?
Инструменты digital-маркетинга в практике микро-, малого и среднего бизнеса
Маркетинг и маркетинговые исследования. 2015. № 3. С. 206-216.
Alexandrovskiy S., Казанькова Н. В.
International research confirm popularity of digital-marketing, but Russian practices in this field is less surveyed. From empirical study of 74 companies in Volga Federal District authors conducted analysis of Russian digital-marketing practices and measured relations of goals and tools in micro-, small- and medium-sized businesses.
М. : ФГБОУ ВПО «Государственный университет управления», 2017
Readers are presented the results of research on marketing problems and increasing the competitiveness of graduates-marketers. The directions and priorities of improving the standards and technologies of marketing teaching, the saturation of disciplines with modern marketing technologies and tools used in various industries and spheres of activity are considered.
The publication is devoted to Corresponding Member ...
Added: December 16, 2017
Севастополь : Издательство СевНТУ, 2010
В сборнике приведены материалы 9-й научно-практической конференции "Менеджмент малого и среднего бизнеса: управление проектами", которая проводилась в Севастополе 20-2Ч сентября 2010 года. Материалы посвящены актуальным проблемам менеджмента малого и среднего бизнеса. ...
Added: March 24, 2013
Севастополь : Издательство СевНТУ, 2014
In the collection proceedings of XI scientific-practical conference @Management of Small and Medium Business^ Re-engineering@ are represented. ...
Added: December 9, 2014
Volkova I., Burda Y., Вестник Южно-Уральского государственного университета. Серия: Экономика и менеджмент 2016 Т. 10 № 4 С. 66-75
The article deals with such a tool of the state innovation policy as a technology platform performing the role of a bridge between the private, public and academic sectors.
Based on the analysis of the research field in terms of inter-firm interactions, it was theoretically proven that a technology platform represents the product of a long ...
Added: February 28, 2017
Barykin A. N., Ikryannikov V., Менеджмент инноваций 2013 № 3 С. 226-240
В статье рассмотрены методические основы использования бизнес-моделирования в малых многопрофильных компаниях, позволяющие идентифицировать и предварительно анализировать проекты развития в среднесрочной и долгосрочной перспективе. Авторы приводят характеристики портфеля бизнес-моделей и описывают необходимые мероприятия по его балансировке. ...
Added: January 29, 2014
Shadrina E. V., Dmitry V. Kashin, Dmitri V. Vinogradov, / SSRN. Series "Working Papers". 2020.
Set aside procedures in public procurement are those reserved for a sub-class of bidders, such as small and medium enterprises (SMEs) only, as a tool of the preferential treatment of SMEs by many governments. Prior studies and our results indicate these setasides reduce costs of government contracting. If they are cheaper, why should regulations enforce them, and why do ...
Added: February 4, 2020
Shirokova G., Иввонен Л., Гаффорова Е., Форсайт 2019 Т. 13 № 3 С. 62-76
В статье представлены результаты эмпирического исследования связи компонентов стратегического предпринимательства (в частности, предпринимательского мышления, инновационной деятельности, управления ресурсами и конкурентного преимущества) с продуктивностью российского малого и среднего бизнеса в условиях экономического кризиса. Для тестирования теоретической модели были использованы данные опроса российских компаний в период спада и последующей стагнации 2015–2016 гг. Авторы приходят к выводу, что предпринимательский компонент ...
Added: October 31, 2020
Rebiazina V. A., Daviy A., Вестник Московского университета. Серия 6: Экономика 2014 № 6 С. 101-122
The article is devoted to the comparative analysis of theoretical approaches to the definition of marketing practices and their understanding by marketing representatives of Russian companies. The article analyzes the existing theoretical approaches to marketing practices, as well as the basic models of marketing practices. Research methodology is based on the use of qualitative methods ...
Added: October 15, 2014
Wijler D., / нет. Series нет "нет". 2015.
This paper explores the connection between marketing practices and financial indicators in the Russian emerging market, based on the methodology known as Contemporary marketing practices project (CMP) developed at Auckland University, which helps to generalize marketing practices and classify them. Extending current research, I identify the marketing styles that are associated with best financial practices ...
Added: October 23, 2014
Арженовский И. В., Ершов Д. Е., Мальцев К. В. et al., Научно-издательский центр "XXI век", 2019
This publication is unique to the Russian digital marketing market. For the first time, based on a significant amount of evidence, a study of the targeted advertising market was conducted and its parameters were systematized to analyze the current situation, identify branch trends, and forecast further development. Special attention is paid to the efficiency of ...
Added: April 16, 2021
Батаева Б. С., Cheglakova L. M., Melitonyan O., Российский журнал менеджмента 2020 Т. 18 № 2 С. 155-188
In the course of research of companies’ responsible behavior, it is essential to consider an institutional environment which is largely influenced by the national culture. This paper presents an attempt to explore the responsible behavior and activities of Russian small and medium enterprises (SMEs) paying thorough attention to specific features of the national culture. Authors ...
Added: September 3, 2020
Chilipenok Y., Osipova O., Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Социология 2016 Т. 16 № 2 С. 386-402
The main purpose of this study was to describe the employee of small and medium business as the subject of modern socio-labor relations from the point of view of its resource endowments. The theoretical basis of the research was a resource-based approach. On the data base of HSE Russian Monitoring of Economic Situation and Population ...
Added: June 27, 2016
Churakova I., Корехова Е. В., Гумановский М. Г. et al., Менеджмент сегодня 2021 Т. 2 № 114 С. 90-102
The article is devoted to the problems of modern diagnostics of the financial health and success of the company using quantitative and qualitative information about the activities and features of the business model. Most of the existing diagnostic methods are designed for large, steadily developing companies that do not take into account the organizational features of ...
Added: June 9, 2021
Grigoreva V., Антонов С. Г., Воробьев П. Ф. et al., СПб. : Левша-Санкт-Петербург, 2017
Учебное пособие представляет собой результат сотрудничества преподавателей НИУ Высшая школа экономики в Санкт-Петербурге с ведущими практиками цифрового маркетинга и подготовлено на основе курсов лекций “Digital Marketing” и “Маркетинг современных технологий”, а также мастер-классов, проводимыми в рамках учебных курсов магистерской программы “Маркетинговые технологии”. Эта книга будет полезна маркетологам, которые в той или иной мере интересуются работой ...
Added: February 22, 2017
Chilipenok Y., Osipova O., Вестник Нижегородского университета им. Н.И. Лобачевского. Серия: Социальные науки 2016 № 1 (41) С. 129-137
The main purpose of the research was studying an employee in small and medium-sized businesses as an active actor of modern social-labor relations. The data array contains 502 employees in Nizhny Novgorod. The research was focused on their goals and values and on the characteristics of their interaction with other actors of social-labor relations, especially with ...
Added: June 27, 2016
Kumar Singh S., Del Giudice M., Chierici R. et al., Technological Forecasting and Social Change 2020 Vol. 150 No. article 119762 P. 1-12
Drawing upon the resource-based view and the ability-motivation-opportunity theory, we examined how green human resource management interplays on to the linkages amongst green transformational leadership, green innovation and environmental performance. Using a survey questionnaire, we collected triadic data from 309 manufacturing sector small and medium-sized enterprises (SMEs). We used covariance-based structural equation modeling (SEM) to ...
Added: January 24, 2020
Сhkalova O. V., Экономический анализ: теория и практика 2013 № 13(316) С. 13-17
Ограничение выбора земельных участков для торговых центров в городской черте требует поиска участков за городом, что связано с необходимостью проведения соответствующих исследований. В статье представлена методика и разработаны рекомендации выбора месторасположения загородных торговых центров. ...
Added: October 29, 2013
Kruglov M., Менеджмент качества 2016 Т. 1
Рассмотрены итоги Х российского ЛИН-форума «Сделаем Россию эффективной!» и другие ключевые события в стране за 2015 г. в сфере менеджмента качества. ...
Added: July 21, 2021
Oxford Abstracts, 2021
Recovering from Covid: Responsible Management and Reshaping the Economy
In 2021, the 35th Conference and 2nd BAM Conference in the Cloud, will critically engage with the socio-economic recovery from the global Covid-19 pandemic.
Consumers, producers, frontline workers, managers, businesses, public and third sector organisations all have their own roles and responsibilities in transforming our marketised society for the post-pandemic world.
We will critically explore the challenges we all face, aiming to ...
Added: June 12, 2021
Safonov G., Галенович А., Федоров Ю. Н., Энергия: экономика, техника, экология 2012 № 5 С. 37-39
The article discusses the potential role of Russia in global carbon markets, prospects and opportunities for national businesses in greenhouse gas emission reduction ...
Added: July 20, 2016
Абдрасулова С. Б., Butryumova N. N., Nazarov M. G. et al., Н. Новгород : Мининский университет, 2020
Монография является результатом исследований, проведенных авторами, с целью изучения влияния обучения предпринимательству на развитие предпринимательских экосистем. На основе подробного теоретического анализа существующих подходов к формированию предпринимательских экосистем, анализа отечественной и зарубежной практики реализации предпринимательского обучения, анализа данных о предпринимательском образовании и предпринимательских экосистем, показаны эффекты предпринимательского обучения на развитие предпринимательских экосистем. Монография адресована преподавателям высшей ...
Added: January 21, 2021
Prokofyeva T. A., Резер С. М., Sergeyev V., Логистика сегодня 2007 № 5 С. 300-310
Проведение в г. Сочи зимних Олимпийских игр 2014 г. требует осуществления глобальных реформ в сфере организации движения транспорта и перевозки грузов и пассажиров в ЮФО. В качестве одного из решений данной проблемы в статье предлагается проект по созданию мультимодального логистического центра в Сочинском транспортном узле.
Содержание статьи.
• Сочинский транспортный узел
• Графическая модель организационно-функциональной структуры ЛТС г. ...
Added: January 21, 2014
Ulanov V. L., Промышленная политика в Российской Федерации 2015 № 4/6 С. 39-41
Предпосылки экономического роста российской экономики перестали действовать. Отсутствие перерабатывающих переделов снижает спрос на инновации. Мультипликатор российской экономики стремится к европейскому только при создании новых технологических переделов. Необходимы механизмы взаимодействия финансового сектора и бизнеса. Нужно из отечественных производителей формировать конкурентов для внешних соперников. Институциональная среда является одним из главных факторов развития. Успешность отечественной экономики связана с ...
Added: May 12, 2015
Zazdravnykh E., Kislitsyn D., Aleksandrova E., Медицина труда и промышленная экология 2021 Т. 61 № 2 С. 115-124
Lower back pain is a common clinical problem that causes disability. Members of the working professions are particularly at risk of developing this syndrome due to the physical nature of the work. At the same time, the existing systematic reviews on the risk factors for lower back pain, as a rule, do not pay enough ...
Added: March 16, 2021