?
Анализ опыта сетевого взаимодействия в решении задач повышения качества образования в школах с низкими результатами обучения и школах, функционирующих в сложных социальных условиях
Стандарты и мониторинг в образовании. 2017. Т. 5. № 5. С. 12-22.
Курносова С. А.
Translator: Шевелёва Н. Н.
The article presents the analysis of network interaction in solving problems of improving the quality of education in schools with low learning outcomes and in schools functioning in diffi cult social conditions, models of network interaction, their basic forms, both full-time and virtual.
Шевелёва Н. Н., Курносова С. А., Баграмян Э. Р., Инновационные проекты и программы в образовании 2017 № 3 С. 11-19
Introduction: The implementation of models of network interaction between educational organizations is conditioned by the solution of one of the topical problems of domestic education: improving the quality of education in schools with low learning outcomes and in schools operating under difficult social conditions. Among the problems of schools with low educational outcomes and schools ...
Added: August 27, 2017
Баграмян Э. Р., Курносова С. А., Профильная школа 2017 Т. 5 № 5 С. 3-9
One of the topical problems of Russian education is to improve the quality of education in schools with low educational outcomes. Important factors in improving the quality of training and education of the younger generation are the professional growth of teachers, their career and social growth. The article presents indicators and factors of the eff ...
Added: September 20, 2019
Баграмян Э. Р., Курносова С. А., Профильная школа 2017 Т. 5 № 5 С. 3-9
One of the topical problems of Russian education is to improve the quality of education in schools with low educational outcomes. Important factors in improving the quality of training and education of the younger generation are the professional growth of teachers, their career and social growth. The article presents indicators and factors of the eff ...
Added: October 16, 2019
Соболева Е. В., Суворова Т. Н., Поднавознова Е. О. et al., Перспективы науки и образования 2021 № 6(54) С. 505-520
The problem and the aim of the study. The implementation of tutoring ideas that are extremely popular in the modern socio-economic situation in the digital educational space requires the teacher to move to a new level of professional skills, communication and information culture, network etiquette and experience in using software and hardware. To ensure the ...
Added: January 11, 2022
Bysik N., Pinskaya М., Kosaretsky S., Психологическая наука и образование 2018 Т. 23 № 5 С. 87-101
Рассматриваются результаты исследования учителей российских школ, которые работают в сложных социальных условиях (в отдаленной сельской местности, депривированных городских районах) с учащимися с риском образовательной неуспешности.Подчеркивается, что исследование решало задачу изучения существующих практик профессионального развития указанной группы педагогов, а его выводы легли в основу разработки новой модели их профессионального развития, характерными признаками которой можно считать непрерывность, ...
Added: December 7, 2018
Баграмян Э. Р., Курносова С. А., Муниципальное образование: инновации и эксперимент 2017 № 6 С. 19-23
In recent years, special problems have arisen in the development of state programs and education. The article presents an analysis of the problems of developing programs to improve the quality of education in schools with low learning outcomes. Opportunities for developing and implementing programs to improve the quality of education in schools with poor learning ...
Added: September 20, 2019
Барнаул : Алтайский государственный университет, 2014
Представлены основные результаты II Международного образовательного форума «Алтай — Азия 2014», который состоялся на базе Алтайского государственного университета при поддержке Министерства образования и науки РФ, Федерального агентства по делам Содружества Независимых Государств, соотечественников, проживающих за рубежом, и по международному гуманитарному сотрудничеству, Администрации Алтайского края, Института развития образования НИУ Высшая школа экономики, Кластерного бюро ЮНЕСКО для ...
Added: May 12, 2015
Orlov A. B., Soviet education 1989 Vol. 31 No. 6 P. 46-66
Added: November 22, 2013
Zakharova A. V., Suvorova Y., Alma mater (Вестник высшей школы) 2015 № 10 С. 71-80
The article deals with the description of the model which illustrates the process of students' research skills development. The model is tested on the student audience of the National research university Higher School of Economics (Moscow). The model has theoretical and practical importance as it is built in accordance with the framework of educational standards ...
Added: November 19, 2015
Galay Y. G., Н. Новгород : Нижегородский филиал Института бизнеса и политики, 2011
Монография посвящена исследованию процесса подготовки юристов в университетах России в середине XVIII - начале XX в. В ней изучена правительственная политика в области юридического образования. Дана оценка качеству теоретической и практической подготовки юристов. Рассмотрены материальное и пенсионное обеспечение преподавательского состава, а также выявлены злоупотребления некоторых из профессоров в отношении студентов в период экзаменационных сессий. Определены ...
Added: July 7, 2011
ДВФУ, 2017
Рассматривается современное состояние корееведческого образования и научных исследований в области корееведения, затронуты проблемы истории, экономики, культуры и филологии Кореи. ...
Added: February 21, 2018
Dugartsyrenova V., Вестник Московского университета. Серия 19: Лингвистика и межкультурная коммуникация 2013 Т. 2 С. 134-142
The paper reports on the results of a pilot study investigating the effects of a teacher-made website on Psychology majors’ foreign language acquisition. The author outlines the didactic opportunities, the principles, and the practical aspects of employing a teacher website to enhance students’ language proficiency and autonomy outside the language classroom (Faculty of Foreign Languages ...
Added: March 3, 2015
М. : [б.и.], 2010
Сборник составлен на основе материалов 21-й и 22-й ежегодных конференций преподавателей японского языка стран СНГ, состоявшихся в 2009 и в 2010 гг., и включает статьи по лингвистике, культурологии, различным аспектам преподавания японского языка. ...
Added: February 19, 2014
Pavlovets M., Литература в школе 2012 № 4 С. 30-31
Article is devoted to the anniversary of the famous literary critic, editor in chief of teaching methods in literature for school and university V.V. Aguenosoff ...
Added: March 9, 2015
Хайдт К., Аллон М., Эдвардс С. et al., М. : РБОО "Центр лечебной педагогики", Теревинф, 2011
Издание знакомит читателя с наиболее актуальными подходами к построению учебного плана Перкинс Школы - первого образовательного учреждения для слепых в США, открытого в 1832 году при значительном содействии мецената Томаса Перкинса.
С момента основания этого легендарного заведения ее учредители стремились открыть перед слепыми и слепоглухими людьми дорогу к образованию, грамотности и самостоятельности. Сотрудники Перкинс Школы постоянно ...
Added: October 30, 2015
Zaborovskaya A., Kryshtanovsky A., Titova N. L. et al., М. : Издательский дом ГУ-ВШЭ, 2002
В книге рассматриваются организационно-финансовые схемы адаптации вуза в условиях кризиса бюджетного финансирования, которые были разработаны в Центре образовательной политики ГУ-ВШЭ при поддержке НФПК.
Книга рассчитана на специалистов в области экономики и управления высшего профессионального образования, а также может быть использована для подготовки специалистов сферы образования. ...
Added: February 10, 2012
Osipov G., Латышев А. В., Кузнецова Ю. М. et al., Информационные технологии и вычислительные системы 2013 № 2 С. 79-87
Научная статья о методах иалгоритмах обнаружения призкнаков лингвистических дефектов ...
Added: January 23, 2014
Burimskaya D., Информационное общество 2017 № 6 С. 61-67
В статье рассматриваются основные направления совершенствования обучения иностранному языку на базе информационных и коммуникационных технологий, включая оптимизацию организационных форм, методов и средств обучения; развитие личностно-ориентированного обучения, экспертизу педагогико-эргономического качества контента содержательно-предметной области; подготовку преподавателя иностранного языка в области применения ИКТ ...
Added: March 9, 2018
Dmitriev A. N., Новое литературное обозрение 2014 № 5
Article is devoted to academic and political career of Ukrainian historian Mikhail Hrushevsky in 1910-1920 years. Since the First World War comes a break in his previous academic career, although he participated in establishment and activity of the Ukrainian National University in Kiev. This school was an alternative to 'old' mperial University, the majority of ...
Added: May 14, 2014
Chernobay E., Ташибаева Д. Н., Вопросы образования 2020 № 4 С. 141-164
The results of the Teaching and Learning International Survey ( TALIS‑2018) of teachers and school leaders are used to compare the teacher professional development systems in Russia and Kazakhstan. In particular, comparative analysis concerns the induction and mentoring programs for beginning teachers, the mechanisms of teacher professional learning, teachers’ needs for professional development, and barriers to the latter. TALIS‑2018 involved over ...
Added: January 12, 2021
libreriauniversitaria, 2015
The aim of the “ICT for Language Learning” conference is to promote and share good practice and transnational cooperation in the field of the application of ICT to language learning and teaching.
The conference focuses on the following topics:
– ICT based language teaching and learning approaches
– E-learning solutions for language teaching and learning
– Quality and innovation in language teaching ...
Added: October 19, 2015
АСОУ, 2018
Представлены результаты новейших исследований отечественных и зарубежных авторов, в которых рассматриваются актуальные проблемы истории педагогики.
Научно-педагогическим работникам, преподавателям педагогических дисциплин, студентам, магистрантам, аспирантам, докторантам, соискателям направлений педагогической подготовки, слушателям системы повышения квалификации и
профессиональной переподготовки педагогических кадров, работникам системы
образования. ...
Added: September 10, 2018
Vishlenkova E. A., / Basic Research Programme. Series HUM "Humanities". 2012. No. 03.
The article analyzes documentation management as a cultural practice and institution through which university professors’ corporations in Russia in the first half of the nineteenth century lost their autonomy, acquiring instead a bureaucratic identity and ethics of state service. The study draws on official documents from university archives of Kazan, Moscow and Kharkov, and the ...
Added: August 27, 2012
Babaii E., Permyakova T. M., Pozdeeva E., Vestnik Tomskogo Gosudarstvennogo Universiteta, Filologiya 2021 No. 73 P. 5-17
The aims of this study were two-fold: 1) to identify the cognitive strategies that the Russian learners of English as a foreign language apply while they are taking a multi-level C-test; 2) to examine the correlation between the level of complexity of a C-test and the frequency of the usage of the cognitive strategies. 20 ...
Added: September 15, 2021