Book chapter
Современные инструменты исследований в управлении человеческими ресурсами в условиях инновационного развития организации
С. 332-340.
Свиридова Л. В.
Keywords:
оценка персоналакомандообразованиесоциально – психологические методыинструменты социально - психологического обеспечения работы с персоналомнормативная модель профессионализма менеджеров различного уровня управлениякоррекции профессионально – важных качествпрофессиональное развитиеперсоналорганизация
Similar publications
Гапонова О. С., Чилипенок Ю. Ю. В кн.: Труды молодых ученых и аспирантов. Н. Новгород: Издательство Волго-Вятской академии государственной службы, 2010. С. 104-109.
Added: May 15, 2012
Лазарева О. В., Денисова И. А., Цухло С. В. Проблемы рынка труда. WP3. Высшая школа экономики, 2006. № 11.
Results of an empirical research on the volume and forms of retraining at Russian enterprises are presented in the paper. The study is based on the survey of about a thousand of managers of industrial enterprises carried out by IET. The analysis demonstrates that the majority of industrial enterprises provide retraining to some groups of personnel. The scope of retraining is comparable with the scope of retraining taking place in the East European countries, while the share of retraining costs in the overall expenditure on workforce is comparable with the West European countries. The results of the study suggest that the state training programs fail to satisfy the demand for general training thus imposing additional costs on industrial enterprises.
Added: Mar 28, 2013
Гапонова О. С., Сидоренко Е. П. Н. Новгород: Нижегородский государственный университет им. Н.И. Лобачевского, 2007.
Added: May 29, 2012
Титова Е. В. Вестник экономической интеграции. 2010. № 12 (32). С. 22-28.
Added: Apr 13, 2012
Гапонова О. С., Сидоренко Е. П. Н. Новгород: Нижегородский государственный университет им. Н.И. Лобачевского, 2008.
Added: May 29, 2012
Гапонова О. С., Сидоренко Е. П. Н. Новгород: Нижегородский государственный университет им. Н.И. Лобачевского, 2009.
Added: May 30, 2012
Гапонова О. С. В кн.: Социальные преобразования и социальные проблемы: сборник научных трудов. Вып. 13. Н. Новгород: Издательство НИСОЦ, 2010. С. 4-17.
Added: May 15, 2012
Гапонова О. С. В кн.: Функционирование промышленных предприятий в условиях модернизации экономики. Н. Новгород: Международная Академия науки и практики организации производства – Нижегородское региональное отделение, 2011. С. 202-217.
Added: May 11, 2012
Гапонова О. С. Вестник Нижегородского университета им. Н.И. Лобачевского. Серия: Экономика и финансы. 2006. № 1. С. 55-58.
Added: Jun 1, 2012
Плисецкий Е. Е. География в школе. 2012. № 6. С. 3-11.
In article the concept of a special economic zone (OEZ), key principles of its organization, specifics of the OEZ organization for tourism development are considered, the analysis of world experience of creation and functioning of tourist and recreational OEZ in Panama, China and on Philippines is given.
Added: Sep 1, 2012
Ulanovsky A. M. Psychology. PSY. Высшая школа экономики, 2015. No. WP BRP 51/PSY/2015.
This article studies coaching in an organizational context. The research focuses on analysing the specifics of clients’ experiences before, during and after coaching sessions, based on a survey (N=68) and sets of interviews with executives, managers and employees (N=18). It investigates the role and types of coaching expectations, the dynamics of client evaluations during the sessions, their feeling of security, the perception of the coach’s style, types of work (psychologically-oriented and managerial-oriented) and organizational context. Special attention is paid to the qualitative analysis of the positive and negative metaphors of coaching in relation to client satisfaction or dissatisfaction with the sessions, and the conditions which contribute to, or hinder, the efficacy of corporate sessions.
Added: Dec 8, 2015