?
International Marketing Trends Conference, Venice, 19th-21st January 2012
Under the general editorship: Andreani J., Collesei U.
Novatorov E. V., , in : International Marketing Trends Conference, Venice, 19th-21st January 2012. : P., Venice : ESCP Europe - Universita Ca'Forcari Venezia, 2012.
The author deconstructs the prevailing conceptualization of non-profit marketing and concludes it rests on three principles: voluntary exchange, an open system organization, and self-interest motivation. A review of the genesis of these principles revealed that alternative principles were ignored in the social science literature. Based on a qualitative analysis and critical hermeneutic approach a revised ...
Added: August 27, 2012
Priority areas:
management
Language:
English
12th International marketing trends conference, Paris, France. ESCP Europe, 2013. 17-19 January 2013
P. : ESCP Europe-Universita Ca'Forcari Venezia, 2013
The article suggests to adopt a pluralism methodological approach in marketing science. Using controversy over marketing to nonmarketers problem paper traces evolution of the issue in context of research methodology and discusses alternative methodological approaches and research paradigms. ...
Added: February 18, 2013
Шекова Е. Л., Tulchinskii G. L., Евланов В. Н. et al., СПб. : Лань, 2012
Практикум включает различные виды задач, кейсов, деловых игр, контрольных вопросов и тестов по менеджменту и маркетингу в сфере культуры. Пособие предназначено для студентов, обучающихся по направлениям подготовки «Менеджмент», «Маркетинг», «Маркетинговые исследования», «Фандрейзинг», также может быть использовано при проведении семинарских и практических занятий, промежуточных и итоговых тестов. ...
Added: September 3, 2012
Prague : MAC Praque consulting LTD, 2016
Conference Proceedings of MAC-MME (Multidisciplinary Academic Conference - Management, Marketing and Economics) 2016, organised by Academic Conferences Association - the Non-profit organization providing expert advice in the field of education. The organization regularly organizes academic conferences for scientists and university teachers and students ...
Added: December 21, 2016
СПб. : Издательский дом "Реальная экономика", 2019
В настоящем сборнике опубликованы материалы V международной научно-практической конференции «Управленческие науки в современном мире», состоявшейся 7 – 9 ноября 2018 года в Москве. Главной целью мероприятия было предоставление площадки для дискуссий и обеспечения взаимодействия между исследователями, аналитиками и практическими специалистами по актуальным проблемам управления экономикой. Сборник предназначен для специалистов и научных исследователей и специалистов-практиков в ...
Added: July 12, 2021
Novatorov E. V., / Social Science Research Network. Series "SSRN Working Paper Series". 2012. No. 2133237.
The objectives of the study were (a) to identify the reasons and concerns of those public administrators and marketing scholars who do not accept the usefulness of marketing in the public sector; (b) to deconstruct, comprehend, interpret, and critically appraise the current conceptualization of public sector marketing from the viewpoint of negativists identified in step ...
Added: September 21, 2012
Suslova S. V., / Высшая школа экономики. Series PA "Public Administration". 2014. No. WP BRP 16/PA/2014.
This paper explores the competitive bidding process in eight regions of Russia where local governments entered into. The bidding documents have been analyzed in terms of the type of provider ownership, public or private, levels of nonprofit activity, and nonprofit competitiveness. The findings indicate considerable discrepancies between the numbers of competitive tenders for social services ...
Added: July 1, 2014
Daviy A., Прокофьева О. С., Корпоративное управление и инновационное развитие экономики Севера: Вестник Научно-исследовательского центра корпоративного права, управления и венчурного инвестирования Сыктывкарского государственного университета 2017 № 1 С. 165-175
The case presents the project “Epsilon-2”, the construction of a plant that provides machine processing of aircraft elements produced of various metal alloys parts in Khabarovsk region. The project is initiated by the Russian Energy Group of Companies. The case includes the information concerning peculiarities of the company’s development, description of the Russian aircraft and ...
Added: October 19, 2017
СВИВТ, 2019
Сборник материалов международных научно-практических конференций по проблемам социальной психологии, управления персоналом, менеджмента и маркетинга. Выпуск 2. Часть 2. Материалы VI Международной научно-практической конференции Гильдии Маркетологов и Финансового университета «Маркетинг России» – «Поиск новых маркетинговых решений для экономического роста», посвященной памяти А.П. Панкрухина, 25 октября 2018 года, Москва. ...
Added: October 25, 2019
Meshkov N. A., Неусыпин К. А., Пищулин В. И., М. : ИИУ МГОУ, 2015
Addresses key issues of the theory and practice of management and entrepreneurship in the social sphere: concept and types of business; business planning; strategic planning and strategic management; government regulation of business activity; especially contracts for goods, works and services for state and municipal needs; small businesses in the social sphere; information support of life-support ...
Added: December 25, 2015
Vinogradov A., Кобелева К. Д., Логистика и управление цепями поставок 2016 № 6 С. 69-78
In modern world, organizations, both in business and in the humanitarian sphere, have to look for the ways to improve their efficiency. As a result logistics has become a crucial factor for the competitiveness of commercial companies. Now it is getting more importance for humanitarian organizations as well. The article is dedicated to the specifics ...
Added: January 11, 2017
М. : ФГБОУ ВПО «Государственный университет управления», 2017
Readers are presented the results of research on marketing problems and increasing the competitiveness of graduates-marketers. The directions and priorities of improving the standards and technologies of marketing teaching, the saturation of disciplines with modern marketing technologies and tools used in various industries and spheres of activity are considered.
The publication is devoted to Corresponding Member ...
Added: December 16, 2017
Sabatkoev T., Sultanov R., Логистика и управление цепями поставок 2012 № 2 (49) С. 25-32
At this article we describe the benefits from integration not just within one supply chain, but within a net of different supply chains around the world. Today, there is no single methodological approach to integration with companies from different supply chains. However, with thoughtful approach to information management all potential risks from integration ...
Added: May 30, 2012
Skokova Y., Korneeva I., Krasnopolskaya I. et al., [б.и.], 2021
Исследование «Цифровизация некоммерческого сектора: готовность, барьеры и эффекты» проведено Центром оценки общественных инициатив ИППИ НИУ ВШЭ при поддержке программы «Центр развития филантропии» Благотворительного фонда Владимира Потанина и в партнерстве с Благотворительным фондом поддержки и развития социальных программ «Социальный навигатор». Цель исследования – выявление практик применения цифровых технологий, основных барьеров и стимулов цифровизации российских НКО. ...
Added: July 1, 2021
Rudnik B., Вопросы государственного и муниципального управления 2013 № 3 С. 70-89
Статья подготовлена на основе предложений ее автора, включенных в доклад экспертной группы, созданной в соответствии с поручением Президента Российской Федерации от 12 февраля 2013 г. для определения мер по повышению эффективности бюджетных расходов. Анализируются проблемы и направления, предлагаются меры совершенствования организационно-финансовых механизмов оказания государственных и муниципальных услуг (выполнения работ). Выделяются две основные задачи: 1) проведение ...
Added: November 13, 2013
Rozanova N. M., Общество и экономика 2019 № 2 С. 14-29
The article theoretically and methodologically systemizes and summarizes the key features of firms’ behavior in a contemporary digitalized business world. Network digital relationships have given birth a brand-new business configuration, namely, a digital business ecosystem, which is far from a traditional type of a firm or standard interfirm relationships. The article presents a conceptual model ...
Added: March 14, 2019
Morgunov A. F., М. : Юрайт, 2020
В учебнике рассматриваются вопросы использования корпоративных информационных систем для автоматизации управления бизнес-процессами компаний. Описаны стандарты MRP, MRP II, ERP, CSRP, ERP II, функциональность некоторых из представленных на российском рынке информационных систем: «1С:Управление производственным предприятием», Oracle E-Business Suite, Microsoft Dynamics AX, Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations, Infor ERP LN (BAAN). Студенты познакомятся с такими ...
Added: March 8, 2020
Lipsits I. V., Oyner O. K., Zazdravnyh A. et al., М. : Юрайт, 2018
В учебнике рассматриваются важнейшие концепции и инструменты современного маркетинга, тесно связанного со всеми аспектами менеджмента в современной компании. Детально раскрываются механизмы использования маркетинговых технологий для повышения капитализации бизнеса, эффективного управления портфелем продуктов, создания действенных брендов и управления портфелями брендов, методы оценки
эффективности маркетинговых программ, принципы создания хорошо управляемых структур маркетинговых служб компаний, механизмы формирования реально клиентоориентированного ...
Added: March 25, 2019
Севастополь : Издательство СевНТУ, 2014
In the collection proceedings of XI scientific-practical conference @Management of Small and Medium Business^ Re-engineering@ are represented. ...
Added: December 9, 2014
Oyner O. K., М. : Юрайт, 2012
В учебнике рассматривается маркетинг в общей системе управления результативностью бизнеса. Теоретические положения и базовые подходы менеджмента к управлению результативностью сочетается с показателями и процессами клиентского маркетинга на всех этапах работы. Учебник рассчитан на углубленное изучение современных проблем управления маркетингом. ...
Added: November 29, 2012
Hoboken : Wiley, 2012
Drawing on the experience and expertise of recognized authorities on nonprofit organizations, The Volunteer Management Handbook, Second Edition is the only guide you need for establishing and maintaining an active and effective volunteer program. Written by nonprofit leader Tracy Connors, this handy reference offers practical guidance on such essential issues as motivating people to volunteer their time ...
Added: February 10, 2013
Academic Conferences and Publishing International Limited, 2017
These Proceedings represent the work of contributors to the 13th European Conference on Management Leadership and Governance, ECMLG 2017, hosted this year by the Cass Business School, City, University of London on 11-12 December 2017. The Conference Chair is Dr Martin Rich. The conference will be opened with a keynote address by Dr Helen Rothberg ...
Added: December 19, 2017
Mishchenko A. V., International Journal of Logistics Systems and Management 2017 Vol. 27 No. 3 P. 283-297
This paper stadies management models jf current assetts in a traiding compani when initialvalues are determined and when the parametters of probblem a uncertain . Here , the methods to obtain an optimal solution , as well as an aproach to estimaite the risk of wholesale purchase and algoritm of stability analysis for optimal solution. ...
Added: February 2, 2018
34783845, Ars Administrandi 2010 № 2 С. 116-124
В статье рассматриваются роль и место маркетинговой деятельности в международных стандартах ISO серии 9000:2008. Дается определение понятию «маркетинг» и выделяются его основные функции. Исследуется эволюционное развитие стандартов ISO серии 9000 с точки зрения их взаимосвязи с маркетинговой деятельностью организации. Делаются выводы о степени взаимосвязи маркетинговой деятельности и международных стандартов ISO серии 9000:2008. ...
Added: November 1, 2012