?
Маркетинговая ориентация компаний: методология исследования и измерения
Yuldasheva O., Ширшова О. И.
Kazakov S. P., Маркетинг и маркетинговые исследования 2012 № 1 С. 42-55
В статье рассматриваются и анализируются существующие понятия и конструкты рыночной ориентации (РО), на основе которых предлагается и тестируется российская модель РО для предприятий сферы услуг. Публикуются результаты исследования, которые доказывают жизнеспособность адаптированной к российским условиям модели, предлагается практическая методика перехода предприятия сферы услуг на более высокий уровень рыночной ориентации. ...
Added: July 19, 2011
Kazakov S. P., Перекалина Н. С., Управленческие науки 2014 Т. 11 № 2 С. 47-51
The article examines the strenghts of market orientation model localization for the Russian national model of marketing. The adopted local version of MKTOR construct is studied and its validity and reliability for the implementation on Russian soil is confirmed based on the case of the domestic service industry. ...
Added: December 3, 2014
Kusraeva O., Вестник Санкт-Петербургского университета. Серия 8. Менеджмент 2018 Т. 17 № 4 С. 611-638
The paper aims to clarify the construct of brand orientation and to justify the independent place of the brand orientation concept in marketing. Despite more than 20 years of existence of brand orientation construct, relatively little research has been conducted to understand the complex nature of being brand oriented and there is still a lot ...
Added: October 22, 2018
Артёмова Е. В., Dvoryashina M. M., Управленец 2019 Т. 10 № 6 С. 42-53
The emergence of e-learning transforms behavioural patterns of all participants in the education market. It is necessary to try alternative approaches and marketing tools to design effective online courses and ensure their integration to the educational process. The article analyses the opportunities and constraints on using the key marketing concept of customer satisfaction in terms of e-learning. In ...
Added: February 25, 2020
Rozhkov A., Rebiazina V. A., Смирнова М. М., Российский журнал менеджмента 2014 Т. 12 № 3 С. 33-58
Целью статьи является изучение возможностей измерения ориентации на клиента в контексте развивающейся российской экономики. Исследование основано на предложенном в 1990 г. Нарвером и Слейтером подходе к определению и измерению ориентации компании на клиента [Narver, Slater, 1990], ставшем одним из наиболее используемых подходов в маркетинге и менеджменте. Тестирование концепции клиентоориентированности (КО) на российском рынке проводится на ...
Added: October 23, 2014
Kazakov S. P., Маркетинг услуг 2015 Т. 42 № 2 С. 82-95
The paper examines the market orientation construct and its deployment in the service industry. Market Orientation impact on company business perfromance was studied based on the survey and data analysis of companies in Russian Federation who specialize in services. Widely known MARKOR and MKTOR constructs were analyzed in this paper and local Market Orientation model ...
Added: June 1, 2015
Gulakova O., Вестник Московского университета. Серия 6: Экономика 2021 № 2 С. 73-117
Customer orientation as one of the mainstream concepts of contemporary marketing has been actively developed since 1990s. The purpose of the article is to develop a conceptual model of customer orientation relationships in a company based on a systematic analysis of existing studies and their adaptation to practical use. As a result of the analysis, ...
Added: May 20, 2021
Устинова О. Е., Карпова С. В., Kazakov S. P., Экономика и управление в машиностроении 2019 Т. 66 № 6 С. 37-43
The article discusses the features and problematic issues that arise in brand management, taking into account the research conducted on differences in the emotional connections types among consumers. The article reveals the motivation factors of various consumers segments, primarily through the regular customers motivation analysis. The authors discuss the question of how to estimate the ...
Added: July 21, 2020
Sirotin V., Arkhipova M., Dubrova T. A. et al., Bielsko-Biala : University of Bielsko-Biala Press, 2016
The main attributes of modern enterprises should be the flexibility and the ability of forecasting the future. Constant adaptation to the changing environment and the rapidity of undertaking certain actions which are conditioned by specific situations determine the rules for the future position of market competition. Effective and efficient adjustment of the company in line ...
Added: November 2, 2016
Tishchenko O., Волков О. С., Камышева С. А., Научные исследования и разработки. Российский журнал управления проектами 2017 Т. 6 № 1 С. 37-52
The article is devoted to a problem of resistance to organizational changes. An objective of this research is to detect interdependence between personal characteristics of organizational change projects participants, psychological readiness of staff of the divisions involved in the project of organizational transformations, ways of conflict permission and efficiency of the realized projects. The results ...
Added: October 20, 2017
Lavrenchuk E. N., Экономические науки 2011 № 74 С. 257-260
В статье автор рассматривает вопросы необходимости планирования, прогнозирования и бюджетирования в налогообложении, а также предлагаемые методики оценки налогового потенциала. ...
Added: November 28, 2012
Уварина Ю. А., Fiyaksel E., Инновации 2013 Т. июль № 177 С. 30-38
In the modern world one of the most effective tools of management can be - development of business-models. Thanks to the innovative principles and procedures laid down in this methodology, enterprises can gain sustainable competitive advantage and intensify their positions on the market. The using of business-modeling technologies in the conditions of Russian business today ...
Added: May 29, 2013
Ikryannikov V., Барыкин А. Н., Научные исследования и разработки. Российский журнал управления проектами 2018 Т. 7 № 3 С. 13-21
В статье приведены результаты исследования фонда стандартов и нормативных документов, которые применялись при составлении описаний объектов государственных закупок на федеральном уровне. Исследование проводилось на основе контент-анализа 2089 закупок, осуществленных в течение 2017 г. 15 федеральными органами исполнительной власти. В составе рассмотренной закупочной документации было идентифицировано 22 052 ссылки на 2657 документов по стандартизации и иных ...
Added: November 27, 2019
Baban S. M., Vasilyeva O. G., М. : МИИТ, 2012
Added: January 25, 2013
Podsypanina T., Бизнес-образование 2012 № 1 (31) С. 79-84
Международная научно-практическая конференция была организована Российской Ассоциацией бизнес-образования совместно с Южно-Уральским государственным университетом и Московским университетом экономики, статистики и информатики и проходила в Челябинске 21-22 апреля 2011 г. ...
Added: September 20, 2015
Tikhonova N. E., Каравай А. В., Социологические исследования 2018 № 5 С. 84-98
The article analyzes dynamics of some indicators of the human capital of Russians in the context of changes in the relations between employees and employers. It is shown that the general vector of these changes is the shift of balance of power between them in favor of employers, which has led to non-compliance with the ...
Added: August 29, 2018
СПб. : Издательство СПбГЭУ, 2013
ОГЛАВЛЕНИЕ:
1. Профилактика и лечение организационных патологий на различных стадиях жизненного цикла организации Берстень Е.В., Егорова Т.А. 3-9
2. Проблемы компенсации негативной синергетики в организационных структурах управления Бессонова Н.Е., Лебедев О.Т. 9-14
3. Блеск и нищета патологического менеджмента Герасимов Б.Н. 15-22
4. Методы оценки эффективности функционирования инфраструктуры предприятия
Егорова Т.А., Гусельников Н.Н. 31-36
5. Управление эволюционными процессами Ичкитидзе Ю.Р. 46-52
6. Индикативное ...
Added: December 24, 2016
Rotar O., / National Research University Higher School of Economics. Series WP BRP "Basic research program". 2022. No. 65.
Research on Massive open online courses (MOOCs) and their effect on the development of the higher education (HE) sector has expanded over the last ten years. However, little is known about the determinants of MOOC adoption by academics. This study tests a proposed model that integrates individual and institutional level determinants of MOOC authorship. ...
Added: June 14, 2022
Lipatnikov V. S., Гребенькова Е. С., Проблемы теории и практики управления 2014 № 12 С. 89-96
In this article is conducted research of the mechanism of selection of venture innovative projects. We studied the factors, which influence a choice of business angels. The purpose of work was to receive an advanced system of estimation of projects. On the basis of the survey it is possible to say that the financing of ...
Added: December 8, 2014
М. : ИНИОН РАН, 2014
В сборнике рассматриваются теоретические и практические проблемы взаимодействия человека, техносферы и биосферы, а также преодоления антропогенной деградации биосферы.
Для научных работников, специалистов, преподавателей и аспирантов. ...
Added: October 22, 2014
Parshakov P., Shakina E., Barajas A., Economic Research-Ekonomska Istraživanja 2022 Vol. 35 No. 1 P. 122-142
This article contributes to the development of contestable market theory by investigating how competitiveness in the eSports industry influences the size of this industry, as measured by the volume of monetary prizes. We use data on each gamer's prize earnings for each tournament from 1999 to 2015 to estimate panel vector autoregression (VAR) model with ...
Added: April 22, 2021
Osin E. N., Организационная психология 2013 Т. 3 № 3 С. 42-60
В статье представлены результаты анализа факторной структуры краткой версии теста жизнестойкости (Леонтьев, Рассказова, 2006; Осин, Рассказова, 2013) из 24 утверждений. Анализ проводился параллельно на студенческой выборке (N=1285) и на выборке сотрудников производственного предприятия (N=4647). По итогам структурного моделирования с учётом систематической ошибки, связанной с направлением пунктов, наилучшее соответствие исходным данным показала модель из 3 субшкал, ...
Added: January 30, 2014
Rozhdestvensky V. G., Shubnyakova N. G., Кадровик 2012 № 2
Формирование инновационной модели экономики в России требует развития системы управления инновационной деятельностью, повышения ее эффективности. Квалифицированно подготовленные управленческие кадры для инновационной среды, понимающие свою роль и задачи, являются одним из необходимых условий успешной реализации данной модели. В статье рассматривается специфика деятельности инновационных менеджеров, а также авторами предложена типология инновационных менеджеров, разработанная с учетом запросов инновационных ...
Added: December 1, 2012
Ulanov V. L., Промышленная политика в Российской Федерации 2015 № 4/6 С. 39-41
Предпосылки экономического роста российской экономики перестали действовать. Отсутствие перерабатывающих переделов снижает спрос на инновации. Мультипликатор российской экономики стремится к европейскому только при создании новых технологических переделов. Необходимы механизмы взаимодействия финансового сектора и бизнеса. Нужно из отечественных производителей формировать конкурентов для внешних соперников. Институциональная среда является одним из главных факторов развития. Успешность отечественной экономики связана с ...
Added: May 12, 2015