?
Предполагаемые результаты обучения (ILOs) и их роль в формировании оценочной компетентности преподавателя
С. 56-60.
Prilipko E. V.
In book
СПб. : Издательство Санкт-Петербургского университета, 2012
Prilipko E. V., , in : Аксиология иноязычного образования: многоязычие и поликультурность. Серия Профессиональная лингводидактика. : M. : -, 2016. P. 151-160.
The article focusses on approaches to assessing competences relevant for non-linguistic tertiary programs, aiming to demonstrate how effective, motivating and economical in terms of both teachers’ and students’ time and effort alternative methods of assessment, such as criterion-based assessment matrices, are. ...
Added: February 24, 2017
Prilipko E. V., , in : E-merging Forum IV: электронный сборник трудов. : M. : -, 2014.
The article focusses on approaches to assessing competences relevant for non-linguistic tertiary programs, aiming to demonstrate how effective, motivating and economical in terms of both teachers’ and students’ time and effort alternative methods of assessment, such as assessment rubrics, are. ...
Added: March 17, 2015
Ulyanova E. S., Иностранные языки в школе 2014 № 6 С. 23-29
In accordance with the requirements of present day methodology of foreign language teaching it is essential to develop certain practical skills for the purpose of intercultural communication. Case Studies are intended to assist a teacher to pursue the abovementioned aim. Finding a solution of a case encourages students to achieve impressive results as the students ...
Added: June 2, 2015
Ряпина Н. Е., Permyakova T. M., Balezina E., Вопросы образования 2023 № 2 С. 161-186
The current study is set to test pedagogical communication scales, specifically the teacher clarity scale and the teacher immediacy scales as being the most significant for the educational online interaction. It shows the impact of teacher clarity and immediacy on cognitive, affective, and behavioral learning outcomes in the online learning environment. The relevance of the ...
Added: June 29, 2023
Belov A. V., Serova A. V., Качество. Инновации. Образование 2015 № 5 С. 34-37
The article discusses the development algorithm of the undergraduate program in Applied Mathematics based on the determination of the demanded learning outcomes in accordance with the CDIO standards. ...
Added: September 17, 2015
Sabelnikova E. V., Хмелева Н. Л., Психологическая наука и образование 2015 Т. 20 № 2 С. 16-23
We discuss the interpretation of the concept of “learning outcomes”. Theoretical analysis widely represents the interpretations of the learning outcomes of a high school student: academic skills: understanding, application of knowledge to solve problems, synthesis, analysis and evaluation; basic skills and basic knowledge, and skills of a higher order and advanced knowledge; skills of a ...
Added: July 27, 2015
Prilipko E. V., В кн. : Учитель. Учебник. Ученик. Материалы VI Международной научно-практической конференции. Т. 2: Секционные доклады.: М. : КДУ, 2011. С. 151-157.
В статье рассматриваются вопросы соотнесения результатов итогового контроля (зачета, экзамена или государственного экзамена) в курсе иностранного языка в неязыковом вузе с рамочными уровневыми требованиями Общеевропейской уровневой шкалы владения иностранными языками. ...
Added: September 30, 2013
Prilipko E. V., Современное дополнительное профессиональное педагогическое образование 2015 № 4 С. 91-97
The article looks into the application of learner-centered approach in the assessment of learning outcomes in competence-based tertiary education and describes the prevailing principles of assessing learners’ achievements under current reforming of tertiary education in Russia, namely the principle of integrative character of assessment, the principle of criterion-based assessment, the principle of openness, the principle ...
Added: February 29, 2016
Belov A. V., Serova A. V., В кн. : Уровневая подготовка специалистов: электронное обучение и открытые образовательные ресурсы: сборник трудов I Всероссийской научно-методической конференции; Томский политехнический университет. : Томск : Издательство Томского политехнического университета, 2014. С. 390-392.
the article discusses the development algorithm of the undergraduate program in Applied Mathematics based on the determination of the demanded educationaloutcomes in accordance with the international standards. ...
Added: February 3, 2015
Баранников К. А., Лесин С. М., Муниципальное образование: инновации и эксперимент 2019 № 2 С. 38-45
The article reveals the features of the implementation of US Standard K-12, primary and basic general education. The authors presented the structure K - 12, the system of organization of educational activities. Purpose. Analysis of the Standard K - 12 to determine the features of three-component science education in the United States Methodology and research ...
Added: October 16, 2019
Zaigrina N. A., Sobolyanova E. A., В кн. : Английский язык для нефилологов. Проблемы ESP-2011. Вып. 3.: Воронеж : Истоки, 2011. С. 69-74.
Added: July 23, 2013
Prilipko E. V., В кн. : Язык, культура и общество в современном мире. Материалы международной научной конференции (2012). : Н. Новгород : Нижегородский государственный лингвистический университет им. Н.А. Добролюбова, 2012. С. 160-162.
The article describes ways of using formative assessment in competence-based education to increase students' motivation for learning. ...
Added: October 14, 2013
Loginova V. V., Вестник Чувашского государственного педагогического университета им. И.Я. Яковлева 2015 № 4 (88) С. 149-156
In the article features of the organization of the group of independent work of students-managers within the concept of a specialized approach to learning mathematics that will enable students to master the knowledge and skills of organizational and management activities. An example of self-organization of group work enhancing motivation and intellectual activity, significantly increases the ...
Added: January 12, 2016
Baranovskaya T., Shaforostova V., , in : 4th International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts. Science&Society. Conference Proceedings. Volume iV. Education and Educational Research. : Sofia : STEF92 Technology Ltd., 2017. P. 455-462.
Foreign language learners must develop proficiency in the target language. They must find ways to deal with the challenge of learning foreign languages. Learners who are able to regulate their own learning through a variety of metacognitive and cognitive perspectives and procedures are more likely to meet this challenge successfully. This problem has already been ...
Added: November 16, 2017
Lebedev O. E., Вопросы образования 2013 № 1 С. 7-24
The author’s views on the essence of educational objectives and outcomes, on their interrelation in the area of general education, on specifics of pedagogical goal-setting, on the structure of the hierarchical system of educational objectives have been forming throughout almost 60 years of professional educational work. He represents common objectives of school education as a ...
Added: April 27, 2013
Zhukova O., Инновационное развитие профессионального образования 2012 № 1 С. 32-37
Образование в качестве «технологии» передачи и усвоения опыта принимает на себя основные функции культуры по воспроизводству смыслов, ценностей, значений в особом, практически ориентированном формировании человека как духовного и социального существа. Концепция гуманитарной стратегии культуры и образования предполагает разработку философских
и культурологических оснований для исследований профессиональных компетенций, являющихся результатом образовательного процесса. ...
Added: February 27, 2014
Prilipko E. V., В кн. : Обучение, тестирование и оценка: материалы XIII международной конференции. : НГЛУ им. Н.А. Добролюбова, 2013. С. 73-78.
Автор рассматривает проблему необходимости системного изменения подходов к оцениванию результатов обучения в условиях новой образовательной парадигмы ...
Added: March 17, 2015
Volodina G. E., Obolonskaya A. V., Ratt T. A., Вопросы образования 2014 № 1 С. 46-63
The paper describes relevancy, aim, scope and technologies of experimental activity conducted by HSE—Perm to set up a university and school cluster as an innovative form of enhancing Perm region teachers’ professional competencies. The authors describe organizational structure of the cluster, determine unique features of applied forms and techniques of cooperation among participants (high school ...
Added: October 5, 2015
Tomasova Daria, Инновационная экономика 2020 № 3 С. 47-62
The relevance and need for specialist’s innovative susceptibility intensification becomes doubtless as far as it ensures their readiness to fulfil innovative solutions in a constantly changing social and business environment.
The main task of this article is to elaborate holistic view of innovative susceptibility as a crucial competence of modern professionals in management and development.
As a ...
Added: October 4, 2021
Юрченко М. А., Fedorov O., Отечественная и зарубежная педагогика 2023 Т. 1 № 3(93) С. 86-105
The authors of this study use the concept of “intercultural competence” (IC) as a complex and generalizing one, without reducing the object of study to foreign language communication with representatives of other cultures. Due to the artificial narrowing of the field of IC formation to linguodidactics, diagnostic methods do not consider the cognitive and metacognitive ...
Added: February 16, 2024
Husnutdinova L., В кн. : Образование и педагогические науки в XXI веке.: Актуальные вопросы, достижения и инновации. Сборник статей победителей международной научно-практической конференции, состоявшейся 25 января в г. Пенза. : Пенза : МЦНС "Наука и просвещение", 2017. С. 183-189.
В статье поднимается проблема разработки профессионально-ориентированной программы по иностранному языку для студентов нелингвистических специальностей на базе опыта разработки подобной авторской программы для студентов-международников 4 курса бакалавриата "Язык специальности в научно-публицистической литературе. Актуальные проблемы мировой экономики и мировой политики". ...
Added: January 31, 2017
Михайлова Е. Г., Евразийский гуманитарный журнал 2019 № S 4(2) С. 95-101
В статье рассматриваются рекомендации по выбору тем и интернет-ресурсов для изучения раздела «Современная экономика» в курсе «Английский язык в сфере профессиональной коммуникации» для студентов экономического факультета вуза. Основными требованиями к отбору текстов автор считает профессиональную и коммуникативную направленность, информативность и новизну. Особое внимание обращается на необходимость работы с аутентичными профессионально-ориентированными интернет-ресурсами на занятиях по английскому ...
Added: November 7, 2022
Lytaeva M. A., Deutsch als Fremdsprache 2014 No. 4 P. 224-233
The balance between the subject content transfer and the development of competent language use is constantly brought discussed within the realm of the didactics of “German as a second language”. The starting point for this differentiation should be based on a certain objective that depends on the subject being studied. The chosen objective enables to ...
Added: October 10, 2012
Pinskaya М., Ivanov A. V., Школьные технологии 2010 № 3 С. 177-184
Сегодня, когда активно обновляются образовательные стратегии, организационные формы и учебные технологии, система оценивания в отечественной школе практически не изменилась (если иметь ввиду массовую практику). Между тем консервативные формы оценивания достижений учащихся на уровне школы и класса становятся препятствием для работы по программам индивидуализированного, практико-ориентированного обучения. ...
Added: October 12, 2012