?
Академия повышения квалификации "Лестница профессиональных знаний" - эффективная стратегия организации онлайн-обучения
С. 95-97.
Soloviova (Solovieva) T. I., Соколова О. А., Хоменко И. И.
The project of Training Academy “The Stairs of Professional Knowledge” with online-education is presented. Disadvantages of some existing systems with on-line education are disclosed and the features of the proposed approach are describes. The concrete examples of individual courses and complex training programs are introduced.
Dokuka S., Kapuza A., Sverdlov M. et al., Scientific Reports 2022 Vol. 12 Article 8502
Women have been systematically disadvantaged in the labour market. This could be explained by a complex association of factors, such as the lower speed of women’s professional growth within companies, their under-representation in management positions, and the unequal distribution of caregiving and housework between men and women. The rise of the gig economy—a market system ...
Added: June 21, 2022
М. : МАКС Пресс, 2018
The booklet contains proceedings of the "Tikhonov Readings" conference for applied mathematics and cybernetics research. ...
Added: October 29, 2018
М. : ООО «Макс Пресс», 2019
The booklet contains proceedings of the "Tikhonov Readings" conference for applied mathematics and cybernetics research. ...
Added: October 30, 2019
Uvarov A., Информатика и образование 2015 № 9 С. 3-17
В статье обсуждается современное состояние и перспективы распространения общедоступных онлайн-курсов (МООС, или МУК), их связь с движением за открытые образовательные ресурсы и развитием облачных вычислений. Приведены аргументы, показывающие, что они не являются «подрывной инновацией». Предложен ответ на вопрос, зачем разрабатывать такие курсы в России. ...
Added: October 25, 2020
Dneprovskaya N., Шевцова И. В., Высшее образование в России 2020 Т. 29 № 12 С. 144-155
During the period of the forced transition of universities around the world to the online
education, the demand for digital free access services has grown. A unique opportunity has appeared
to supplement and develop the theoretical and methodological provisions of online learning based
on the analysis of the empirical results that characterize the relevance and effectiveness of the ...
Added: September 1, 2021
Дмитренко Н. П., Kolchina O., Мосова Д. В., Актуальные вопросы современной филологии и журналистики 2021 Т. 2 № 41 С. 64-74
XXI century is the century of electronic education (e-education). Developers of foreign language training courses, authors of foreign language textbooks are aware that the transition of the educational process to online is inevitable and the future belongs to electronic educational resources. The demand for e-training materials is high both among students and among teachers. This ...
Added: September 20, 2021
Минец Д. В., Источник 2020 № 2 С. 38-40
The article discusses various digital formats for conducting classes on Russian literature in high school using educational quests on the Learnis.ru platform, the infographic designer Canva, online tests and quizzes Kahoot! and Nearpod, Telegram's Quiz Bot features with surveys, and the interactive assignment builder LearningApps. All content provided is copyrighted. ...
Added: November 9, 2023
Lyapuntsova E. V., Белозерова Ю. М., Семенова Л. В. et al., Вестник Удмуртского университета. Серия Философия. Психология. Педагогика 2020 Т. 30 № 3 С. 264-275
Обобщен опыт применения онлайн-технологий в учебном процессе вузов Калининграда, Тюмени и Владивостока, проанализированы основные положительные и отрицательные аспекты переноса образования в информационную среду. Представлены результаты опроса, проведенного среди студентов Института рекреации, туризма и физической культуры Балтийского федерального университета им. И.Канта (БФУ), преподавателей и студентов Тюменского государственного медицинского университета (ТГМУ, Тюменский ГМУ) и преподавателей Дальневосточного федерального ...
Added: December 7, 2020
Routledge, 2023
In this volume educational challenges of pandemic related to Russian as a foreign language teaching are discussed. ...
Added: October 27, 2021
Bekova S., Gruzdev I., Kalinin R. et al., М. : НИУ ВШЭ, 2021
Год назад, в марте 2020 года, в соответствии с рекомендацией Министерства науки и высшего образования РФ большинство российских университетов перевели сотрудников на удаленную работу и организовали дистанционное обучение студентов. Этот переход привел к трансформации привычной структуры образовательного процесса и студенческого опыта. Чтобы понять, какие уроки преподнесла пандемия российскому высшему образованию, мы предлагаем вспомнить события годичной ...
Added: May 2, 2021
Koroleva D., Adamovich K., Khavenson T., Издательский дом НИУ ВШЭ, 2020
В представленном материале анализируется готовность учителей к переходу на дистанционный формат обучения. Исследование основано на данных опроса учителей и руководителей школ, проведенного Лабораторией изучения инноваций в образовании НИУ ВШЭ в марте 2020 г. в 20 российских регионах. В опросе приняли участие 8188 учителей и представителей администрации из 190 общеобразовательных
школ. Результаты опроса не позволяют в строгом смысле репрезентировать генеральную совокупность педагогов ...
Added: July 24, 2020
Vlasenko Anastasiia, Shirokanova A., , in : Digital Transformation and Global Society. 6th International Conference, DTGS 2021, St. Petersburg, Russia, June 23–25, 2021, Revised Selected Papers. : Springer, 2022. P. 294-307.
This study investigated the role of basic human values in explaining academic dishonesty among undergraduate students in Russia (N=471) during the emergency online learning in 2020. It was hypothesized that higher levels of self-enhancement would be associated with higher levels of dishonest behavior and that values would partially explain the differences by field of study, ...
Added: January 27, 2022
Obukhov A., Вестник образования 2020 № 10 С. 1-7
В 2019 году в центре Москвы, в парке «Усадьба Трубецких в Хамовниках», был открыт Центр дополнительного образования «Точка варения» (как структурное подразделение Колледжа «26 КАДР»). Началась системная работа по вовлечению учащихся разных возрастов в исследовательскую деятельность – от кратковременных действий и разовых событий до полноценного погружения в исследовательскую культуру. В конце марта 2020 года в ...
Added: November 3, 2020
Semenova T., Vilkova K., Университетское управление: практика и анализ 2017 № 6 С. 114-126
The aim of this work was to identify the existing types of massive open online courses integration into the educational process with the help of assessing the practices adopted by foreign and Russian universities. Besides, the authors identified conditions necessary for successful integration of online courses into academic programs of Russian universities and marked basic ...
Added: October 7, 2017
Abankina I., Vavilova A., Zinkovsky K. et al., НИУ ВШЭ, 2020
This issue represents options for solving the problems that emerged in schools in connection with the switch to distant learning. The response of schools to the crisis is being analyzed in terms of teachers, who try to compensate their lack of professional skills, changes in curriculum, in work hours and duties of collaborators, overcoming the ...
Added: November 2, 2020
М. : Издательский дом НИУ ВШЭ, 2022
1–2 декабря 2021 г. Национальный исследовательский университет «Высшая школа экономики» совместно с глобальной платформой онлайн-обучения Coursera провели международную онлайн-конференцию eLearning Stakeholders and Researchers Summit 2021 (eSTARS 2021), посвященную основным вызовам, которые стоят перед системой образования в условиях цифровой трансформации. В рамках конференции представители профессионального сообщества не только обменялись лучшими практиками дистанционного обучения, но и получили ...
Added: June 23, 2022
Zakharova U., Можаева Г. В., Бабанская О. М. et al., Открытое и дистанционное образование 2017 № 4 (68) С. 25-31
Представлена программа развития Томского регионального центра компетенций в области онлайнобучения (далее – ТРЦКОО), ключевой задачей которого является формирование компетенций у сотрудников и обучающихся учреждений высшего и среднего профессионального образования в области создания и использования онлайн-курсов. Мероприятия, направленные на решение этой задачи, сопровождаются описанием российского и мирового контекста, а также ожидаемыми результатами деятельности ТРЦКОО для Томской ...
Added: April 3, 2019
Vachkova S., Vachkov I., Klimov I. A. et al., Sustainability 2022 Vol. 14 No. 4 Article 2087
The article contains the study results of the problems with the accessibility and safety of educational resources, applications, and tools of distance educational technologies for schoolchildren during the period of distance learning. In the framework of the study, the focus was also on the satisfaction of the subjects of educational relations with the services of ...
Added: March 19, 2022
Davlatova M., Мир психологии. Научно-методический журнал 2023 № 1 С. 86-100
The article presents some results of research aimed at studying transformations in the design component of teacher’s professional activity within the framework of flipped classroom and station rotation models of blended learning as well as correlating the identified transformations with students’ learning motivation. This paper focuses on the key changes in the educational process caused ...
Added: May 14, 2023
Vishnekov A., Erokhina E., Ivanova E., Инженерное образование 2022 № 31 С. 7-19
The relevance of this work is caused by the constantly changing epidemiological and political environment, which makes it necessary to dynamically rebuild the educational process in higher educational institutions, and forces teachers to modify the educational trajectory to increase its effectiveness. Under these conditions, the task of finding the most rational balance between full-time and ...
Added: February 1, 2023
Bogolepova S. V., Пивоварова А. А., Отечественная и зарубежная педагогика 2023 Т. 1 № 5 С. 123-136
Student evaluation of teaching (SET) leads to increased quality of learning and ensures student retention and satisfaction. SET and it various aspects have been the subject of hundreds of studies; however, some aspects remain underresearched. Among such aspects are the influence of the format of delivery of a course (offline or online) on student evaluation ...
Added: October 31, 2023
Obukhov A., Рытикова Н. А., Васькова Е. Д. et al., Исследователь/Researcher 2020 Т. 31 № 3 С. 176-249
At the end of March 2020, a period of “self-isolation” began in Moscow and in Russia as a whole. Due to the COVID-19 pandemic, all educational institutions of the city were forced to switch to distant operation mode. The team of the “Tochka Varenia” (Boiling Point) research center of the “26 KADR” College also had ...
Added: December 20, 2020
Долгопрудный : МФТИ, 2021
Труды 63-й Всероссийской научной конференции МФТИ. Включены результаты оригинальных исследований студентов, аспирантов, преподавателей и научных сотрудников МФТИ и дружественных учебных и научных организаций. Статьи представляют интерес для специалистов, работающих в области радиотехники и компьютерных технологий ...
Added: October 29, 2021