?
Особенности управления проектированием эффективных региональных программ повышения качества образования в школах с низкими результатами обучения
Муниципальное образование: инновации и эксперимент. 2017. № 6. С. 19-23.
Баграмян Э. Р., Курносова С. А.
Translator: Э. Р. Баграмян
In recent years, special problems have arisen in the development of state programs and education. The article presents an analysis of the problems of developing programs to improve the quality of education in schools with low learning outcomes. Opportunities for developing and implementing programs to improve the quality of education in schools with poor learning outcomes. ,
Chernobay E., Калина И. И., Отечественная и зарубежная педагогика 2022 Т. 1 № 3 (84) С. 62-82
The article presents a theoretical review of studies devoted to the examination of the concept of a professional learning community. The author also defines the criteria for successful communities and the difficulties in their functioning. The author attempts to determine key foundations for professional learning communities’ formation and development based on the content analysis method. ...
Added: July 5, 2022
Pinskaya М., Kosaretsky S., Евстигнеева Н. В. et al., Издательский дом НИУ ВШЭ, 2017
В информационном бюллетене представлены данные об изменениях, происходящих в условиях труда и профессиональном самочувствии учителей по данным опроса учителей в последние годы. Работа продолжает исследования, проведенные в 2014–2015 годах, в которых анализировалось профессиональное самочувствие молодых учителей и изменения в работе, обусловленные введением эффективного контракта. В данном бюллетене авторы сосредоточили свое внимание на двух наиболее актуальных ...
Added: November 20, 2018
Абдиев К. С., Акулова Б. Т., Bolotov V. et al., М. : Издательский дом НИУ ВШЭ, 2020
The monograph is devoted to school assessment in seven post-Soviet countries: Azerbaijan, Armenia, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Moldova, Russia and Tajikistan. The chapters are written within the framework of a unified methodological approach.
The text addresses the following issues: who is entitled to assess schools, the general outline of the assessment procedure, how its results are used, whether ...
Added: December 29, 2020
Koreshnikova Y., Zakharov A., Dudyrev F., Вопросы образования 2018 № 2 С. 228-253
More and more middle school graduates opt for vocational schools every year. They are normally less academically successful students from lower economicand cultural backgrounds. Still, the vocational education system must provide the chance to have a quality general education to anyone who follows this trajectory after the ninth grade. The article uses findings of the ...
Added: August 31, 2018
Bogolepova S. V., Малкова Н. В., Высшее образование в России 2017 № 5 С. 105-112
The article analyzes the possible use of modern learning management systems in the context of Russian tertiary education. It outlines the currents trends in higher education and summarises the experience of LMS use in some European countries and the USA. The focus of the analysis is on the requirements to be met by LMS to ...
Added: June 6, 2017
Kuznetsova M. I., Начальная школа плюс До и После 2013 № 9 С. 3-14
Предложено описание особенностей контрольно-измерительных материалов по русскому языку при проведении мониторингов на различных уровнях – федеральном, региональном, муниципальном. Излагаются требования для мониторинговых работ, соответствующих ФГОС НОО, приводятся примеры заданий и осуществляется их анализ. ...
Added: October 25, 2014
Гурьянова С. Ю., Качество. Инновации. Образование 2013 № 8(99) С. 10-16
В статье обсуждается актуальная проблема – повышение результативности обучения в условиях перехода профессорско-преподавательского состава системы высшего образования на эффективный контракт. Предложен ряд показателей для оценки эффективности преподавательской деятельности научно-педагогических работников высших учебных заведений. Показана роль современных образовательных технологий в повышении качества высшего профессионального образования. ...
Added: September 24, 2013
Enchikova E. S., Kardanova E., Качество образования в Евразии 2014 № 2 С. 83-105
By the end of primary school children acquire all the basic literacy and numeracy skills, but proficiency level of these skills varies greatly among children. SAM (Student's Achievement Monitoring) allows us to define the students’ proficiency level accurately. This article gives a brief overview of the toolkit, and describes the results of testing in one ...
Added: October 18, 2014
Курносова С. А., Стандарты и мониторинг в образовании 2017 Т. 5 № 5 С. 12-22
The article presents the analysis of network interaction in solving problems of improving the quality of education in schools with low learning outcomes and in schools functioning in diffi cult social conditions, models of network interaction, their basic forms, both full-time and virtual. ...
Added: September 20, 2019
СПб. : Изд-во МБИ, 2013
Сборник содержит тезисы докладов участников XI международной научно- методической конференции «Управление качеством в современном вузе».
Конференция проведена в соответствии с планами работы Международной академии наук высшей школы и Ассоциации негосударственных вузов Северо- Западного федерального округа РФ на базе Международного банковского института.
Материалы конференции систематизированы по основным направлениям работы секций: система менеджмента качества вуза; методы и технологии реализации ...
Added: November 9, 2014
Н. Новгород : ННГАСУ, 2011
Данный сборник содержит материалы XIV Международной научно-методической конференции, посвященной проблемам многоуровневого образования. Рассматриваются вопросы, связанные с проблемами модернизации высшего образования в условиях формирования единого образовательного пространства. ...
Added: November 2, 2014
СПб. : Издательство СПбГЭТУ "ЛЭТИ", 2013
В сборник включены тезисы докладов, представленные на XIX международной научно-методической конференции "Современное образование: содержание, технологии, качество". ...
Added: May 3, 2013
Kapuza A., Kersha Y., Zakharov A. et al., Вопросы образования 2017 № 4 С. 10-35
Dynamics of academic performance of Russian school students depending on cultural capital and the size of community is analyzed using PISA and TIMSS data. In order to reveal tendencies in TIMSS and PISA scores dynamics ten educational experts were interviewed. The last 15 years have witnessed a slight improvement in performance of Russian school students ...
Added: December 17, 2017
Shadrikov V., М. : Логос, 2012
Рассматриваются основные проблемы, определяющие качество образования. Предложена теоретическая модель педагогической деятельности как исходной абстракции построения новой школы. Основное внимание уделяется проблеме развития ученика в процессе обучения и определению новых оснований для разработки содержания педагогического образования. Для ученых и специалистов, разрабатывающих проблемы педагогики, психологии, модернизации педагогического образования, а также для учителей общеобразовательных школ, преподавателей и студентов ...
Added: September 11, 2012
Ипполитов Д. М., Среднее профессиональное образование 2012 № 5 С. 24-25
The article deals with the problems of the sphere of extra- vocational education in Russia, which is being just forming in our country including different classes of population. According to the author it is important to render relevant services of extra education, taking international experience into account. The author considers that there is a great ...
Added: September 19, 2012
Shadrikov V., Аккредитация в образовании 2013 № 1 С. 12-15
Сегодня много (очень много) на всех уровнях говорят о качестве образования. Вот и данная конференция посвящена «внедрению европейских стандартов и рекомендаций для системы гарантии качества образования в России». Но позвольте спросить: а какое качество образования мы хотим и какое качество образования нужно России. Очевидно, России нужно качество образования, которое позволит в культурном отношении развивать ее ...
Added: November 19, 2013
Мешкова Т. А., Sabelnikova E. V., М. : Федеральный институт развития образования, 2013
Рассматриваются основные предпосылки, методология, инструментарий и процедура проведения международного проекта «Оценка результатов обучения в высшем образовании» (Assessment of Higher Education Learning Outcomes, AHELO), реализованного в 2009-2012 ОЭСР в формате пилотного исследования в качестве возможной альтернативы международным рейтингам для оценки практических навыков студентов вузов, обучающихся в различных языковых, культурных и институциональных контекстах. В статье дается оценка ...
Added: January 20, 2014
Коверова М. И., Муратов А. В., Chernobay E., Образовательная политика 2021 Т. 86 № 2 С. 88-95
В статье рассматриваются и анализируются финансовые механизмы управления образовательными результатами для городов, проанализирована динамика показателей расходов бюджета на образование и уровня оплаты труда учителей на примере нескольких регионов. Авторы предлагают набор эффективных механизмов. ...
Added: July 5, 2021
Баграмян Э. Р., Курносова С. А., Профильная школа 2017 Т. 5 № 5 С. 3-9
One of the topical problems of Russian education is to improve the quality of education in schools with low educational outcomes. Important factors in improving the quality of training and education of the younger generation are the professional growth of teachers, their career and social growth. The article presents indicators and factors of the eff ...
Added: October 16, 2019
Laurukhin A., Ideology and Politics Journal 2019 Т. 2 № 13 С. 21-59
From the first years of existence of Belarus as an independent state the educational policies were directed at preserving the "best in the world" Soviet higher education. In realistic terms the Belarusian system of higher education was "resovetized". Meanwhile, the thesis of world supremacy of Soviet higher education has been critically rethought by modern researchers and has long been ...
Added: January 18, 2020
Loginovа A., Инновационные проекты и программы в образовании 2015 № 1 С. 11-16
The paper evaluated the positive and negative effects of the transition of the Russian system of higher education in the Bologna process. The author analyzes the impact of the commitments of the Russian Federation in accordance with the Agreement of the GATS of WTO accession on the domestic market of educational services.
The article also offered ...
Added: October 1, 2015
Гурьянова С. Ю., Качество. Инновации. Образование 2012 № 6(85) С. 42-48
The up-to-date problem of improvement of the quality of higher equation is discussed in the present article. Results of the world rating of the higher-educational institutions for 2011 and 2012 as well as its Russian positions are given by the QS research agency. «Strategy-2020» is being discussed (paragraph 10. Professional education). The author of the ...
Added: November 27, 2012
Абрамова М. О., Баранников К. А., Gruzdev I. et al., Томск : Издательство Томского государственного университета, 2021
Томский государственный университет продолжает публикации результатов сетевой программы исследования проблем и направлений развития высшего образования в связи с пандемией COVID-19. Массовый переход к смешанным моделям обучения в 2021 году поставил вопрос о качестве образовательных результатов, получаемых студентами в новых формах образовательного процесса.
В докладе обобщены результаты социологических исследований, выполнен анализ практики российских и зарубежных вузов, выделены ...
Added: September 17, 2021
Mertsalova T., ПРО-ДОД 2018 № 5 (17) С. 21-35
Additional education for children is a unique system the main features of which are a wide variety of additional educational programs and voluntary development of students, the lack of educational standards while maintaining a high share of public funding. These features determine one of the key problems of the system of additional education for children, ...
Added: November 8, 2018