?
СОЦИАЛЬНЫЕ ИНСТИТУТЫ И СОЦИАЛЬНАЯ КОММУНИКАЦИЯ. Введение в теорию коммуникационных матриц
Ай Пи Эр Медиа, 2020.
Dzyaloshinsky I. M.
Dzyaloshinsky I. M., Вопросы журналистики 2019 № 6 С. 5-44
The article analyzes research works devoted to the study of the text as a resource for influencing people’s consciousness and behavior. Based on this analysis, the prospects of using the theory of communication matrices to conduct such studies are revealed. The article shows that the problem of the word’s influence on human consciousness and behavior ...
Added: January 4, 2020
Dzyaloshinsky I. M., М. : Ай Пи Ар Медиа, 2022
Учебное пособие призвано способствовать пониманию студентами глубинных процессов, происходящих в сфере современной коммуникации, трансформирующейся под влиянием глобализации, информатизации и цифровизации. В издании рассмотрены различные трактовки коммуникации, понимаемой как форма реализации человеческой активности, вид человеческой деятельности или социальный институт, который организует деятельность включенных в сферу его влияния людей по определенным правилам, формировавшимся столетиями и чрезвычайно трудно ...
Added: January 12, 2022
Yefanov A., Вопросы теории и практики журналистики 2021 Т. 10 № 1 С. 130-140
Modern realities suggest a special syncretic process – the politicization of sports through the media. Despite the fact, that such determinants are dialectically characteristic of countries in conditions of international tension (including latent nature), as was the case in the 20th century during the many years of confrontation between USSR and USA, the events of ...
Added: April 8, 2021
Rodkin P. E., Современные проблемы сервиса и туризма 2018 Т. 12 № 4 С. 25-34
The article is a critical analysis of the conceptual apparatus in the field of branding and marketing areas. The author discusses the various definitions of «brand» and «brand territory», their diversity and its causes. The aim of this work is clearing the theoretical and practical definition of the territorial brand through the redefinition and extension ...
Added: February 11, 2019
Логвина С. А., Moroz O., Маркетинговые коммуникации 2018 № 1 С. 40-51
Фотографические проекты — это не только вид искусства, они могут быть интересны как специалистам, чья профессиональная деятельность связана с областью фотоиндустрии, так и тем, кто занимается рекламой, организует тематические мероприятия. В связи с этим их можно рассматривать применительно к сфере культурного менеджмента, уделяя особое внимание потенциальному использованию в маркетинговых коммуникациях. ...
Added: October 5, 2020
Shteinman M., Союзник, 2011
В книге рассматривается творчество Дж.Р.Р. Толкиена и К.С. Льюиса через призму коммуникации. Роман "Властелин колец" и "Космическая трилогия" трактуются как своеобразный диалог двух авторов в контексте моделирования пространства и времени. ...
Added: July 16, 2018
Croucher S. M., Kelly S., Rahmani D. et al., Annals of the International Communication Association 2019 Vol. 43 No. 3 P. 193-209
Methodological issues abound when conducting cross-cultural research. In this manuscript we discuss three methodological issues present in many cross-cultural communication studies: lack of geographic diversity, reliability, and validity. To explore these issues the Personal Report of Communication Apprehension (PRCA-24) is assessed. The PRCA-24 serves as an exemplar of a US-designed and -validated measure frequently used ...
Added: April 30, 2020
Koltsova Olessia Y., Mararitsa Larisa V., Terpilovskii Maxim A. et al., Computers in Human Behavior 2021 No. 122 Article 106856
Social tie maintenance has always had cognitive and emotional costs and has always been leading to uneven distribution of communication volume among egos' alters. This distribution, known as a social signature, is assumed to be relatively stable for each individual. Availability of digital traces of human communication allows testing
whether this assumption is true and whether it holds in specific ...
Added: May 11, 2021
Shomova S., Problems of Post-Communism 2022 Vol. 69 No. 3 P. 232-241
Political Internet memes are an underresearched phenomenon situated at the intersection of digital and political communication. Regarded as a unit of cultural information transmitted online, such a meme can be considered as both a manifestation of anonymous networked creativity and a mechanism of political participation. The article presents the results of an investigation into Internet ...
Added: March 12, 2021
М. : Знак, 2013
Сборник включает статьи по докладам международной конференции "Ритуал в языке и коммуникации", состоявшейся в Институте лингвистики РГГУ в октябре 2009 г. В нем представлены работы ведущих отечественных и зарубежных исследователей, посвященные разным аспектам изучения ритуала как в современной коммуникативной практике, так и в исторических свидетельствах, на материале русского и других языков, в современных и в ...
Added: September 25, 2014
М. : ООО "Издательство "Спутник+", 2019
В сборник включены материалы международной научно-практической конференции (Москва, 16-19 апреля 2018 г.) "АКТУАЛЬНЫЕ ПРОБЛЕМЫ КОММУНИКАЦИИ. ЯЗЫК И ПЕРЕВОД", проходившей в Институте иностранных языков МПГУ. ...
Added: November 11, 2020
Пенза : МЦНС "Наука и просвещение", 2020
Настоящий сборник составлен по материалам XX Международной научнопрактической конференции «European Scientific Conference», состоявшейся 17 мая 2020 г. в г. Пенза. В сборнике научных трудов рассматриваются современные проблемы науки и практики применения результатов научных исследований. Сборник предназначен для научных работников, преподавателей, аспирантов, магистрантов, студентов с целью использования в научной работе и учебной деятельности. Ответственность за аутентичность ...
Added: August 17, 2020
Kolozaridi P., Muravyov D., Internet Histories: Digital Technology, Culture and Society 2020 Vol. 4 No. 1 P. 49-65
In recent years scholars have called for more attention to local net histories, work that demonstrates how networked computing developed in specific geographical, material, and social contexts. Research carried out in this spirit stands in contrast to a canonical and popular history of the (singular) “Internet,” and thus sets up an opposition or dyadК between ...
Added: November 16, 2020
М. : Издательство РУДН, 2014
Сборник содержит материалы научных докладов участников ежегодной международной конференции "Профессионально ориентированное обучение иностранному языку и переводу в вузе" в РУДН 8 - 10 апреля 2014 г. ...
Added: August 10, 2015
Dzyaloshinsky I. M., Саратов : Ай Пи Эр Медиа, 2019
Учебное пособие призвано помочь студентам понять глубокую взаимосвязь между катастрофическими изменениями экологической ситуации во всем мире и особенностями традиционных моделей человеческой коммуникации; дать представление об основных категориях и понятиях экологии коммуникаций, помочь овладению навыками экологически безопасной коммуникации.
Учебное пособие состоит из десяти глав, объединенных в три раздела. В первом разделе, озаглавленном «Экологический подход: проблемы и концептуальные ...
Added: February 1, 2019
Mylonas Y., Leiden : Brill, 2019
he “Greek Crisis” in Europe: Race, Class and Politics, critically analyses the publicity of the Greek debt crisis, by studying Greek, Danish and German mainstream media during the crisis’ early years (2009-2015). Mass media everywhere reproduced a sensualistic “Greek crisis” spectacle, while iterating neoliberal and occidentalist ideological myths. Overall, the Greek people were deemed guilty ...
Added: July 19, 2019
Evstafiev D., Международная аналитика 2018 № 4 С. 33-46
Increased and diversified tensions in Russian-Western relations and first Russian-American relations are not only а result of propaganda pressure. They also reflex a number of conflicting realities of the contemporary system of international political and economic relations that involve Russia as an important player. The role of Russia is especially noticeable now that the process ...
Added: April 12, 2019
Ikonnikova N. K., Личность. Культура. Общество 2010 Т. 12 № 2 С. 426-432
В статье рассматриваются основные характеристики вещной среды как проводника научной коммуникации, в том числе высокотехнологичной вещной среды. Анализируются такие качества вещей, как общедоступность (личностность), полезность и удобство, сложность (простота), подлинность (вторичность), уникальность (тиражируемость), элитарность (популярность). Данные качества рассматриваются на примере научного журнала, показаны общие вещные и коммуникативные свойства печатных и электронных изданий. ...
Added: October 8, 2012
Evstafiev D., Гражданин.Выборы. Власть 2019 № 2 С. 98-110
Contemporary global transformations and the increased capabilities of the destabilizing interference into the domestic affairs of the sovereign countries on behalf of the states that relate themselves to the “collective West” phenomenon is facilitated by the worldwide expansion of the digital integrated communications. All that increases the opportunities for the political manipulations and puts forward ...
Added: June 13, 2019
М. : [б.и.], 2015
Сборник объединяет статьи, написанные по материалам докладов на конференции Шмелёвские чтения "Речевые жанры современного общения" 2015 года. ...
Added: September 9, 2015
Chernenko Y., Коммуникации. Медиа. Дизайн 2019 Т. 4 № 1 С. 159-178
The research is dedicated to the differences in visual representation of global fashion media brand Vogue, that can be reflected through the cultural specifics of the countries included in the study.
The research includes content as well as visual analysis (cover) of the Vogue issues, published in 2018 in six culturally different countries: USA, United Kingdom, ...
Added: October 10, 2019
DEDOVA N. V., Педагогические науки 2011 № 6 С. 192-198
The article covers teaching oral professional communication in a foreign language in the form of negotiations and developing respective skills in the course of mastering most relevant vocabulary, grammar and syntax means that reflect the specifics of structuring the expressions by negotiation participants and that cause real difficulties for oral professional communication. ...
Added: October 5, 2012
Васильев А. М., Issaev L., Korotayev A. et al., Азия и Африка сегодня 2018 № 12 С. 3-10
В статье рассматриваются медиастратегии «Исламского государства» (ИГ). Авторы приходят к выводу, что «мягкая сила» ИГ основывается на трех составляющих: культура, политическая идеология и внешняя политика. Источниками «мягкой силы» являются компоненты ее привлекательности для потребителя, т.е. те элементы и образы, которые позволяют заинтересованному и применяющему «мягкую силу» добиться контроля над потребителем. За время своего существования ИГ ...
Added: October 13, 2018
Kukulin I., Slavic Literatures (ранее - Russian Literature) 2020 Т. 116 С. 41-66
Theorists of social media and the information society such as Manuel Castells have paid attention, first of all, to their modernizing and emancipatory potential. A new wave of such theorists, however, point out that social media promote not only the establishment of connections between different segments of society, but also the closing of “filter bubbles”, ...
Added: October 2, 2020