?
Антропоцентрические науки: инновационный взгляд на образование и развитие личности: материалы 1-й Международной научно-практической конференции
Voronezh :
-, 2014.
Under the general editorship: Э. П. Комарова
Dyaikin A., В кн. : Антропоцентрические науки: инновационный взгляд на образование и развитие личности: материалы 1-й Международной научно-практической конференции. : Воронеж : Научная книга, 2014. С. 536-538.
Необходимость систематического контроля усвоения учебного материала является важнейшим элементом учебного процесса. Современные технологии позволяют перевести такой контроль в автоматизированный вид. Важным моментом систематического программированного контроля знаний является его объективность, что обусловлено переносом акцента с карательной функции на информативную. На основе общего опыта разработки контролирующих программ и изучения различных источников выделен ряд форм контрольных вопросов, каждая из ...
Added: November 14, 2014
Safronov P., Новое литературное обозрение 2016 Т. 138 № 2
The article examines the now-typical condition of universities worldwide, in which the unity of research and teaching is on the decline. In Safronov’s opinion, because teaching has no palpable, materially evident results (in comparison with scientific results), it is now being deprofessionalized. Yet this deprofessionalization opens up some new opportunities for educational theory and practice. ...
Added: May 30, 2016
Isaeva A. N., Starovoytenko E. B., Мир психологии. Научно-методический журнал 2016 № 4 С. 177-189
The article presents the results of author’s reflection of long-term experience of teaching and studying of contemporary personology. Personology understood as a science which tends to achieve the synthesis of hermeneutics, theoretical and practical knowledge about personality. It proceeds in the specific forms of education, research and counseling. The teaching of contemporary personology presented as ...
Added: November 22, 2016
Radaev V., Medvedev S. A., Talalakina E. et al., Вопросы образования 2018 № 1 С. 200-233
The discussion on My Five Major Challenges as a Teacher was the first meeting within professional development program for HSE faculty, namely, Teach for HSE. The program is designed to improve teaching skills and represents a working tool that will allow any committed teacher to either design a new course from scratch or to redesign an existing one. Participants ...
Added: April 9, 2018
Poddiakov A., International Journal of Early Years Education 2011 Vol. 19 No. 1 P. 65-78
Combinatorial abilities are fundamental to experimental thinking. The aim of this work was to design didactic objects that will stimulate preschoolers’ experimental thinking and to study young children’s thinking in relation to these objects. Six heuristic rules for the design of didactic objects are specified, and the responses of 623 children aged between 3 and ...
Added: January 27, 2013
Е.Л.Занина, Вестник Пермского национального исследовательского политехнического университета. Проблемы языкознания и педагогики 2015 № 3 (13) С. 102-112
The article focuses on teaching comprehension of criticism mitigation seen as a mandatory communicative strategy of the English-language written academic discourse. It attempts to substantiate the use of the notion of the communicative strategy in teaching comprehension including identification and adequate interpretation of criticism mitigation. The communicative tactics of criticism mitigation and their constituent techniques ...
Added: February 22, 2016
Новосибирск : СИБПРИНТ, 2013
The collection of articles “Topical questions of contemporary science” publishes research results of graduate students and scientists in a variety of fields. The present collection includes materials in biology, geography, history and political science, management and marketing, psychology and pedagogy, philology and linguistics, economics and law. ...
Added: February 13, 2014
Chernyshev B. V., Chernysheva E. G., Психология. Журнал Высшей школы экономики 2011 Т. 8 № 1 С. 62-77
Статья посвящена рассмотрению актуальных вопросов, возникающих в результате интенсивного развития наук на стыке психологии и физиологии: психофизиологии, физиологии высшей нервной деятельности, нейропсихологии и др. В историческом контексте обсуждаются условия, определившие взаимодействие психологии и физиологии, противоречия методологического и концептуального характера, возникающие в области пересечения двух областей знания, а также границы и перспективы взаимного проникновения наук. Подробно ...
Added: December 22, 2012
Новосибирск : Международная школа психологии и педагогики, 2014
Conference proceedings include articles on the questions of pedagogy and psychology ...
Added: February 26, 2015
Byvaltseva-Stankevich A., Panova A. A., / Высшая школа экономики. Series EDU "Education". 2021. No. 62.
The Russian academic sector can be characterized by university differentiation, which leads to differentiation of their goals and priorities. Governmental policies have stimulated the formation of a group of leading research universities. Different aims of universities mean there are different incentives for faculty. This paper estimates the “success” of Russian faculty in contemporary conditions. We ...
Added: October 19, 2021
СПб. : Свое Издательство, 2019
В сборнике представлены материалы III Всероссийской научно-практической конференции "Открытая методика: в поисках утраченного или шаг в будущее?", которая прошла в Санкт-Петербурге 19-20 октября 2018 по инициативе научно-методического совета по преподаванию литературы и русского языка при ОО "Ассул" и кафедры образовательных технологий в филологии ФГБОУ ВО "РГПУ им. А.И. Герцена". Сборник адресован ученым, преподавателям, учителям, студентам ...
Added: August 7, 2019
Sizova I., Родионова Д. Д., Мастеница Е. Н. et al., Вестник Томского государственного университета. Культурология и искусствоведение 2018 № 32 С. 155-166
Новые образовательные стандарты (поколение 3++) разработаны с учетом профессиональных стандартов. В результате при разработке образовательной программы необходимо учитывать развитие не только профильной дисциплины, но и рынка труда в современном обществе. Данные обстоятельства были учтены авторами статьи при работе по проектированию примерной образовательной программы по направлению «Музеология и охрана объектов культурного и природного наследия». В итоге ...
Added: October 18, 2019
Koryagina N. A., Терентьева Т. А., Вестник Костромского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология. Социокинетика 2017 Т. 23 № 1 С. 39-43
Статья посвящена проблеме самоорганизации учебной деятельности студентов. В ней представлен анализ отечественных и зарубежных подходов к изучению феномена саморганизации и факторов его формирования, а также анализ связей самоорганизации с академической успеваемостью студентов. В статье представлена качественная картина, отражающая особенности учебной деятельности студентов, их самоорганизацию,предпочитающих индивидуальные или групповые формы выполнения учебных заданий.В результате проведенного авторами исследования ...
Added: February 5, 2018
Savinova S. Y., Вестник Университета (Государственный университет управления) 2010 № 7 С. 100-104
The article reviews the development of Soviet psychology at the beginning of the 20th century and its contemporary school viewed through the prism of thriving global psychology. The development process is considered to be influencing the establishment of operational approach in Soviet education. ...
Added: December 12, 2012
Роджерс К., Открытое образование 1993 № 5-6 С. 42-49
Added: November 30, 2013
Vantsova N., Исламов Д., Khusyainov T., Наука. Мысль 2016 № 10 С. 31-34
Авторы данной работы рассматривают возможность использования проективной методики в рамках преподавания иностранных языков в высших учебных заведениях. В статье рассматриваются основные особенности данной методики и их проявление в процессе обучения иностранному языку. ...
Added: November 17, 2016
СПб. : Научный журнал ''Globus'', 2018
Сборник включает статьи по актуальным проблемам гуманитарных наук ...
Added: October 26, 2018
Bolotova A., Вестник Костромского государственного университета им. Н.А. Некрасова. Серия Психологические науки: Акмеология образования, Гендерная психология 2010 Т. 16 № 3 С. 214-218
The article is devoted to the problem of selfdisclosure of a personality as implicit readiness to active self-fulfillment. The author examines positive and negative consequences of self-disclosure in communication and studies temporal boundaries, time and relevance of self-disclosure of a person in dyadic, interpersonal and inter-group relationship. ...
Added: October 5, 2012
Н. Новгород : Нижегородский государственный технический университет им. Р.Е. Алексеева, 2017
Материалы конференции систематизированы по следующим нправлениям:
- инновационные процессы в реализации программ баклавриата, магистратуры, специалитета
- технологии обучения в условиях во
- иноязычное образование в неязыковом вузе: традиции и инновации. ...
Added: February 19, 2017
М. : МАКС Пресс, 2016
Twelfth International Interdisciplinary Congress «Neuroscience for Medicine and Psychology», as well as eleven of the same name previous congresses (Sudak, Crimea 2005–2015), is dedicated to multi-aspect research of a nervous system and use of fundamental knowledge in the medical, psychological and pedagogical practices. The congress will discuss topical problems of neuroscience and psychology in School, ...
Added: June 6, 2016
Цветков М. А., Sizemova O., Н. Новгород : Нижегородский коммерческий институт, 2012
Изложены подходы к организации управления современным вузом на основе процессного подхода. Анализируются направления инновационных изменений с системе высшего профессионального образования России, его интеграции в мировое образовательное пространство, механизмы адаптации и инновационного развития вузов в условиях новой парадигмы высшего профессионального образования. Исследованы современные тенденции и опыт развития инновационных вузов России. Предложена модель организации и управления бизнес-процессами ...
Added: December 20, 2012
Н. Г. Малошонок, И. А. Щеглова, Университетское управление: практика и анализ 2020 Т. 24 № 2(2022) С. 107-120
Assessment of the quality of higher education and its management is not possible without answers to the following questions: what students should learn at the university; how the studying process at the university should be organized to achieve certain educational outcomes; what the role of students in the educational process is. Some researchers attempted to answer ...
Added: August 3, 2020
Sofia : STEF92 Technology Ltd., 2015
Added: October 13, 2016
Galay Y. G., Право и государство: теория и практика 2011 № 12 С. 77-81
Opinions of professors and chairmen of chambers of appeals on the quality of teaching in universities' law schools in imperial Russia in the late 19th - early 20th century are discussed. ...
Added: September 23, 2012
Воронеж : Воронежский государственный промышленно-гуманитарный колледж, 2012
Сборник статей рассматривает основные положения мировоззренческой системы Жана Жака Руссо, основные проблемы образовательных реформ , взаимодействие учебных заведений с общестовм, информационно-коммуникационные технололгии в обучении м пр. вопросы. ...
Added: November 18, 2013