Istyagina-Eliseeva E., Актуальные вопросы физической культуры и спорта 2000 Т. 3 С. 218-222
Added: December 8, 2020
Струнина Т. А., Ученые записки Казанского университета. Серия: Гуманитарные науки 2010 Т. 152 № 2 С. 214-222
The paper covers PR-text directive function marked by specific stylistic features. A contrastive stylistic analysis is made of writing style of PR-texts produced by federal authorities in Russia and the USA. ...
Added: October 18, 2012
Savelyeva O. O., В кн. : Прикладная культурология. Энциклопедия. : М. : Общество с ограниченной ответственностью "Издательство "Согласие", 2019. С. 756-759.
Public relations are considered as part of the cultural field, as a cultural practice and socio-cultural technology. ...
Added: January 4, 2019
Veksler A., Н. Новгород : АНО «Биржа Плюс Пресс-клуб», 2000
Added: November 25, 2013
Савруцкая Е., Савинова О. Н., Veksler A. et al., Н. Новгород : Нижегородский государственный лингвистический университет им. Н.А. Добролюбова, 2001
Added: November 25, 2013
М. : Факультет журналистики МГУ им. М.В.Ломоносова, 2011
Added: February 8, 2014
Veksler A., Н. Новгород : PR-Эксперт, 2001
В этом издании основное внимание обращается на теорию и практику PR. В главе 1 обсуждаются теоретические направления PR, маркетинга и рекламы. Во второй главе представлены ответы на главные вопросы по связям с общественностью: как управлять репутацией, чем PR содействует маркетингу, какова роль PR в поддержке рекламы, как применять PR в лоббировании. Третья глава продолжает вторую, ...
Added: November 25, 2013
Shilina M. G., М. : Лаборатория бизнес-коммуникаций, 2011
Added: February 9, 2014
Grigorenko N., Минаева Л. В., Государственное управление. Электронный вестник 2014 № 42 С. 209-225
Выстраивание отношений органов государственной власти с разнообразными группами является необходимым аспектом государственного управления в демократической стране, поскольку они обеспечивают основу процесса принятия политических решений, обязательно подразумевающего общность интересов государства и общества. В статье рассматриваются формы и функции государственной коммуникации в сфере региональной законодательной власти. Статья представляет опыт работы Управления по информации и общественным связям Законодательного ...
Added: March 26, 2014
Shilina M. G., Media Dialogues 2013
The Informational paradigm of discourse to the XXIst century is replaced by communicative; due to the spread of the Internet, new features and models of communication based on the subject‐tosubject concept of hypertext are formed. Tekstogennostђ as a set of
anthropogenically‐technical factors of generation, transmission, exchange texts of public communication, leading to the formation and operation ...
Added: February 9, 2014
М. : Пресс-Корп, 2011
Added: February 27, 2014
Алматы : Казак университетi, 2014
Сборник научных трудов содержит материалы о PR-деятельности в Казахстане, современных PR-технологиях, теории и практики медиабизнеса. Сборник двуязыенч: русский, казахский. ...
Added: June 10, 2014
Shilina M. G., Вестник Пермского университета. Философия. Психология. Социология 2013 № 3(15) С. 173-182
Public relations require adequate scientific reflection, and an integrated theoretical framework to form the paradigm of scientific knowledge in this field in Russia. The research results form the basic provisions of the scientific knowledge of PR and demonstrate the scientific potential of the theme. ...
Added: February 8, 2014
Shilina M. G., Вестник Московского университета. Серия 10: Журналистика 2010 № 4 С. 81-90
In the article Internet communication characteristics are investigated. The author ascertains that Internet communication is a new object in the theory of public relations and enters system of definitions and classification of net communications, comes to a conclusion about development of the Internet communication and public relations as a system from manipulative to collaborative paradigm. ...
Added: February 8, 2014
Tulchinskii G. L., СПб. : НИУ ВШЭ (Санкт-Петербург), 2012
В учебном пособии впервые системно осмысляется отечественный опыт развития социальных инвестиций и социального партнерства, оценки их эффективности, в том числе с использованием авторских наработок, полученных на материале участия в разработке и реализации ряда федеральных и региональных проектов и программ; деятельности организаций, обеспечивающих развитие социальных инвестиций и социального партнерства; участия в экспертной группе Минрегионразвития по моногородам. ...
Added: June 27, 2012
О.О.Савельева, Альманах теоретических и прикладных исследований рекламы 2013 № 2 С. 8-23
The problem of negative consequences of the impact of marketing communications technologies would be in many respects solved, if the advertising community, the corporate tone was set up not just by the intellectuals, but by intelligent intellectuals, endowed with civil, and in broader terms, social and cultural responsibility. The formation of these specialists will no ...
Added: February 21, 2014
Tulchinskii G. L., СПб. : Лань, 2011
В учебном пособии систематически изложены вопросы PR организации, учреждения, освещены цели, технологии этой деятельности, возможности анализа эффективности решения этих задач. В большей степени книга ориентирована на PR в деловой активности и особенно в социально-культурной некоммерческой сфере. В приложениях содержатся материалы и образцы документов, важные для практической организации PR.
Книга может использоваться как для самостоятельного знакомства с ...
Added: October 5, 2012
Shilina M. G., Вестник Московского университета. Серия 10: Журналистика 2011 № 1 С. 168-176
In the article the results of the innovative approach to creation the newest theoretical paradigms of the theory of public relations in the sphere of its new subjects is offered for the first time. The author researches these new subjects, such as Academic Public Relations (APR) and Scientific Public Relations (SPR), puts forward a complex ...
Added: February 8, 2014
Shilina M. G., Медиаскоп 2010 № 2 С. 0421000082\0021
The article presents the results of pieces of research devoted to the analysis of actual communications of public relations, mentioned in connection with the emergence and development of a new model of Internet communications -Web 2.0 ( 2005). The author suggests an innovative approach to the creation of new theoretical paradigms in public relations and ...
Added: February 8, 2014
Shilina M. G., Меди@льманах 2012 № 2 С. 6-14
Practices of Public Relations (PR) requires an adequate scientific reflection, and the formation of an integrated approach to research. The author suggests using non-classical methods and tools for shaping the modern scientific knowledge about PR, in particular, transspective analysis. Problems of PR strategies, foresight research as a tool for formulating strategies of Public Relations in ...
Added: February 8, 2014
Shilina M. G., Медиаскоп 2012 № 2
The article presents analysis of topical communication models and development trends of the innovative discourse. The key factor for the realization of innovative strategies is the usage of Internet communication. Realization of the interaction between all the actors of the innovative process (state-business-science-audience) in the innovative information environment is secured by institutional mediators – specialists ...
Added: February 8, 2014
Shilina M. G., Вестник Тверского государственного университета. Серия: Филология 2014 № 3 С. 253-261
The paper presents the results of analisys of PR texts in Russian media sphere. The author analizes the main transformations of PR text in digital age. ...
Added: November 28, 2016
Shilina M. G., Медиаскоп 2011 № 2 С. 0421100082\0049
In the article the analysis of genesis and the current situation in Russian PR is given. The author researches the paradigms of new practices of PR and gives new principles and concepts of its current activity. ...
Added: February 8, 2014