?
The Global Innovation Index 2016. Winning with Global Innovation
Под общей редакцией: Дутта С., B. Lanvin, S. Wunsch-Vincent
The Global Innovation Index (GII) aims to capture the multi-dimensional facets of innovation and provide the tools that can assist in tailoring policies to promote long-term output growth, improved productivity, and job growth. The GII helps to create an environment in which innovation factors are continually evaluated. In 2016, the theme for this year’s edition of the GII is: ‘Winning with Global Innovation’. Science and innovation are more internationalized and collaborative than ever before. The GII 2016 explores global innovation as a win-win proposition; a rising share of innovation is carried out through collaborative networks, leveraging talent worldwide.
Гохберг Л. М., Рудь В. А., , in : The Global Innovation Index 2016. Winning with Global Innovation. : Geneva, Fontainebleau, Ithaca, NY : Cornell University, INSEAD, and WIPO, 2016. Ch. 13. P. 159-166.
Добавлено: 9 декабря 2016 г.
ПУБЛИКАЦИЯ ПОДГОТОВЛЕНА ПО РЕЗУЛЬТАТАМ ПРОЕКТА:
Караяннис Э., Майснер Д., The Journal of Technology Transfer 2017 Vol. 42 No. 2 P. 236-252
In line with the growing number and type of innovation sources and partners, companies’ institutional set up to manage the potential problems of multiple sources and partners for innovation is increasingly challenged to develop and maintain effective and efficient corporate innovation activities. The paper highlights recent developments of open innovation in companies. Findings are based ...
Добавлено: 26 апреля 2017 г.
Текич А., Alfonzo Pacheco D. V., Technovation 2024 Vol. 132 Article 102986
Добавлено: 5 марта 2024 г.
Papa A., Mazzucchelli A., Ballestra L. V. и др., International Marketing Review 2022 Vol. 39 No. 3 P. 602-625
Purpose
Previous research focused on open innovation (OI) suggests that enterprises benefit from adopting the journey; however, the relationship among OI, marketing journey and knowledge-intensive innovation marketing activities (KIIMA) remains unclear. The present study proposes a conceptual model of the marketing journey linking heterogeneous modes of marketing collaboration to knowledge-intensive activities.
Design/methodology/approach
The conceptual model was tested via ...
Добавлено: 12 сентября 2022 г.
Гохберг Л. М., Власова В. В., Baltic RIM Economies Review 2021 No. 4 Article 3052
Добавлено: 1 ноября 2021 г.
Пеклеванная М. В., Уфимцева А. Ю., Михалевский Д. М., Фундаментальные исследования 2017 № 1 С. 186-192
Настоящая статья посвящена исследованию потенциального индекса инновативности России и оценке показателей, влияющих на его тенденцию. В?ходе работы были исследованы методики оценки инновационной деятельности. Потенциальный индекс инновативности был построен на основе интегрального показателя. Для этого использовались такие показатели, как численность персонала, занятого исследованиями и разработками, численность исследователей, аспирантов, количество заявок на патенты, число организаций, выполняющих исследования ...
Добавлено: 29 ноября 2017 г.
Pizzichini L., Temperini V., Caboni F. и др., International Journal of Physical Distribution and Logistics Management 2023 Vol. 53 No. 5/6 P. 589-611
Purpose
This paper aims to contribute to overcoming the gap existing in the supply chain literature related to digital servitization by bridging digital servitization with knowledge management and identifying the rise of digital knowledge servitization as a driver for changes in the supply chain business model towards open innovation.
Design/methodology/approach
The study follows an inductive grounded theory approach ...
Добавлено: 8 сентября 2023 г.
Шматко Н. А., Лавриненко А. С., Майснер Д., / Высшая школа экономики. Series WP BRP "Science, Technology and Innovation". 2017. No. 74.
Добавлено: 13 октября 2017 г.
Фурсов К. С., Тернер Т., / НИУ ВШЭ. Series SCIENCE, TECHNOLOGY, INNOVATION "SCIENCE, TECHNOLOGY, INNOVATION". 2016. No. 59.
...
Добавлено: 21 июня 2016 г.
Prause G., Thurner T., Foresight and STI Governance 2014 Vol. 8 No. 1 P. 24-32
This paper discusses the importance of innovation communities for contemporary innovation management. Based on a detailed literature review and corresponding industry examples, this paper suggests that userdriven innovation through tools like virtual communities, communities of practitioners and living labs will be of increased importance for future innovation processes. Of particular importance for integrating dispersed knowledge, ...
Добавлено: 27 января 2015 г.
Кратцер Я., Майснер Д., Рудь В. А., Technological Forecasting and Social Change 2017 Vol. 119 P. 128-138
There is a common agreement that innovation is driven by the people that form the heart of any company's innovation activity. Still, people perform innovation in a special institutional environment characterized by rules and regulations that might support or impede innovation. The open innovation paradigm expects companies to engage in external relationships for innovation; however ...
Добавлено: 10 мая 2017 г.
Стрельцова Е. А., Журнал Новой экономической ассоциации 2022 Т. 5 № 57 С. 39-54
Технологическое знание, которое лежит в основе новых технологий и инноваций, является важной составляющей экономического успеха — на корпоративном и национальном уровнях. Его значимость стимулирует различных акторов все активнее включаться в глобальную гонку за талантами, которые обладают таким знанием. В статье обсуждается, насколько успешно в этой гонке выступает Россия. На основе анализа патентных документов в ней ...
Добавлено: 2 марта 2023 г.
Текич А., Willoughby K., Innovation: Organization & Management 2020 Vol. 22 No. 2 P. 128-159
Добавлено: 20 января 2021 г.
Кэлоф Д. Л., Майснер Д., Ражева (Еделькина) А. А., Technology Analysis & Strategic Management 2018 Vol. 30 No. 6 P. 718-733
The article identifies how the combination of concepts drawn from foresight and foresight networks can be used to help open innovation. We found that foresight can support open innovation by providing analysis that looks at key open innovation questions such as those around technology selection, identifying future customer needs and scanning for disruptions. Foresight can ...
Добавлено: 4 октября 2017 г.
Добавлено: 16 июня 2018 г.
Roud V., Vlasova V., / Высшая школа экономики. Series WP BRP "Science, Technology and Innovation". 2016. No. 63/STI2016.
Добавлено: 13 октября 2016 г.
Дель Д. М., Carayannis E., Palacios-Marqués D. и др., Management Decision 2018 Vol. 56 No. 6 P. 1159-1166
Добавлено: 9 июня 2018 г.
Власова В. В., Рудь В. А., Foresight and STI Governance 2020 Vol. 14 No. 4 P. 80-94
В эпоху «открытых инноваций» выбор кооперационной стратегии считается одним из наиболее значимых факторов, определяющих результативность инновационной деятельности. Что характеризует кооперационные связи российских предприятий обрабатывающей промышленности? Статья предлагает ответы на вопросы о типичных конфигурациях кооперационных сетей — выборе партнеров, роли пространственной удаленности и длительности совместных проектов. На данных уровня отдельных предприятий (1324 в 2015 г. и ...
Добавлено: 15 июля 2020 г.
Рудь В. А., Meissner D., / Eurostat. Series ESTAT/G/2015/006 "Eurostat Project Papers". 2016.
Добавлено: 9 декабря 2016 г.
Майснер Д., Carayannis E., Journal of Knowledge Management 2017 Vol. 21 No. 2 P. 295-307
Purpose – This paper aims to provide a substantial overview of features and channels of knowledge and technology transfer in light of achieving impact from science and research.
Design/methodology/approach – The paper is conceptual with substantial desk research undertaken. A taxonomy of transfer channels is proved and levels of impact from STI proposed.
Findings – It is ...
Добавлено: 26 апреля 2017 г.
Куценко Е. С., Foresight and STI Governance 2015 No. 9 P. 32-55
В ведущих странах мира территориальные кластеры признаны эффективным инструментом взаимодействия между участниками региональной инновационной системы, позволяющим сформировать новые полюса экономического роста. Накоплен значительный положительный опыт их государственной поддержки. В России этот процесс пока находится на начальном этапе. В рамках Стратегии инновационного развития до 2020 г. реализуется программа поддержки пилотных инновационных территориальных кластеров, стоит задача со ...
Добавлено: 13 октября 2015 г.
Назарова В. В., Проблемы теории и практики управления 2015 № 11 С. 52-65
В статье рассматривается понятие эффективности кластера, дается авторское опре-деление эффективности кластера, далее перечисляются основные принципы оценки эффек-тивности кластера, проводится анализ существующих в российской и зарубежной практиках методов оценки эффективности в зависимости от цели оценки. В заключении на основе прове-денного анализа формируется совокупность методов, которая возможна к применению на практике для оценки эффективности кластера. ...
Добавлено: 24 февраля 2016 г.
Трифилова А. А., Bessant J., Business Process Management Journal 2017 Vol. 23 No. 6 P. 1094-1107
Добавлено: 29 января 2018 г.
Липатников В. С., Гребенькова Е. С., Проблемы теории и практики управления 2014 № 12 С. 89-96
В данной статье проведено исследование механизма отбора венчурных инновационных проектов. Изучались факторы, влияющие на выбор бизнес-ангелов. Целью работы являлось получение усовершенствованной системы оценивания проектов. На основе проделанной работы можно сказать, что финансирование проекта в большей степени зависит от качественных характеристик проекта. Созданная система была успешно протестирована. ...
Добавлено: 8 декабря 2014 г.
Oxford Abstracts, 2021
Добавлено: 12 июня 2021 г.