?
Стратегические приоритеты межфункционаольной логистической координации на отечественных предприятиях розничной торговли
Логистика и управление цепями поставок. 2006. № 6.
Vinogradov A., Логистика и управление цепями поставок 2008 № 3 С. 41-48
Статья посвящена проблеме управления конфликтами, возникающими между подразделениями организации бизнеса при обеспечении движения материальных потоков. Типичными причинами возникновения подобных конфликтов являются расхождения в целях функциональных подразделений организации, невыполнение (или ненадлежащее выполнение) ими своих функций, борьба за ограниченные ресурсы или формальные полномочия, а также конфликтные ситуации на межличностном уровне. Автор анализирует негативные последствия внутрифирменных конфликтов и ...
Added: July 26, 2012
Sakharov A. S., Zinchak E. V., Мир экономики и права 2014 № 12 С. 16-23
The article is an abstract-analytical review of modern scientific approaches to the concept of customer value and customer experience in the context of the retail trade. The authors provided the most cited typologies of consumer value and systematized the constituent elements of the consumer experience. The conclusion about the need to integrate utilitarian and hedonic ...
Added: December 1, 2014
Sverchkov P., Логистика и управление цепями поставок 2013 № 5 С. 16-28
In 2012, gross retail sales volumes finally reached and exceeded the pre-crisis period of 2008. The industry is fully recovered from the recession, and majors set new milestones for business growth. Therefore the important task for logisticians in retail companies is to analyze main stages and projections for industry development, strengths and weaknesses of chosen ...
Added: September 26, 2015
М. : Имидж-медиа, 2012
Description of the method of financial and economic calculations that can use the management companies, determining the acceptability of proposed changes in prices based on price elasticities of demand. ...
Added: March 23, 2014
Radaev V., Российский журнал менеджмента 2009 Т. 7 № 2 С. 3-30
В статье острые проблемы современного российского ритейла рассматриваются с позиций экономико-социологической теории властной асимметрии в рыночном обмене. На
основе стандартизованного опроса 500 менеджеров розничных сетей и их поставщиков
(2007 г.) в пяти российских городах подробно проанализированы многочисленные требования, предъявляемые ритейлерами к своим поставщикам, показана их обусловленность размерами фирм и сектором торговли. Протестированы регрессионные модели,
объясняющие ...
Added: January 11, 2013
Zinchak E. V., Smeltsova S. V., Н. Новгород : НИУ РАНХиГС, 2018
Монография посвящена выявлению и исследованию специфических характеристик деятельности магазинов класса «люкс», анализу тенденций в сегменте «люкс» и деятельности магазинов класса «люкс» в различных каналах дистрибуции и товарных категориях. Поскольку значимым рыночным фактором в данном сегменте в настоящий момент является потребительский опыт, то именно он рассмотрен в работе как основа деятельности магазинов класса «люкс». Предложены авторские определения магазина ...
Added: December 17, 2018
Maksimenko A., Пичугина Е. Г., Костромской государственный университет им. Н.А. Некрасова, 2013
This study guide is necessary to deepen the knowledge and consolidate the practical skills of students in the field of marketing research in the retail. Theoretical foundations contribute to the systematization of knowledge, teaching materials to developing practical skills for using the opportunities of various methods and techniques for solving research problems in the field of ...
Added: January 6, 2020
Berezka S., Государственное управление. Электронный вестник 2018 № 66 С. 144-159
The article is devoted to developing customer value proposition of a trade company in grocery and FMCG retail. The main focus is on the value proposition components and the retailer’s product architecture. An approach retailer’s value proposition is a shopping infrastructure, containing three product levels: assortment and on-shelf availability (core product), store facilities (expected product), ...
Added: October 16, 2019
Vinogradov A., Богинская М. И., Логистика и управление цепями поставок 2015 № 3 С. 33-43
The article is dedicated to the analysis of the logistics challenges that appear in course of omni-channel retailing. The authors review evolution of the retail technologies over the recent decades resulting in the omni-channel development. Typical problems of the omni-channel retail logistics come under close scrutiny. Based on the analysis of their causes, the authors ...
Added: September 2, 2015
Lebedev A. V., Щербаков Е. А., Маркетинговые коммуникации 2020 № 1 С. 56-67
The modern consumer is overwhelmed with information. This leads to the fact that even conditionally loyal consumers do not find the time and desire to get acquainted with the offers of their favourite brand. Companies often use the outdated one-sided approach to communication with clients, using everything one or two communication channels. The authors analyze ...
Added: June 19, 2020
Yermolina M., Логистика и управление цепями поставок 2012 № 3 С. 38-46
Integrated planning implementation is concerned with some costs, but what about benefits? This article covers the subject of calculation of economic impact of integrated planning. Proposed method suggests to consider interdependence of supply chain KPIs, and start measuring them at the early stages before implementation. This will help to avoid only qualitative estimates, but apply ...
Added: January 26, 2013
Radaev V., / НИУ ВШЭ. Серия WP1 "Институциональные проблемы российской экономики". 2009. № 03.
Острые проблемы современного российского ритейла рассматриваются с позиций экономикосоциологической теории властной асимметрии в рыночном обмене.
На основе стандартизованного опроса 500 менеджеров розничных сетей и их поставщиков (2007 г.) в пяти российских городах подробно проанализированы многочисленные
требования, предъявляемые ритейлерами к своим поставщикам, показана их обусловленность размерами фирм и сектором торговли. Протестированы регрессионные модели, объясняющие возникновение конфликтов ...
Added: January 11, 2013
Shlyago N. N., Российский экономический интернет-журнал 2009
Рассмотрены механизмы выбора мер по достижению результативной цели компании в сфере ее оперативной операционной деятельности в условиях многономенклатурности. Помимо базовых драйверов маржинального дохода, как ключевого показателя оперативной операционной результативной цели, в качестве сопутствующего условия используется показатель уровня операционной безопасности. Действие предложенного метода рассмотрено на примере предприятия розничной торговли. ...
Added: November 10, 2012
Борисов Е. С., Dyatlov A. N., Микроэкономика 2010 № 5 С. 69-73
In the article experience of retail networks development in Russia is structured, stages of retail networks development in Russia are considered, and also general assumptions about trends are offered. ...
Added: October 22, 2012
Dybskaya V., Vinogradov A., Fel A. V., Логистика и управление цепями поставок 2019 № 6 С. 15-23
Issues of interfunctional coordination are typical for any company irrespective of its sphere of business. However, problems of the neighboring departments coordination in course of the material flow management seem to be especially acute for the commercial companies. The reasons for that include proximity of the commercial companies to the ultimate consumer, independent demand that ...
Added: May 6, 2020
Lola I. S., Lukashina Z. E., Pakhomova O. P., М. : НИУ ВШЭ, 2012
Центр конъюнктурных исследований Института статистических исследований и экономики знаний НИУ ВШЭ представляет информационно-аналитический материал «Деловой климат в розничной торговле во II квартале 2012 года», подготовленный в рамках Программы фундаментальных исследований НИУ ВШЭ на основе ежеквартальных конъюнктурных опросов руководителей около 4.0 тыс. торговых компаний, проводимых Федеральной службой государственной статистики.
Конъюнктурные обследования направлены на оперативное получение от предпринимателей, в дополнение к официальным ...
Added: July 26, 2012
Vinogradov A., Логистика и управление цепями поставок 2016 № 5 С. 43-51
The article embraces the study of the major approaches to coordination and intra-organizational conflict management in the management theory. The purpose of the study is to raise efficiency and effectiveness of the logistics coordination. Foreign sources as well as the results of the author’s own empirical research, employing methods of questionnaire survey and statistical data ...
Added: January 11, 2017
Evdokimova M. V., Мильчакова Н. Г., Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук 2010 № 6 С. 77-81
В данной статье рассматриваются проблемы обмена информацией между основными представителями товарного рынка – потребителями (розничными предприятиями) и поставщиками товаров и услуг (оптовыми компаниями), что может заинтересовать руководителей компаний, которые стремятся повысить эффективность деятельности своего предприятия. Улучшение процесса обработки заказов позволяет фирме сократить число ошибок в коммуникациях, ускорить процессы обработки и передачи информации о заказе, тем ...
Added: October 31, 2012
Lebedev A. V., Багнюк Д. В., Экономика устойчивого развития 2019 № 3 (39) С. 208-215
Objective: to operationalize the concept of "sustainability". Discussion: consumers are changing their attitude to the sustainability of food products. The trend towards a healthy lifestyle, responsible consumption, care for the environment affects a wider range of buyers. According to a study by Euromonitor in 2017, the shift in environmental attitudes towards greater consciousness is one ...
Added: November 14, 2019
Андреева А. В., Т. К. Богданова, Экономика и математические методы 2016 Т. 52 № 1 С. 79-94
The article represents the information and logical complex model to manage the company’s customer base in order to calculate the index of long-term value of the client. In contrast to the previous issues this model takes into account the peculiarities of consumer behavior and socio–demographic characteristics of the client groups, and the movement of customers ...
Added: April 14, 2016
Baban S. M., Vasilyeva O. G., М. : МИИТ, 2012
Added: January 25, 2013
Ikryannikov V., Барыкин А. Н., Научные исследования и разработки. Российский журнал управления проектами 2018 Т. 7 № 3 С. 13-21
В статье приведены результаты исследования фонда стандартов и нормативных документов, которые применялись при составлении описаний объектов государственных закупок на федеральном уровне. Исследование проводилось на основе контент-анализа 2089 закупок, осуществленных в течение 2017 г. 15 федеральными органами исполнительной власти. В составе рассмотренной закупочной документации было идентифицировано 22 052 ссылки на 2657 документов по стандартизации и иных ...
Added: November 27, 2019
Устинова О. Е., Карпова С. В., Kazakov S. P., Экономика и управление в машиностроении 2019 Т. 66 № 6 С. 37-43
The article discusses the features and problematic issues that arise in brand management, taking into account the research conducted on differences in the emotional connections types among consumers. The article reveals the motivation factors of various consumers segments, primarily through the regular customers motivation analysis. The authors discuss the question of how to estimate the ...
Added: July 21, 2020
Уварина Ю. А., Fiyaksel E., Инновации 2013 Т. июль № 177 С. 30-38
In the modern world one of the most effective tools of management can be - development of business-models. Thanks to the innovative principles and procedures laid down in this methodology, enterprises can gain sustainable competitive advantage and intensify their positions on the market. The using of business-modeling technologies in the conditions of Russian business today ...
Added: May 29, 2013