?
A Comparative Evaluation of Alternative Blended Learning Models Used for Teaching Academic English (EAP/ESAP) to Students of Computer Sciences
Scientific & Academic Publishing. 2012. Vol. 2. No. 6. P. 311-317.
Kuzmina T. A., Golechkova T. Y.
The article describes the use of a number of alternative blended learning models based on a mixture of traditional face-to-face classes with some elements of e-learning in the course of “English for Academic Purposes” (EAP) and “English for Specific Academic Purposes” (ESAP) taught to junior and senior undergraduate students of computer sciences in the undergraduate program of Business Informatics and Software Engineering over a period of time from 2009 to 2012 at the National Research University Higher School of Economics (NRU HSE), Moscow, Russia
Language:
English
Keywords: информатикапрограммированиедистанционное обучениеe-learningblended learningсистема LMSсмешанное обучениеwikiвикиcomputer sciencesGoogle siteslearner autonomyсистема электронного обучениявиртуальное обучениесистема управления образованиемсайты Гуглавтономия обученияLearning management system (LMS)
Bogolepova S. V., Отечественная и зарубежная педагогика 2021 Т. 1 № 4 (77) С. 107-122
Introduction. In spring 2020 tertiary education in Russia underwent an unexpected transition online. The second transition, which was not that sudden, happened in autumn 2020. This study aims to examine students’ experience of online learning in these periods of study. Having revealed the features of online instruction, the author analysed if these aspects were taken ...
Added: August 12, 2021
Frolova N., Frolov E. S., The Kazakh-American Free University Academic Journal 2017 P. 179-184
The article reflects the practical experience of enhancing the process of Academic English Writing teaching to undergraduate students by means of web tools. Along with theoretical analysis of the integration scheme of blended learning into the curriculum the article features empirical survey to confirm the efficiency of the project. The article contains a detailed description ...
Added: June 5, 2018
Bakulev A., Бондарев М. Г., Вестник Воронежского государственного университета. Серия: Лингвистика и межкультурная коммуникация 2017 № 1 С. 167-172
The current scientific and educational environment demands that professionals’ foreign language proficiency be at the independent user level. The key task ESP course developers are expected to accomplish is to adjust the courses taught to students majoring in engineering to the smart education and Education 2.0 requirements. The latter imply that students, being mentally prepared ...
Added: October 13, 2016
Shutov A. A., Вестник НГТУ им. Р.Е. Алексеева. Серия: Управление в социальных системах. Коммуникативные технологии 2014 № 3 С. 102-109
В работе рассматривается опыт разработки и чтения учебной дисциплины "Разумный город - информационная инфраструктура и управление" с использованием смешанного подхода к обучению. На основе методики организации курса и соответствующей технической базы разработаны концептуальные основы решения проблем, возникающих при использовании смешанного типа обучения. Достигнутые результаты показывают возможность применения смешанного обучения даже для сложных дисциплин. ...
Added: February 11, 2015
Balakshin M. E., Evdokimenko A., Инновации в образовании 2008 № 7 С. 48-51
Added: March 4, 2014
Bakulev A., Бондарев М. Г., Непрерывное педагогическое образование.ru 2013 № 3 С. 52
В статье представлены лингводидактические характеристики модуля blank unit – раздела, самостоятельно наполняемого студентами учебным контентом в рамках заданной темы/проблемы. Раздел корреспондирует требованиям ФГОС ВПО об увеличении доли самостоятельной работы студентов и органично вписывается в контекст смешанного обучения английскому языку для специальных целей. Ключевым свойством Blank Unit является студентоориентированность, что позволяет не только повысить объем и качество ...
Added: October 15, 2016
Chernobay E., Davlatova M., Педагогика 2020 Т. 84 № 11 С. 100-108
The current article is aimed at identifying changes in the professional activities of teachers. Th e authors analyze teacher professional roles in distance learning. In addition, the article presents the results of research of changes in teacher professional roles in the context of an unexpected transition to distance learning during the coronavirus pandemic. ...
Added: November 26, 2020
Bakulev A., Бондарев М. Г., Образование. Наука. Инновации: Южное измерение 2015 № 5 (43) С. 212-216
The paper is devoted to features of the smart textbook as an integral element of the learning package of the course "English for Specific Purposes". The smart textbook is launched via the educational social network Edmodo within the blended learning framework. The smart textbook is a combination of professionally oriented authentic materials, a flexible set ...
Added: October 14, 2016
Пермь : Пермский государственный национальный исследовательский университет, 2014
В сборнике собраны статьи студентов и молодых ученых ПГНИУ, отражающие результаты научных исследований, выполняемых на базе университета. Статьи посвящены актуальным проблемам изучения естественных и гуманитарных наук.
Сборник издается по итогам конкурса научно-исследовательских работ студентов ПГНИУ (апрель – ноябрь 2014 г.), в котором принимали участие все факультеты университета. ...
Added: December 30, 2014
Mikheeva S., Свит Е. П., Известия Российского государственного педагогического университета им. А.И. Герцена 2014 № 168 С. 122-127
This article examines the distinct differences between ‘distance education’ and ‘e-learning’ in higher education settings, analyzes the advantages of e-learning, formulates the main directions of its use in the educational environment pedagogical university. The article describes the experience of using e-learning in training courses for teachers of economics in the project of the Institute for ...
Added: September 30, 2014
[б.и.], 2012
ля сопровождения и обеспечения учебного процесса на всех уровнях образования, а также профессиональной подготовки. ...
Added: March 15, 2015
Pavolotsky A. V., Герасимова В. Г., Макарина Л. А. et al., М. : Баласс, 2012
Учебник предназначен для учащихся 8-го класса общеобразовательных учреждений. Соответствует Федеральному государственному образовательному стандарту основного общего образования, является продолжением непрерывного курса информатики и составной частью уомплекта учебников развивающей Образовательной системы "Школа 2100".
Содержание учебника представлено в виде отдельных учебныхмодулей, из которых учитель может выбрать нужные в соотвествии с требованиями основной образовательной программы школы. Рабочий материал предлагается на ...
Added: January 25, 2013
Комкова Л. А., В кн. : Содержание профессиональной подготовки по иностранным языкам в неязыковом вузе: материалы IV Международной научно-практической конференции. : Университетская книга, 2017. С. 150-153.
The article is devoted to the use of blended learning in educational process of teaching English to university students. ...
Added: October 10, 2019
Bogolepova S. V., Kirsanova M., Отечественная и зарубежная педагогика 2022 Т. 1 № 83(2) С. 102-120
Введение: Несмотря на распространение практики интеграции массовых открытых онлайн-курсов (МООК) в университетские дисциплины, опыт такой интеграции, особенно в контексте российского высшего образования и в отношении дисциплин по иностранному языку, исследован мало. Целью данного исследование является оценка эффективности использования онлайн курса путем измерения прироста языковых навыков, а также анализ опыта студентов и их отношение к интеграции ...
Added: April 24, 2022
Армавир : Армавирский государственный педагогический университет, 2008
Added: February 25, 2015
Irina V. Nuzha, Natalia V. Smirnova, MERLOT Journal of Online Learning and Teaching, JOLT 2013 Vol. 9 No. 3 P. 406-417
The increasing growth of online learning creates opportunities for language learners to improve their academic proficiency. However, quite often, foreign language educators claim that an online learning environment is not suitable for developing students' oral speaking proficiency. This paper is a case study of teaching academic presentation skills using a blended learning format. It takes ...
Added: December 16, 2013
Malafeev A., Перевод и сопоставительная лингвистика 2015 № 11
In foreign language teaching, various types of linguistic exercises are widely used – in particular, those involving the correction of lexical and grammatical errors in the text. The article describes a method for automatically generating such exercises from arbitrary texts in English. Freedom to choose any text is an important advantage from the point of ...
Added: December 8, 2015
Каз. : СМУиС, 2013
Вторая Всероссийская молодежная научная Интернет-конференция «Грани науки» проводится Казанским (Приволжским) федеральным университетом, Советом молодых ученых и специалистов города Казани (http://kznscience.ru) и Комитетом по делам детей и молодежи Исполкома Казани. ...
Added: July 7, 2016
Е.В. Анашкина, Е.Ф. Валяева, Иностранные языки: теория и практика 2013 № 3 С. 61-68
The article deals with some tools provided in the Learning Management System (LMS) which allow to carry out different types of monitoring in a foreign language class. Monitoring in teaching foreign languages is one of the prerequisites which contribute to the effectiveness of the whole process. The analysis of the LMS tools has shown that ...
Added: March 17, 2014
М. : МЭСИ, 2014
Сборник докладов и тезисов Форума "Преподаватель в среде E-learning" ...
Added: October 9, 2014
Malafeev A., Перевод и сопоставительная лингвистика 2016 № 12 С. 12-16
In foreign language teaching, various types of linguistic exercises are widely used – in particular, those involving the correction of lexical and grammatical errors in the text. The article describes a method for automatically generating such exercises from arbitrary texts in English. Freedom to choose any text is an important advantage from the point of ...
Added: June 9, 2016
Pavolotsky A. V., Островский С. Л., Чернышева Т. Л. et al., М. : Баласс, 2012
Учебник предназначен для учащихся 9-го класса общеобразовательных учреждений. Соответствует Федеральному государственному образовательному стандарту основного общего образования, является продолжением непрерывного курса информатики и составной частью комплекта учебников развивающей Образовательной системы «Школа 2100». Содержание учебника представлено в виде отдельных учебных модулей, из которых учитель может выбрать нужные в соответствии с требованиями основной образовательной программы школы. Учебный ...
Added: January 25, 2013
Davlatova M., Педагогика и психология образования 2022 № 3 С. 34-54
Currently, the Russian school is being actively digitizing. The integration of blended learning into the educational process is one of the consequences of digitalization. This, in turn, imposes a number of requirements on the professional activity of the teacher, changing it. In this regard, it becomes relevant to study the features of a teacher's professional ...
Added: November 16, 2022
Baranovskaya T., Shaforostova V., Journal of Language and Education 2018 No. 4 P. 8-19
Nowadays, learner autonomy is considered to be a multidimensional and diversified concept. A number of scientists have found support for the importance of learner autonomy but there is little empirical research on using different strategies for promoting and evaluating students’ autonomy. Accordingly, in order to become better language learners, students should plan, implement, and evaluate ...
Added: January 24, 2019