?
Сравнение образовательных программ по результатам ЕГЭ зачисленных студентов
Вопросы образования. 2011. № 3. С. 192-209.
Dobryakova M. S., Androuschak G., Вопросы образования 2010 № 4 С. 101-121
Представлены результаты мониторинга уровня подготовки студентов, поступивших в российские вузы летом 2010 г. Оценивался средний балл зачисленных на конкурсной основе (по результатам конкурса баллов ЕГЭ). На основании полученных данных анализируются тенденции развития системы высшего образования: какие специальности пользуются наибольшим спросом; в какие вузы поступают наиболее подготовленные абитуриенты; как распределились предпочтения победителей олимпиад, имеющих право поступать ...
Added: August 23, 2012
Poldin O. V., Прикладная эконометрика 2011 Т. 1 № 21 С. 56-69
This paper presents the results of econometric study on predicting first-year grade point average and dropout probability with national examination (EGE) results at the bachelor program in Economics in the Higher School of Economics. The use of a sum of four exams - math, social studies, Russian language and foreign language - shows worse fitting ...
Added: September 3, 2012
Silaeva V. A., Silaev A. M., Вестник Воронежского государственного университета. Серия: Экономика и управление 2018 № 3 С. 132-141
To compare the results of the Unified State Exams (USE) correction algorithms are proposed to use, which eliminate the difference of statistical characteristics of scores for different subjects. These algorithms are based on the standard probability distributions and the scores are recalculated depending on distributions parameters. After the correction can be more justified to compare ...
Added: May 10, 2017
Galitsky E., Levin M. I., Terra Economicus 2010 Т. 8 № 3 С. 103-112
The article deals with the problems related to combination and close interweaving of two mechanisms of functioning - official and unofficial (corruption) - in modern education in Russia. The assessments of illegal payments paid by households on different stages of the educational process are given in the article. The main attention is paid to the ...
Added: October 31, 2012
Gordeeva T. O., Osin E. N., Психологические исследования: электронный научный журнал 2012 Т. 5 № 24
С позиций системно-динамического подхода к мотивации достиженческой деятельности проведено лонгитюдное исследование особенностей мотивации студентов, демонстрирующих три типа академических достижений: победы в предметных олимпиадах, высокие баллы по результатам Единого государственного экзамена и высокая академическая успеваемость в вузе. В исследовании приняли участие 166 первокурсников, из них 139 – повторно при обучении на втором курсе. Показано, что академические ...
Added: October 13, 2012
Abelyuk E., Русский журнал 2003 № 30 октября
The article presents the arguments of mathematicians, chemists, and philologists who believe that the EGE can lower level of education. Discusses the conditions under which the EGE can be successful. ...
Added: April 19, 2013
Shmal M., Feklistova L., Современная коммуникативистика 2015 № 6 С. 40-49
...
Added: March 9, 2016
Barteneva I. Y., Zheltkova O. V., Levina M. S., Тула : Левша, 2012
The present book will be helpful resource for pre-intermediate level (A1-A2) people aimed to systematize their grammar knowledge, enlarge vocabulary and improve reading comprehension activities (scanning, skimming, intensive reading) in order to prepare for different types of exams.
The book includes authentic texts from French media and Intrenet sites accompanied by a set of questions, exercises ...
Added: November 21, 2012
Artamonova M. V., Медведева И., Мартынюк О. et al., Экономика образования 2010 № 2 С. 47-73
Рассматриваются подходы к оценке сформированности компетенций применительно к образовательным программам высшей школы в Российской Федерации, принципы, применяемые при оценке эффективности деятельности образовательных учреждений на основе мониторинга личных достижений студентов. ...
Added: October 12, 2012
Prakhov I., Прикладная эконометрика 2012 Т. 27 № 3 С. 86-108
This paper examines the effects of pre-entry coaching on achievement of Russian high school graduates as measured by the results of the Unified state examination (USE). We estimate the factors which determine the final USE results. Parental education, family income, student’s abilities and the fact of graduation from a gymnasium or magnet school are significant ...
Added: September 9, 2012
Solovova E., Вербицкая М. В., Интеллект-Центр, 2015
Единый государственный экзамен. Английский язык. Репетиционные варианты. ...
Added: April 15, 2015
Penskaja E., Вопросы образования 2010 № 1 С. 257-280
The article analyzes the emergence of the market of school literature textbooks in Russia starting from 1990s. In particular, analyzed is the role of competitions of education literature as a means of introducing innovations in humanities education. Their efficiency in various aspects is evaluated. Discussed are results of education publishing reform and the resulting circle ...
Added: October 18, 2012
Peresetsky A., Давтян М. А., Прикладная эконометрика 2011 Т. 23 № 3 С. 41-56
The paper considers efficiency of the Russian Unified State Exam (USE, or EGE, Russian version of SAT), and results of «olympiads» - national students' contests in economics, mathematics as predictors of ICEF HSE students' academic achievements. Most courses in ICEF are taught in English, but USE in English is not a significant predictor. USE in ...
Added: September 23, 2012
Solovova E., Markova E., Parsons J., Центр изучения английского языка Елены Солововой, 2015
Данное пособие ориентировано на подготовку учащихся для успешной сдачи Единого государственного экзамена по английскому языку. ...
Added: April 13, 2015
Yakusheva I., Иностранные языки: теория и практика 2013 № 4 (20) С. 36-43
В современной методике иностранный язык рассматривается преимущественно как инструмент общения, в то время как потенциал иностранного языка как предмета обучения и изучения гораздо шире. В статье предлагается более широкий взгляд на природу языка, основанный на признании языковой способности в качестве главной когнитивной и культурной составляющей интеллекта человека. Предлагается строить процесс обучения с учетом потенциальных возможностей ...
Added: March 24, 2014
Poldin O. V., Silaeva V. A., Silaev A. M., В кн. : Государственное регулирование экономики. Инновационный путь развития. Материалы Восьмой Международной научно-практической конференции. Т. 2.: Н. Новгород : Нижегородский государственный университет им. Н.И. Лобачевского, 2011. С. 55-58.
Для оценки качества приема в вузы традиционно используются проходные и средние баллы ЕГЭ студентов, зачисленных по конкурсу на первый курс. Однако, если количество бюджетных мест на анализируемых образовательных программах неодинаково, то использование среднего и проходного балла может давать неточную картину. Мы предлагаем в таких ситуациях «кривые спроса», получаемые сортировкой по убыванию суммы баллов ЕГЭ студентов. ...
Added: February 6, 2013
Solovova E., Markova E., Parsons J., Центр изучения английского языка Елены Солововой, 2015
Данное пособие ориентировано на подготовку учащихся для успешной сдачи Единого государственного экзамена по английскому языку. Предлагаемое пособие содержит информацию о структуре и содержании ЕГЭ 2015 года по английскому языку: спецификацию и демонстрационный вариант ЕГЭ 2015 года, где отражены внесенные изменения в оформление и оценивание отдельных экзаменационных заданий. ...
Added: April 13, 2015
Tatarchenko L., Yakusheva S. V., Педагогические науки 2011 № 3 С. 7-10
This article attempts to analyze the requirements of modern society living at the time of innovation-driven economy to education and determines the main objectives that, as the authors believe, should become the cornerstone in reforming the system of education. ...
Added: October 5, 2012
Silaev A. M., Poldin O. V., Silaeva V. A., В кн. : Устойчивое развитие российских регионов: Россия и ВТО: сборник статей X Международной научной конференции по проблемам экономического развития в современном мире, Екатеринбург, 19—20 апреля 2013 г. Т. 2.: Екатеринбург : УрФУ, 2013. С. 198-203.
Дано описание нелинейного алгоритма коррекции баллов ЕГЭ с учетом специфики разных предметов и изменений по годам для выпускников разных лет. Найдены монотонно возрастающие преобразования баллов ЕГЭ такие, что новые оценки характеризуются некоторым стандартным распределением вероятностей. В качестве такого стандартного распределения предложено выбирать бета распределение вероятностей с заданными параметрами. Получены скорректированные кривые спроса в расчете на ...
Added: February 6, 2014
Poldin O. V., Silaeva V. A., Silaev A. M., Прикладная эконометрика 2014 Т. 36 № 4 С. 118-132
To compare the quality of admissions to various educational programs in higher education institutions we propose to use the adjusted demand curves. These curves are derived from the results of unified state exams (USE) of tuition-free students and students enrolled as olympiad winners without entrance examinations. To eliminate the influence of the admission exam composition ...
Added: January 5, 2015
Olga Vinogradova, Rimmer W., Cambridge University Press, 2013
Full preparation for taking the Russian State Exam in English with diagnostic tests, exam-type exercises and several full-size practice tests. ...
Added: January 28, 2013
Prakhov I., Yudkevich M. M., Вопросы образования 2012 № 1 С. 126-147
The article is focused on a question how the introduction of the Unified state exam - standardized tests for higher educational institutions admission - affected the accessibility of higher education for variouscategories of high school graduates. To address this question the authors have investigated the effect of family income on student performance on the Unified ...
Added: July 9, 2012
Bolotov V., Проблемы современного образования 2010 № 1 С. 9-13
This article gives the complete picture of strategic directions of development of quality evaluation of education: an external estimation of individual pupils’ achievements; performance evaluation of activity of educational institutions; performance evaluation of activity of educational systems. It presents perspective directions of the further researches in the given sphere. ...
Added: January 11, 2016
Козьмина Я. Я., Директор школы 2012 № 7
Почему проблема равных возможностей при поступлении в вуз по-прежнему, несмотря на ЕГЭ, остается актуальной? Исследование, о котором рассказывает автор, показало, что многое здесь зависит от школы, в которой учился абитуриент. ...
Added: September 3, 2012