?
Имидж и бренд в системе коммуникаций
С. 78-113.
О.О.Савельева, Человек 2010 № 6 С. 90-108
The cause of formation of so called "stars culture" ("celebraties culture" ) in the XX century is considered. Its manifistation under mass society and the implications for public consciousness and social behaviour and examined. Some examples from nowadays reality are given. ...
Added: January 26, 2011
Rodkin P. E., Современные проблемы сервиса и туризма 2018 Т. 12 № 4 С. 25-34
The article is a critical analysis of the conceptual apparatus in the field of branding and marketing areas. The author discusses the various definitions of «brand» and «brand territory», their diversity and its causes. The aim of this work is clearing the theoretical and practical definition of the territorial brand through the redefinition and extension ...
Added: February 11, 2019
Antonova N., Морозова В. Д., В кн. : Пятнадцатая международная научно-практическая юбилейная конференция "Экономическая психология: современные проблемы и перспективы развития". 24-27 ноября 2015 г.: Материалы конференции. : СПб. : Изд-во ИМЦ «НВШ-СПб», 2015. С. 25-30.
The problem of brand loyalty is discussed in the article. The relation between concumer's identity and brand personality is considered as a factor of brand loyalty. ...
Added: December 5, 2015
Antonova N., Kumar A., Солорева М. А., В кн. : Бизнес-психология в международной перспективе: коллективная монография. : М. : Университетская книга, 2017. С. 421-431.
В статье анализируются особенности восприятия брендов одежды российскими потребителями. ...
Added: March 5, 2017
Romanov V. V., Губанов А. В., Проблемы современной экономики 2011 № 3 С. 171-174
Student, National Research University Higher School of Economics (Nizhniy Novgorod), The article shows the reasons necessitating the evaluation of brand value, discusses the major models of such evaluation used abroad, and describes the instrument that expands the complex assessment of the brand value. ...
Added: September 11, 2012
Kusraeva O., Rebiazina V. A., Старов С. А., Вестник Санкт-Петербургского университета. Серия 8. Менеджмент 2020 Т. 19 № 1 С. 3-33
Th e paper deals with the analysis of the existing approaches to brand orientation operationalization. Th is research aims to develop and test on empirical data the scale for refl ecting the level of brand orientation development in Russian companies. For this purpose, a mixed empirical study was conducted, consisting of the sequential use of ...
Added: May 20, 2020
Artyushina E., Korenkova M., Дряхлова Т. А., В кн. : Социально-экономические преобразования и проблемы. Сборник научных трудов (выпуск 11). Вып. 11.: Н. Новгород : Издательство НИСОЦ, 2021. Гл. 1. С. 4-13.
Added: December 27, 2021
Glagoleva A., Zemskaya Y., Kachesova I. et al., , in : Proceedings of the 9th International Conference on Cognitive - Social, and Behavioural Sciences (icCSBs 2020). : European Publisher, 2020. P. 125-135.
Added: October 8, 2021
Permogorskiy M. S., Журнал практического психолога 2010 № 5 С. 160-172
The article deals with the interesting and insufficiently explored problem of site appraisal in brand research. It defines such terms as “brand”, “trademark”, “goods” and “branding”. It explores the difference between traditional brand and internet-brand. We distinguish factors that improve site positions, and factors that influence the virtual brand perception. Special attention is directed on ...
Added: June 10, 2011
Kusraeva O., Бюджет 2023 № 12 С. 6-8
В современных условиях любые территории находятся в состоянии глобальной конкуренции друг с другом. Каждая стремится привлечь больше ресурсов, туристов, инвестиций, компаний, квалифицированных специалистов. В таких условиях жизненно необходимым становится приобретение уникальности, чтобы преобразовать себя из рядовой точки на карте в интересную и привлекательную локацию. Люди, ресурсы и компании могут перемещаться через международные границы, но должно быть что-то, что стимулирует привлечение этих потоков. Вне зависимости от площади ...
Added: January 8, 2024
Соловей В. Д., Войтенко Э. М., Gryzunova E. et al., М. : Эксмо, 2016
Книга «Основы PR в бизнесе» — исчерпывающее руководство по вопросам связей с общественностью в бизнесе. Здесь просто, доступно и на современном уровне знаний излагается ключевая информация об основных аспектах PR — таких, как анализ информационного поля, связь PR со средствами массовой информации, организационные типы PR-структур, технология и инструменты связей с общественностью, корпоративная социальная ответственность и ...
Added: August 19, 2016
Antonova N., , in : The Asian Conference on Psychology & the Behavioral Sciences 2015, Osaka, Japan. Official Conference Proceedings. : Osaka : The International Academic Forum, 2015. P. 517-528.
The existence of a relationship between internal image of organization and employees’ commitment is demonstrated, and some interesting peculiarities of the correlations are revealed. It is established that the factor structure of the internal image is similar in different organizations, but the importance of different factors for employees varies depending on the particular type of ...
Added: November 21, 2015
Antonova N., Кузнецова О. С., В кн. : Экономическая психология: современные проблемы и перспективы развития. Материалы тринадцатой международной научно-практической конференции, 2013. : СПб. : Изд-во ИМЦ «НВШ-СПб», 2013. С. 26-31.
В статье анализируется связь идентичности потребителя и индивидуальности бренда. Показано, что индивидуальность брендов публичного использования в большей степени связаны как с идеальной. так и с реальной идентичностью потребителя, в то время как выбор брендов личного использования детерминирован другими факторами. ...
Added: November 28, 2013
Antonova N., Кумар А., В кн. : Пятнадцатая международная научно-практическая юбилейная конференция "Экономическая психология: современные проблемы и перспективы развития". 24-27 ноября 2015 г.: Материалы конференции. : СПб. : Изд-во ИМЦ «НВШ-СПб», 2015. С. 25-29.
The article attempts to build the multifactor model of brand loyalty using the method of structural modeling. Using the method of structural modeling, the multifactor model of brand loyalty was created. It was found that brand satisfaction mediates the communication between brand image and brand loyalty, it means that when the customer satisfaction is low, ...
Added: December 5, 2015
Устинова О. Е., Карпова С. В., Kazakov S. P., Экономика и управление в машиностроении 2019 Т. 66 № 6 С. 37-43
The article discusses the features and problematic issues that arise in brand management, taking into account the research conducted on differences in the emotional connections types among consumers. The article reveals the motivation factors of various consumers segments, primarily through the regular customers motivation analysis. The authors discuss the question of how to estimate the ...
Added: July 21, 2020
Morozova V., Реунова В. А., Россия и Китай: проблемы стратегического взаимодействия: сборник Восточного центра 2020 № 23 С. 60-64
The article focuses on identifying the sociocultural features of promoting Chinese brands in Russia (the case of St. Petersburg). At the same time, the strategy of brand promotion is considered from the standpoint of socio-cultural and cultural-philosophical approaches, which make it possible to identify cross-cultural features of the relationship between the seller and the customer. ...
Added: October 31, 2021
Antonova N., Солорева М. А., В кн. : V Международная научная конференция «Психология индивидуальности»: сборник материалов. : М. : Литературное агентство "Университетская книга", 2015. С. 184-186.
The article analyzes the differences in the images of Russian and foreign clothing brands in the eyes of Russian consumers. The sample consisted of 178 people. We used the technique which was elaborated by V.M.Markova to study the image of brands. The results showed that the image coefficient of Russian brands of clothes (25) is ...
Added: December 5, 2015
Antonova N., Морозова В. Д., В кн. : V Международная научная конференция «Психология индивидуальности»: сборник материалов. : М. : Литературное агентство "Университетская книга", 2015. С. 201-203.
Research is devoted to the study of the brand image of the customer. To compare images of domestic and foreign brands we used two qualitative methods: the method of association and the method of personalization. The theoretical basis of this investigation is the theory of personal identity and psychological aspects of the perception of the ...
Added: December 5, 2015
Antonova N., Морозова В. Д., Социальная психология и общество 2015 № 4 С. 123-138
The article analyzes the relationship between consumer identity and brand personality as a factor of consumer commitment to the brand. We hypothesized that: a) there is a link between consumer’s identity and his preferred brand’s personality; b) the higher the similarity between the consumer’s identity and preferred brand’s personality is, the higher is the brand ...
Added: December 4, 2015
Antonova N., Patosha O. I., М. : Издательский дом НИУ ВШЭ, 2017
The monograph presents the studies which have been conducted by the authors over several years in the domain of the psychology of consumer behavior. The studies analyze the factors of consumer loyaltyand brand loyalty as well as the specifics of Russian consumers’ perception of Russian and foreign brands. The book provides the Russian version of ...
Added: November 11, 2017
Antonova N., В кн. : Бизнес. Общество. Человек: Бизнес-психология - современный ресурс развития организаций. : М. : [б.и.], 2015.
В статье представлены результаты исследования особенностей восприятия российских и зарубежных брендов российскими потребителями. ...
Added: December 5, 2015
Pelepeychenko J. S., Bogatkina M. S., В кн. : Студенческая жизнь в ГУ-ВШЭ: результаты социологических исследований. : М. : Издательский дом ГУ-ВШЭ, 2006.
Added: October 31, 2013
Antonova N., В кн. : III Международная научно-практическая конференция "Экономическая психология: прошлое, настоящее, будущее". Ч. 2. Вып. 3.: Саратов : ЦПЭИ СНЦ РАН , 2016. С. 6-13.
В статье анализируются основные результаты исследования восприятия отечественных и зарубежных брендов российскими потребителями. ...
Added: November 3, 2016