?
Речевые ошибки и их исправление в процессе ролевой игры на английском языке
С. 69-74.
Kuznetsova M. N.
The main focus of the present article lies on the speech errors by students of English in the process of role playing. The article gives thorough analyses of external and internal factors that cause speech errors in role plays and offers some ways of preventing and correction the errors in the process of teaching English as a second language.
In book
М. : РИПО ИГУМО и ИТ, 2012
Kuznetsova M. N., В кн. : Homo Loquens: Актуальные вопросы лингвистики и методики преподавания иностранных языков (2014). Вып. 6.: СПб. : Отдел оперативной полиграфии НИУ ВШЭ – Санкт-Петербург, 2014. С. 337-352.
This study focuses on the assessment process and evaluation tools in a case study or a role play in a non-linguistic university. The multi-skill and multi-level communication activity assessment scheme is presented herein to enhance the students’ performance. ...
Added: February 13, 2015
Kuvshinskaya Y. M., В кн. : Leo philologiae. Фестшрифт в честь 70-летия Льва Иосифовича Соболева. : М. : [б.и.], 2016. С. 157-178.
The article is devoted to the new field of corpus linguistic that is the research of speech errors of native speakers. Mistakes of Russian-speaking students are considered in line with the grammar errors of A. Frey and modern research of non-standard texts. Special attention is paid to one of modern trends in non-standard speech – ...
Added: December 13, 2016
Pleshakova T. V., Психология. Социология. Педагогика 2011 № 11 С. 21-26
The article deals with one of the most efficient classroom teaching strategies - role-play, which involves putting students into the position of hypothetical characters in their future professional environment. Students are presented with a series of choices to make or problems to solve and encouraged to reflect upon the consequences of the choice they have ...
Added: September 25, 2012
Eremina O., Еремина В. В., В кн. : Сборник научных трудов Sworld. Т. 13. Вып. 3 (36): Научные исследования и их практическое применение. Современное состояние и пути развития.: Одесса : КУПРИЕНКО СВ, 2014. С. 19-21.
The paper analyzes speech errors made by students because of interfering influence of English; classifies lexical errors and offers methods of overcoming them. ...
Added: November 17, 2014
Полинская М., Rakhilina E. V., Vyrenkova A. S., Вопросы языкознания 2014 № 3 С. 3-19
The article gives an overview of mistakes made by a peculiar type of speakers – children of emigrants from Russia who grew up in a foreign linguistic environment and inherited their Russian from their parents. English tradition refers to this variety of Russian as heritage Russian. The study is based on the data from the ...
Added: February 24, 2014
Rachkovskaya L. A., Педагогические науки 2011 № 4 С. 117-122
The article is about the use of acting as intensification of educational process. The technique of acting is considered in learning German language. ...
Added: October 6, 2012
Kolykhalova O. A., Шварц Е. С., В кн. : «Учитель, ученик, учебник»: материалы VIII международной научно-практической конференции: сборник статей. Т. 2.: Университетская книга, 2016. С. 443-451.
Статья рассматривает традиционные и новые подходы в интегрированном обучении иностранному языку. ...
Added: November 5, 2016
Kuznetsova M. N., Вестник Московского университета. Серия 19: Лингвистика и межкультурная коммуникация 2007 № 2 С. 158-169
The aim of this research is to prove that role playshave become a cutting-edge method in developing cross-cultural communicative skillsand to facilitate the use of role plays for learning culture. ...
Added: October 28, 2012
Vasilyev G. V., В кн. : Иностранный язык в национальном исследовательском университете: новые задачи и ценностные ориентации. Сборник статей по материалам межвузовской научно-методической конференции, 2011. : Н. Новгород : Нижегородский филиал НИУ ВШЭ, 2011. С. 18-24.
Европейский опыт в преподавании иностранного языка заключается в однозначной системе оценки качества подготовки обучающегося. Этим целям служит система уровней, предусмотренная Европейским языковым портфелем. Инновационные методические подходы в преподавании иностранного языка могут способствовать улучшению качества подготовки обучающихся в Национальном исследовательском вузе. ...
Added: December 19, 2012
Kuznetsova M. N., Shilankova M. P., Актуальные вопросы лингвистики и методики преподавания иностранных языков 2009 № 1 С. 131-139
В статье представлена типология игр, используемых на занятиях по ИЯ в неязыковом вузе, отмечая приимущества ролевой игры для развтия навыков межкультурной коммуникации. ...
Added: October 28, 2012
Pospelova T. B., Alma mater (Вестник высшей школы) 2014 № 12 С. 71-75
Emotional competence plays an important role in the teaching of a foreign language, which is a complex social process with a binding interaction of the teacher and students. Learning environment depends much on the teacher, and, in particular, on their emotional intelligence. This article examines the impact of emotional competence of a foreign language teacher ...
Added: January 28, 2015
Koroleva O. L., Khalezova E. N., Sadikova T. B. et al., В кн. : Проблемы реформирования системы образования. : Новосибирск : НГТУ, 2011. С. 89-92.
Инновационные интернет технологии привели к совершенствованию системы обучения иностранным языкам. ...
Added: December 22, 2013
Kamenskaya L. N., Sibirtseva V., Н. Новгород : Нижегородский филиал НИУ ВШЭ, 2008
Настоящее учебно-методическое пособие предназначено для студентов, изучающих немецкий язык как основной, а также для студентов старших курсов факультета экономики (специальность “Мировая экономика”), изучающих немецкий язык в качестве второго иностранного. В пособии содержатся упражнения и творческие задания, направленные на развитие и совершенствование речевых навыков чтения и говорения. Оно позволяет студентам, намеревающимся начать свою трудовую и в ...
Added: November 27, 2012
Kashkarova T., Kirillova N. V., Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук 2012 № 5 (40) С. 227-230
В статье рассмотрены ключевые иноязычные компетенции, которыми необходимо овладеть выпускникам неязыкового вуза, чтобы соответствовать требованиям работодателей, анализируются современные подходы к определению «языковая личность». ...
Added: September 29, 2012
Vantsova N., Исламов Д., Khusyainov T., Наука. Мысль 2016 № 10 С. 31-34
Авторы данной работы рассматривают возможность использования проективной методики в рамках преподавания иностранных языков в высших учебных заведениях. В статье рассматриваются основные особенности данной методики и их проявление в процессе обучения иностранному языку. ...
Added: November 17, 2016
Levina M. S., Barteneva I. Y., Zheltkova O. V., В кн. : Французский язык: теория и практика. Сборник статей. : М. : Спутник+, 2011. С. 4-21.
Актуальной задачей учебного процесса становится формирование у обучаемых всех компонентов иноязычной коммуникативной компетенции. Чтение является одной из важнейших, базовых компетенций, способствующих формированию навыков и умений в других видах речевой деятельности, поэтому отбор текстов приобретает первостепенное значение, от него зависит возможность эффективного решения поставленных задач. Данная статья посвящена этой проблематике. ...
Added: March 2, 2013
Barinov S., На путях к новой школе 2011 № 1 С. 58-62
In the article the characteristic of play procedures is given, are emphasized and analyzed 4 types of play and near-play approaches in the educational process of children, the mechanics of use and technical means of game. Special attention is given to the distribution of play positions and roles in the class, if there are conflicting ...
Added: March 29, 2014
Давыдова Е. А., В кн. : Этнос, язык, культура в коммуникативном пространстве: познание и преподавание: материалы Всероссийской научно-практической конференции с международным участием (Абакан, 1–2 ноября 2023 г.). : Хакасский государственный университет им. Н.Ф. Катанова, 2023. С. 158-160.
Gaining experience in practical activities in everyday life is one of the subject results in mastering the subject “Foreign Language” in accordance with the updated Federal State Educational Standard of Basic General Education. A web quest has great potential in achieving the specified subject result. In the article the author conveys the experience of organizing ...
Added: February 5, 2024
Kuznetsova M. N., , in : Language in Culture and Culture in Language: Сборник материалов международной научно-практической конференции, 25-26 сентября 2009 (The First MELTA Conference). : М. : Институт гуманитарного образования и информационных технологий, 2009. P. 53-58.
Added: October 28, 2012
Dudareva M., Nikitina V., Aripova D. et al., Amazonia Investiga 2023 Vol. 12 No. 68 P. 195-198
Object of the article: Russian as a foreign language classes. Subject of the article: the method of creating an artificial language environment in classes with students from Asia and Africa who study Russian as a foreign language. Material of the article: an online experiment on the use of materials of Russian folklore and the artistic ...
Added: December 28, 2023
Wang K., Permyakova T. M., Sheveleva M. S. et al., Journal of Educational, Cultural and Psychological Studies 2018 No. 18 P. 127-146
This study examined perfectionism as a multidimensional personality factor which influences foreign language learning and classroom anxiety. Hierarchical regression analyses confirmed that the two dimensions of perfectionism, adaptive and maladaptive, relate to Foreign Language Classroom Anxiety (FLCA) differently. After controlling for the effects of general anxiety, perceptions of academic performance, and self-reported English fluency, perfectionistic discrepancy (maladaptive aspect) was a ...
Added: December 13, 2018
Nenasheva T. A., В кн. : Проблеми сучасної педагогічної освіти / Проблемы современного педагогического образования. Ч. 4. Вып. 41.: Ялта : Кримський гуманітарний університет, 2013. С. 191-199.
The problems of foreign language communication in a polylogue are considered. The influence of interpersonal relationships of the participants on communication in a small group is studied. The charasterisic features of polylogue as a form of group communication and the parameters of an effective polylogue are studied. Both the motivational factors of verbal communication and ...
Added: November 27, 2013
Karpina E. V., В кн. : Технологии развития и внедрения инновационных методик преподавания иностранных языков в высшем учебном заведении экономического профиля. 105-летию Российского экономического университета посвящается. : М. : Еврокнига Паблишинг, 2012. С. 95-99.
В статье рассматриваются мультимедийные обучающие программы, как одно из средств обучения, используемое в процессе преподавания иностранного языка.
В статье подчеркивается, что мультимедийные программы, описанные автором, могут использоваться в учебном процессе как вспомогательные пособия и не являются комплексными средствами обучения, и намечаются перспективы создания мультимедийного курса, способного практически или полностью заменить учебник. ...
Added: March 14, 2013