?
Поведение молодежи при совершении онлайн-покупок в России
Интернет-маркетинг. 2015. № 5. С. 272-279.
Sharina A.
Sharina A., Маркетинг и маркетинговые исследования 2016 № 4 С. 300-316
Статья посвящена изучению отношения молодежи к совершению покупок в интернет-магазинах. На основе существующей литературы были выделены возможные предикторы покупательского поведения. Анализ эмпирических данных позволил определить пять наиболее значимых факторов, влияющих на отношение молодежи к приобретению товаров онлайн: удобство совершения покупок через интернет-магазины, воспринимаемые риски, маркетинговые факторы, особенности личности, возможности для сравнения. ...
Added: September 30, 2016
Шайхутдинов А. Р., Lokshin M., / Высшая школа экономики. Серия WP3 "Проблемы рынка труда". 2014. № 5.
In this paper we analyze the possible effect of the changes in the taxation of cross-border e-commerce on the poverty rates and income distribution in Russia. Our results suggest that lowering the limit of the value of goods for customs-free import would affect mostly rich households. The effect on the poor would be minimal. The ...
Added: July 2, 2014
Lapinova S. A., Никитенкова С. П., В кн. : Труды XIX научной конференции по радиофизике, посвященной 70-летию радиофизического факультета. : Изд-во ННГУ им. Н.И. Лобачевского, 2015. С. 256-258.
В работе рассмотрена модель работы сервера, обслуживающего поток заявок и систему накопления и рассылки этих заявок (модель интернет- магазина). Построен граф состояний и система модельных уравнений. Получено решение этой стисстемы для постоянных параметров. Проведен анализ решения ...
Added: January 25, 2017
Kerov L. A., Saarbrucken : LAP LAMBERT Academic Publishing, 2015
In the book iterative process of system engineering of the business information resources management, based on use of system of models is considered. At an analysis stage of requirements the conceptual model of information resources of business in the form of ER-model is developed. In the given work the original notation of ER-diagrams based on ...
Added: January 27, 2015
Моисеев А. С., Проблемы теории и практики управления 2022 № 5-6 С. 262-273
Relevance. The article deals with the problem of trust in online stores in the context of the growth of the e - commerce sector in the Russian economy. The importance of this parameter increases due to the fact that the buyer often needs to pay for the goods and their delivery until the moment when ...
Added: October 18, 2023
Komarov M. M., Абашидзе М. Д., Цифровые модели и решения 2022 Т. 1 № 3 Статья 3
The materials of the article provide a general overview of the topic of omnichannel marketing, analyze the elements of a digital store (using the example of Leroy Merlin). The advantages and disadvantages of the new approach are given. Practical cases of companies using this approach are described, as well as a forecast related to the ...
Added: April 5, 2023
Prokhorova T., Маркетинг в России и за рубежом 2017 № 1 С. 69-77
This paper is devoted to the analysis of customer experience presented in reviews on Russia’s online stores, published on the Internet. Sample from the base of Russia's largest platform for e-commerce –Yandex.Market was used as the data for this study, containing more than 150,000 customer’s reviews. The objective of the study was to analyze customer ...
Added: March 14, 2017
Opredelenov V. V., Бузина Ю. В., Справочник руководителя учреждения культуры 2016 № 12 С. 84-90
В апреле 2016 года ГМИИ им. А.С. Пушкина открыл свой интернет-магазин. Как отбирали ассортимент товаров для электронных продаж? Как строятся отношения музея и компании-оператора? И почему многие российские музеи опасаются запускать собственный интернет-магазин?
Крупные европейские и американские музеи давно открыли свои интернет-магазины. Есть площадка для электронных продаж у Национальной галереи в Лондоне, Метрополитен-музея в Нью-Йорке, Музея Гуггенхайма в разных городах мира. ...
Added: November 29, 2016
Arkhipova M., Sirotin V., Друкеровский вестник 2015 № 1 С. 147-157
We are grouping the population on active users (or not users) of innovations on the base of classification tree. Using of the Internet by respondents is considered to be the relevant indicator of innovative behaviour. We also pay attention to such attributes as age, income and sphere of employment. ...
Added: February 19, 2016
Kotliarov I. D., Интернет-маркетинг 2012 № 5 С. 288-294
В статье представлена адаптация комплекса маркетинга к специфике ведения бизнеса во всемирном информационном пространстве. Автор предлагает десять переменных, при помощи которых можно управлять взаимодействием интернет-магазина со своей целевой аудиторией. Описано содержание этих переменных. ...
Added: December 2, 2012
Sharina A., В кн. : Медиаисследования: теории, практики, исследовательские перспективы. Материалы II Межвузовской конференции бакалавров, магистрантов и аспирантов. : М. : Факультет коммуникаций, медиа и дизайна НИУ ВШЭ, 2017. С. 156-174.
Статья посвящена изучению моделей поведения потребителей при совершении онлайн-покупок. Актуальность данного вопроса обоснована развитием рынка электронной коммерции на глобальном уровне: с каждым годом повышается пенетрация онлайн-продаж в общем числе розничных продаж, все большая доля населения использует возможности онлайн-шопинга, ежегодно растет количество интернет-магазинов. В таких условиях компаниям жизненно необходима актуальная информация об особенностях поведения потребителей в ...
Added: May 23, 2018
Chumakova V., Журнал социологии и социальной антропологии 2011 Т. XIV № 5 С. 386-394
Informational noise is one of the main ecological problems of the communicative environment. The virtualization of the consumer society through Internet highly increases the amount of noise. We undertook a pilot study of the effect of noise on information consumption on the web by methods of participant observation and indepth interviews with active users. We ...
Added: September 13, 2012
Sharina A., Интернет-маркетинг 2016 № 3 С. 166-172
Данная статья посвящена такому вопросу, как влияние воспринимаемого риска на поведение потребителей при совершении ими покупок, в частности с использованием электронной коммерции. Автор описывает наиболее распространенные типы риска и приводит результаты исследования, посвященного изучению их восприятия российскими потребителями, делающими покупки онлайн в разных товарных категориях. В заключение автор предлагает ряд рекомендаций для интернет-магазинов по снижению ...
Added: September 30, 2016
Okuneva M., Potapov D., / Высшая школа экономики. Series MAN "Management". 2015. No. WP BRP 47/MAN/2015.
Smartphone applications are becoming an important marketing channel that allows to build long-term relationship with customers. The main advantage of advertising through this kind of media is an opportunity to individually target users with different offers, taking into consideration their characteristics and purchase history. However, little is known about the effectiveness of such practice. We ...
Added: February 19, 2016
Prokhorova T., Агейчик Н. А., Маркетинг и маркетинговые исследования 2016 № 5 С. 376-385
This study deals with customer experience and its impact on customer loyalty to online store. This research looks into the matter of customer purchase history provided by Russia’s largest online store of tools and equipment. We show significant factors in the analysis of consumer behavior, particularly the definition and construction of customer’s features. ...
Added: March 14, 2017
Zhukova T., В кн. : Язык, литература, культура: Актуальные проблемы изучения и преподавания: Сборник научных и научно-методических статей. Вып. 8.: М. : МАКС Пресс, 2012. С. 178-190.
The emergence on the Russian market of new forms of sales and services, like online-shopping, has formed a new sphere of communication - client/customer service to the actual and potential clients/customers by email. This area is actively developing in Russia for the last 10 years. On the basis of the analysis of the examples of ...
Added: April 22, 2013
Sharina A., Интернет-маркетинг 2015 № 1 С. 26-34
В данной статье речь идет об инфографике как о современном инструменте коммуникаций с пользователями Интернета. Автор приводит определение термина и описывает основные преимущества применения данного инструмента. Акцент делается на выявлении особенностей восприятия инфографики российской и зарубежной аудиториями на основе результатов проведенного автором пилотажного исследования. ...
Added: November 23, 2015
Zaporozhets O., Topos (Философско-культурологический журнал) 2017 № 1-2 С. 150-167
The paper introduces metaphor “digital porosity” aiming to grasp the non-uniformity, limitations and gaps of digital connectivity (technological, material, spatial, social, etc.) in urban spaces. Being used as a research guidance, the metaphor raises the questions what digital porosity is? how is it produced? how is it changing? Based on the research of internet connectedness ...
Added: April 8, 2016