?
Работа в разноуровневых группах: проблемы и возможности их решения
Иностранные языки: теория и практика. 2013. № 1. С. 86-89.
Bulanova S. V.
The article considers methods to manage mixed ability groups. It point at advantages and disadvantages of each way of teaching. However, to achieve any results a method should be chosen in combination with open discussions on the lesson.
Wang K., Permyakova T. M., Sheveleva M. S. et al., Journal of Educational, Cultural and Psychological Studies 2018 No. 18 P. 127-146
This study examined perfectionism as a multidimensional personality factor which influences foreign language learning and classroom anxiety. Hierarchical regression analyses confirmed that the two dimensions of perfectionism, adaptive and maladaptive, relate to Foreign Language Classroom Anxiety (FLCA) differently. After controlling for the effects of general anxiety, perceptions of academic performance, and self-reported English fluency, perfectionistic discrepancy (maladaptive aspect) was a ...
Added: December 13, 2018
Plaksin M. A., Современные информационные технологии и ИТ-образование 2016 Т. 12 № 3 С. 411-420
The article is devoted to inclusion of the topic "parallel computing" in the school informatics . Some methodical materials prepared in the course of work on the "Permian version" of a propaedeutic course of computer science (the author team is M.A. Plaksin, N.I. Ivanova, O.L. Rusakova) are described. ...
Added: January 30, 2017
Guskova N. V., Педагогика 2019 Т. 83 № 7 С. 72-78
This article examines the effectiveness of analytical reading in English as a method of teaching students of non-language specialties. The issues of using this method are investigated, its specificity and advantages are revealed. In addition, the results of the experiment are given, which made it possible to determine the effectiveness of analytical reading in English ...
Added: October 7, 2019
Gritsenko E., Nenasheva T. A., Вопросы психолингвистики 2017 Т. 33 № 3 С. 32-47
Under the influence of globalization, the status and functions of English in non-English -speaking countries (the so-called "expanding circle" countries) are changing. Global English is becoming part of the local communicative space and is increasingly used as an independent means of generating meaning. The aim of the present study is to investigate into the peculiarities ...
Added: October 18, 2017
Gritsenko E., Алешинская Е. В., Социальные и гуманитарные науки на Дальнем Востоке 2015 Т. 45 № 1 С. 37-43
The article discusses indexical value of English and highlights the meaning-making potential of language choice (Russian and/or English, and/or other local languages) in the discursive practices of the popular TV show “Voice-Russia”. The study demonstrates that the motives behind language choice are multiple and include, among others, identity issues, creative aspirations, audience expectations, global or ...
Added: October 6, 2020
Solovyeva I. V., Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук 2010 № 10 С. 279-283
Статья посвящена вопросам мотивации студентов вуза к изучению иностранного языка специальности. Создание мотивации рассматривается как совместная работа студента и преподавателя, закладывающая основы ответственного отношения студента к своей учебной, а в последствии и профессиональной деятельности. ...
Added: October 30, 2012
В.А. Штроо, М. : Юрайт, 2015
Издание знакомит студентов с базовыми теоретическими положениями и принципами, на которых строится система активного обучения взрослых, демонстрирует специфику реализации этих принципов при изучении социальной психологии, учит студентов ставить цели и определять содержание учебных занятий по социальной психологии, разрабатывать программы и проводить учебные занятия с использованием активных методов социально-психологического обучения. ...
Added: June 11, 2015
IATEFL, 2020
Conference Selections is the quality, peer reviewed flagship publication which allows conference attendees and non-attendees alike, to look back at what the profession has been concerned with over the past year, and contains a wide selection of articles representing the main threads discussed at the 53rd international conference. ...
Added: October 25, 2020
Kuryan M., Voronina Y., Вестник Сургутского государственного педагогического университета 2016 Т. 2 № 41 С. 104-113
The paper addresses the problem of students’ self-awareness in the L2 acquisition, which can be considered a crucial component of self-regulated learning. A survey among first-year students was administered to reveal the kind of aims they set at the beginning of their English for General Purposes Course and find out about the activities they believe ...
Added: September 13, 2016
Popkova E., Социосфера 2010 № 4 С. 74-81
The article discusses the most recent trends in the development of the English progressive. A corpus-based approach to linguistic research is seen as an effective means of determining reliability of the data retrieved and helps track the major diachronic dynamic in the increasing frequency of the progressive aspect that has taken place since the beginning ...
Added: November 6, 2012
Gritsenko E., Кузюткина М. В., Гриценко В. И., Вопросы психолингвистики 2019 № 1(39) С. 82-101
One of the under-researched areas of linguistic globalization is the expansion of American English communication norms into other cultural contexts. This phenomenon is especially obvious in the service sector where the interaction of English and Russian is quite intensive. The impact of Global English reveals itself, among other things, in the individual-focused customer communication and ...
Added: October 5, 2020
Solovova E., Markova E., Parsons J., Центр изучения английского языка Елены Солововой, 2015
Данное пособие ориентировано на подготовку учащихся для успешной сдачи Единого государственного экзамена по английскому языку. Предлагаемое пособие содержит информацию о структуре и содержании ЕГЭ 2015 года по английскому языку: спецификацию и демонстрационный вариант ЕГЭ 2015 года, где отражены внесенные изменения в оформление и оценивание отдельных экзаменационных заданий. ...
Added: April 13, 2015
Пермь : Редакционно-издательский отдел НИУ ВШЭ-Пермь, 2017
Added: January 11, 2018
Porshnev A., Giest Hartmut, Seminar.net 2012 Vol. 8 No. 1 P. 27-53
Students' internet usage attracts the attention of many researchers in different countries. Differences in internet penetration in diverse countries lead us to ask about the interaction of medium and culture in this process. In this paper we present an analysis based on a sample of 825 students from 18 Russian universities and discuss findings on ...
Added: May 16, 2012
Stepanov B., Высшее образование в России 2012 № 7 С. 130-138
The article sums up the discussion on teaching of academic writing courses at Russian universities. Author gives his view on the main topics of discussion: 1) place and function of these courses in the curriculum; 2) strategies of interpretation science and humanities and methods of teaching scholarship in these courses; 3) contesting strategies of academic ...
Added: September 2, 2012
Gritsenko E., Алешинская Е. В., Социальные и гуманитарные науки на Дальнем Востоке 2015 Т. 45 № 1
The article discusses indexical value of English and highlights the meaning-making potential of language choice (Russian and/or English, and/or other local languages) in the discursive practices of the popular TV show “Voice-Russia”. The study demonstrates that the motives behind language choice are multiple and include, among others, identity issues, creative aspirations, audience expectations, global or ...
Added: October 6, 2020
Kudinova N., Arzhadeeva D., Вестник Пермского национального исследовательского политехнического университета. Проблемы языкознания и педагогики 2016 № 4 С. 141-160
В современном информационном обществе изменились требования к специалистам, имеющим высшее образование. Актуальными становятся креативность, умение работать в команде, умение взаимодействовать, способность формировать собственное мнение, гибкость – все то, что объединено термином социальная компетентность.
В высших учебных заведениях социальная компетентность может быть развита при помощи различных технологий. Одной из них является технология “дебаты”, которая в настоящее время ...
Added: January 17, 2017
Kashkarova T., Kirillova N. V., Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук 2012 № 5 (40) С. 227-230
В статье рассмотрены ключевые иноязычные компетенции, которыми необходимо овладеть выпускникам неязыкового вуза, чтобы соответствовать требованиям работодателей, анализируются современные подходы к определению «языковая личность». ...
Added: September 29, 2012
Georgieva N. Y., Shakina M. A., Academic Journal of Interdisciplinary Studies 2013 Vol. 2 No. 3 P. 463-471
Russia's participation in the Bologna process led to the need to adapt training programs for bachelors, as well as teaching methods in accordance with the need to build bachelors’ core competencies in management studies. In these circumstances it is important for both teachers and students to change the form of joint participation in the process ...
Added: January 27, 2014
Леенсон Е. И., Большой город 2012
Учитель английского в «Школе сотрудничества» Ирина Валентиновна Косякова — о том, почему в советское время учили читать, а не говорить, нетерпимости и пресыщенности современных детей и о разнице между российскими и западными учебниками. ...
Added: October 12, 2017
Кучев А. Д., Plaksin M. A., Информатика в школе 2016 Т. 122 № 9 С. 42-48
There is the description of the computer game, designed for primary acquaintance with parallel programming. Hyperlink to download the program and several game tasks is given. ...
Added: January 30, 2017
Solovova E., Академкнига, 2014
Английский язык.2-9 классы. Программа для общеобразовательных организаций. ...
Added: April 15, 2015
Solovova E., Markova E., Parsons J., Центр изучения английского языка Елены Солововой, 2015
Данное пособие ориентировано на подготовку учащихся для успешной сдачи Единого государственного экзамена по английскому языку. ...
Added: April 13, 2015
Guskova N. V., Интернаука 2022 № 25(248) С. 48-54
The article describes the features of the organization of professionally oriented teaching of the English language. The theoretical analysis of the problem method in the conditions of the educational space of the university is carried out. As a result of the study, it was revealed that when using a program based on the implementation of ...
Added: September 23, 2022