?
Особенности французского просторечия. Современные тенденции и проблемы
Вестник Московского государственного гуманитарного университета им. М.А. Шолохова. Филологические науки. 2012. № 2. С. 69-76.
Zykova A.
The article describes the current tendency and challenges of philological characteristics of French the French popular language. The types of French sleng are marked out, indicating the linguistic units with the national cultural specific and information of lingvo-socio-cultural features of speech and nonlanguage behavior. The article observes and describes the expressive tools of the French language. There is the description of a cultural component of the process of studying and learning French from the perspective of intercultural communication.
Khrabrova V. E., Фундаментальные исследования 2013 Т. 11 № 10 С. 2552-2558
The paper deals with some actual problems concerning students’ self-work, i.e. home reading. It also presents a number of methodological devices related to learning management possibilities that make it possible to monitor learners’ advances by means of distant control. The problem is examined in terms of the competency-building approach that greatly differs from the traditional ...
Added: December 9, 2013
Erykina M. A., Kashperskaya A. P., Педагогика и психология образования 2020 № 3 С. 72-89
In pedagogy songs have long been treated as an effective tool to raise motivation and memory. The article highlights the options for working with authentic French songs in a language classroom to reveal their potential for forming and developing the linguistic competence. To achieve this goal the authors consider the set of songs correlating with the curriculum, offer a system of exercises ...
Added: October 22, 2020
Utkina T. I., Мишланова С. Л., Историческая и социально-образовательная мысль 2016 Т. 8 № 6/1 С. 244-254
This paper deals with metaphoric competence, defined as the ability to understand and use metaphor in discourse, in language teaching, in general, and teaching language for specific purposes, in particular. Authors focus on the notions of communicative competence, professional communication competence and metaphoric competence. The paper presents the results of the comparative study of metaphoric ...
Added: February 11, 2017
Golechkova T. Y., Shemyakina V. I., Вестник Университета Российской академии образования 2011 № 4 С. 97-100
Researchers believe collocation is a challenge facing English language learners. Offer of a range of class work techniques and exercises to master collocating capabilities. ...
Added: November 23, 2012
Ryabinin A. L., Zhabo N., Avdonina M., , in : ICERI2018 Proceedings. : IATED, 2018. Ch. 123. P. 1003-1008.
Interaction between professional life, societal evolution and higher education is an important prerequisite for educational literature innovation. It contributes to the personal development of not only a technicalist but a key person meeting challenges of international projects and taking full advantage of a specialized foreign language to obtain the latest information. The study of French ...
Added: March 3, 2019
Kuzmenkova Y. B., М. : Юрайт, 2012
Данный курс, рассчитанный на 60–120 часов, адресован всем, кому необходимо систематизировать, закрепить или проверить свое знание основ английского языка и развить сформированные на предшествующих этапах обучения языковые и речевые навыки с целью создания и/или укрепления базы для успешного решения главной задачи вузовского обучения – овладения английским языком для профессионального общения. К учебнику прилагается СD-диск с ...
Added: November 21, 2012
Логос, 2015
Сборник содержит материалы докладов участников международной конференции по проблемм совершенствования профессиональной подготовки по иностранным языкам в неязыковом вузе. ...
Added: August 10, 2015
Kuznetsova S. V., Азимут научных исследований: педагогика и психология 2017 Т. 6 № 1 (18) С. 96-99
The article examines the use of professionally oriented authentic texts while teaching foreign languages to university students. In foreign language teaching “authenticity” traditionally means original authentic language and speech material which ensures communication in natural circumstances of daily life. This term also defines one of the most important methodological techniques promoting students communicative competence in ...
Added: April 4, 2017
Ulyanova E. S., Lytaeva M. A., Вестник Костромского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология. Социокинетика 2017 № 1 С. 147-152
Using communicative situations when teaching listening shape the learners' motives, and make the process of information extraction more goal-oriented. By taking on an active role the learner turns into a communicator. The appeal to his/her feelings and emotions makes the listening product or the content part of it more personality-specific. Hence there is ground to ...
Added: June 4, 2017
Zykova A., Иностранные языки в школе 2012 № 10 С. 14-20
В статье раскрыты и описаны экспрессивные средства французской речи, предложены упражнения, направленные на обучение эксплицитному и имплицитному выражению эмоционального отношения, представлены схематичное представления этапов технологии и упражнений и синтаксическая организация собственно-эмотивных предложений как эмоционального компонента речи. ...
Added: September 21, 2012
Shilina I. A., Актуальные проблемы современной науки 2011 № 6(62) С. 107-113
Интенсификация как повышение эффективности обучения. Представлены различные типы коммуникативных компетенций, принятых в методике обучения иностранному языку. ...
Added: December 5, 2012
Soldatova L. A., Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук 2010 № 1 С. 188-192
Культура и язык взаимосвязаны, поэтому в процессе дуязычной коммуникации мы сталкиваемся не только с межъязыковой, но и с межкультурной коммуникацией, что может вызывать сложности в общении представителей разных культур с небольшим багажом знаний о культуре друг друга. ...
Added: October 30, 2012
Dementyeva T., Психология. Социология. Педагогика 2011 № 12 С. 5-10
The article features the problems of training in the professionally-focused reading, mechanism of anticipation action in the process of reading, kinds of foreign language reading; reveals the role of anticipation in training professionally-focused studying reading considering modern approaches to training of foreign languages. The anticipation phase is considered by the author as a necessary step ...
Added: September 25, 2012
Isupova M. M., Историческая и социально-образовательная мысль 2016 Т. 8 № 2 часть 2 С. 148-153
В статье рассматривается роль аутентичных аудиовизуальных средств в процессе обучения иностранному (английскому) языку студентов неязыковых вузов как для формирования коммуникативных компетенций, так и для расширения лингвистических и фоновых знаний, увеличения активного и пассивного лексических запасов, а также для интенсификации учебного процесса. Актуальность работы обусловливает недостаток в современной методической литературе исследований по использованию в обучении таких ...
Added: June 7, 2016
Shepelenko T. M., Rahmatullina R. A., Иностранные языки: теория и практика 2012 № 15 С. 97-98
В статье рассматривается необходимость создания базовой стратегии предупреждения ошибок и приемы их профилактики при изучении иностранного языка. ...
Added: March 23, 2013
Pleshakova T. V., Психология. Социология. Педагогика 2011 № 11 С. 21-26
The article deals with one of the most efficient classroom teaching strategies - role-play, which involves putting students into the position of hypothetical characters in their future professional environment. Students are presented with a series of choices to make or problems to solve and encouraged to reflect upon the consequences of the choice they have ...
Added: September 25, 2012
Emelyanova Y. B., Вестник Томского государственного педагогического университета 2015 № 8 С. 82-87
The article considers different approaches to translator’s communicative competence, analyses its connection with translator’s professional competence and defines its specific characteristics. The author analyses V. Cook’s concept of multicompetence, examines its main principles and arguments and defines its unique features. The author also looks at L. Bachman’s model of communicative language ability, outlines its structure ...
Added: January 30, 2016
Emelyanova Y. B., Вестник Челябинского государственного педагогического университета 2013 № №2 С. 61-73
The article analyses the specific character of translator’s communicative competence as a component of translation competence. The author proposes a model of translator’s communicative competence based on L.F. Bachman and A.S. Palmer’s model of communicative language ability. ...
Added: February 13, 2014
Isupova M. M., Новый университет. Серия: Актуальные проблемы гуманитарных и общественных наук 2012 № 9(18) С. 3-8
В статье рассматривается роль аутентичных аудиовизуальных средств в процессе обучения иностранному (английскому) языку студентов неязыковых вузов и предлагается методика использования таких видеоматериалов как игровой фильм, документально-публицистические и образовательные фильмы, новостные программы, ток-шоу. ...
Added: November 27, 2012
Kolosovskaya E. V., Филологические науки. Вопросы теории и практики 2010 № 2(6) С. 80-85
Nowadays the global purpose of a foreign language mastering is considered to be the union with the foreign culture and the participation in cultures dialogue. This purpose is achieved due to the formation of the ability for inter-cultural competence that is acquiring the necessary level of communicative competence. The notion of communicative competence has many ...
Added: November 5, 2012
Levitskaya G., Вестник Ассоциации ВУЗов туризма и сервиса 2013 № 3(26) С. 36-40
Professional training of undergraduate students specializing in tourism and hospitality industry requires special attention to the formation and development of their communicative competence. Based on the characteristics of oral discourse, the article analyzes in detail the modern technique of Q Skills, allowing teachers to use modern on-line and classical teaching methods for the development of ...
Added: October 16, 2013
Kuzmenkova Y. B., М. : Юрайт, 2014
Данный курс, расчитанный на 60-120 часов, адресован всем, кому необходимо систематизировать, закрепить или проверить свое знание основ английского языка и развить сформированные на предшествующих этапах обучения языковые и речевые навыки с целью создания и/или укрепления базы для успешного решения главной задачи вущовского обучения - овладения английским языком для профессионального общения. К ученику прилагается СD-диск с ...
Added: March 4, 2014
Guskova N. V., Alma mater (Вестник высшей школы) 2019 № 6 С. 112-116
Researched are features of formation of intercultural communicative competence in terms of professionally oriented approach. Examined is the concept of communicative competence, as well as discussed is work aimed at overcoming contradictions between requirements of purposeful formation of personality, capable of working in international space, and the lack of theoretically developed strategy conditions of such ...
Added: June 19, 2019
Kuzmenkova Y. B., Кузьменков А. П., М. : Издательство Московского университета, 2015
Авторы предлагают комплексный подход к практическому освоению наиболее распространенных моделей коммуникативного поведения британцев и американцев. Курс основан на системе разнообразных тренировочных упражнений и творческих заданий, нацелен на развитие межкультурной компетенции и адресован студентам гуманитарных факультетов и старшеклассникам учебных заведений с углубленным изучением английского языка, преподавателям английского языка, гидам, бизнесменам и др. ...
Added: March 5, 2016