?
Особенности восприятия инфографики как нового инструмента коммуникаций в интернете российской и зарубежной аудиториями
Интернет-маркетинг. 2015. № 1. С. 26-34.
Sharina A.
Savelyeva O. O., Издательство Казанского университета, 2016
The collection of scientific conference materials presents the results of the Research of actual problems in the field of visual communication of representatives Various directions of social and humanitarian knowledge. ...
Added: June 19, 2017
Zaporozhets O., Topos (Философско-культурологический журнал) 2017 № 1-2 С. 150-167
The paper introduces metaphor “digital porosity” aiming to grasp the non-uniformity, limitations and gaps of digital connectivity (technological, material, spatial, social, etc.) in urban spaces. Being used as a research guidance, the metaphor raises the questions what digital porosity is? how is it produced? how is it changing? Based on the research of internet connectedness ...
Added: April 8, 2016
Belyakova N., Бичун Ю. А., Научные труды Вольного экономического общества России 2014 Т. 189 С. 259-266
The article examines the main features of additional professional education, trends of Russian educational market in this segment and marketing instruments for effective promotion od educational programs. ...
Added: February 23, 2018
Sharina A., Интернет-маркетинг 2015 № 5 С. 272-279
Статья посвящена теме покупательского поведения молодежи при совершении онлайн-покупок в России. Автор рассматривает современную ситуацию в сфере электронной коммерции, на основе проведенного в Нижнем Новгороде исследования выделяет наиболее популярные среди молодежи категории онлайн-покупок, воспринимаемые преимущества и риски онлайн-шопинга. ...
Added: November 23, 2015
Rodkin P. E., Декоративное искусство и предметно-пространственная среда. Вестник МГХПА 2016 № 4 С. 286-305
The article discusses the problem of typology of place brand identification on the level of visual-graphic language and visual-graphic style that reflects the structural ambiguity of the object of communication, which are simultaneously its subject. In graphic design this problem at the project level expressed in meaning- and shaping the place brand and the priority ...
Added: January 25, 2017
Belyakova N., Вестник Ленинградского государственного университета им. А.С. Пушкина 2015 Т. 2 № 3 С. 191-199
The article presents bench-marking analysis of Italian universities' experience in using PR tools for positioning on the education and labor marketing. The author conducts basic principles of the universities' PR-promotion in the era of national higher institutes' implementation into the global scientific and educational mobility. The most effective communication channels are considered through the cases of Italian universities where Bologna system ...
Added: February 23, 2018
Skovorodnikov P. Y., Dubejkovsky S. V., В кн. : Научно-техническая конференция студентов, аспирантов и молодых специалистов НИУ ВШЭ. Материалы конференции. : М. : МИЭМ НИУ ВШЭ, 2014.
Инфографика — это визуальное представление информации. Используется там, где сложную информацию нужно представить быстро и чётко. Учитывая, что в последнее время сильно возрос объем информации, который необходим ежедневно каждому человеку, то большинство информационных ресурсов увеличивает долю инфографики. Необходимо отметить, что из-за большей сложности создания, инфографика не так быстро распрастраняется, как могла бы. Ряд исследователей даже создали ...
Added: March 4, 2020
Isakov V., М. : НОРМА, ИНФРА-М, 2016
Схематизация и визуализация — одно из необходимых средств, обеспечивающих деятельность современного специалиста. Схематизация позволяет выделить в объекте главное, обнаружить составляющие его элементы, показать их взаимосвязь, дает толчок к построению концептуальных подходов. Визуализация «одевает» схематические концепты в яркую, выразительную художественно-графическую форму. В Кратком справочнике даются описания наиболее популярных средств аналитической графики — карт, графов, таблиц, графиков, ...
Added: February 29, 2016
Vladimirova A., Юго-Восточная Азия: актуальные проблемы развития 2021 Т. 4 № 4(53) С. 55-66
Russian politicians and experts often emphasize the importance of strengthening foreign trade relations with the Association of Southeast Asian Nations (ASEAN), however, they give very diverse assessments of this cooperation. Thus, we present a range of statistical indicators and related infographics that allow us to explore the development of foreign trade between Russia and the ...
Added: February 27, 2024
Rodkin P. E., В кн. : Цифровой бренд-менеджмент территорий: глобальный и локальный аспекты : материалы IV Международной трансдисциплинарной научно-практической WEB-конференции "Connect-Universum-2018". : Томск : Издательский Дом Томского государственного университета, 2019. С. 172-176.
The problem of susceptibility of target audiences to place brand identity is quite acute, as it opens up a whole range of semantic, cultural, socio-political, and other problems that corporate and consumer branding does not face, working for the same audiences. This problem is reflected in the communicative destructiveness, i.e. the conditions when communication does ...
Added: November 30, 2019
Chumakova V., Журнал социологии и социальной антропологии 2011 Т. XIV № 5 С. 386-394
Informational noise is one of the main ecological problems of the communicative environment. The virtualization of the consumer society through Internet highly increases the amount of noise. We undertook a pilot study of the effect of noise on information consumption on the web by methods of participant observation and indepth interviews with active users. We ...
Added: September 13, 2012
Kniazev K. A., В кн. : Электронный бизнес. Управление интернет-проектами. Инновации: Сборник трудов участников VII студенческой научно-практической конференции. Москва, 11–13 марта 2015 г. : М. : Национальный исследовательский университет "Высшая школа экономики", 2015. С. 16-18.
Infological models represent the new, intuitive way of delivering information, which allows to improve perception, analysis and sharing of data at the expense of a coherent interactive graph, well-accessible for the human.
This work is devoted to the potential effect of applying infological models in e-business and prospects, opened by their implementation. ...
Added: December 15, 2015
Arkhipova M., Sirotin V., Друкеровский вестник 2015 № 1 С. 147-157
We are grouping the population on active users (or not users) of innovations on the base of classification tree. Using of the Internet by respondents is considered to be the relevant indicator of innovative behaviour. We also pay attention to such attributes as age, income and sphere of employment. ...
Added: February 19, 2016
Rodkin P. E., М. : Совпадение, 2016
Исследование посвящено сравнительному анализу, систематизации и классификации смысло– и формообразования бренд–идентификации городского, регионального и глобального брендинга стран мира. Введение понятия «бренд–идентификация» применительно к территориальному брендингу позволяет наиболее адекватно определить и выделить данную предметную область, а также устранить методологическую и терминологическую путаницу. Книга представляет практический интерес для заказчиков, разработчиков и бренд–менеджеров в области территориального брендинга и ...
Added: February 8, 2016
Гаврилова Т. А., Alsufiev A., Гринберг Э. Я., Бизнес-информатика 2017 Т. 3 № 41 С. 7-19
The purpose of this article is the analysis of leading European research in the field of knowledge visualization from the point of view of the accumulated theoretical base, practice of application, problems, and trends. The need for digital business transformation for survival in the era of high-speed, mobile intelligent applications and big data has become ...
Added: October 21, 2018
ГАВРИЛОВА Т. А., ГРИНБЕРГ Э. Я., В кн. : Инжиниринг предприятий и управление знаниями (ИП&УЗ–2018). Сборник научных трудов XXI Российской научно-практической конференции, г. Москва, 26–28 апреля 2018 г. Т. 1.: М. : ФГБОУ ВО "РЭУ им. Г.В. Плеханова", 2018. С. 14-20.
Целью доклада является анализ ведущих европейских исследований в области визуализации знаний с точки зрения накопленной теоретической базы, практики применения, проблем и современных тенденций. Количество работ, посвященных этой тематике, растет с каждым годом. К наиболее значимым и цитируемым относятся труды Мартина Эпплера и основанной им Сент-Галленской школой. ...
Added: October 31, 2019
Минец Д. В., Источник 2020 № 2 С. 38-40
The article discusses various digital formats for conducting classes on Russian literature in high school using educational quests on the Learnis.ru platform, the infographic designer Canva, online tests and quizzes Kahoot! and Nearpod, Telegram's Quiz Bot features with surveys, and the interactive assignment builder LearningApps. All content provided is copyrighted. ...
Added: November 9, 2023