?
Эффективность брендинга территории
Yuldasheva O., Никифорова С. В., Никифорова Г. Ю.
Belyakova N., Стратегические коммуникации в бизнесе и политике (Россия) 2016 Т. 2 № 2 С. 184-195
The article deals with the currrent state of place branding in Russia. The author analyses key problems as well as particular cases basing at the marketing approach to place management. Prospective of co-development tourism and grobal brands is considered. ...
Added: February 23, 2018
Rozhkov K. L., Экономическая социология 2015 Т. 16 № 3 С. 74-109
This paper focuses on the feasibility of urban development concepts in the frame of different and contradictory needs of city residents. The aim of this paper is to justify the need for marketing approach to big city investigations, define its key principles, and show its main prospects.
The author’s reasoning is based on comparison of "purposeful" ...
Added: March 19, 2015
Rodkin P. E., М. : Совпадение, 2016
Исследование посвящено сравнительному анализу, систематизации и классификации смысло– и формообразования бренд–идентификации городского, регионального и глобального брендинга стран мира. Введение понятия «бренд–идентификация» применительно к территориальному брендингу позволяет наиболее адекватно определить и выделить данную предметную область, а также устранить методологическую и терминологическую путаницу. Книга представляет практический интерес для заказчиков, разработчиков и бренд–менеджеров в области территориального брендинга и ...
Added: February 8, 2016
Rodkin P. E., Знание. Понимание. Умение 2017 № 2 С. 249-257
Area branding is singled out as a separate discipline in the educational programs of many Russian regional and Federal universities, but methodical recommendations on organization of the educational process, in particular the introduction of research and project work are not sufficiently developed. The article describes the successful experience of introducing project work as an important part of ...
Added: July 15, 2017
Yuldasheva O., Никифорова С. В., Никифорова Г. Ю., Бренд-менеджмент 2013 № 3(70) С. 146-155
В статье рассматриваются подходы к оценке эффективности брендинга территории, обосновывается затратный подход к оценке стоимости бренда территории. ...
Added: November 23, 2013
Sazhina A., Маркетинг в России и за рубежом 2016 № 6 С. 98-106
The article deals with the concept of co-production as well as with the benefits of its implementation from the producers and consumers points of view. The possibility of using the concept of co-production in the place marketing is discovered. The conceptual model for evaluating readiness of residents to co-produce public good is designed. ...
Added: November 16, 2016
Sazhina A., Вестник Удмуртского университета. Серия Экономика и право 2017 № 6 С. 58-64
Mega events are an incentive for various city changes. The organization of such events presupposes complex decision-making processes and the consolidation of various socio-economic resources of all stakeholders, the most important of which are residents, as the main taxpayers and the labor of cities. In order to ensure the effectiveness of the implementation of mega ...
Added: January 13, 2018
Rodkin P. E., Современные проблемы сервиса и туризма 2018 Т. 12 № 4 С. 25-34
The article is a critical analysis of the conceptual apparatus in the field of branding and marketing areas. The author discusses the various definitions of «brand» and «brand territory», their diversity and its causes. The aim of this work is clearing the theoretical and practical definition of the territorial brand through the redefinition and extension ...
Added: February 11, 2019
Sazhina A., Кузменко Ю. Г., Окольнишникова И. Ю., Вестник Южно-Уральского государственного университета. Серия: Экономика и менеджмент 2018 Т. 12 № 1 С. 160-166
The article deals with theoretical aspects of the development and implementation of the system of target indicators of the co-production concept in the marketing of territories. The main stages and elements on which the presented system should be based are described. These include: analysis of target markets, analysis of existing and potential types of co-production ...
Added: May 4, 2018
Устинова О. Е., Карпова С. В., Kazakov S. P., Экономика и управление в машиностроении 2019 Т. 66 № 6 С. 37-43
The article discusses the features and problematic issues that arise in brand management, taking into account the research conducted on differences in the emotional connections types among consumers. The article reveals the motivation factors of various consumers segments, primarily through the regular customers motivation analysis. The authors discuss the question of how to estimate the ...
Added: July 21, 2020
Уварина Ю. А., Fiyaksel E., Инновации 2013 Т. июль № 177 С. 30-38
In the modern world one of the most effective tools of management can be - development of business-models. Thanks to the innovative principles and procedures laid down in this methodology, enterprises can gain sustainable competitive advantage and intensify their positions on the market. The using of business-modeling technologies in the conditions of Russian business today ...
Added: May 29, 2013
Lavrenchuk E. N., Экономические науки 2011 № 74 С. 257-260
В статье автор рассматривает вопросы необходимости планирования, прогнозирования и бюджетирования в налогообложении, а также предлагаемые методики оценки налогового потенциала. ...
Added: November 28, 2012
Ikryannikov V., Барыкин А. Н., Научные исследования и разработки. Российский журнал управления проектами 2018 Т. 7 № 3 С. 13-21
В статье приведены результаты исследования фонда стандартов и нормативных документов, которые применялись при составлении описаний объектов государственных закупок на федеральном уровне. Исследование проводилось на основе контент-анализа 2089 закупок, осуществленных в течение 2017 г. 15 федеральными органами исполнительной власти. В составе рассмотренной закупочной документации было идентифицировано 22 052 ссылки на 2657 документов по стандартизации и иных ...
Added: November 27, 2019
Baban S. M., Vasilyeva O. G., М. : МИИТ, 2012
Added: January 25, 2013
Sirotin V., Arkhipova M., Dubrova T. A. et al., Bielsko-Biala : University of Bielsko-Biala Press, 2016
The main attributes of modern enterprises should be the flexibility and the ability of forecasting the future. Constant adaptation to the changing environment and the rapidity of undertaking certain actions which are conditioned by specific situations determine the rules for the future position of market competition. Effective and efficient adjustment of the company in line ...
Added: November 2, 2016
Tishchenko O., Волков О. С., Камышева С. А., Научные исследования и разработки. Российский журнал управления проектами 2017 Т. 6 № 1 С. 37-52
The article is devoted to a problem of resistance to organizational changes. An objective of this research is to detect interdependence between personal characteristics of organizational change projects participants, psychological readiness of staff of the divisions involved in the project of organizational transformations, ways of conflict permission and efficiency of the realized projects. The results ...
Added: October 20, 2017
Podsypanina T., Бизнес-образование 2012 № 1 (31) С. 79-84
Международная научно-практическая конференция была организована Российской Ассоциацией бизнес-образования совместно с Южно-Уральским государственным университетом и Московским университетом экономики, статистики и информатики и проходила в Челябинске 21-22 апреля 2011 г. ...
Added: September 20, 2015
М. : ИНИОН РАН, 2014
В сборнике рассматриваются теоретические и практические проблемы взаимодействия человека, техносферы и биосферы, а также преодоления антропогенной деградации биосферы.
Для научных работников, специалистов, преподавателей и аспирантов. ...
Added: October 22, 2014
Lipatnikov V. S., Гребенькова Е. С., Проблемы теории и практики управления 2014 № 12 С. 89-96
In this article is conducted research of the mechanism of selection of venture innovative projects. We studied the factors, which influence a choice of business angels. The purpose of work was to receive an advanced system of estimation of projects. On the basis of the survey it is possible to say that the financing of ...
Added: December 8, 2014
Tikhonova N. E., Каравай А. В., Социологические исследования 2018 № 5 С. 84-98
The article analyzes dynamics of some indicators of the human capital of Russians in the context of changes in the relations between employees and employers. It is shown that the general vector of these changes is the shift of balance of power between them in favor of employers, which has led to non-compliance with the ...
Added: August 29, 2018
Parshakov P., Shakina E., Barajas A., Economic Research-Ekonomska Istraživanja 2022 Vol. 35 No. 1 P. 122-142
This article contributes to the development of contestable market theory by investigating how competitiveness in the eSports industry influences the size of this industry, as measured by the volume of monetary prizes. We use data on each gamer's prize earnings for each tournament from 1999 to 2015 to estimate panel vector autoregression (VAR) model with ...
Added: April 22, 2021
Osin E. N., Организационная психология 2013 Т. 3 № 3 С. 42-60
В статье представлены результаты анализа факторной структуры краткой версии теста жизнестойкости (Леонтьев, Рассказова, 2006; Осин, Рассказова, 2013) из 24 утверждений. Анализ проводился параллельно на студенческой выборке (N=1285) и на выборке сотрудников производственного предприятия (N=4647). По итогам структурного моделирования с учётом систематической ошибки, связанной с направлением пунктов, наилучшее соответствие исходным данным показала модель из 3 субшкал, ...
Added: January 30, 2014
Rozhdestvensky V. G., Shubnyakova N. G., Кадровик 2012 № 2
Формирование инновационной модели экономики в России требует развития системы управления инновационной деятельностью, повышения ее эффективности. Квалифицированно подготовленные управленческие кадры для инновационной среды, понимающие свою роль и задачи, являются одним из необходимых условий успешной реализации данной модели. В статье рассматривается специфика деятельности инновационных менеджеров, а также авторами предложена типология инновационных менеджеров, разработанная с учетом запросов инновационных ...
Added: December 1, 2012
СПб. : Издательство СПбГЭУ, 2013
ОГЛАВЛЕНИЕ:
1. Профилактика и лечение организационных патологий на различных стадиях жизненного цикла организации Берстень Е.В., Егорова Т.А. 3-9
2. Проблемы компенсации негативной синергетики в организационных структурах управления Бессонова Н.Е., Лебедев О.Т. 9-14
3. Блеск и нищета патологического менеджмента Герасимов Б.Н. 15-22
4. Методы оценки эффективности функционирования инфраструктуры предприятия
Егорова Т.А., Гусельников Н.Н. 31-36
5. Управление эволюционными процессами Ичкитидзе Ю.Р. 46-52
6. Индикативное ...
Added: December 24, 2016