?
КАК ЕВРОПЕЙСКИЙ ИМИДЖ ПРОДУКТОВ ВЛИЯЕТ НА ИХ ВОСПРИЯТИЕ ПОТРЕБИТЕЛЯМИ НА РОССИЙСКОМ РЫНКЕ РЕТЕЙЛА
Маркетинг и маркетинговые исследования. 2015. № 5. С. 358-370.
Panenko A.
Publication based on the results of:
Lebedev A. V., Щербаков Е. А., Маркетинговые коммуникации 2020 № 1 С. 56-67
The modern consumer is overwhelmed with information. This leads to the fact that even conditionally loyal consumers do not find the time and desire to get acquainted with the offers of their favourite brand. Companies often use the outdated one-sided approach to communication with clients, using everything one or two communication channels. The authors analyze ...
Added: June 19, 2020
Novikova O. V., Серёткина М. А., Маркетинг и маркетинговые исследования 2016 № 4
Данное исследование представляет собой пример использования модели дискретного выбора для анализа спроса. Так, на основе данных о продажах одного магазина российского ретейлера было изучено каким образом информация, размещаемая на упаковке, влияет на выбор фруктового пюре для детского питания. Согласно результатам, наличие в составе крахмала уменьшает вероятность выбора альтернативы, в то время как маркировка об отсутствии ...
Added: October 20, 2015
Alexandrovskiy S., Fomenkov D. A., Бренд-менеджмент 2015 № 2 С. 94-104
В статье представлена модель оценки бренда ретейлера на автомобильном рынке, разработанная на основе результатов проведения фокус-групп и опроса потребителей. На основе данной модели выделены факторы (измерения), которые оказывают наибольшее влияние на формирование имиджа ретейлера. Предложенная модель может быть использована в автомобильном ретейле для оценки бренда и планирования рекламной деятельности. ...
Added: May 5, 2015
Lebedev A. V., Исраелян Е. А., Маркетинговые коммуникации 2021 № 02(114) С. 124-138
During the pandemic, health has become a core value. Grocery retailers realized the benefits of communicating with eco-consumers. The authors identified customer segments based on their attitude to healthy lifestyles. The article provides data on the gender and age structure of consumers with the average values of receipts, describes portraits of different types of eco-consumers ...
Added: June 10, 2021
Устинова О. Е., Карпова С. В., Kazakov S. P., Экономика и управление в машиностроении 2019 Т. 66 № 6 С. 37-43
The article discusses the features and problematic issues that arise in brand management, taking into account the research conducted on differences in the emotional connections types among consumers. The article reveals the motivation factors of various consumers segments, primarily through the regular customers motivation analysis. The authors discuss the question of how to estimate the ...
Added: July 21, 2020
Корелина А. С., Маркетинг и маркетинговые исследования 2015 № 2 (116) С. 142-155
The article presents the results of a study of customer satisfaction in the hotel industry in Russia. Based on this research the most important factors of customer satisfaction were determined and a conceptual model describing the relationship between the customer satisfaction and company financial results in the hotel industry was developed. ...
Added: June 11, 2015
Dolzhenko R. A., Вестник Алтайского государственного аграрного университета 2014 № 9 С. 157-162
The comparison of the content of concepts, reflecting different attitudes of workers to labor: employee satisfaction, staff loyalty, employee involvement is carried out in the article.
The investigation of various behavioral attitudes in the approach is considered. The features of employee involvement, which can be the basis for the development of effective research directions of the ...
Added: November 6, 2014
Корелина А. С., Oyner O. K., Известия Санкт-Петербургского государственного экономического университета 2015 № 6 (96) С. 84-91
Currently, the concept of consumer engagement in value co-creation (CEVCC) has been widely covered in the marketing literature. The attention to this topic is caused by business needs to find new ways of value creation and its offering to customers. In this paper, we investigate CEVCC in the hotel industry in Moscow. Based on this ...
Added: November 16, 2015
Pugaeva M., Маркетинг 2015 № 2 С. 105-115
Развитие образования в Российской Федерации является одной из приори-тетных сфер развития. Удовлетворенность потребителей образовательными услугами является важным драйвером развития образовательных организаций и повышения их конкурентоспособности на глобальном образовательном рын-ке. Однако на сегодняшний день оценка удовлетворенности потребителей не носит систематического характера и проводится отдельными организациями от случая к случаю. ...
Added: March 19, 2015
Panenko A., Вестник Южно-Уральского государственного университета. Серия: Экономика и менеджмент 2016 Т. 10 № 1 С. 138-147
Consumer ethnocentrism is a special field in marketing literature that emerged from the theoretical and empirical attempts to identify the effects associated with a specific perception of domestic products by consumers. As it was demonstrated in several studies, the patriotic economic behavior of consumers can be observed under certain socio-economic and cultural conditions. This behavior ...
Added: May 6, 2016
Shafranskaya I. N., Potapov D., Маркетинг и маркетинговые исследования 2014 № 1 С. 22-31
Соотношение «цена – качество» - наиболее распространённая основа принятия решения о покупке. При разработке ценовой политики маркетологу важно понимать, каким образом данное соотношение может быть измерено количественно. В данной статье нами предложен подход к оценке соотношения «цена – качество» на примере услуг бассейнов небольшого российского города. С помощью маркетингового исследования были определены основные параметры качества ...
Added: June 6, 2013
Rudchenko V., Вестник Национальной академии туризма 2015 № 4(36) С. 96-100
The present study aims to investigate the relationship of B2B with satisfaction and customer loyalty based on the analysis of publications in Scopus and the leading Russian journals in the last 11 years. The purpose of this study is to establish the extent of B2B relationships and customer satisfaction to loyalty. The essence of the ...
Added: February 17, 2016
Сhkalova O. V., Экономический анализ: теория и практика 2013 № 13(316) С. 13-17
Ограничение выбора земельных участков для торговых центров в городской черте требует поиска участков за городом, что связано с необходимостью проведения соответствующих исследований. В статье представлена методика и разработаны рекомендации выбора месторасположения загородных торговых центров. ...
Added: October 29, 2013
Oxford Abstracts, 2021
Recovering from Covid: Responsible Management and Reshaping the Economy
In 2021, the 35th Conference and 2nd BAM Conference in the Cloud, will critically engage with the socio-economic recovery from the global Covid-19 pandemic.
Consumers, producers, frontline workers, managers, businesses, public and third sector organisations all have their own roles and responsibilities in transforming our marketised society for the post-pandemic world.
We will critically explore the challenges we all face, aiming to ...
Added: June 12, 2021
Kruglov M., Менеджмент качества 2016 Т. 1
Рассмотрены итоги Х российского ЛИН-форума «Сделаем Россию эффективной!» и другие ключевые события в стране за 2015 г. в сфере менеджмента качества. ...
Added: July 21, 2021
Safonov G., Галенович А., Федоров Ю. Н., Энергия: экономика, техника, экология 2012 № 5 С. 37-39
The article discusses the potential role of Russia in global carbon markets, prospects and opportunities for national businesses in greenhouse gas emission reduction ...
Added: July 20, 2016
Абдрасулова С. Б., Butryumova N. N., Nazarov M. G. et al., Н. Новгород : Мининский университет, 2020
Монография является результатом исследований, проведенных авторами, с целью изучения влияния обучения предпринимательству на развитие предпринимательских экосистем. На основе подробного теоретического анализа существующих подходов к формированию предпринимательских экосистем, анализа отечественной и зарубежной практики реализации предпринимательского обучения, анализа данных о предпринимательском образовании и предпринимательских экосистем, показаны эффекты предпринимательского обучения на развитие предпринимательских экосистем. Монография адресована преподавателям высшей ...
Added: January 21, 2021
Churakova I., Корехова Е. В., Гумановский М. Г. et al., Менеджмент сегодня 2021 Т. 2 № 114 С. 90-102
The article is devoted to the problems of modern diagnostics of the financial health and success of the company using quantitative and qualitative information about the activities and features of the business model. Most of the existing diagnostic methods are designed for large, steadily developing companies that do not take into account the organizational features of ...
Added: June 9, 2021
Prokofyeva T. A., Резер С. М., Sergeyev V., Логистика сегодня 2007 № 5 С. 300-310
Проведение в г. Сочи зимних Олимпийских игр 2014 г. требует осуществления глобальных реформ в сфере организации движения транспорта и перевозки грузов и пассажиров в ЮФО. В качестве одного из решений данной проблемы в статье предлагается проект по созданию мультимодального логистического центра в Сочинском транспортном узле.
Содержание статьи.
• Сочинский транспортный узел
• Графическая модель организационно-функциональной структуры ЛТС г. ...
Added: January 21, 2014
Tishchenko O., Волков О. С., Камышева С. А., Научные исследования и разработки. Российский журнал управления проектами 2017 Т. 6 № 1 С. 37-52
The article is devoted to a problem of resistance to organizational changes. An objective of this research is to detect interdependence between personal characteristics of organizational change projects participants, psychological readiness of staff of the divisions involved in the project of organizational transformations, ways of conflict permission and efficiency of the realized projects. The results ...
Added: October 20, 2017
Parshakov P., Shakina E., Barajas A., Economic Research-Ekonomska Istraživanja 2022 Vol. 35 No. 1 P. 122-142
This article contributes to the development of contestable market theory by investigating how competitiveness in the eSports industry influences the size of this industry, as measured by the volume of monetary prizes. We use data on each gamer's prize earnings for each tournament from 1999 to 2015 to estimate panel vector autoregression (VAR) model with ...
Added: April 22, 2021
Solodovnikov V. V., Логистика и управление цепями поставок 2018 № 2 С. 15-29
This article is a continuation of the series of articles devoted to the creation of industry-specific practical methodology of supply chain planning of industrial enterprises (on the example of iron and steel complexes).
The article studies the process of tactical planning of supply chains of metallurgical companies. Based on the analysis of SCOR and GSCF processes, ...
Added: May 28, 2018
Lipatnikov V. S., Гребенькова Е. С., Проблемы теории и практики управления 2014 № 12 С. 89-96
In this article is conducted research of the mechanism of selection of venture innovative projects. We studied the factors, which influence a choice of business angels. The purpose of work was to receive an advanced system of estimation of projects. On the basis of the survey it is possible to say that the financing of ...
Added: December 8, 2014
Ikryannikov V., Барыкин А. Н., Научные исследования и разработки. Российский журнал управления проектами 2018 Т. 7 № 3 С. 13-21
В статье приведены результаты исследования фонда стандартов и нормативных документов, которые применялись при составлении описаний объектов государственных закупок на федеральном уровне. Исследование проводилось на основе контент-анализа 2089 закупок, осуществленных в течение 2017 г. 15 федеральными органами исполнительной власти. В составе рассмотренной закупочной документации было идентифицировано 22 052 ссылки на 2657 документов по стандартизации и иных ...
Added: November 27, 2019