?
Case study "Pushkin museum`s value: looking for tomorrow"
Регистрационный номер: 0015-2-1
Формат: компакт-кейс
Предметные области: операционный менеджмент, стратегический менеджмент, поведение потребителей
Время действия: 2020
Дополнительные материалы: Руководство по использованию учебного кейса.
Annotation: The museum as a non-profi t organization and a socially important institution raising next generations, must develop the strategy for several decades to come. However, the accelerating development processes of society digitalization shorten the life cycle of technologies and products. A modern museum must keep up with the times from the position of introducing new technologies, but at the same time it is forced to make forecasts for such a long period. Thus, the question arises: How to reconcile the need to plan the museum’s short-term development with the strategic plans for 30 or 50 years ahead. The need to remain a commercially successful organization should not be forgotten. If the museum does not make money, it will not be able to respond to current trends, it will not be globally competitive. The case has been prepared for a wide range of student audiences and can meet a variety of learning objectives. The main purpose of the case study is to engage students in a discussion about the process of building a strategy for a such organization as a museum, and to consider the issue from the perspective of social relevance, commercial success, competitiveness, and digital transformation.
Для ППС ВШЭ: Для доступа к полному тексту учебного кейса необходима авторизация через личную страницу преподавателя ВШЭ.
Для внешних преподавателей: По вопросам использования данного учебного кейса в образовательном процессе и получения доступа к методическим указаниям для преподавателей просьба обращаться по адресу электронной почты или через форму обратной связи на странице Ресурсного центра учебных кейсов ВШБ