?
Междисциплинарный подход к изучению видеоигр.
С. 193-198.
In book
М. : РОО "Сообщество профессиональных социологов; ООО "Вариант", 2014
Vetushinskiy A., Социология власти 2020 № 3 С. 14-31
The article proposes a new approach to understanding gamification. Its feature lies in taking into account the criticism expressed against gamification to date. The article examines in detail the history of gamification, it is shown that at its first stage (before 2015) approaches oriented towards extrinsic motivation prevailed, while at the second stage (after 2015) approaches oriented towards ...
Added: August 21, 2021
Vetushinskiy A., М. : Эксмо, 2021
Жизнь современного человека плотно связана с видеоиграми. Даже если вы не играете сами, в вашем окружении наверняка найдутся заядлые геймеры, а новости из индустрии игр зачастую не обходят и вас стороной. Это положение дел приводит к вопросам: а что же такое видеоигры и какое место они занимают в жизни человека? Поиском ответов на них занимается ...
Added: August 17, 2021
Budnik R., Зверев М. О., Закон 2022 № 7 С. 126-147
At the cusp of the twentieth and twenty-first centuries, civilization entered the digitization period of its development, characterized by information dissemination in electronic form through computer devices connected to the Internet. Over the two decades, the world's economy materialized new sectors founded on personal computing systems and global communication technologies, including the video game industry.
At ...
Added: August 18, 2022
Августис Ю. И., Korbut A., Рейнюк А. С. et al., В кн. : Новое время, новое поле: меняющийся мир качественных исследований и новые технологии. : СПб. : , 2021. С. 206-250.
Текст посвящен роли видеоданных в исследовании видеоигр. В процессе видеоанализа видеоигр возникает ряд методологических вопросов, главный из которых — что именно должен фиксировать исследователь при записи игрового процесса. С опорой на собственные исследования авторы предпринимают попытку методологической рефлексии использования видеоанализа в рамках этнометодологии и конверсационного анализа. ...
Added: November 20, 2021
Parshakov P., Paklina S., Coates D. C. et al., Journal of Economic Studies 2021 Vol. 48 No. 4 P. 817-835
Purpose – Video games are considered as a leisure activity that makes being unemployed more attractive than
before. In this study, the authors use eSports prizes as a proxy for the popularity of video games to analyze its
influence on total and youth unemployment.
Design/methodology/approach – The authors develop a theoretical model and empirically test it using the
total ...
Added: September 14, 2020
Milovidov S., Наука телевидения 2019 Т. 15 № 3 С. 147-168
The article analyzes the methodology of procedural rhetoric (I. Bogost) as applied to transmedia storytelling, making it possible to detect its specific network characteristics. With the development of digital technologies, the perception of transmedia works changes from narrative reception to interaction with the space. In this regard, a problem emerges associated with perception and analysis ...
Added: November 6, 2020
Арсланов М. В., Ратникова Т. А., Прикладная эконометрика 2023
This work is devoted to the study of the influence of factors on the price of video games in the time period from 2007 to 2023. The price of video games is mainly based on the costs of the developer in the process of its creation, but later it changes due to changes in demand. ...
Added: September 28, 2023
Бражник Т.А., Zhuravlev M., Информационное право 2016 № 1 (47) С. 39-46
This paper presents a review of the main events of the Fourth International summer school on cyber law (ISSC), organized by Research laboratory on information law of the HSE. Although some aspects of law in the digital age are the subject of debate both in the professional legal community and in society in general, modern ...
Added: October 5, 2015
Klimova M., Вопросы ономастики 2020 Т. 17 № 3 С. 293-315
The article discusses the use of nicknames in online games (specifi cally, the Dota 2 game) which constitutes a completely new fi eld of onomastic research. The paper starts by reviewing the main onomastic issues related to nicknames: correlation with similar and synonymous terms, questions of their status amongst other categories of anthroponyms, approaches to ...
Added: October 16, 2019
Antonova N., Одинцова М. С., Журнал практического психолога 2010 № 4 С. 17-36
В статье приводится анализ существующих публикаций по психологии Интернета. Выделены основные особенности Интернет-коммуникации, описана практическая значимость исследований психологии Интернета. ...
Added: January 24, 2013
Шибаев М. В., Коммуникации. Медиа. Дизайн 2022 Т. Том 6 № 4 С. 5-28
World design of a modern game is hard to imagine without cultural references. In-game space can not only be a decoration for a narrative, but represent a complex multi-layered text filled with metaphors, hints and reminiscences. The game level, being a passing element of the general canvas of the narrative, often does not always imply ...
Added: June 7, 2022
Арсланов М. В., Ратникова Т. А., Экономика и математические методы 2023
This paper presents a study of the price dynamics of a wide range of video games in the time period from 2008 to 2020. During the research, the database necessary for analysis is being created, video game prices are being modeled using econometric methods and price indices are being constructed for various game genres: RPG ...
Added: September 28, 2023
Klimova M., Вопросы психолингвистики 2020 № 1(43) С. 36-53
The study deals with the problem of the impact of globalization on the mental language boundaries in the ethno-lingual consciousness of Russian-speaking gamers. Their nicknames in Dota 2 were chosen as the object of the research due to the worldwide popularity of the given online game presupposing intercultural communication. The choice of language and graphic ...
Added: March 2, 2020
Trubochkina N. K., Лиховцева А. В., Мир техники кино 2015 Т. 38 № 4(9) С. 10-17
The article describes a technology for creating fractal graphics images and environments for film and television professionals, seeking new forms of realization of their creative ideas.
A part of the fractal art images by category: space, planets, landscapes, cities and architecture, series, objects, art sensationalism is presented.
These mathematical objects can be the basis for new films, ...
Added: February 23, 2016
Terekhov D., Вестник Томского государственного университета. Культурология и искусствоведение 2023 Т. - № - С. 1-11
This article seeks to elucidate the structuring function of the game mechanics as one of the basic elements of video game narrative. Despite the generally thorough investigation of the fundamental phenomena in narratology-based video game research, one can say that the place of the game mechanics in the ludic narrative structure has been neglected both ...
Added: March 27, 2023
Varnavsky A., Информатика и образование 2023
Статья направлена на сравнение показателей восприятия образовательных инструментов, которые могут использоваться в DGBL, так и не использующиеся в нем. Целью работы является сравнение интереса, сложности и воспринимаемой полезности игрового чат-бота с заданиями-головоломками для обучения программированию с аналогичными показателями других образовательных инструментов.
Для проведения исследования были разработаны и использованы в процессе обучения программированию игровой чат-бот с заданиями-головоломками, ...
Added: November 10, 2023
Nosachev P., Религиоведение 2018 Т. 2 № 2 С. 131-139
The article discusses the possible perspectives of interdisciplinary research, standing on the border of the study of culture and religion. The author proposes to illustrate the specificity of such interdisciplinary character on the example of manifestation of Western esotericism in adventure computer games of the 90s. In the first part of the article main occulture ...
Added: August 25, 2018
Нилсен Р., Социология власти, Российская Федерация 2020 № 3 С. 1-20
Статья раскрывает историю понятия "зависимость" и рассматривает социологические эффекты перераспределения власти, с которыми это понятие связано. ...
Added: December 9, 2020
Мн. : СтройМедиаПроект, 2023
В докладах рассматриваются актуальные вопросы сферы интеллектуальной собственности, в том числе вопросы выбора оптимальных инструментов охраны и управления результатами интеллектуальной деятельности, использования средств индивидуализации как инструмента экономической безопасности предприятия, привлечения финансирования под нематериальные активы, правового регулирования создания и использования видеоигр, цифровой трансформации в сфере интеллектуальной собственности, а также
развития сферы интеллектуальной собственности на современном этапе.
Адресуется научным ...
Added: January 24, 2024
СПб. : Фонд развития конфликтологии, 2016
Второй сборник статей, посвященный рассмотрению компьютерных игр как медийной и социальной реальности. (Полная аннотация следует.) ...
Added: February 1, 2017
Parshakov P., Shakina E., Barajas A., Economic Research-Ekonomska Istraživanja 2022 Vol. 35 No. 1 P. 122-142
This article contributes to the development of contestable market theory by investigating how competitiveness in the eSports industry influences the size of this industry, as measured by the volume of monetary prizes. We use data on each gamer's prize earnings for each tournament from 1999 to 2015 to estimate panel vector autoregression (VAR) model with ...
Added: April 22, 2021
Богост Я., Логос 2015 Т. 25 № 1(103) С. 79-99
В тексте представлены ключевые идеи, изложенные автором на конференции, организованной DiGRA в Аксбридже (Великобритания) в сентябре 2009 года. Автор предлагает вновь вернуться к вопросу о том, что такое игра. Автор настаивает на правомерности и актуальности этого вопроса, не являющегося ни стратегическим, ни риторическим, ни политическим, по крайней мере не в первую очередь. Скорее, это вопрос онтологический. Автор выделяет ...
Added: September 26, 2017
Бражник Т.А., Zhuravlev M., Hudiaeva E., Информационное право 2014 № 4 С. 18-23
The article reviews the main events of the Third International Summer School on Cyber Law, organized by the Laboratory of information law (National Research University Higher School of Economics, Russia).
This year applications for participation in the summer school were submitted from the UK, Italy, Germany, Slovakia, Armenia, India, Belarus, Kyrgyzstan and from different cities of ...
Added: September 20, 2014
Fedor O. Marchenko, Matveewa L., Makhovskaya O., Procedia - Social and Behavioral Sciences 2016 Vol. 233 P. 455-458
The article is devoted to the problem of co-use of video games by children and their parents. The object of our investigation
are father’s strategies of mediation of children video gaming within culture-historical approach and activity theory ( L.S.
Vygotsky, A.N. Leontiev, P.Ya. Galperin). Despite some authors regard fathers as main protagonists of media use among
family members, ...
Added: December 5, 2016