?
Методика преподавания английского языка как международного: базовые положения
Серик Н. И.
The article discusses the concept of teaching English as an International language. Theoretical aspects connected with the appearance of the present paradigm are discussed; special attention is given to the question of Intercultural communication, which is the basis of the EIL methodology. By the way, the essential and probably inevitable transfer from teaching English as a Foreign language to English as an International language is also noted. The main aim of the work is to highlight theoretical and practical moments, which are necessary to analyze in order to create maximum efficiency at the lessons of English.
Serik N., Педагогика 2015
The article discusses the concept of teaching English as an International language. Theoretical aspects connected with the appearance of the present paradigm are discussed, different programs (mainly foreign) are analyzed, the changing role of the teacher at the lessons nowadays is also examined. Special attention is given to the question of Intercultural communication, which is ...
Added: October 13, 2015
Zhunich I. I., Ткачева Н. Л., Пенза : Научно-издательский центр "Социосфера", 2011
В статье рассказывается о новых учебных программах по иностранному языку, реализуемых на уровнях бакалавриата Российской международной академии туризма. ...
Added: April 29, 2015
Guskova N. V., Педагогика 2019 Т. 83 № 7 С. 72-78
This article examines the effectiveness of analytical reading in English as a method of teaching students of non-language specialties. The issues of using this method are investigated, its specificity and advantages are revealed. In addition, the results of the experiment are given, which made it possible to determine the effectiveness of analytical reading in English ...
Added: October 7, 2019
Tareva E. G., М. : АНО "Логос", 2014
Монография посвящена проблемам современного иноязычного высшего профессионального образования, которое сегодня развивается в парадигме межкультурного подхода. Предлагаются методологически значимые основания межкультурно ориентированного обучения иностранным языкам (описание закономерностей глобального образования, тенденций межкультурности и поликультурности, качества иноязычного образования, постулатов и ведущих идей межкультурного подхода). Даётся характеристика межкультурной коммуникативной компетенции в единстве её содержательно-структурной организации. Приводятся примеры технологических решений, ...
Added: May 29, 2015
Тамбов : Бизнес. Наука. Общество, 2012
Сборник материалов международного форума по социально-культурной анимации, включающий в т.ч. современные проблемы высшего образования в различных странах. ...
Added: November 18, 2013
KUZMINA E. V., Педагогические науки 2011 № 5 С. 148-154
The author considers the term «compensative expertise» and its role in successful language mastering. ...
Added: October 6, 2012
Bolotov V., Kovaleva G., Pinskaya М. et al., Washington : The World Bank, 2013
This case study has two goals: (1) to present Russia’s experience in strengthening its student assessment system, and (2) to share lessons learned for the benefit of other countries that may be interested in strengthening their own student assessment systems. The paper examines reforms to the enabling context that supports educational assessment in Russia—that is, ...
Added: November 29, 2013
Savinova Y., Вопросы методики преподавания в вузе 2016 № 5 (19-2) С. 229-235
Статья посвящена исследованию развития языка авторефератов, написанных в российском академическом пространстве, с точки зрения анализа такого фактора как организация абзацев, для выявления черт сходства и различия с западным академическим стандартом. Делается вывод о том, что язык текстов приближается к западным образцам, сохраняя свои национально-культурные особенности. Предлагается проводить обучение академическому письму на иностранном языке с учетом ...
Added: January 30, 2017
Sebryuk A., Иностранные языки в высшей школе 2015 № 4(35) С. 84-89
The article examines specific features of the African American anthroponymic system in terms of the category of iden- tity and the anthropocentric approach to language studies.
Personal names of African Americans represent the social status and mentality of the name giver. The name giver chooses a name according to his or her fundamental beliefs and values ...
Added: March 17, 2016
Новый гуманитарный институт, 2013
Сборник научных работ подготовлен по материалам докладов участников Международной научно-практической конференции, состоявшейся 22 марта 2013 года в Новом гуманитарном институте.
Сборник содержит разнообразный материал, посвящённый исследованию вопросов профессионально-ориентированного обучения иностранному языку в языковых и неязыковых вузах, межкультурным аспектам обучения, применению инновационных подходов в процессе обучения в высшей и средней школе. В Сборнике также представлены труды, рассматривающие ...
Added: May 16, 2013
Kostareva E. V., Permyakova T. M., New Educational Review 2016 Vol. 43 No. 1 P. 212-221
Th e paper focuses on the formalization of English as foreign language teachers’ instruction in LMS eFront. Instruction is considered as a minimum teaching method unit with (in)variable parameters in relation to the knowledge object, students’ activity, and control. Th e two approaches, i.e., information-centered and student-centered, are studied in its formalization. The paper provides ...
Added: April 16, 2016
Talalakina E., Brown N. A., Bown J. et al., Washington : Georgetown University Press, 2014
Mastering English through Global Debate brings together rhetorical traditions and the best practices of ESL instruction to facilitate Superior-level proficiency in the English language. Each chapter addresses a rich topic of debate, providing students with a set of prereading activities, texts covering both sides of a debate topic, and postreading comprehension and lexical development exercises ...
Added: November 27, 2014
Брест : Брестский государственный университет им.Пушкина, 2013
Сборник научных статей, авторами которых являются доктора, кандидаты наук, доценты, преподаватели и аспиранты Беларуси, России, Украины и Польши, отражает тенденции как коллективного, так и индивид3ального творческого научного поиска. Статьи посвящены актуальным проблемам теории и практики лингвокультурного образования в системе вузовской подготовки специалистов. ...
Added: March 6, 2014
Рязань : Академия ФСИН России, 2017
В данном издании рассматриваются актуальные проблемы гуманитарного образования в высшей школе, освещаются теоретико-методологические аспекты изучения профессионально ориентированной русской и иноязычной речи, а также вопросы теории и практики перевода.
Издание адресовано научно-педагогическим работникам вузов, адъюнктам, курсантам, слушателям, студентам и может быть полезно всем тем, кто интересуется вопросами профессиональной и межкультурной коммуникации.
Авторская позиция и стилистические особенности ...
Added: February 11, 2018
Н. Новгород : Деком, 2013
Das der Migrationproblematik gewidmete Buch besteht aus fünf Teilen. Der erste Abschnitt beschäftigt sich mit den Problemen der Interkulturalität in Soziologie, Pädagogik und Recht. Der zweite Abschnitt beschreibt verschiedene Aspekte sprachlicher Manifestationen des interkulturellen Bewusstseins. Thematisch ist es eine breite Forschungspalette, von der Integrität der "Ich-Position" des Autors in den Migrationsbedingungen bis zu Beschreibungen der ...
Added: October 4, 2013
Змеёва Татьяна Егоровна, Иностранные языки: теория и практика 2013 № 2/2013 (18) С. 109-115
In present article is analysed possibility of using of G. Hofstede’s researches about assessing and differentiating national cultures in relation to organizational culture in the learning of intercultural communication, formation of professional foreign language competence and professional competencies of students in economic specialties in French language course for professional communication purposes. ...
Added: October 3, 2013
Kudinova N., Arzhadeeva D., TESOL Journal 2020 Vol. 11 No. 1 P. e443
This article focuses on the issue of adaptability in the field of education, particularly English as a foreign language teaching, and explores the question of whether academic debate can foster adaptability among university first‐year university students majoring in science, technology, engineering, or mathematics. To answer that, the authors designed and conducted a study in 2017 ...
Added: February 26, 2019
Isupova M. M., Новый университет. Серия: Актуальные проблемы гуманитарных и общественных наук 2012 № 9(18) С. 3-8
В статье рассматривается роль аутентичных аудиовизуальных средств в процессе обучения иностранному (английскому) языку студентов неязыковых вузов и предлагается методика использования таких видеоматериалов как игровой фильм, документально-публицистические и образовательные фильмы, новостные программы, ток-шоу. ...
Added: November 27, 2012
Taratuhina Y., Безус С. Н., М. : Юрайт, 2016
В учебнике раскрыты теоретические вопросы межкультурных коммуника- ций, такие как специфика вербального и невербального общения, основы кросс- культурной психологии, кросс-культурного менеджмента, особенности образования в кросс-культурном контексте и др. Теоретическая часть учебника дополнена вопросами для самопроверки. В конце учебника приводится практикум, содержащий задания для групповой работы студен- тов и тест на знание особенностей межкультурных коммуникаций. Книга ...
Added: February 13, 2017
Еремина В. В., Eremina O., Научный взгляд в будущее 2016 Т. 3 № 1 (1) С. 48-53
The paper analyzes possible ways of developing inter-cultural communication among foreign students of Russian universities (at pre-university level). The paper characterizes the main concepts of modern pedagogical process such as communicative and intercultural competence, cultural awareness, etc. The author argues that study materials tailored for specific L1-groups are necessary in teaching Russian language to foreign ...
Added: September 29, 2018
Ershova T., Коренев А., Вестник Московского университета. Серия 19: Лингвистика и межкультурная коммуникация 2016 № 1 С. 159-168
The present research looks at assessing students’ written works and providing them with written corrective feedback as an important part of professional and communicative competence of language teachers. In this article, we describe a set of exercises that have been designed to develop this skill and can be implemented in teacher training. ...
Added: November 21, 2015
Каз. : Издательство Казанского университета, 2018
Во второй том трудов и материалов Международной конференции «Лингвокультурологические исследования русского языка в условиях полиэтнической среды: опыт и перспективы» включены доклады, заявленные на секции: «История русского языка: фонетика, грамматика, лексика», «История славяно-русской письменности: палеография и текстология. Digital Humanities», «Современный русский язык. Прикладное языкознание». ...
Added: October 21, 2020
М. : ИИУ МГОУ, 2013
The collected articles cover various areas of the language. Different issues of communicative theory are regarded in the perspective of cross cultural communication. Special attention is paid to various linguistic questions. These articles are dedicated for teachers and post graduates. ...
Added: December 19, 2013
Мадрид : Rubinos-1860, S.A, 2010
Материалы международной конференции «Русский язык и литература в международном образовательном пространстве: современное состояние и перспективы» включают полные тексты докладов секций «Перевод и межкультурная коммуникация», «Новые информационные технологии в русистике», «Вопросы изучения и преподавания русской литературы», «Русская лексикология и лексикография». ...
Added: February 26, 2013