?
Case study "50 shades of green: the re-positioning of Perecrestok in the grocery supermarket sector"
Регистрационный номер: 0004-2-1
Формат: компакт-кейс
Предметные области: маркетинг, брендинг, ESG
Время действия: 2019
Дополнительные материалы: Руководство по использованию учебного кейса
Annotation. After 25 years of successful development, Perekrestok , a leading grocery supermarket chain in Russia, ‘stuck in the middle’ being perceived by their customers as a ‘regular supermarket with quality goods’. Russian consumers and retailers exhibit a recent trend of Lifestyle of Health and Sustainability (LOHAS) and persuading a segment of green customers looks lucrative, but is there sufficient demand for it? Maybe this is only a niche rather than a major trend. Traditional customers may be turned down if the re-positioning brings higher prices to the supermarket’s shelves, though it is tempting to become a prime choice supplier of LOHAS products. A competition for green, greener, or the greenest consumer promises be tough. The Marketing Committee of Perekrestok is about to decide whether or not to increase the budget for marketing communication allowing to target green consumers, and the debate promises to be hard…
Для ППС ВШЭ: Для доступа к полному тексту учебного кейса необходима авторизация через личную страницу преподавателя ВШЭ.
Для внешних преподавателей: По вопросам использования данного учебного кейса в образовательном процессе и получения доступа к методическим указаниям для преподавателей просьба обращаться по адресу электронной почты или через форму обратной связи на странице Ресурсного центра учебных кейсов ВШБ