?
Употребление лексики и грамматики в современном корейском языке
Международный научно-исследовательский журнал. 2021. № 3(105). С. 134-138.
In this article, the author highlights the analysis of the advertisement content as a tool for using Korean vocabulary and grammar based on pragmatic theory. The author comes to the conclusion that the use of grammar and vocabulary of the Korean language is reflected in Hallyu, K-pop, Korean dramas, films, and advertising, and it is believed that this helps to understand and use the Korean language correctly. In particular, it is considered appropriate to use the emotional vocabulary of Koreans in advertising, with which one can easily understand the meaning of words whose depth and meaning are difficult to measure.
СПб. : Алетейя, 2013
This book includes articles written by the participants of the First International conference "Methods of teaching oriental languages", lead by the School of Asian Studies of NRU Higher School of Economics. Presented conferecne proceedings focus on the current problems of studying and teaching oriental languages, such as Chinese, Japanese and Korean. The articles address such ...
Added: March 12, 2014
Андреева А. С., Kazun A. D., Вестник Новосибирского государственного университета. Серия: История, филология 2017 Т. 16 № 6 С. 32-40
В статье рассматриваются последствия расширения присутствия глянцевых журналов на digital платформах на примере издательского дома Conde Nast. Информационной базой исследования являются десять экспертных интервью с сотрудниками редакций и коммерческих отделов журналов издательского дома, собранных в мае 2016 года. Делаются выводы относительно организационных изменений связанных с выходом на электронные платформы в период кризиса. В частности, обращается ...
Added: May 28, 2017
Shilina M. G., M. : [б.и.], 2013
Учебно-методические материалы программы курса для специальности «Реклама и связи с общественностью». ...
Added: February 9, 2014
Kondratyeva E., Известия Иркутского государственного университета. Серия: Политология. Религиоведение 2020 Т. 34 С. 99-105
In this article so-called “traditional” Russian transliteration of names of the first Korean migrants in Russian Far East is explained. We found some patterns dating back to the Middle Korean language which were preserved in some dialects and implemented in these Russian spellings of Korean names. ...
Added: October 28, 2020
Savelyeva O. O., Трубникова Н. В., М. : Издательско-торговая корпорация «Дашков и Ко», 2019
This textbook is intended for in-depth study of the history of marketing communications by students enrolled in the educational direction "Advertising and Public Relations". It may also be of interest to university students studying the History of Communication, Communicology, Marketing History in other educational areas. The authors tried to present the history of advertising both ...
Added: January 4, 2019
Zhilina L. V., Качество. Инновации. Образование 2015 № 10 С. 67-70
The article is devoted to the study of neologisms in advertising English and German discourse. The primary aim of the research was to single out the main tendencies of the use of neologisms in modern authentic English and German advertisements; to find out common features and distinctions between them. The typical features of the advertising ...
Added: October 15, 2015
СПб. : МАПРЯЛ, 2015
Сборник включает тексты докладов участников XIII Конгресса МАПРЯЛ (г. Гранада, Испания, 13–20 сентября 2015 года), посвящённых актуальным проблемам современной русистики и методики преподавания русского языка и литературы.
Проблематика лингвистических статей связана с вопросами изучения русского языка в его современном состоянии и историческом развитии. В статьях исследователей русской классической и современной литературы осмысляется её роль в мировом ...
Added: February 7, 2016
Shilina M. G., M. : [б.и.], 2013
Учебно-методические материалы программы курса для специальности «Реклама и связи с общественностью». Электронный носитель. ...
Added: February 9, 2014
Ю Ч. Е., Трофименко О. А., Язык и текст 2018 Т. 5 № 4 С. 78-88
Песня обладает мотивирующим потенциалом в обучении иностранным языкам. В статье описываются методы работы с аутентичным песенным материалом как эффективным средством обучения иностранному языку. Рассматриваются различные упражнения для развития произносительных и аудитивных навыков, закрепление грамматического материала, отработка речевых навыков и умений, формирование социокультурной компетенции. Приводятся критерии отбора песенного материала, примерная последовательность работы с песней на уроках ...
Added: January 23, 2019
Vishnyakova V., Proceedings of Russian Korean Studies 2015
This article deals with the attempt to describe the archives statements compilation based on New Year greeting speeches of South Korean presidents. ...
Added: October 10, 2015
Zhilina L. V., Cultural World 2015 No. 6 P. 30-36
The article is devoted to the study of neologisms in advertising English and German discourse. The primary aim of the research was to single out the main tendencies of the use of neologisms in modern authentic English and German advertisements; to find out common features and distinctions between them. The typical features of the advertising ...
Added: October 15, 2015
Savelyeva O. O., Издательство Казанского университета, 2016
The collection of scientific conference materials presents the results of the Research of actual problems in the field of visual communication of representatives Various directions of social and humanitarian knowledge. ...
Added: June 19, 2017
Seul : [б.и.], 2014
Materials of The 23rd International Conference on Korean Language Education ...
Added: March 17, 2015
Pirogova Y., Молозина А. К., Реклама: теория и практика 2012 № 6 С. 378-390
В статье анализируются особенности слоганов, которые используются в медиасфере для продвижения медиакомпаний, средств массовой информации и медиапродуктов. Выявлены основные виды слоганов в их соотношении с медиабрендами разных уровней. Проведен анализ соотношения основных и неосновных слоганов СМИ, систематизированы информационные поводы появления неосновных слоганов.
Содержание статьи.
• Значимость слогана
• Особенности слоганов в медиасфере
• Постоянство и вариативность слоганов ...
Added: January 31, 2013
Son Z., Владивосток : Дальневосточный федеральный университет, 2019
The materials of the collection touch upon the problems of history, economics, culture, philology and politics of the countries of the Korean Peninsula.
Designed for professionals interested in the problems of South and North Korea, students, graduate students and a wide range of readers. ...
Added: December 11, 2019
Gridneva N. N., St. Petersburg : OOP, 2011
This study guide, being a logical continuation of the book by N.Gridneva and S.Solntsev ‘Business English’, is for the students of non-linguistic departments who study Business English. Its structure consists of several sections including a text on one of the five topics, a series of pre- and after-reading tasks on its understanding, and also a ...
Added: October 26, 2012
Seul : The International Association for Korean Language Education, 2015
This book deals with the problems of the revisiting curriculum development in teaching Korean as a foreign/second language ...
Added: October 10, 2015
Seul : Kyujanggak Institute for Korean Studies, Seoul National University, 2015
Collection of articles dedicated to the new trends of cultural change in the Korean community. It examines the historical background of the formation of the new trends of cultural change in Korean society abroad, the impact on ethnic inokultury. Particular attention is paid to the analysis of social and cultural transformations, as well as the ...
Added: February 14, 2016
Savelyeva O. O., Вестник Тамбовского университета. Серия: Общественные науки 2016 Т. 2 № 3(7) С. 22-28
The article analyzes the phenomenon of "soft governance" and "soft power" in the modern theory and practice of social management. It is proposed to consider the "soft power" in the discourse of sociology of management, correlating them with such categories as "influence" and "power". The features of the use of soft power in social management ...
Added: March 6, 2017
Em P., Son Z., Азия и Африка сегодня 2021 № 3 С. 24-30
The Republic of Korea has in recent decades done a great job transforming its international reputation from being poor and rural to one of a well-developed, hi-tech country, and as well it has achieved great success in the popularization of its traditional and contemporary culture worldwide. It has helped this export-oriented Asian Tiger’s economy to ...
Added: March 30, 2021
Seul : [б.и.], 2013
Materials of The 23rd International Conference on Korean Language Education ...
Added: December 1, 2013
Pavlovets M., Литература в школе 2012 № 4 С. 30-31
Article is devoted to the anniversary of the famous literary critic, editor in chief of teaching methods in literature for school and university V.V. Aguenosoff ...
Added: March 9, 2015
Andriyanets V., Тирош труды по иудаике 2016
В данной статье исследуется поведение конвербного наращения –et в устной и письменной речи носителей языка идиш. С помощью, в основном, корпуса устной речи EYDES и поисковой машины Google исследуется география феномена, а также стилистические особенности его употребления. ...
Added: December 10, 2015