?
Текст в системе бизнес-коммуникаций
С. 134-155.
Pilgun M. A.
In article features advertizing and the PR text, differential and integrated features of the text as linguistic phenomenon, specificity of structure of the text, information types in the text are considered.
In book
М. : Издательский дом НИУ ВШЭ, 2011
Arkhangelskaya I., Архангельская А. С., Вестник Нижегородского университета им. Н.И. Лобачевского 2013 № 4(2) С. 186-190
The article considers social networks as operating platforms for communication between businesses and their target audiences. The main activities in social networks aimed at promotion of commercial entities, their goods, and services are analyzed. ...
Added: August 18, 2016
Dzyaloshinsky I. M., , in : World of Media 2012. Yearbook of Russian Media and Journalism Studies. : M. : Faculty of Journalism, Lomonosov Moscow State University, 2013. P. 50-74.
The article deals with the issue relating to the analysis of the influence of profound institutional, cultural and communication matrices on the Russian business communication functioning. It also reveals the connection between institutional matrices defining the life of a society as whole, communication matrices regulating social communication and matrices setting frameworks of professional activity in ...
Added: September 21, 2013
Dzyaloshinsky I. M., В кн. : Инновационные модели бизнес-коммуникации: стратегии и тактики. : М. : Издательский дом НИУ ВШЭ, 2011. С. 8-38.
In article the questions connected with the analysis of influence of deep institutional, cultural and communication matrixes on functioning of the Russian business communications are considered. Communication between the institutional matrixes defining life of a society as a whole, the communication matrixes regulating social communications, and the matrixes setting frameworks of professional work in sphere ...
Added: May 29, 2013
Dzyaloshinsky I. M., Pilgun M. A., Проблемы теории и практики управления 2012 № 7-8 С. 95-101
коммуникативное воздействие, этическое регулирование, языковая картина мира
19.01.11 Современное состояние и перспективы изучения проблем массовой коммуникации, журналистики, средств массовой информации
19.21.07 Теория массовой коммуникации ...
Added: November 16, 2012
Dzyaloshinsky I. M., Pilgun M. A., Проблемы теории и практики управления 2012 № 11-12 С. 113-118
В работе анализируются проблемы манипулирования в современном коммуникационном пространстве, которые приобретают в последнее время все большее значение. Авторы доказывают, что необходимо разработать модели, схемы, технологии, использование которых поможет защитить личность от скрытого воздействия. Следует также рассмотреть вопрос о создании системы общественного противодействия информационным агрессиям ...
Added: November 16, 2012
Dzyaloshinsky I. M., Pilgun M. A., Проблемы теории и практики управления 2013 № 11 С. 113-123
The results of the research evaluation of personality traits business in different countries on the material of a questionnaire survey of 500 respondents from Russia, Spain, Italy, France, Germany, England and USA. ...
Added: November 17, 2013
Dzyaloshinsky I. M., Pilgun M. A., Проблемы теории и практики управления 2012 № 9-10 С. 125-134
В работе анализируются стратегии и тактики коммуникативного воздействия. Проблемы коммуникативного воздействия в последнее время все более привлекают внимание исследователей. Понятия стратегии и тактики, хотя и используются достаточно часто, не имеют однозначного и общепринятого определения. Стратегии определяют общее направление действий организации, их нельзя рассматривать как простое выстраивание программ под заранее поставленные цели. Стратегия и ориентиры взаимозаменяемы ...
Added: November 16, 2012
Pochekaev R. Y., Иванова К. А., Слуцкий П. А. et al., СПб. : Технолит, 2009
Издание посвящено основным аспектам имиджевой деятельности. Рассмотрены базовые принципы теории имиджа, прослежена эволюция представлений о роли имиджа в коммерческой деятельности, проанализированы зарубежные и российские примеры формирования, развития и поддержания имиджа с помощью современных коммуникационных технологий. ...
Added: June 25, 2015
Gordin V. E., Korchagina E., Высшее образование в России 2010 № 12 С. 28-35
The article presents the innovative educational methodology developed by authors. The innovative methodology is focused on communication skills training of university students of managerial specialties. The offered innovative methodology is based on formation and further practice of scenic technologies (actor's skill, stage director's and dramaturgic skills) in management courses. The described methodology was applied at ...
Added: October 5, 2012
Струнина Т. А., Ученые записки Казанского университета. Серия: Гуманитарные науки 2010 Т. 152 № 2 С. 214-222
The paper covers PR-text directive function marked by specific stylistic features. A contrastive stylistic analysis is made of writing style of PR-texts produced by federal authorities in Russia and the USA. ...
Added: October 18, 2012
Dzyaloshinsky I. M., Проблемы теории и практики управления 2011 № 12 С. 53-61
Problems linked with the analysis of the impact exerted by underlying institutional and communications matrices on how Russian business communications operate are explored. Development prospects of business communications are shown. ...
Added: December 6, 2012
Danilova E. E., Бизнес. Общество. Власть 2014 № 18(1)
http://www.hse.ru/mag/27364712/2014--18.htmlhttp://www.hse.ru/mag/27364712/2014--18.html ...
Added: November 16, 2013
Самохин А. А., Самылина Д. А., Коммуникации. Медиа. Дизайн 2022 Т. 7 № 4 С. 86-103
The article explores the features of using CRM as a tool for building a new type of communication in the practice of commercial medical organizations. Based on thesystematization of domestic and foreign studies, as well as a number of expertinterviews with industry representatives, a system of recommendations has beendeveloped to improve offline and online communicative ...
Added: December 12, 2022
М. : Издательский дом НИУ ВШЭ, 2015
В настоящий сборник включены статьи и материалы выступлений участников международной научно-практической конференции «Коммуникация как дисциплина и область знания в современном мире: диалог подходов» (9–11 июля 2015 г., НИУ ВШЭ, Москва).
Сборник адресуется широкой научной общественности, его материалы могут представлять интерес для всех, кого волнуют проблемы коммуникации. ...
Added: January 26, 2016
Конева Е. В., Потемкина А. С., Вестник Ярославского государственного университета им. П.Г. Демидова. Серия Гуманитарные науки 2010 № 4 С. 79-84
The article investigates the cross-ethnic perception of the stereotypes of business communication, with Russians and people of other nationalities as subjects. Determinants of the stereotype formation, as well as differences in the perception of these stereotypes by the Russians and their non-Russian counterparts were identified. ...
Added: October 25, 2012
Shilina M. G., М. : Лаборатория бизнес-коммуникаций, 2011
Added: February 9, 2014
Sidorova L. P., Khusyainov T., В кн. : Практическая философия: состояние и перспективы: сборник материалов I научной конференции. : Симф. : Антиква, 2018. С. 99-101.
This paper examines the changes in the ethics of business communication associated
with virtualization. The transfer of business communication to virtual space alters the very process
of interaction and, as a consequence, ethical principles in a professional environment. ...
Added: January 13, 2019
Dzyaloshinsky I. M., В кн. : Инновационные модели бизнес-коммуникации: стратегии и тактики. : М. : Издательский дом НИУ ВШЭ, 2011. С. 5-7.
Современный бизнес опирается на информационные технологии и компьютеризированные системы, высокие производственные технологии и основанные на них инновационные1 технологии. Возникает новая формы организации экономики - инновационная экономика. Анализ результатов исследований отечественных и зарубежных ученых по данной проблеме дает основание для вывода о том, что создание инновационной экономики является стратегическим направлением развития нашей страны в первой половине ...
Added: May 29, 2013
Yaroslav Gorchakov, Yulia Taratuhina, , in : Business Intelligence and Modelling Unified Approach with Simulation and Strategic Modelling in Entrepreneurship. : Springer, 2021. P. 175-180.
This article is dedicated to the problem of communication; on the process example is considered the part of documentation support with analysis that specify some mistakes and context risks that can decrease process performance. ...
Added: February 4, 2021
Natalia Riapina, Business and Professional Communication Quarterly 2023 P. 1-11
This article presents a conceptual framework for integrating AI-enabled business communication in higher education. Drawing on established theories from business communication and educational technology, the framework provides comprehensive guidance for designing engaging learning experiences. It emphasizes the significance of social presence, cognitive load management, and constructivist learning principles. The framework is exemplified through various tasks, ...
Added: November 24, 2023
М. : Издательский дом НИУ ВШЭ, 2011
Работа выполнена в рамках реализации ФЦП "Научные и научно-педагогические кадры инновационной России" на 2009-2013 годы. ...
Added: February 4, 2014
Serebryakova S. G., СПб. : Отдел оперативной полиграфии НИУ ВШЭ – Санкт-Петербург, 2014
Учебно-методическое пособие по развитию навыков делового общения для студентов разных специальностей ориентировано на формирование и совершенствование коммуникативных навыков в деловой среде, а именно: при общении по телефону, на собеседовании при приеме на работу, проведении деловых встреч и презентаций. ...
Added: February 17, 2014
Batova N. A., , in : Proceedings 2010 IEEE 17th International Conference on Industrial Engineering and Engineering Management (IE&EM2010). : Beijing : IEEE, 2010. P. 415-418.
In the age of globalisation which broadly means international interaction the idea of global communication comes to the front. Communicating globally implies using intercultural links and involves cultural knowledge of business counterparts as an integral part of global interaction. Language media being an essential tool of global interaction facilitate the process of business communication provided ...
Added: December 20, 2012
Мягкова А. Ю., В кн. : Инновационные технологии бизнес-коммуникаций: стратегии и тактики. Материалы международной научно-практической конференции (25 ноября 2011 г.). Вып. 7.: М. : Издательский дом НИУ ВШЭ, 2011. С. 142-146.
Сегодня изучение лингвистических аспектов бизнес-дискурса заслуживает все большего внимания, поскольку бизнес является одной из важнейших сфер общественной жизни, а стремление повысить эффективность делового общения требует инновационных подходов. Исследователи называют наиболее инновационным сегментом бизнес-коммуникации сетевой бизнес-дискурс. Он не только охватывает широкую общественность, но и обладает высокой социальной значимостью. В настоящее время можно выделить множество инновационных направлений ...
Added: September 10, 2013