?
eLearning Stakeholders and Researchers Summit 2017. Материалы международной конференции
Editor-in-chief: Kulik E., У. Кускин
Maksimenkova O. V., Neznanov A., Skryabin M., , in : eLearning Stakeholders and Researchers Summit 2017. Материалы международной конференции. : М. : Национальный исследовательский университет "Высшая школа экономики", 2017. P. 165-174.
Appearance and spreading of massive online open courses (MOOC) start the era of restructuration of the modern-day education. The questions of quality assurance and integration MOOCs with traditional educational processes are quite popular. Even though quality assurance is richly studied area now, a question of how to estimate a change of quality of a repeated ...
Added: October 11, 2017
Rasskazova A. N., В кн. : eLearning Stakeholders and Researchers Summit 2017. Материалы международной конференции. : М. : Национальный исследовательский университет "Высшая школа экономики", 2017. С. 145-160.
Единым для всех работ по оценке эффективности традиционного офлайн-обучения является описание методов оценки эффективности, а по вопросу эффективности электронного обучения – изучение качества полученных компетенций. Для возможности сравнения экономической эффективности этих двух подходов требуется создание инструмента, позволяющего дать количественную оценку искомой эффективности. Предметом анализа в данной работе является индивидуальная оценка эффективности повышения компетенций одного сотрудника ...
Added: December 17, 2017
Shvedov A. S., В кн. : eLearning Stakeholders and Researchers Summit 2017. Материалы международной конференции. : М. : Национальный исследовательский университет "Высшая школа экономики", 2017. С. 36-41.
В докладе обсуждается возможный онлайн-курс по нечетким методам в эконометрике. Онлайн-курс повышенного уровня математической сложности может быть полезен тем, кто хочет продолжать свое математическое образование. С другой стороны, это возможность продвижения в учебный процесс новых экономико-математических научных направлений, которые пока недостаточно представлены в образовательных стандартах. ...
Added: January 17, 2018
Kim I., В кн. : eLearning Stakeholders and Researchers Summit 2017. Материалы международной конференции. : М. : Национальный исследовательский университет "Высшая школа экономики", 2017. С. 90-101.
В работе рассматриваются результаты промежуточного и итогового контроля успеваемости для нескольких групп студентов НИУ ВШЭ, занятия у которых проходили одновременно в двух разных форматах, оффлайн , и онлайн (в последнем случае – в том числе и на платформе Курсера). Подобный «смешанный» формат занятий позволил сравнить корреляцию общей успеваемости студентов с результатами двух разных типов контроля, ...
Added: January 28, 2018
Dvoretskaya I., В кн. : eLearning Stakeholders and Researchers Summit 2017. Материалы международной конференции. : М. : Национальный исследовательский университет "Высшая школа экономики", 2017. С. 81-89.
Added: September 19, 2018
Maksimenkova O. V., Neznanov A., Skryabin M., , in : eLearning Stakeholders and Researchers Summit 2017. Материалы международной конференции. : М. : Национальный исследовательский университет "Высшая школа экономики", 2017. P. 165-174.
Appearance and spreading of massive online open courses (MOOC) start the era of restructuration of the modern-day education. The questions of quality assurance and integration MOOCs with traditional educational processes are quite popular. Even though quality assurance is richly studied area now, a question of how to estimate a change of quality of a repeated ...
Added: October 11, 2017
Baibikova T., Zikov A. K., Экономика, статистика и информатика. Вестник УМО 2008 № 2 С. 29-32
В данной статье рассматривается использование новых информационных технологий для развития творческого мышления студентов, методы применения этих технологий, а также их влияние на повышения качества обучения. ...
Added: December 14, 2012
Kim I., Высшее образование сегодня 2018 № 8 С. 49-53
In the article we explore the phenomenon of out-of-classroom academic cheating, which is understood as fraudulent actions of students performing tasks out of the direct teacher’s control. Examples of such actions are unauthorized assistance or preparing student’s homework or part of it by another person. Such types of cheating are especially difficult to detect, especially ...
Added: September 6, 2018
Semenova T., / Высшая школа экономики. Series EDU "Education". 2016. No. 37.
Massive open online courses (MOOCs) are a relatively new format of distance education which has become popular among students, faculties, employees and others. Regardless of the fact that MOOCs are a widespread phenomenon, they face some challenges including high dropout rates, low levels of student-teacher interaction, low representation of poor and less educated learners, issues ...
Added: October 10, 2016
Bogolepova S. V., Kirsanova M., Отечественная и зарубежная педагогика 2022 Т. 1 № 83(2) С. 102-120
Введение: Несмотря на распространение практики интеграции массовых открытых онлайн-курсов (МООК) в университетские дисциплины, опыт такой интеграции, особенно в контексте российского высшего образования и в отношении дисциплин по иностранному языку, исследован мало. Целью данного исследование является оценка эффективности использования онлайн курса путем измерения прироста языковых навыков, а также анализ опыта студентов и их отношение к интеграции ...
Added: April 24, 2022
Gorokhova-Alekseyeva A., Korolev D., Системный администратор 2016 № 7 С. 138-140
This article describes an approach to assessment of assignments in online course “Computer Graphics” and in-class course “Video Technologies” held on MOOC platform Stepic and self-made platform for evaluation of graphical assignments for editing, encoding and composing video. This approach is suitable for assignments of various formalization. ...
Added: September 21, 2016
Taratuhina Y., Bleskina I., Вестник экспертного совета 2018 № 4 (15) С. 122-128
This paper is devoted to the analysis of the MOOCs by the example of NRU HSE MOOCs on Coursera. It is assumed that the user’s behavior at the MOOCs depends on a number of factors, such as the name of the course , language, theme, etc. Thus, in this article we attempt to analyze the ...
Added: March 6, 2019
Bogolepova S. V., Вестник Томского государственного университета 2021 Т. 473 С. 170-176
Massive Open Online Courses (MOOСs) have been gaining popularity both in the formal educational sector and among individuals who want to gain new skills. MOOCs provide access to up-to-date learning materials and the best instructors, help develop learners’ self-regulation and time-management skills. When integrated into a discipline, MOOCs bring in variety and novelty. Despite the growing popularity of ...
Added: March 28, 2022
Baibikova T., Качество. Инновации. Образование 2008 № 4 С. 21-24
В статье рассматривается использование новых информационных технологий для развития творческого мышления студентов, методы применения этих технологий, а также их влияние на повышение качества обучения. ...
Added: December 14, 2012
Пенза : ПГУ, 2015
В сборник трудов включены доклады юбилейного ХХ-го Международного симпозиума «Надежность и качество», проходившего с 25 по 31 мая 2015 г. в городе Пензе.
Рассмотрены актуальные проблемы теории и практики повышения надежности и качества; эффективности внедрения инновационных и информационных технологий в фундаментальных научных и прикладных исследованиях, образовательных и коммуникативных системах и средах, экономике и юриспруденции; методов и ...
Added: May 31, 2015
Nikitina N. I., Komarova E. V., Romanova E., Review of European Studies 2015 Vol. 7 No. 3 P. 66-79
Currently systematic passage social workers training courses and professional training is regarded as one of the necessary conditions for improving their professional competence, professional culture and personal development, as well as enhance their competitiveness in today's job market. In modern Russia the question about the quality of the implementation of training courses and professional training ...
Added: January 23, 2018
Zhichkin A. M., Высшее образование сегодня 2014 № 1 С. 19-25
This article discusses an aspect of quality teaching in high school. A method of applying total quality management tools offer for continuous improvement of the learning process within the individual education program. Reviewed by way of its realization in the author's empirical evidence. ...
Added: January 25, 2014
Kotelnikova M. V., Aistov A., Вестник Нижегородского университета им. Н.И. Лобачевского. Серия: Социальные науки 2019 Т. 55 № 3 С. 183-189
The article describes a method that allows to improve the content of disciplines of the mathematical cycle by dividing them into invariant (general) and variable parts. The invariants were identified for such disciplines as «Linear algebra», «Mathematical analysis», «Probability theory and mathematical statistics» delivered to Bachelors program students of economics at several universities. Based on ...
Added: January 28, 2020
Чебоксары : ИД «Среда», 2018
В коллективной монографии представлены научно-исследовательские материалы известных и начинающих ученых, объединенные основной темой современного видения путей развития науки и образования. ...
Added: October 11, 2018
Fomin S. S., Качество. Инновации. Образование 2014 № 12 (115) С. 26-32
The experience of virtual environments application for doing of practical works in a field of information-telecommunication technologies is described. Variants of virtual environments realizations for work with a part of local network are considered. Information about realization of virtual environment in a personal computer is reported. ...
Added: March 11, 2015
Frolova N., Frolov E. S., The Kazakh-American Free University Academic Journal 2017 P. 179-184
The article reflects the practical experience of enhancing the process of Academic English Writing teaching to undergraduate students by means of web tools. Along with theoretical analysis of the integration scheme of blended learning into the curriculum the article features empirical survey to confirm the efficiency of the project. The article contains a detailed description ...
Added: June 5, 2018
СПб. : Издательство "Политехника сервис", 2013
труды ...
Added: March 3, 2015
Meshkov N. A., Инновации в образовании 2014 № 3 С. 141-150
Discussion of the prospects for modernization and innovative development of the Russian education on the basis of realization of the opportunities provided by the information society. Under study are the conditions of formation and development of information and communication educational space. ...
Added: March 15, 2014
М. : МАКС Пресс, 2016
This volume includes the research articles of the participants of the Annual international scientific-practical conference «Innovations in science and education», which took place in the Educational private institution of higher education «International Jewish Institute of Economics, Finance and Law». The works touch on the wide range of topics that were discussed in the following sections ...
Added: January 12, 2017
Patarakin Y., Искусственные общества 2018 Т. 13 № 4 С. 10
The paper presents a macroscopic approach to the analysis of collaborative network activity. Data about the actions of participants over social objects are transformed into a computer map. Acquaintance of teachers and students with the network science begins with the study of this map. As examples, the maps of the educational projects Letopisi.org and Edu.crowdexpert.ru ...
Added: January 18, 2020
Derkachev P., Zinkovsky K., Russian Education & Society 2018 Vol. 60 No. 5 P. 402-421
We investigate the main question of whether higher education institutions are able to increase their performance due to mergers, takeovers, or organizational restructuring. The problem of measuring performance when there are several “output” and “input” indicators can currently be solved by recourse to a proven data analysis method (data envelopment analysis, DEA). Two models are ...
Added: August 27, 2018
М. : Издательство РГСУ, 2015
В сборник представлены материалы заседаний Большого московского семинара по методике раннего обучения информатике. ...
Added: February 20, 2015
Barcelona : International Association of Technology, Education and Development , 2012
Added: September 11, 2012
Karpova I. P., Информационные технологии 2001 № 11 С. 49-55
Some question's and answer's representation forms using in knowledge control are considered. Formal methods of answer evaluation in tutoring systems are proposed. Some methods of analysis for text and graphic answers are described. Advantages of the application of these methods are shown. ...
Added: May 27, 2013