?
Оценка эффективности деятельности компании на основе ее интеллектуального потенциала
Казанская наука. 2010. № 4. С. 103-109.
Stulova N.
One of the most important indicators of company's success is the increase of its value. The article investigates traditional methods of company's value assessment and the evidence that the application of these methods is incorrect in the new stage of economy. So it is necessary to create a new method of valuation based on the new main sources of company's success that is its intellectual capital.
Research target:
Economics and Management
Language:
Russian
Титова Н. Е., Titova E. V., Интеграл 2012 № 2(64) С. 120-120
The clause is devoted questions of effective realization of a mental potential of a manpower in modern marketing-system of the Russian economy based on motivational model, formed in higher education system. ...
Added: December 4, 2012
Шаш Н. Н., Borodin A. I., Белокрылова О. С., AlterEconomics (ранее - Журнал экономической теории) 2012 № 3 С. 154-161
Development of the intellectual capital becomes the main component of development of the organization as a whole reception of serious competitive advantages in the market becomes which result. Therefore to develop the companies should invest in the intellectual capital, i.e. development of the intellectual capital of the organization demands considerable investments that can have positive ...
Added: December 3, 2012
Stulova N., Balkovskaya D., Управление экономическими системами: электронный научный журнал 2011 № 12
В условиях перехода к экономике, основанной на знаниях, интеллектуальный капитал компании становится ключевым фактором создания добавленной стоимости. В статье приводятся результаты корреляционного и регрессионного анализа взаимосвязи эффективности использования интеллектуального потенциала компании с ее прибыльностью, производительностью и восприятием ее рынком, а также влияния на финансовую устойчивость компании и подверженность внешним шокам. ...
Added: October 12, 2012
Isakin M., Zavertiaeva M. A., Shakina E., Корпоративные финансы 2010 № 4(16) С. 84-99
Defining the strategic vision of the company, managers and owners almost always have a shortage of information about different investments potential effectiveness. At the first step the company should find a compromise between investments in traditional assets and intellectual capital accumulation. RAVE concept is mainly based on the premise that the intellectual capital outcomes, including ...
Added: October 28, 2012
Molodchik M., Абрамова О. В., Нурсубина Я. С., European Social Science Journal 2012 Т. 2 № 18 С. 375-383
В последние двадцать лет интеллектуальный капитал стал объектом пристального внимания, как теоретиков, так и практиков. Экономика знаний фокусирует усилия менеджеров на повышении эффективности управления интеллектуальным капиталом компании. На сегодняшний день мало изученным остается вопрос о роли интеллектуального капитала в процессе увеличения стоимости компании и о том, какие факторы оказывают влияние на отдачу от интеллектуального капитала. ...
Added: September 28, 2012
Dagaev A. A., Креативная экономика 2010 № 4(40) С. 9-16
Тhe article describes the unifying role of scientific and technological progress in the global economy, in which it is one of the most significant factors at the present time ofglobal international integration. ...
Added: January 4, 2013
Stulova N., Казанская наука 2010 № 4 С. 103-109
Одним из главных индикаторов успешности деятельности компании является увеличение ее стоимости. В статье рассмотрены традиционные модели оценки стоимости компании, приведены доказательства некорректности их использования в условиях функционирования постиндустриальной экономики, и предложена новая методика, основанная на оценке интеллектуального потенциала компании как основного ресурса создания ее стоимости. ...
Added: December 10, 2012
Stulova N., Казанская наука 2010 № 6 С. 53-58
Company value is one of the most important measures of business effectiveness and corporate investment and management decisions. The article investigates different methods of company value assessment and comparison of theoretical and the real price of merger between Pyaterochka Holding N. V. and Perekrestok Holdings Ltd. ...
Added: November 7, 2012
Leeds : Academic Publishing International Limited, 2011
Increased attention and focus has been laid on the strategic importance of intellectual capital for modern management. However, intangible resources appear difficult to measure. Today, there are several methods, both financial and nonfinancial ones that allow managing them, to provide benchmarking and analyze its value added function (Sveiby, 2007). The rare investigations of intellectual capital ...
Added: December 12, 2012
Иванинский И. О., Тюрина Е. И., Вестник Новосибирского государственного университета. Серия: Социально-экономические науки 2010 Т. 10 № 3 С. 125-132
Current article is dedicated to the relationship between effectiveness of usage of intellectual capital and capital structure of firms in Russia in 2005-2007. Current research showed that effectiveness of usage of intellectual capital of firms has a positive influence over the level of financial leverage. The result of the research has showed that the more ...
Added: October 18, 2012
Bilinkis (Stavenko) J., Gromoff A., Качество. Инновации. Образование 2012 № 7 С. 80-87
The article includes an example of a system approach to managing operational risk in the procurement process. According this approach, 4 interrelated subsystems were identified: beliefs, constraints, control and monitoring. Therefore the operational risk management is a Meta process embedded into business processes and set requirements to the above subsystems. ...
Added: December 13, 2012
Stulova N., Казанская наука 2010 № 5 С. 103-105
Одним из главных индикаторов успешности деятельности компании является увеличение ее стоимости. В статье рассмотрены традиционные модели оценки стоимости компании, приведены доказательства некорректности их использования в условиях функционирования постиндустриальной экономики, и предложена новая методика, основанная на оценке интеллектуального потенциала компании как основного ресурса создания ее стоимости. ...
Added: December 10, 2012
Molodchik M., Shakina E., Anna A. Bykova, Journal of Intellectual Capital 2012 Vol. 13 No. 4 P. 1-13
Purpose - This paper presents a framework that is developed for analysis of intellectual capital transformation into companies’ value, including an identification of the key factors of this process.
Design/methodology/approach - The paper employs intellectual capital on the intersection of value-based management (VBM) and the resource-based view (RBV). Starting from a review of the results provided ...
Added: September 6, 2012
Shakina E., Блинов С. С., Корпоративные финансы 2010 № 2(14) С. 47-61
Recently, the valuation of intellectual capital is one of the urgent problems of financial management. This is due to the complexity of determining cash flows and discount rates. The proposed method solves these problems by using the approach based on the logic of the value chain. Draw conclusions on whether the analyzed company-oriented personnel or ...
Added: October 27, 2012
Tulchinskii G. L., Олейник О. В., Тульчинская Л. Э. et al., М. : Международный союз благотворительных организаций «Мир Добра», 2008
Added: November 27, 2012
Gershman M., Современная конкуренция 2009 № 3(15) С. 87-98
Управление идеями, конкурентоспособность, инновации, организационные инструменты, методы мотивации, творческая деятельность ...
Added: December 12, 2012
Radaev V., Kotelnikova Z., Kurakin A. A. et al., М. : Издательский дом ГУ-ВШЭ, 2010
Содружеством «РусБренд» была проведена серия исследований ситуации на рынках контрафактной продукции в 1999, 2003 и 2008 гг. Обнаружены в целом умеренно-позитивные тенденции, выявлены сохраняющиеся проблемы в законодательстве в области правоприменительной практики, особенно в вопросах, касающихся уничтожения контрафактной продукции и средств ее производства. За период с 2008 г. произошли важные изменения, а именно: на фоне активной ...
Added: January 11, 2013
Boguslavskaya S. B., Экономические науки 2010 № 68 С. 172-177
...
Added: October 14, 2012
Shakina E., Barajas A., Journal of Knowledge Management 2012
This study investigates corporate success factors over the crisis period. We seek to advocate the idea that investments in intangibles allow a company to be better off, even if the markets go down. The hypothesis put forward in this paper was tested on a sample of more than 300 enterprises. These companies operate in developed ...
Added: October 24, 2012
Dagaev A. A., Креативная экономика 2007 № 1(1) С. 3-10
Хорошо известно, что не Генри Форд собрал самый первый автомобиль. Точно также, не Стивен Джобс придумал первый персональный компьютер, не Билл Гейтс создал первую операционную систему и не Сергей Брин и Ларри Пэйдж были авторами первой поисковой системы в Интернете. Но каждый из них совместил в себе два очень важных качества, которые позволили им добиться ...
Added: January 4, 2013
Gershman M., М. : Маркет ДС, 2010
Учебное пособие построено в соответствии с классическим циклом менеджмента: планирование, организация, мотивация и контроль, — применительно к инновационной деятельности организации. В нем собраны многочисленные актуальные примеры, основанные на исследованиях авторитетных бизнес- школ и компаний. Описаны нестандартные подходы к управлению идеями и развитию творческих способностей персонала. Каждая глава заканчивается контрольными вопросами, позволяющими закрепить в памяти пройденный ...
Added: December 12, 2012
Bykova A., Molodchik M., Вестник Санкт-Петербургского университета. Серия 8. Менеджмент 2011 № 1 С. 27-55
Статья посвящена вопросам количественного анализа влияния интеллектуального капитала на результаты деятельности компании. Используя метод интеллектуального коэффициента добавленной стоимости, авторы эмпирически проверяют наличие положительной взаимосвязи между уровнем интеллектуального капитала и темпами роста выручки компании вне зависимости от отрасли. Анализ проведен для непубличных инновационно-активных компаний Пермского края. ...
Added: November 28, 2012
Gershman M., Проблемы теории и практики управления 2007 № 4 С. 89-99
Топ-менеджеры многих российских компаний утверждают, что их стратегии нацелены на инновации. По мнению автора, в большинстве случаев подобные декларации являются лишь "рекламным трюком". Рассмотрев основные модели управления идеями, он приходит к выводу, что инновационный менеджмент в компании не может ограничиться ими. Руководитель должен уделить внимание таким аспектам, как: формирование инновационной корпоративной культуры, установление связей между ...
Added: December 12, 2012
Naidenova I. N., Zavertiaeva M. A., Корпоративные финансы 2011 № 2 С. 92-98
Awareness of corporate value growth importance for all stakeholders as well as strengthening of intangible assets' role in the process of value creation makes it necessary to study the mechanism of intellectual capital transformation in the resulting indicators. However existing studies show poor development of methods for measuring of value created by the components of ...
Added: October 2, 2012