?
Книга 2. Модуль 1. Алгоритмизация и программирование
С. 158-224.
Pavolotsky A. V.
In book
Pavolotsky A. V., Горячев А. В., Макарина Л. А., Платонова Н. С., Горина К. И. М. : Баласс, 2014
Pavolotsky A. V., В кн. : Информатика. 8 класс. Методические указания для учителя. : М. : Баласс, 2014. С. 213-298.
В данной главе приводятся методические рекомендации по ведению уроков информатики в 8-м классе по теме "Алгоритмизация и программирование". ...
Added: January 29, 2014
Pavolotsky A. V., Горячев А. В., Беленькая Н. Л. et al., М. : Баласс, 2014
Данное пособие входит в состав учебно-методического комплекса по информатике для 7-9-го классов. Содержит описание уроков информатики в 9-м классе, а также варианты поурочного планирования и ответы к заданиям учебника.
Учебник "Информатика" для 8-го класса соответствует Федеральному государственному оразовательному стандарту основного общего образования, является продолжением непрерывного курса информатики и составной частью комплекта учебников развивающей Образовательной системы "Школа ...
Added: March 9, 2014
Горячев А. В., Pavolotsky A. V., Островский С. Л. et al., М. : Баласс, 2014
Данное пособие входит в состав учебно-методического комплекса по информатике для 7-9-го классов. Содержит описание уроков информатики в 8-м классе, а также варианты поурочного планирования и ответы к заданиям учебника.
Учебник "Информатика" для 8-го класса соответствует Федеральному государственному оразовательному стандарту основного общего образования, является продолжением непрерывного курса информатики и составной частью комплекта учебников развивающей Образовательной системы "Школа ...
Added: January 29, 2014
Pavolotsky A. V., В кн. : Информатика. 7 класс. Методические указания для учителя. : М. : Баласс, 2014. С. 10-26.
В данной главе приводятся методические рекомендации по ведению уроков информатики в 7-м классе по теме "Укрощение компьютера". ...
Added: January 28, 2014
Pavolotsky A. V., В кн. : Информатика. 9 класс. Методические указания для учителя. : М. : Баласс, 2014. С. 160-243.
В данной главе приводятся методические рекомендации по ведению уроков информатики в 8-м классе по теме "Алгоритмизация и программирование". ...
Added: March 9, 2014
Kraynova P., Obukhov A., Проблемы современного образования 2020 № 5 С. 142-152
In the context of global trends in the humanization of education, issues of diff erentiation, individualization and personalization of education are actively discussed. At the same time, the key question remains – how to preserve the individual capabilities, interests and needs of each student while maintaining collective learning formats? How to take into account the personal ...
Added: November 20, 2020
Бутовская З. С., Kosaretsky S., Zvyagintsev R., Образовательная политика 2022 № 2 С. 52-69
The concept of educational poverty has emerged in scientific literature at the end of the XX century, and denotes socio-economic conditions, in which it is impossible to fully provide high-quality education. The problem of educational poverty as a barrier to the formation of human capital is increasingly attracting the attention of the world community, particularly ...
Added: September 1, 2022
Сумы : СумДу, 2012
Сумский государственный университет. Апрель 16, 2012 – Апрель 21, 2012
Согласно решения Ученого совета факультета ЭлИТ, с 2012 года научно-техническая конференция "Информатика, Математика, Механика", которая проводилась на базе Сумского государственного университета в последние пять лет, отныне будет называться "Информатика, Математика, Автоматика". Конференция зарегистрирована у УкрЦНТЭИ как межвузовская. Официальные языки конференции: украинский, английский, русский. ...
Added: November 1, 2014
Давыденко В. Д., Kolchinskaya E., Яковлева П. Э., Образовательная политика 2022 № 3(91) С. 34-48
Thе article is devoted to the placement of educational institutions in the Far North and the analysis of the availability
of their services for residents of the Arctic zone of Russia related to indigenous small-numbered peoples. The article verifies the assumption that the areas of residence of the indigenous population are geographically remote from schools, which prevents ...
Added: November 30, 2022
Грибанова В. В., Пономарев И. В., М. : Институт Африки РАН, 2018
В монографии предлагается нетрадиционный подход к изучению образовательной политики на основе сопоставления альтернативных данных из различных областей научного знания: антропологии, истории, политологии, кросс-культурной психологии, а также эконометрических исследований. ...
Added: March 27, 2019
Сумы : СумДу, 2015
Сумской государственный университет: Апрель 20, 2015 – Апрель 25, 2015
Факультет ЭлИТ. Конференция "Информатика, Математика, Автоматика" проводится на базе Сумского государственного университета. Конференция зарегистрирована у УкрЦНТЭИ как межвузовская. ...
Added: June 14, 2015
Pavlovets M., Практики & Интерпретации: журнал филологических, образовательных и культурных исследований 2021 Т. 6 (4) С. 64-82
The article focuses on some recent approaches to teaching literature as a school discipline, that arise to “reconstruct” it on a new ground in response to the general awareness of crisis in this area. Special attention is paid to the concept of “subject-to-subject reading method” formulated by a widely known expert on F.M. Dostoevsky’s work, doctor of Philology ...
Added: February 11, 2022
Kuznetsov D. Y., Нижегородское образование 2010 № 4 С. 107-112
The article tackles the problem of development of the modern school mathematical education. The author of the article compares the state exams in mathematics and the mathematical Olympics of pupils. The author also describes team mathematical games for gifted pupils which took place in 2006. ...
Added: November 6, 2012
Pavolotsky A. V., Korolev D., , in : Innovative Information Technologies: Materials of the International scientific-practical conference. Part 1. * 1: Innovative Information Technologies in Education.: M. : HSE, 2014. P. 235-238.
IT specialists are very demandable at any modern business and science sphere. And there is only one reason for it: most problems and tasks are decided and automated with computers. In this article we want to talk about IT specialists teaching, especially about their first classes in Computer Sciences and discuss the uprising in this ...
Added: May 25, 2014
Kasprzhak A. G., Polivanova K. N., Mitrofanov K. et al., Вопросы образования 2004 № 1 С. 190-231
Added: October 22, 2015
Baranova V. V., Forum for Anthropology and Culture 2008 No. 9 P. 185-203
Bilingual education including, on the one hand, access to dominating language, and, on the other, - teaching in minority languages or teaching only languages themselves at school is an important part of language politics of a state. In many regions we observe a paradoxical situation: school education does not promote acquisition of a disappearing language, ...
Added: October 15, 2012
Oberemko O. A., В кн. : Социология и общество: глобальные вызовы и региональное развитие: Материалы IV Очередного Всероссийского социологического конгресса. : М. : РОС, 2012. С. 6092-6097.
Recently there have been widely spread models (classifications) of educational institutions (schools) based upon regularly collected statistical data and a presupposition that all the standard indices incorporated in those models have the same meanings concerning to every possible school. The article questions this presupposition. ...
Added: January 31, 2013
Сумы : СумДу, 2014
Сумской государственный университет: Апрель 16, 2012 – Апрель 21, 2012
Факультет ЭлИТ. Конференция "Информатика, Математика, Автоматика" проводится на базе Сумского государственного университета. Конференция зарегистрирована у УкрЦНТЭИ как межвузовская. ...
Added: November 1, 2014
Пермь : НИУ ВШЭ - Пермь, 2011
Материалы пятой краевой научно-практической конференции Университетского округа НИУ ВШЭ. ...
Added: February 5, 2013
Carnoy M., Khavenson T., Fonseca I. et al., Cadernos de Pesquisa 2015 Vol. 45 No. 157 P. 450-485
This article assesses the changes in mathematics and reading scores of socially advantaged or disadvantaged Brazilian students, in the International Student Assessment Program – Pisa – between 2000 and 2012, and the National Basic Education Assessment System – Saeb – between 1995 to 2013, in order to extract some provisional conclusions regarding the variations in ...
Added: October 2, 2015
Morozov E. A., Morozova A. V., Novoselov A. V., В кн. : Образование: традиции и инновации: Материалы VII международной научно-практической конференции (29 декабря 2014 года). : Прага : WORLD PRESS s r.o., 2015. С. 97-99.
Целью данной статьи является обобщение опыта работы авторов в качестве тьюторов кафедры учителей математики в рамках деятельности Университетско-школьного кластера (УШК) в Пермском кампусе Национального исследовательского университета Высшей школы экономики. В статье дается краткий обзор основных видов деятельности кафедры учителей, особое внимание уделено мониторингу процесса совершенствования предметно-содержательной компетенции учителей. ...
Added: April 3, 2015
Derkachev P., Pinskaya М., Управление школой 2014 № 7-8 (576) С. 14-28
This article describes a sociological study conducted in the project 'Monitoring of the economics of education'. Teachers and schools principals answered questions about wages, didtribution of work time, sources of bonuses. Analysis of the data gives an idea of the impact of the introduction of 'effective contract' in school education. ...
Added: September 2, 2014
Korotkova S., В кн. : Проблемы новой и новейшей истории зарубежных стран. Сборник научных трудов. Вып. 1.: М. : Московский педагогический университет, 2002. С. 41-46.
In this article we are talking about the early development of the educational process in one of England's North American colonies. Pennsylvania attracted many immigrants from Europe by its religious freedom. Moving to a new land, Europeans from different countries brought their way of life, including various systems of education. Therefore, at the end of ...
Added: January 11, 2014
Pishnyak A., Социологические исследования 2016 № 11 С. 144-149
This article analyses the schoolchildren`s parents subjective perceptions of risks related with receiving education by children in Moscow. The study examines the prevalence of different opinions on this process and attempts to implement a classification of subjective risks. Basing on the data of survey of 1-11th grade pupils` parent conducted in 2013 in Moscow by Institute ...
Added: October 21, 2016