?
Смешанное обучение в высшем образовании
Информационное общество. 2016. № 1. С. 48-54.
In this article the advantages of blended learning are considered.
Bakulev A., Бондарев М. Г., Образование. Наука. Инновации: Южное измерение 2015 № 5 (43) С. 212-216
The paper is devoted to features of the smart textbook as an integral element of the learning package of the course "English for Specific Purposes". The smart textbook is launched via the educational social network Edmodo within the blended learning framework. The smart textbook is a combination of professionally oriented authentic materials, a flexible set ...
Added: October 14, 2016
Malinina I., Современные научные исследования и инновации 2013 № 10 (30) С. 202-210
The paper presents the main results of experimental implementation of blended learning technologies in educational process of studying English by first-year students of National Research University Higher School of Economics. Blended learning – combining online and face-to-face teaching – allows to use high educational potential of the Internet technologies and realise modern concepts of teaching ...
Added: November 20, 2013
Bakulev A., Бондарев М. Г., Непрерывное педагогическое образование.ru 2013 № 3 С. 52
В статье представлены лингводидактические характеристики модуля blank unit – раздела, самостоятельно наполняемого студентами учебным контентом в рамках заданной темы/проблемы. Раздел корреспондирует требованиям ФГОС ВПО об увеличении доли самостоятельной работы студентов и органично вписывается в контекст смешанного обучения английскому языку для специальных целей. Ключевым свойством Blank Unit является студентоориентированность, что позволяет не только повысить объем и качество ...
Added: October 15, 2016
Chernobay E., Davlatova M., Педагогика 2020 Т. 84 № 11 С. 100-108
The current article is aimed at identifying changes in the professional activities of teachers. Th e authors analyze teacher professional roles in distance learning. In addition, the article presents the results of research of changes in teacher professional roles in the context of an unexpected transition to distance learning during the coronavirus pandemic. ...
Added: November 26, 2020
Emelyanova N. A., Voronina Y., Knowledge Management and E-Learning 2017 Vol. 9 No. 1 P. 33-49
The increased demands for foreign language learning and the dwindling number of contact hours have urged teachers to look for innovative methods of instruction such as blended learning (BL). A study was conducted at a Russian university (The National Research University Higher School of Economics) in order to explore the attitudes and perceptions of the ...
Added: March 14, 2017
Frolova N., Frolov E. S., The Kazakh-American Free University Academic Journal 2017 P. 179-184
The article reflects the practical experience of enhancing the process of Academic English Writing teaching to undergraduate students by means of web tools. Along with theoretical analysis of the integration scheme of blended learning into the curriculum the article features empirical survey to confirm the efficiency of the project. The article contains a detailed description ...
Added: June 5, 2018
[б.и.], 2012
ля сопровождения и обеспечения учебного процесса на всех уровнях образования, а также профессиональной подготовки. ...
Added: March 15, 2015
Chernobay E., Davlatova M., Стандарты и мониторинг в образовании 2018 Т. 6 № 1 С. 27-36
В статье приводится обзор отечественных и зарубежных моделей использования смешанного обучения в современной школе. Рассматривается история развития данной технологии в зарубежном, в частности американском и российском образовательных пространствах. Авторы анализируют основные подходы к определению понятия "смешанное обучение", существующие классификации моделей смешанного обучения, а также мероприятия, проводимые для развития указанной технологии и расширения её сферы применения. ...
Added: March 29, 2018
Popova T. P., Nenasheva T. A., Историческая и социально-образовательная мысль 2016 Т. 8 № 6/1 С. 218-226
The paper explores specific characteristics and advantages of blended learning in the process of teaching English as a foreign language at university level in comparison with traditional forms of education. The article collates different points of view in Russia and abroad on defining ‘blended learning’ which is understood by the authors as a modern universal ...
Added: February 11, 2017
Bogolepova S. V., Отечественная и зарубежная педагогика 2021 Т. 1 № 4 (77) С. 107-122
Introduction. In spring 2020 tertiary education in Russia underwent an unexpected transition online. The second transition, which was not that sudden, happened in autumn 2020. This study aims to examine students’ experience of online learning in these periods of study. Having revealed the features of online instruction, the author analysed if these aspects were taken ...
Added: August 12, 2021
Bakulev A., Бондарев М. Г., Вестник Воронежского государственного университета. Серия: Лингвистика и межкультурная коммуникация 2017 № 1 С. 167-172
The current scientific and educational environment demands that professionals’ foreign language proficiency be at the independent user level. The key task ESP course developers are expected to accomplish is to adjust the courses taught to students majoring in engineering to the smart education and Education 2.0 requirements. The latter imply that students, being mentally prepared ...
Added: October 13, 2016
I.A. Malinina, The International Journal for e-Learning Security (IJeLS), Infonomics society, UK 2013 Vol. Volume 3 No. Issues 1/2 P. 244-249
Application of Web-related technologies opens up new opportunities in arranging educational environment. Web 2.0 provides resources and tools that make learning process social and collaborative as they connect students with each other and help to move from instructor-centred methods of teaching to more contextual learning and problem-solving techniques. As students always expect activities and content ...
Added: March 23, 2014
Kuzmina T. A., Golechkova T. Y., Scientific & Academic Publishing 2012 Vol. 2 No. 6 P. 311-317
The article describes the use of a number of alternative blended learning models based on a mixture of traditional face-to-face classes with some elements of e-learning in the course of “English for Academic Purposes” (EAP) and “English for Specific Academic Purposes” (ESAP) taught to junior and senior undergraduate students of computer sciences in the undergraduate ...
Added: October 9, 2012
Гурьянова С. Ю., Дистанционное и виртуальное обучение 2014 № 2(80) С. 75-88
В статье обсуждается актуальная проблема – определение роли и функций преподавателя высшего учебного заведения в современной модели образовательного пространства. Проведен всесторонний анализ основных направлений деятельности научно-педагогических работников. Предложен ряд мероприятий, представляющих значительный интерес с точки зрения их возможного внедрения в ведущих университетах России, по повышению эффективности использования современных образовательных технологий. ...
Added: February 4, 2014
Pavlovets M., Литература в школе 2012 № 4 С. 30-31
Article is devoted to the anniversary of the famous literary critic, editor in chief of teaching methods in literature for school and university V.V. Aguenosoff ...
Added: March 9, 2015
М. : [б.и.], 2010
Сборник составлен на основе материалов 21-й и 22-й ежегодных конференций преподавателей японского языка стран СНГ, состоявшихся в 2009 и в 2010 гг., и включает статьи по лингвистике, культурологии, различным аспектам преподавания японского языка. ...
Added: February 19, 2014
Orlov A. B., Soviet education 1989 Vol. 31 No. 6 P. 46-66
Added: November 22, 2013
Dugartsyrenova V., Вестник Московского университета. Серия 19: Лингвистика и межкультурная коммуникация 2013 Т. 2 С. 134-142
The paper reports on the results of a pilot study investigating the effects of a teacher-made website on Psychology majors’ foreign language acquisition. The author outlines the didactic opportunities, the principles, and the practical aspects of employing a teacher website to enhance students’ language proficiency and autonomy outside the language classroom (Faculty of Foreign Languages ...
Added: March 3, 2015
ДВФУ, 2017
Рассматривается современное состояние корееведческого образования и научных исследований в области корееведения, затронуты проблемы истории, экономики, культуры и филологии Кореи. ...
Added: February 21, 2018
Zakharova A. V., Suvorova Y., Alma mater (Вестник высшей школы) 2015 № 10 С. 71-80
The article deals with the description of the model which illustrates the process of students' research skills development. The model is tested on the student audience of the National research university Higher School of Economics (Moscow). The model has theoretical and practical importance as it is built in accordance with the framework of educational standards ...
Added: November 19, 2015
Galay Y. G., Н. Новгород : Нижегородский филиал Института бизнеса и политики, 2011
Монография посвящена исследованию процесса подготовки юристов в университетах России в середине XVIII - начале XX в. В ней изучена правительственная политика в области юридического образования. Дана оценка качеству теоретической и практической подготовки юристов. Рассмотрены материальное и пенсионное обеспечение преподавательского состава, а также выявлены злоупотребления некоторых из профессоров в отношении студентов в период экзаменационных сессий. Определены ...
Added: July 7, 2011
АСОУ, 2018
Представлены результаты новейших исследований отечественных и зарубежных авторов, в которых рассматриваются актуальные проблемы истории педагогики.
Научно-педагогическим работникам, преподавателям педагогических дисциплин, студентам, магистрантам, аспирантам, докторантам, соискателям направлений педагогической подготовки, слушателям системы повышения квалификации и
профессиональной переподготовки педагогических кадров, работникам системы
образования. ...
Added: September 10, 2018
Vishlenkova E. A., / Basic Research Programme. Series HUM "Humanities". 2012. No. 03.
The article analyzes documentation management as a cultural practice and institution through which university professors’ corporations in Russia in the first half of the nineteenth century lost their autonomy, acquiring instead a bureaucratic identity and ethics of state service. The study draws on official documents from university archives of Kazan, Moscow and Kharkov, and the ...
Added: August 27, 2012
libreriauniversitaria, 2015
The aim of the “ICT for Language Learning” conference is to promote and share good practice and transnational cooperation in the field of the application of ICT to language learning and teaching.
The conference focuses on the following topics:
– ICT based language teaching and learning approaches
– E-learning solutions for language teaching and learning
– Quality and innovation in language teaching ...
Added: October 19, 2015