. A., Вестник Черниговского национального педагогического университета. Серия «Педагогические науки» 2014 № 119 С. 62-66
The article highlights different ways of using songs for language training and developing socio-cultural competence. The author focuses on students learning French as a foreign language and offers a typology of tasks and a set of criteria for choosing songs appropriate for the goal set. ...
Added: March 16, 2015
Rozanova N. M., М. : Экономика, 2009
Added: December 9, 2009
[б.и.], 2016
Abstract. The paper presents the results of the statistical analysis of
the data extracted from a body of punctuationally tagged texts written
by Russian schoolchildren aged 12-14 (7/8th grades of Russian secondary
school). The analysis of the obtained data clearly shows punctuation
differences between handwritten texts and those produced on a keyboard
as well as highlighting the fluctuation of error ...
Added: December 14, 2016
Пенза : ПГУАС, 2014
The collection of articles includes papers aimed at the research into various issues of Philology, Linguistics, teaching foreign languages, in particular, the peculiarities of teaching foreign languages in universities, teaching Russian as a foreign language, psychological and pedagogical aspects of teaching, cross-cultural communication. ...
Added: February 20, 2017
Baranovskaya T., Klepko E. Y., Резниченко Е. М. et al., М. : Издательский дом ГУ-ВШЭ, 2009
Данное учебное пособие предназначено для студентов 3 курса факультета бизнес-информатики и соответствует требованиям программы подготовки бакалавров по направлению 080700.62 «Бизнес-информатика». Книга представляет собой первую часть курса и рассчитана на работу в первом и втором модулях. На третьем курсе программой предусмотрено изучение профессионально-ориентированного английского (English for specific purposes), что обусловило выбор тематики – компьютерная безопасность. Пособие ...
Added: May 14, 2013
Babaii E., Permyakova T. M., Pozdeeva E., Vestnik Tomskogo Gosudarstvennogo Universiteta, Filologiya 2021 No. 73 P. 5-17
The aims of this study were two-fold: 1) to identify the cognitive strategies that the Russian learners of English as a foreign language apply while they are taking a multi-level C-test; 2) to examine the correlation between the level of complexity of a C-test and the frequency of the usage of the cognitive strategies. 20 ...
Added: September 15, 2021
M. : -, 2014
The electronic resource contains contributions of participants in the IV international E-merging Forum held in Moscow in March 2014. The 22 articles are either based on the E-Forum presenations or have been developed on the basis of the advanced speakers proposals. ...
Added: March 17, 2015
Burimskaya D., Азимут научных исследований: педагогика и психология 2016 Т. 5 № 4(17) С. 84-86
Abstract. This article deals with the significance of competences developed at Linguistic University, which are necessary for profession career. All the requirements to qualification and skills for teaching staff are analyzed. The requirements are mentioned in the order of Minzdravsozrazvitia in the terms of information of education. At the same time the course “Methods of ...
Added: January 26, 2017
Kuznetsova E., Астерион, 2020
Монография подробно рассматривает ряд вопросов, связанных с преподаванием лингвострановедения в высших учебных заведениях на примере студентов исторических специальностей.
Изучаются теоретические аспекты преподавания лингвострановедения и разрабатывается наиболее оптимальная модель обучения с акцентом на чтение аутентичных текстов и освоение специальной лексики. Особое внимание уделяется аккумулирующему лингвострановедческому чтению как виду учебного чтения, нацеленному на формирование умений работы с лексикой ...
Added: January 8, 2021
Ochirov O., Бутылов Н. В., Саранск : Издатель Афанасьев Вячеслав Сергеевич (ИП Афанасьев В. С.) 430010, г. Саранск, ул. Ворошилова, 2. www.13rusprint.ru, 2016
...
Added: February 22, 2017
Osipov G., Латышев А. В., Кузнецова Ю. М. et al., Информационные технологии и вычислительные системы 2013 № 2 С. 79-87
Научная статья о методах иалгоритмах обнаружения призкнаков лингвистических дефектов ...
Added: January 23, 2014
libreriauniversitaria, 2015
The aim of the “ICT for Language Learning” conference is to promote and share good practice and transnational cooperation in the field of the application of ICT to language learning and teaching.
The conference focuses on the following topics:
– ICT based language teaching and learning approaches
– E-learning solutions for language teaching and learning
– Quality and innovation in language teaching ...
Added: October 19, 2015
[б.и.], 2015
Материалы научно-практической конференции, посвященной организации самостоятельной работы студентов. ...
Added: October 19, 2015
НИУ ВШЭ, 2019
Сборник материалов международной научно-практическойконференции «Языковое образование: традиции и современность» посвящен памяти известного ученого – Солововой Елены Николаевны.
В сборнике представлены материалы докладов по проблемам теории и практики обучения иностранным языкам и культурам, подготовки и переподготовки учителя иностранного языка, вопросам языкового контроля.
Сборник издается по материалам международной научно-практической конференции, проведенной Департаментом иностранных языков Национального исследовательского университета «Высшая школа ...
Added: May 15, 2020
Abelyuk E., Polivanov K. M., М. : Просвещение, 2017
Данное учебное пособие представляет линию учебно-методических комплексов «Сферы 1-11» по литературе. Издание подготовлено в соответствии с требованиями Федерального государственного образовательного стандарта среднего общего образования. В этой части освещается период конца XIX – начала XX в., который характеризуется ощущением исчерпанности, конца старой жизни и наступлением эпохи с новым содержанием и смыслом бытия. Поиски этого нового содержания ...
Added: February 27, 2018
Abelyuk E., Семья и школа 2008 № N 9 С. 9-12
О лингвистической школе, которая ежегодно проходит для победителей лингвистических олимпиад разного уровня (проект М. Кронгауза и Е. Муравенко). ...
Added: March 26, 2013
Pavlovets M., Литература в школе 2012 № 4 С. 30-31
Article is devoted to the anniversary of the famous literary critic, editor in chief of teaching methods in literature for school and university V.V. Aguenosoff ...
Added: March 9, 2015
Dugartsyrenova V., Вестник Московского университета. Серия 19: Лингвистика и межкультурная коммуникация 2013 Т. 2 С. 134-142
The paper reports on the results of a pilot study investigating the effects of a teacher-made website on Psychology majors’ foreign language acquisition. The author outlines the didactic opportunities, the principles, and the practical aspects of employing a teacher website to enhance students’ language proficiency and autonomy outside the language classroom (Faculty of Foreign Languages ...
Added: March 3, 2015