?
Residents’ coproduction activities as the basis of urban development: the case of the Football World Cup in Volgograd
Urban and Transportation Studies, WP BRP 07/URB/2018
,
2018.
No. 07/URB/2018.
Coproduction is a practice that encourages active interaction between customers and producers in creating products, services or events. In the urban management framework the above-mentioned concept is just starting to be put into practice and is characterized by the involvement of residents in different city activities' organization including mega events managed by local authorities. The new types of interaction between residents and authorities include participation of residents as volunteers in organization and carrying out of different city events and activities, mass collaboration or crowdsourcing, crowdfunding, recommendations to external stakeholders, couchsurfing, and slum tourism. The article examines the theoretical aspects of coproduction concept introduction in urban development, describes the types of interaction between residents and local authorities as well as the benefits of this interaction. The author has developed and empirically verified a conceptual model for willingness assessment of residents to participate in coproduction of mega events based on the example of the city of Volgograd which hosted one of the Football World Cup stages.
Кузменко Ю. Г., Sazhina A., Вестник Южно-Уральского государственного университета. Серия: Экономика и менеджмент 2023 Т. 17 № 1 С. 152-158
The purpose of the study is to develop and scientifically substantiate a methodological approach to modeling the processes of involvement and assessing the degree of willingness of residents to participate in co-production in the framework of territory marketing. The subject of the study is the organizational and economic relations that arise during the formation and ...
Added: April 14, 2023
Вовлечение жителей в сопроизводство масштабных событий как инструмент развития маркетинга территорий
Sazhina A., Кузменко Ю. Г., Окольнишникова И. Ю., М. : Издательский дом ГУУ, 2022
The monograph considers the theoretical aspects of involving residents in the coproduction of mega events as an effective tool for place marketing. The authors propose and substantiate mechanisms for increasing the attractiveness of territories by involving residents in the organization and holding of mega events, which forms their involvement and contributes to increasing the value of ...
Added: October 30, 2022
Sazhina A., Связи с общественностью в государственных структурах 2016 № 5 С. 24-28
На сегодняшний день территориальный маркетинг считается одним из наиболее эффективных инструментов повышения конкурентоспособности городов, обладающий собственными методами анализа и управления. С момента своего появления территориальный маркетинг набирает все больше последователей и сторонников, и, как доказано, несет в себе экономические и социальные выгоды. Считается, что территориальный маркетинг способен генерировать следующие выгоды для территорий: диверсифицировать экономику, создавать ...
Added: January 24, 2017
Sazhina A., В кн. : Материалы XVIII (заочной) Всероссийской научной конференции, посвященной памяти профессора З.И. Файнбурга. : Пермь : Издательство Пермского национального исследовательского политехнического университета, 2019. С. 184-187.
The article discusses the relevance of studying the attitude of residents to mega events as a tool of place marketing. According to the theory of social exchange, residents can be considered as participants in the coproduction of mega events. However, factors that impede a direct assessment of the attitude of residents to the coproduction of mega ...
Added: November 15, 2019
Sazhina A., Кузменко Ю. Г., Окольнишникова И. Ю., Вестник Южно-Уральского государственного университета. Серия: Экономика и менеджмент 2018 Т. 12 № 1 С. 160-166
The article deals with theoretical aspects of the development and implementation of the system of target indicators of the co-production concept in the marketing of territories. The main stages and elements on which the presented system should be based are described. These include: analysis of target markets, analysis of existing and potential types of co-production ...
Added: May 4, 2018
Sazhina A., Колотилина И. А., РИСК: Ресурсы, информация, снабжение, конкуренция 2020 № 1 С. 55-58
The article analyzes such a marketing tool as event marketing, organization of mega events in particularly. A typology of mega events based on their substantive attributes is presented. The authors assess the advantages and disadvantages of organizing mega events. Despite the fact that the holding of largescale events is traditionally associated with increasing the attractiveness ...
Added: March 31, 2020
Абдулхаков А. К., Воронкова Р. М., Дембич А. А. et al., Каз. : Казанский государственный архитектурно-строительный университет, 2016
В издании представлены материалы Международной летней школы «Преобразование транспортно- коммуникационных пространств городов. Транспортно-пересадочный узел «Компрессорный» г. Казани», организованной в рамках реализации Проекта ПРООН/ГЭФ – Минтранс России 00080462 «Сокращение выбросов парниковых газов от автомобильного транспорта в городах России», совместно с Мэрией города Казани, Фондом им. Фридриха Эберта, Казанским государственным архитектурно-строительным университетом, Казанским Центром «Достижения Молодых», Лабораторией ...
Added: November 5, 2016
Manchester : Manchester Metropolitan University, 2013
Added: February 18, 2013
Kosareva N., Puzanov A., ISOCARP Publications, 2012
Russia has faced truly momentous changes and tensions over the last twenty years as the country adjusts to becoming a market economy. The case studies presented address: the challenge of a changing population distribution across this enormous country; the continuing mismatch between the dense form of what is being built in today’s cities and the ...
Added: February 3, 2016
Kotov E., Goncharov R., Novikov A. et al., М. : НИУ ВШЭ, 2016
Москва: курс на полицентричность. Оценка эффектов градостроительных проектов на полицентрическое развитие Москвы
В исследовании произведена оценка полицентричности Москвы, а также проиллюстрирован процесс формирования значимых зон концентрации активности, которые и формируют полицентрическую структуру города. Помимо центральной части города, выявлено большое количество значимых центров притяжения на периферии.
Определены отличительные характеристики выявленных центров притяжения. Эти характеристики объясняют как "успех" этих ...
Added: November 5, 2016
Stadnikov V., Управление развитием территории 2015 № 3 С. 25-30
Проблема расползания городов особо актуальна для региональных российских центрнов. На примере территориального развития Самары исследуется данное явление ...
Added: June 23, 2016
Rodkin P. E., Современные проблемы сервиса и туризма 2018 Т. 12 № 4 С. 25-34
The article is a critical analysis of the conceptual apparatus in the field of branding and marketing areas. The author discusses the various definitions of «brand» and «brand territory», their diversity and its causes. The aim of this work is clearing the theoretical and practical definition of the territorial brand through the redefinition and extension ...
Added: February 11, 2019
Bozhya-Volya A. A., ЭКО 2023 Т. 53 № 6 С. 50-71
This study describes a new approach to a comprehensive assessment of the "outcomes" of the "Smart City" projects in Russian practice. We summarize urban, social and economic services for which "smart" technologies can be used; we determine the types of indicators that are appropriate for the assess of such projects; and we suggest a methodology ...
Added: May 2, 2023
Belyakova N., Российская школа связей с общественностью 2016 Т. 8 С. 89-99
The higher school's campus is analysed in view of challenges of digitalization and MOOC. Multi-format networking and collaboration between universities and society provided by campus reconsidered from the place marketing approach. The key trends in campuses' evolution are traced regarding the current communications goals of the higher school. ...
Added: February 23, 2018
Gavrilova N., Gershman M., Thurner T., Creative Industries Journal 2023 Vol. 16 No. 2 P. 222-237
Moscow is home to a quarter of Russia’s creative workers and generates over half of the creative industry’s value added. Due to its favourable development, the sector is increasingly receiving attention from policy makers and academics alike as a feasible option to reduce the country’s dependence on its extractive industries. The signs look promising: the ...
Added: April 22, 2022
Rozhkov K. L., / Высшая школа экономики. Series MAN "Management". 2012. No. 02.
Inhabitants become the important target group of place marketing along with other place consumers.
The problem of defining criteria for the attractiveness of places for different inhabitants and classification of factors is one of the most important for the marketing policies aimed at development of local communities.
The paper shows that the combination of three criteria of ...
Added: July 25, 2012
Sazhina A., , in : Inter-Regional Place Branding. Best Practices, Challenges and Solutions. : Dordrecht, L., Heidelberg, NY, Cham : Springer, 2015. Ch. 5. P. 51-63.
In Chap. 5, Aleksandra Khamadieva presents a “Development of a methodology for measuring the residents’ utility within place marketing”. Focusing on the important target group of residents, the author investigates which factors are most important for a place and how those can be measured. These questions become even more complicated in the context of interregional ...
Added: June 3, 2015
Popov R., Puzanov A., Муниципальное имущество: экономика, право, управление 2016 № 3 С. 3-6
В статье приводится информация об экспертной дискуссии, проводившейся 17 февраля 2016 года Фондом «Институт экономики горо- да» в рамках Седьмых Сабуровских чтений. Показывается, что в ходе дискуссии обсуждались основные тенденции развития городских агломераций на современном этапе, анализировались возможные модели управления агломерациями и вопросы их нормативно-правово- го обеспечения, рассматривался потенциал экономического развития, мобилизуемый в ходе эффективного ...
Added: August 29, 2016
Egorova N., Makarova E. A., Russian Journal of Management 2017 № 2
*Реализация соц. сети Facebook запрещена на территории России по основаниям осуществления экстремистской деятельности.
In the study, the authors evaluated the effectiveness of Social Media Marketing as a tool for brand promotion territory from the point of view of increase brand awareness and brand appeal. As object of research had chosen the Nizhny Novgorod city. The aim ...
Added: February 6, 2017
Пеклеванная М. В., Зленко А. Н., Экономика и предпринимательство 2016 № 10-3 (75-3) С. 170-174
The article presents the results of the assessment of the impact of the industrial production zone "Lipetsk" on the employment of the population of the Lipetsk region. Data on the number of population, employment and unemployment in the region before and after the establishment of an industrial and industrial zone on its territory are given. ...
Added: November 29, 2017
Sazhina A., Кузменко Ю. Г., Окольнишникова И. Ю., Вестник Удмуртского университета. Серия Экономика и право 2021 Т. 31 № 2 С. 215-220
...
Added: June 23, 2021
Belyakova N., Стратегические коммуникации в бизнесе и политике (Россия) 2016 Т. 2 № 2 С. 184-195
The article deals with the currrent state of place branding in Russia. The author analyses key problems as well as particular cases basing at the marketing approach to place management. Prospective of co-development tourism and grobal brands is considered. ...
Added: February 23, 2018
Пеклеванная М. В., Уфимцева А. Ю., Михалевский Д. М., Экономика и предпринимательство 2016 № 12-1 (77-1) С. 205-210
This article is devoted to the investigation of the influence of the industrial production zone "Lipetsk" on the development of the region. Data on the number of population, employment, incomes and expenditures, the wages of the population, the number of distribution of regional enterprises, the dynamics of the gross regional product and the calculation of ...
Added: November 29, 2017
Sazhina A., Маркетинг в России и за рубежом 2013 № 6 С. 89-100
Конкуренция стран за человеческие ресурсы приводит к необходимости создания привлекательных образов стран и городов. Территориальный маркетинг и брендинг городов обладают инструментами для эффективного управления городами. Однако многие теоретические аспекты остаются открытыми, например, понятие лояльности. В настоящей работе рассматриваются различные подходы к пониманию лояльности. Сделан вывод о том, что на сегодняшний день не существует общей концепция ...
Added: March 20, 2013