?
Оценка и анализ модели дополнительного профессионального образования экспертным сообществом
Юрист ВУЗа. 2015. № 1. С. 52-64.
Suhanova G., Titov V. N.
This article summarizes the results of the research whose main purposes were to determine the demand for various forms of additional vocational training, to identify problem areas in existing model of additional education and to develop recommendations to improve the additional education within the concept of lifelong learning. Key words: рrofessional education, additional vocational training, lifelong education, training, retraining, corporate university, professional adaptation, state support of additional education, lifelong learning.
Priority areas:
management
Language:
Russian
Suhanova G., Titov V. N., Кадровик 2014 № 3 С. 114-125
This article summarizes the results of the research whose main purposes were to determine the demand for various forms of additional vocational training, to identify problem areas in existing model of additional education and to develop recommendations to improve the additional education within the concept of lifelong learning. ...
Added: February 27, 2014
Oleynik A., Коптелов А. К., Качество. Инновации. Образование 2015 № 8 С. 11-24
Justification of the concept of professional retraining of the experts having higher education and experience of practical work in the sphere of process management of operating activities of the company on the basis of libraries of the best international experience of management of business processes is presented in article. Recommendations about the content of training, ...
Added: February 19, 2016
Orlova E., Martynova T., Zhukova K. et al., Vestnik of Saint Petersburg University. Management 2017 Vol. 16 No. 2 P. 322-339
This paper represents the redesigned language and communication program for bachelor students at the Institute “Graduate School of Management”, Saint Petersburg Petersburg University that stemmed from the research of the school stakeholders’ needs. The research of the school stakeholders’ needs specified the skills that help to formulate new skills agenda. The comparative analysis of learning ...
Added: April 15, 2021
Podsypanina T., Бизнес-образование 2017 № 2(38) С. 66-70
Статья содержит обзор экспертных дискуссий, проходивших на нескольких секциях в рамках Гайдаровского форума - 2017. В центре прошедших дискуссий - основные тренды в образовании, вопросы лидерства в рамках сотрудничества бизнес-государство-общество ...
Added: February 18, 2018
Alenina K. A., Грибанов Ю. И., Бизнес. Образование. Право. Вестник Волгоградского института бизнеса 2018 № 2 (43) С. 113-120
The important condition of transition to the digital economy is the advancing human capital development, possessing all necessary competences and vocational mobility potential, and also popularisation and promotion of knowledge of the near-term outlook and requirements imposed on the person by the new economy. It is impossible to be left competitive at this conjuncture, which ...
Added: March 10, 2020
Plotnikov M., Osipova O., Altshuler Y., Н. Новгород : НИУ РАНХиГС, 2014
В книге подробно и целостно описана теория и практика преподавания с помощью кейс-метода (метода конкретных ситуаций, ситуационной методики) в высшем профессиональном образовании и бизнес-образовании. Книга представляет собой практическое руководство для преподавателей вузов, преподавателей программ бизнес-образования, корпоративных и бизнес тренеров. Текст построен в форме конкретных ответов на наиболее значимые и часто задаваемые вопросы в этой сфере, ...
Added: December 22, 2014
Petrovskaya I. A., Shaposhnikov S., Educational Research for Policy and Practice 2020 Vol. 19 No. 3 P. 345-361
Internationalisation of higher education implies the need to prepare students to work in a globalized and culturally diverse environment by developing adequate intercultural competences. The present study focused on the behavioural dimension of intercultural communication competence and investigated whether the short-term experience of working on a project assignment in a virtual multicultural team could produce ...
Added: September 16, 2020
Bogoviz A. V., Лобова С. В., Рагулина Ю. В. et al., International Journal of Educational Management 2019 Vol. 33 No. 3 P. 470-477
Purpose: The working hypothesis of this research is that specifics of activities of university that provides remote education does not allow using the same evaluation criteria for assessment of its competitiveness that allow assessing competitiveness of university that provides traditional education. The purpose of this paper is to verify the offered hypothesis, study the modern ...
Added: June 6, 2019
М. : Языки славянской культуры, 2010
Added: September 1, 2015
Stupin R., Сахаров С. К., Коренев Д. М. et al., М. : Министерство образования и науки РФ, 2015
Разработка методического пособия осуществлена по заказу Министерства образования и
науки Российской Федерации в рамках Государственной программы «Патриотическое
воспитание граждан Российской Федерации на 2011-2015 годы».
Методические рекомендации включают в себя анализ материалов о
деятельности ветеранских и молодежных объединений, структурных подразделений
Министерства обороны и системы ДОСААФ по патриотическому воспитанию молодежи.
Адресовано педагогам, воспитателям, руководителям общественных объединений,
организаторам патриотического воспитания в образовательных учреждениях. ...
Added: August 28, 2018
Kasprzhak A. G., Kobtseva A., Бриткевич М. С. et al., Наука и школа 2019 № 1 С. 94-106
The article analyzes the changes in the management style of decision-making in Moscow
schools during the period of dynamic transformations in the education system of the city.
Using the methodology of A. Row, the article compares the profiles of management decisionmaking
styles by school management teams of 2014 and 2017. A number of managers whouse a preferred conceptual ...
Added: April 3, 2019
Шевелёва Н. Н., Ножичкина Л. В., АСОУ, 2017
The collection presents anti-risk programs of general education organizations of the Moscow region. The risks and ways to minimize them are presented in the context of modernization of education. ...
Added: August 27, 2017
Zakhodiakin G., Novikov V. E., Логистика сегодня 2013 № 1 С. 56-61
В статье приводится обоснование необходимости ознакомления студентов вузов — будущих логистов с возможностями применения аналитических систем для решения задач логистики. Авторы подробно описывают, как данный подход реализуется в НИУ ВШЭ. ...
Added: November 26, 2013
Смоленск : Универсум, 2011
Сборник научных статей подготовлен к началу работы VI Международной научно-практической конференции «Туризм и региональное развитие», которая проходила в Смоленске 5-7 октября 2011 г. на базе Смоленского гуманитарного университета. Все материалы объединены общей идеей, что не исключает разнообразие подходов и широту тематики представленных статей. Редакционная коллегия стремилась сохранить авторское видение проблем и оригинальность изложения материала. Сборник ...
Added: November 27, 2012
Safronov P., Отечественные записки 2013 № 4(55) С. 22-30
В статье рассматривается опыт реформирования высшей школы в СССР в 1920-е-1930-е гг. Исследуются издержки и ограничения заявленного в тот период плана реконструкции университетов. В заключение показывается, как уроки образовательных реформ указанного периода соотносятся с современными проектами реформирования высшей школы. ...
Added: April 3, 2014
Derkachev P., Zinkovsky K., Russian Education & Society 2018 Vol. 60 No. 5 P. 402-421
We investigate the main question of whether higher education institutions are able to increase their performance due to mergers, takeovers, or organizational restructuring. The problem of measuring performance when there are several “output” and “input” indicators can currently be solved by recourse to a proven data analysis method (data envelopment analysis, DEA). Two models are ...
Added: August 27, 2018
Melikyan A., Вопросы образования 2018 № 3 С. 146-179
A survey was carried out in order to analyze the relationship between the universities’ internal factors and the indicators of their education export performance. Quantitative data was collected to describe the activities of Russian universities over recent years. Regression analysis was used to identify relationship between the indicators. The sample consisted of 173 universities from ...
Added: September 25, 2018
Zagirova F., Romanenko K., Makareva A., М. : НИУ ВШЭ, 2019
This work presents the results of a research of students’ academic heterogeneity in Russian universities. The purpose of this paper was to analyze the system of higher education in Russia from the perspective of universities’ academic heterogeneity (under what we mean the heterogeneity in the level of preparedness and academic performance of students in the ...
Added: September 19, 2019
Fiyaksel E., Shubnyakova N. G., Инновации 2009 № 10 С. 108-111
One of the most acute trends of educational system modernization and regional development is connected with organization of scientific universities. The article under consideration displays basic concepts of project-educational laboratories, which are supposed to become the parts of scientific university's organizational structure. ...
Added: December 5, 2012
Podsypanina T., Бизнес-образование 2012 № 1 (31) С. 79-84
Международная научно-практическая конференция была организована Российской Ассоциацией бизнес-образования совместно с Южно-Уральским государственным университетом и Московским университетом экономики, статистики и информатики и проходила в Челябинске 21-22 апреля 2011 г. ...
Added: September 20, 2015
Melikyan A., Вопросы образования 2014 № 3 С. 100-117
We present results of a study of 27 existing international university networks created in different years and comprising 1,119 member organizations from 117 countries. We have analyzed information both posted on their official websites and publicly available online, as well as annual reports on activities of international university networks, their strategic development plans, texts of ...
Added: October 10, 2014
Metelkova E., Решетникова О. В., Вестник практической психологии образования 2009 № 1 С. 23-25
В 2003 г. была учреждена и приступила к активной работе Общероссийская общественная организация «Федерация психологов образования России», которая объединила в своих рядах психологов, работающих в системе образования Российской Федерации. В статье раскрываются организационно-содержательные аспекты деятельности профессиональной общественной организации за первые пять лет ее существования в контексте решения задач, стоящих перед отечественным образованием. ...
Added: September 11, 2014
Pronin A., Veretennik E. V., Semenov A., Вопросы образования 2014 № 3 С. 54-73
Представлен и протестирован способ реорганизации студенческих учебных групп с помощью анализа социальных сетей (Social Network Analysis, SNA). Задача, сформулированная администрацией факультета менеджмента НИУ ВШЭ (Санкт-Петербург), состояла в том, чтобы сформировать на основе имеющихся четырех учебных групп 2‑го курса бакалавриата три новые. Главным условием выступало сохранение сложившихся дружеских и деловых отношений между студентами. Технические требования состояли ...
Added: September 18, 2014
М. : Российская государственная академия интеллектуальной собственности, 2012
В материалах конференции обсуждается роль наук социо-гуманитарного блока в разработке мер и рекомендаций, способствующих повышению эффективности осуществляемых в России преобразований, активизации использования творческих ресурсов общества, в том числе в сфере интеллектуальной собственности. ...
Added: November 16, 2012