?
Постановка системы внутреннего маркетинга в компании: концептуальные подходы и возможности реализации на практике
С. 84-94.
Panteleeva E., Соустин Н. Ю.
In book
Ч. 1. Вып. 3. , М. : Издательский дом НИУ ВШЭ, 2011
Dolzhenko R. A., Управление корпоративной культурой 2014 № 2 С. 12-21
Статья посвящена рассмотрению некоторых аспектов управления вовлеченностью персонала. Ключевым фактором формирования вовлеченности работников, по мнению автора, является корпоративная культура, которая основана на определённом наборе ценностей, регулирует отношение сотрудников к организации, предопределяет вовлеченность персонала. Также в статье рассматривается прочие инструменты управления вовлеченностью персоналом. ...
Added: November 6, 2014
Bazileva I., Управление человеческим потенциалом 2014 № 2 С. 82-91
Важнейшей зоной для возможного повышения эффективности труда является совершенствование системы управления персоналом за счет развития механизмов внутреннего маркетинга. ВШМРБ НИУВШЭ в 2014 году провела независимое исследование механизмов внутреннего маркетинга и внутренних коммуникаций, используемых российскими компаниями в целях повышения доходности бизнеса и реализации стратегии компании. Актуальность исследования заключается в том, что достижение стратегических целей повышения эффективности ...
Added: November 11, 2014
Oyner O. K., Lipsits I. V., Panteleeva E. et al., М. : ИНФРА-М, 2020
Customer centricity is one of the most discussed marketing concepts nowadays. The monograph focuses on a wide range of issues: from cultural and consumer trends, evolution of the concept of customer orientation to methods of assessment of customer centricity, customer retention technologies, and role of personnel in building a customer-cenric company.
The monograph is intended for ...
Added: October 30, 2019
Dolzhenko R. A., Булатова Г. А., Вестник Университета (Государственный университет управления) 2013 № 12 С. 129-139
This article was prepared in reliance on the researches carried out in 2010-2011 and dedicated to the level evaluation of the employee engagement and the social processes in the staff of commercial banks. It covers the issues of the assessment methodology of the employee engagement, the inquiry of the affecting factors, the inquiry of the ...
Added: October 21, 2014
Smirnov P., Вестник ВШКУ 2018 № 5 С. 112-118
Employee engagement is a well-known concept that has become one of the main issues of modern management. Since high employee engagement brings competitive advantage according to a number of academic and consulting studies, organizations are making considerable efforts to create a supportive environment for employees, contributing to their achievements and career growth. Within the framework ...
Added: October 6, 2018
Novatorov E. V., Managing Leisure 1997 No. 2 P. 1-16
The study examined the potential of importance-performance analysis for evaluating employee
satisfaction. The technique was originally designed to me asure external customer
satisfaction. However, the similarity of several concepts underlying customer-organization
and employee-oganization relationships, suggested that the method would be appropriate for
use in the context of internal marketing. The concept of internal marketing has emerged ...
Added: January 20, 2017
Lipatov S., Вестник Московского университета. Серия 14: Психология 2016 № 3 С. 73-80
The article discusses the problem of understanding the construct of “employee engagement in the organization” in scientific and practical literature. It is shown that the concept of “organizational commitment”, “organizational citizenship behavior”, “organizational identification” and “work engagement” are often seen as overlapping with the construct of “employee engagement in the organization”. There is also a variety of concepts describing the ...
Added: February 16, 2019
Lipatov S., В кн. : ФУНДАМЕНТАЛЬНЫЕ И ПРИКЛАДНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ СОВРЕМЕННОЙ ПСИХОЛОГИИ. Результаты и перспективы развития. : М. : Институт психологии РАН, 2017. С. 1847-1854.
The article deals with the problem of understanding the constructs "employee engagement" in scientific and practical literature. It is shown that the concept of "organizational commitment", "organizational citizenship behavior", "organizational identification" and "work engagement" are often seen as overlapping with the construct of "employee engagement." There is also the diversity of concepts describing the relationship ...
Added: February 16, 2019
Panteleeva E., Oyner O. K., / Высшая школа экономики. Series MAN "Management". 2012. No. 03/MAN/2012.
One of the major problems facing Russian companies is the problem of differences between brand promises and the experience of actual consumer interaction with that brand, resulting in image destruction and the customers’ refusal from repeat purchases. Having taken as the basis the idea of gap analysis in perception of corporate brand values by different ...
Added: March 4, 2013
Kazakov S. P., Oyner O. K., Экономика и управление в машиностроении 2019 Т. 65 № 5 С. 20-22
This paper addresses the research question relevant to the marketing concept implementation efficacy grounded on the market orientation theory, in this paper we analyse the antecedents of its bifurcation into a conceptual dyad that comprises external and internal market orientation; this conceptual study justifies incorporation of information and communication technologies in every construct of the ...
Added: March 6, 2020
Cheglakova L. M., Kabalina V., Вестник Нижегородского университета им. Н.И. Лобачевского. Серия: Социальные науки 2016 № 1(41) С. 121-128
The article reviews the extant approaches in psychology and human resources management to the concept “employee engagement”. Authors consider its evolution and offer to narrow and specify the concept with accent on its behavioural component, namely, normative and above-norm behavior in the concrete organizationEmpirical part of the article is based on results of a survey ...
Added: June 20, 2016
[б.и.], 2015
рассматриваются теоретические основания клиентоориентированного подхода в маркетинге. ...
Added: October 18, 2015
Smirnov P., Организационная психология 2019 Т. 9 № 1 С. 81-95
The article deals with the theoretical approaches to the employee engagement typology in scientific literature, as well as the problem of taking into account individual and organizational levels of employee engagement in managerial decision-making. The purpose of the article is to identify the distinctive features of the two types of employee engagement proposed in scientific ...
Added: October 6, 2018
Makarova E. A., В кн. : Социальные инновации в развитии трудовых отношений и занятости в XXI веке. : Н. Новгород : Издательство НИСОЦ, 2014. С. 416-419.
In modern competitive conditions scope of the internal marketing concept isn't limited only to management of the organization because often traditional marketing policy isn't effective. In this case part-time marketers become the main participants of communication with the consumers, their attitude to the customers, company representation determine the future of the product on the market ...
Added: February 19, 2015
Latyshova L. S., Panteleeva E., Маркетинг и маркетинговые исследования 2010 № 5 С. 386-394
Авторы рассматривают роль внутреннего маркетинга в инновационном развитии компании. В статье предложена модель организации этого процесса, сделаны выводы о возможностях использования внутреннего маркетинга и мероприятий по управлению качеством для повышения конкурентоспособности фирмы.
Содержание статьи.
• Вклад внутреннего маркетинга в инновационное развитие компаний
• Преимущества использования внутреннего маркетинга в инновационных компаниях
• Организация процесса внутреннего маркетинга
• Кейс "Eastman chemical company: ...
Added: October 17, 2012
Dolzhenko R. A., Барнаул : Изд-во Алт.ун-та, 2014
В работе осуществлено исследование сущности вовлеченности персонала, приведены индикаторы ее оценки, даны методические рекомендации по исследованию уровня вовлеченности персонала. Описаны результаты исследования уровня вовлеченности банковского персонала на примере одного из крупнейших банков РФ. Даны рекомендации по увеличению уровня вовлеченности персонала банка. ...
Added: October 18, 2014
Natalia V. Volkova, Maria S. Plakhotnik, Journal of Marketing for Higher Education 2023 Vol. 33 No. 2 P. 245-263
This study examined challenges of employing university culture as a mechanism to increase commitment to the internationalization strategy among university internal stakeholders. Data were collected from a sample of 235 students, faculty, and staff from a top-ranked university in Russia. The study showed a misalignment between internal marketing and university internationalization strategy. The results suggest ...
Added: June 23, 2021
Dolzhenko R. A., Мотивация и оплата труда 2014 № 4 С. 258-267
Статья посвящена возможностям исследования вовлеченности персонала. В статье анализируются индикаторы, с помощью которых можно оценить общий уровень вовлеченности персонала. Приводятся примеры подходов к исследованию вовлеченности персонала, используемых различными консалтинговыми компаниями. Даются рекомендации по проведению исследования вовлеченности персонала. ...
Added: January 21, 2015
Abrosimova E. B., Свиридова Л. В., Вестник Пермского государственного технического университета. Социально-экономические науки 2016 № 4 С. 288-298
Рассмотрены основные понятия, принципы и инструменты бережливого производства, обоснована необходимость их применения на предприятиях сферы услуг, проанализированы причины низкой вовлеченности персонала в процесс развития организации. Приведена оценка влияния вовлеченности персонала в процесс внедрения инструментов бережливого производ- ства как системы постоянного самосовершенствования предприятия. Выявлены индикаторы вовлеченности и разработаны рекомендации по ее повышению. В процессе внедрения береж- ...
Added: February 3, 2017
Dolzhenko R. A., Вестник Омского университета. Серия: Экономика 2014 № 3 С. 29-38
This paper deals with the capabilities of managing the engagement of participants in the crowdsourcing projects. The essence of crowdsourcing has been analyzed. The contents of the basic stages of realization of crowdsourcing, with emphasis on the importance of engaging participants in the crowdsourcing activities on each stage are described. Different aspects of such projects, ...
Added: November 6, 2014
Dolzhenko R. A., Vetrova T., Маркетинг и маркетинговые исследования 2016 № 3 С. 198-207
The article describes the essence of internal marketing, the evolution of its concept and the main directions of its implementation in the company. Internal marketing represented as an ideology of institutional activities which companies should consider staff as internal customers in conjunction with external customers of the company as a basis for formation the system ...
Added: April 5, 2016
Makarova E. A., В кн. : Социальные инновации в развитии трудовых отношений и занятости в XXI веке. : Н. Новгород : Издательство НИСОЦ, 2014. С. 416-419.
In modern competitive conditions scope of the internal marketing concept isn't
limited only to management of the organization because often traditional marketing
policy isn't effective. In this case part-time marketers become the main participants of
communication with the consumers, their attitude to the customers, company representation
determine the future of the product on the market and govern the social
trend ...
Added: February 20, 2015
Panteleeva E., В кн. : Маркетинг-менеджмент : учебник и практикум для бакалавриата и магистратуры. : М. : Юрайт, 2018. Гл. 12. С. 247-273.
Перед вами — первый российский учебник по дисциплине «Маркетинг-менеджмент». В нем раскрываются основы маркетинга в XXI в., клиентоориентированность, брендинг и другие темы, знание которых будет полезно как студентам (бакалаврам и магистрам), так и практикующим менеджерам и маркетологам. Вы познакомитесь с особенностями интернет-маркетинга, отношений со стейкхолдерами и создания идей для новых продуктов и услуг. ...
Added: September 29, 2020
Novatorov E. V., Journal of Park and Recreation Administration 1998 Vol. 16 No. 3 P. 58-86
Executive Summary: The paper develops and demonstrates the use of a comprehensive audit for evaluating the effectiveness of external marketing, internal marketing, and service quality in the context of a recreation center. The inclusion of internal marketing and service quality in the audit represents an extension of existing audit frameworks in the recreation field that ...
Added: January 20, 2017