?
Система оценивания научно-исследовательской работы студентов на французском языке на международной научной конференции в НИУ ВШЭ
С. 211-212.
Zhukova N. V., Grevtseva Y.
This research is focused on the system of evaluating students’ scientific and research work written in French for Russian and francophone experts at the Higher School of Economics International scientific conference for graduate and postgraduate students “La France et la Francophonie d’aujourd’hui” in the years 2017 and 2018.
Keywords: научная деятельностьНИРСстуденческие конференциифранцузский языкscientific activityсамостоятельная работа студентовFrench languageнаучно-исследовательская работа студентовstudents’ scientific and research workstudents’ independent workevaluation of scientific and research papersоценка НИРС
Zhukova N. V., Grevtseva Y., Отечественная и зарубежная педагогика 2020 Т. 1 № 2 (66) С. 135-148
This research is focused on the system of evaluating students’ scientific and research work written in French for Russian and francophone experts at the Higher School of Economics International scientific conference for graduate and postgraduate students “La France et la Francophonie d’aujourd’hui” in the years 2017 and 2018. The authors analyze the current evaluation system ...
Added: December 3, 2018
Nikolayenko E., Нижегородское образование 2014 № 2 С. 13-20
The article describes the structure of income of higher education institutions on the example of the universities located in the territory of the Central Federal district, the role of higher education institutions as subjects of economic activities in conditions of innovative development of Russian economy ...
Added: September 25, 2014
Aristova V., Barteneva I. Y., Erykina M. A. et al., СПб. : Лань, 2022
The book is intended for students learning French as L2 whose language level is A2 and aimed at forming and developing professional communicative competence at B1-B2 levels. The authors offer various tasks, interesting topics for discussion, both for classroom and extra-curriculum activities, corresponding with international requirments for DELF-DALF. ...
Added: October 24, 2021
Naberezhnova Z. G., Альманах современной науки и образования 2010 № 11(42) Ч.1 С. 161-167
Время - универсальная междисциплинарная категория, изучаемая разными науками. Лингвистическое время многообразно в своем проявлении и передается не только временными формами глагола, но и неглагольными средствами. В каждой части речи имеются лексико-семантические группы с темпоральным значением. При исследовании неглагольных средств выражения временных отношений целесообразно выделить три плана анализа: план содержания, план выражения и план функционирования. В ...
Added: November 7, 2012
Ryabinin A. L., Avdonina M., Zhabo N. et al., , in : 6th SWS International Scientific Conference on Social Sciences 2019: Conference Proceedings (26 August - 1 September, 2019; Albena, Bulgaria). Vol. 6. Issue 4: Education and Educational Research.: Sofia : [б.и.], 2019. Ch. 11. P. 85-92.
The purpose of present study is to use analytical activities while reading a literary text to influence to personality of a foreign language learner. The teacher’s tasks are not only to facilitate perceiving, comprehending, memorizing or reproducing processes, but to foreground personal capacities of deep understanding, rethinking and reconsidering as well as to empower reflecting ...
Added: October 31, 2019
Naberezhnova Z. G., Социально-гуманитарный вестник Юга России 2010 № 7 С. 112-122
В статье проводится системный анализ структурных, функциональных и референциальных особенностей адъективных средств предшествования во французском языке с учетом прагматического фактора, анализируется семантика и референтность прилагательных со значением предшествования в обстоятельственной функции, в составе объектных, субъектных и предикативных групп. ...
Added: November 28, 2012
Naberezhnova Z. G., Альманах современной науки и образования 2010 № 12 С. 226-231
...
Added: November 23, 2012
Aristova V., В кн. : Профессионально ориентированное обучение иностранному языку и переводу в вузе: Материалы Ежегодной международной научно-практической конференции, Москва, РУДН, 19-20 апреля 2013 года. : М. : Издательство РУДН, 2013. С. 19-24.
Во Франции, где проживает более 7 мииммигрантов, проблема толерантности стоит чрезвычайно остро. Занятие по иностранному языку, в частности, французскому, обязательно должно включать обучение толерантности, поскольку задачей преподавателя является не только обучение четырем видам речевой деятельности, но также обеспечение социо и экстралингвистической подготовки, знакомство с культурой и реалиями изучаемого языка. И в этой связи важен отбор ...
Added: June 27, 2013
Aristova V., Вестник Санкт-Петербургского университета. Язык и литература 2019 Т. 16 № 1 С. 4-19
Сатирическая пресса имеет во Франции долгую историю и устоявшиеся традиции, являясь неотъемлемой составляющей культуры и играя особую роль в современном французском обществе. Положение сатирической прессы, как одного из важнейших субъектов, действующих в интеллекуальном пространстве Франуцузской республики, закономерно определяет тот значительный исследовательский интерес, который характеризует изучение данной проблемы. Вместе с тем, некоторые вопросы до сих пор ...
Added: January 17, 2019
Shchepanskiy I. S., Гельфанд М. С., Сухарева К. В. et al., Проспект, 2017
Настольная книга рекомендована начинающим российским ученым независимо от сферы их научных интересов: магистрантам, аспирантам, адъюнктам, соискателям, молодым преподавателям, научным работникам и всем, кто намеревается серьезно заниматься научной деятельностью. В книге удобно систематизирована актуальная информация об основных вопросах, волнующих молодых ученых: от поступления в аспирантуру и защиты диссертации до основных стратегий публикационной активности и этических норм. ...
Added: February 26, 2021
Aristova V., French Studies Bulletin, UK 2014 No. 35 (133) P. 85-88
The article aims to understand the phenomenon of perhaps the most provocative satirical newspaper in France - Charlie Hebdo. Politics and policymakers are the principal objects of ridicule in the cartoons, comic strips and editorials created by the journalists and artists at Charlie, the weekly newspaper evidently an organ of satirical comment. The article analyses ...
Added: October 21, 2014
Ryabinin A. L., Zhabo N., Avdonina M. et al., , in : ICERI2018 Proceedings. : IATED, 2018. Ch. 630. P. 8828-8833.
The purpose of the study is to identify the long-term benefits of the video creation for developing students’ professional curiosity and employability skills when learning a foreign language.
Objectives of the research: 1) to study the optimal forms of projects for the formation of speech skills in foreign language and solving intellectual problems; 2) to determine ...
Added: March 3, 2019
Aristova V., Barteneva I. Y., Erykina M. A. et al., СПб. : Лань, 2023
The book is intended for students learning French as L2 whose language level is B1 and aimed at forming and developing professional communicative competence at B2-C1 levels. The authors offer various tasks, interesting topics for discussion, both for classroom and extra-curriculum activities, corresponding with international requirments for DELF-DALF. ...
Added: June 21, 2023
Zhukova N. V., Новый университет. Серия: Актуальные проблемы гуманитарных и общественных наук 2012 № 10(19) С. 3-8
В статье рассматривается необходимость использования информационно-коммуникационных технологий и аутентичных документов юридической тематики на занятиях по французскому языку профессиональной коммуникации, анализируется структура семинарского занятия с применением данной методики. ...
Added: December 26, 2012
Aristova V., В кн. : Филологические науки в МГИМО: Сборник научных трудов. Вып. 53 (68).: М. : МГИМО-Университет, 2014. С. 82-90.
Modern computer technologies are actively used in all fields of human activity and they are the integral component of any expert's competence. So, it is not possible to imagine a learning of foreign language without internet technologies. In the article the main possibilities of use of iPad in French classes are considered: podcasts, programs, educational ...
Added: June 29, 2014
Терещенко Д. С., Щербаков В. С., ЭКО 2019 № 9 С. 132-154
Nowadays, efficiency of scientific work is widely measured by publication performance. This procedure is mostly implemented on a micro level only: a scientist, a department, a university, etc. At the same time, there is no systemic mechanism or measurement structure on a sub-national level while other indices, including expenditures on scientific research are determined and ...
Added: August 23, 2019
Терещенко Д. С., Щербаков В. С., Economy of Region 2021 Vol. 17 No. 1 P. 223-234
Universities play a crucial role in local economies, providing educational services and participating in research and development. This is particularly important for Russia where regions are highly differentiated in terms of both socio-economic development and technological progress and innovations. However, many regional universities in Russia have traditionally focused primarily on teaching, with less emphasis on ...
Added: October 1, 2020
Aristova V., M. : Urait, 2024
The textbook is intended for students of humanities and, in particular, history faculties who are starting to study French as a language of specialty. In addition, the course can be recommended to students interested in the history of France and Russia, high school students of schools with in-depth study of the French language, as well ...
Added: January 18, 2024
M. : AST, 2014
French language by fairy tales. ...
Added: September 21, 2014
Kudryavtseva N. B., Вестник Московского государственного лингвистического университета. Серия: Языкознание 2012 № 10 С. 53-57
The article elaborates an illocutive-interactional classification of speech acts forming the minimal unities of the pragmatic module of french dialogical discourse. The criterion of this classification is pragmatic modality understood as a category including two varieties: a) illocutive modality embracing all the components of the utterance connected with the expression of locutor’s intentions; b) interactional ...
Added: December 25, 2012
Kotliarov I. D., Труд и социальные отношения 2010 № 4 С. 82-90
In the article the classification of indicators of efficiency of scientific activity, and also the list of criteria which they should satisfy are suggested. The indicator of productivity of scientific activity used in Russia (IPSA) is analyzed and its limitation for measurement of the results of scientific activity is proved. New IPSA, the technique of ...
Added: October 12, 2012
Просвещение, 2017
Сборник статей педагогов - победителей конкурса Ассоциации учителей иностранных языков г. Москвы и издательства «Просвещение» 2017 года в номинациях «Практическое применение современных технологий обучения иностранному языку: из опыта учителя» и «Работа методического объединения учителей иностранных языков в образовательном учреждении». ...
Added: January 29, 2018
Aristova V., M. : Tezaurus, 2014
The textbook is intended for students in humanities (spelization in History), who start learning French as a professional language. On the base of historical texts, which include all periods of French history, language competencies and skills acquired are perfecting, new skills more complex are training. The textbook acquaints readers who learn French language and are ...
Added: October 24, 2013
Ушенина Я. А., M. : Russian State University for the Humanitie, 2005
В учебном пособии собраны и систематизированы основные сведения, касающиеся фонетики французского языка. В краткой и доступной форме излагаются вопросы, связанные с теорией фонемы, орфоэпией, слогоделением, системой гласных и согласных звуков, мелодикой французской фразы. Особое внимание уделяется фонетическим явлениям, происходящим в процессе речевой деятельности на французском языке, правилам связывания и сцепления, различным фонетическим модификациям фонем. Также ...
Added: January 29, 2013