?
Анализ развития лидеров российского продовольственного ритейла
Экономический анализ: теория и практика. 2013. № 28. С. 21-24.
Сhkalova O. V.
Popenkova D., Вестник Российского экономического университета им. Г.В. Плеханова 2017 № 3 С. 120-126
In strategic management such well-known models as Porter five powers, Porter competitive strategies, Ansoff matrix have been used for decades. This article adapts models of strategic management to retail. After the example of international retailers the author shows which strategies are used to attain global success. The impact of Porter five powers on industry was ...
Added: December 22, 2017
Сиренко В. С., Рыбное хозяйство 2010 № 1 С. 20-22
The author describes the economic model of repeated growth of productivity in fishery industry on the basis of so-called Dupont's formula. The investment tax credit is proposed as a financial lever to raise the efficiency of fishery activities, provided by the Russian legislation. Real premises are developed for pro-viding the appreciable structural changes in transition ...
Added: October 11, 2012
Popenkova D., Вестник Университета (Государственный университет управления) 2013 № 10 С. 37-40
В статье рассмотрены этапы и аспекты формирования современного ритейла ...
Added: March 23, 2016
Dybskaya V., Ivanova A., Fel A. V., Логистика и управление цепями поставок 2020 Т. 2 № 97 С. 3-20
Based on the analysis of statistical data, specialized industry sources as well as the opinions of experts in retail business, it is suggested the stages of Russian retail development over the past decade. Defining crisis and decisive points made it possible to bring into the light the boundaries of each stage. Characterizing the features and ...
Added: June 4, 2020
Belyavskiy B., Российский журнал менеджмента 2019 Т. 17 № 2 С. 179-202
Based on economic-sociological, marketing, and strategic management literature, we combine two classifications of inter-firm relations (horizontal and vertical) and propose the original typology of four ideal types of inter-firm exchange. The quantitative prevalence and the comparative economic efficiency of each ideal type are estimated using indicators of sales dynamics, changes in commodity range and competitive positions. The ...
Added: July 25, 2019
Panteleeva E., Акимова Е. А., Бренд-менеджмент 2016 № 6 С. 328-343
Современные компании, работающие на высококонкурентных рынках отчетливо осознают, что для поддержания лояльности своих клиентов они должны выходить за пределы простого удовлетворения потребностей, предлагая клиентам уникальный опыт взаимодействия с компанией и брендом. В рамках нашего исследования мы изучали влияние потребительского опыта на лояльность клиентов бренда Zara – одного из известнейших ритейл-брендов мира, в результате которого было ...
Added: July 13, 2017
Prosvirkina E. Y., Просвиркин Н. Ю., Управленец 2017 № 2 С. 36-46
The article looks at corporate values in the Russian banking sector and evaluates the correlation between them and net profit of banks. To collect data necessary for the research, the authors checked official websites, codes of ethics, codes of corporate behaviour, press releases and public statements of senior executives of 50 largest banks in Russia. ...
Added: April 28, 2017
Popenkova D., Вестник Университета (Государственный университет управления) 2013 № 19 С. 195-201
В статье проанализирован один из рынков товаров народного потребления – производство кормов для домашних животных. Дан анализ состояния отрасли в мире, в отдельных странах, в России. Подробно рассмотрены доли рынка мировых гигантов - производителей кормов для животных как в России, так и в мире. Кроме того, выделены перспективы развития отрасли ...
Added: March 23, 2016
Elenev K. S., Маркетинг Менеджмент 2014 № 5-6 С. 80-85
В статье рассмотрены ключевые аспекты формирования сенсорного образа бренда в местах продаж. Предложены практические рекомендации по использованию в местах продаж технологий аудио- и аромамаркетинга. ...
Added: November 25, 2014
Radaev V., / Высшая школа экономики. Серия WP4 "Социология рынков". 2009. № 1.
Экономическая теория обычно исходит из того, что конкурирующие фирмы действуют независимо друг от друга. Экономическая социология, напротив, представляет конкуренцию как социальное действие, ориентированное на других участников рынка. Она
предполагает, что между прямыми конкурентами, не вступающими друг с другом в экономические сделки, возникает сложный комплекс социальных связей, обеспечивающих
общую устойчивость рынка.
Принимая этот экономикосоциологический подход, мы ...
Added: January 11, 2013
Prosvirkina E. Y., Rechmedina S., Менеджмент и бизнес-администрирование 2016 № 3 С. 170-178
Статья посвящена изучению взаимосвязи уровня образования членов правления с чистой прибылью банков на российском рынке. Для данного исследования была составлена выборка из 178 банков, оперирующих в России и имеющих лицензию в 2016 г. Информация об образовании членов правления (направление обучения, наличие ученых степеней, дополнительное образование) была взята с официальных сайтов банков. Благодаря использованию методов статистического ...
Added: November 8, 2016
Lebedev A. V., Исраелян Е. А., Маркетинговые коммуникации 2021 № 02(114) С. 124-138
During the pandemic, health has become a core value. Grocery retailers realized the benefits of communicating with eco-consumers. The authors identified customer segments based on their attitude to healthy lifestyles. The article provides data on the gender and age structure of consumers with the average values of receipts, describes portraits of different types of eco-consumers ...
Added: June 10, 2021
Lebedev A. V., Щербаков Е. А., Маркетинговые коммуникации 2020 № 1 С. 56-67
The modern consumer is overwhelmed with information. This leads to the fact that even conditionally loyal consumers do not find the time and desire to get acquainted with the offers of their favourite brand. Companies often use the outdated one-sided approach to communication with clients, using everything one or two communication channels. The authors analyze ...
Added: June 19, 2020
М. : Имидж-медиа, 2013
The book addresses the major challenges of effective management of pricing in retail. ...
Added: March 23, 2014
Artemyev D. G., Паначева О. Ф., Научные исследования и разработки. Российский журнал управления проектами 2015 № 2 С. 3-19
This article deals with formation of the project office based on classical models, taking into account the specifics of the projects implemented in retail trade companies. On the basis of the definition of project office role and place in company structure, its core functions, authors propose an algorithm to select the most suitable model of ...
Added: October 13, 2015
Rebiazina V. A., Sapir A., / The Case Center. Series CASE "Reference no. 517-0194-1 "Management"". 2017. No. 517-0194-1.
The case examines the producer–retailer relationships of the Bonduelle company in the Russian fast-moving consumer goods (FMCG) market. The Bonduelle Group is the world's leading company in vegetable processing. This case focuses on the analysis of the Bonduelle experience in category management development in the Russian market. Category management is a process of managing a ...
Added: February 25, 2018
Popenkova D., Podsypanina T., Проблемы теории и практики управления 2017 № 5 С. 126-133
статья посвящена развитию ритейла в России в кризисный период. Проанализировано текущее состояние отрасли и тенденции развития ритейлеров ...
Added: December 22, 2017
Ivanova A., Политова Т. Ю., Логистика и управление цепями поставок 2016 Т. 6 № 77 С. 79-92
Despite the development of technologies focused on material flow management improvement in retail, the problem of poor on-shelf availability (OSA) is still the main challenge for both producers and retailers. The difficulty to increase the availability of goods is associated with a lack of clear understanding of its low value causes. On the one hand, ...
Added: January 11, 2017
Ozhegov E. M., Gogolev S., / National Research University Higher School of Economics. Series WP BRP "Basic research program". 2020. No. WP BRP 61/MAN/2020.
This study covers the application of asymmetric accuracy metrics in the daily retail sales prediction problem. The paper is focused on the empirical validation of an accuracy metric derived from the newsvendor model. We scrutinize the accuracy metric’s advantages and describe its properties. This paper uses two main accuracy metrics: quantile-weighted and mean absolute error. ...
Added: November 3, 2020
Сhkalova O. V., Экономический анализ: теория и практика 2013 № 13(316) С. 13-17
Ограничение выбора земельных участков для торговых центров в городской черте требует поиска участков за городом, что связано с необходимостью проведения соответствующих исследований. В статье представлена методика и разработаны рекомендации выбора месторасположения загородных торговых центров. ...
Added: October 29, 2013
Oxford Abstracts, 2021
Recovering from Covid: Responsible Management and Reshaping the Economy
In 2021, the 35th Conference and 2nd BAM Conference in the Cloud, will critically engage with the socio-economic recovery from the global Covid-19 pandemic.
Consumers, producers, frontline workers, managers, businesses, public and third sector organisations all have their own roles and responsibilities in transforming our marketised society for the post-pandemic world.
We will critically explore the challenges we all face, aiming to ...
Added: June 12, 2021
Kruglov M., Менеджмент качества 2016 Т. 1
Рассмотрены итоги Х российского ЛИН-форума «Сделаем Россию эффективной!» и другие ключевые события в стране за 2015 г. в сфере менеджмента качества. ...
Added: July 21, 2021
Safonov G., Галенович А., Федоров Ю. Н., Энергия: экономика, техника, экология 2012 № 5 С. 37-39
The article discusses the potential role of Russia in global carbon markets, prospects and opportunities for national businesses in greenhouse gas emission reduction ...
Added: July 20, 2016
Lipatnikov V. S., Гребенькова Е. С., Проблемы теории и практики управления 2014 № 12 С. 89-96
In this article is conducted research of the mechanism of selection of venture innovative projects. We studied the factors, which influence a choice of business angels. The purpose of work was to receive an advanced system of estimation of projects. On the basis of the survey it is possible to say that the financing of ...
Added: December 8, 2014