?
Роль музыкально-поэтических материалов в обучении иностранному языку.
Вестник Черниговского национального педагогического университета. 2013. № 111. С. 89-94.
Erykina M. A.
The article describes peculiarities of using music and poetry in a language classroom. The author treats songs as complexes of musical and poetic components and holds that songs are powerful tools for developing students’ sociocultural competence and raising their interest and motivation for exploring another culture.
Priority areas:
humanitarian
Language:
Russian
Permyakova T. M., Sheveleva M. S., 2013 № 4(16) С. 137-144
This paper deals with the perception of English language teaching profession both at school and at university by university students who specialize in languages. Survey results demonstrate that teaching profession can be characterized as unattractive because of low pay and high workload. Internal motivation such as personal qualities and preferences is the only incentive to ...
Added: November 14, 2013
Erykina M. A., Просвещение. Иностранные языки 2014 № 14
The article addresses the issue of using songs in the classroom. The combination of music and poetry in a song makes it a powerful tool for promoting learners` motivation and interest in foreign languages. The author analyses various sites presenting songs of different genre and themes and offers a typology of exercises aiming at language ...
Added: March 16, 2015
Erykina M. A., Ученые записки национального общества прикладной лингвистики 2014 № 4 (8) С. 5-16
The article highlights different ways of using authentic songs for language training and developing sociocultural competence. The author focuses on students learning English as a foreign language and offers a typology of tasks aiming to demonstrate songs` potential in language and speech skills acquisition. ...
Added: March 19, 2015
Erykina M. A., Вестник Черниговского национального педагогического университета. Серия «Педагогические науки» 2014 № 119 С. 62-66
The article highlights different ways of using songs for language training and developing socio-cultural competence. The author focuses on students learning French as a foreign language and offers a typology of tasks and a set of criteria for choosing songs appropriate for the goal set. ...
Added: March 16, 2015
Калининград : [б.и.], 2014
Настоящий сборник включает материалы Шестой международной конференции по когнитивной науке / The Fifth International Conference on Cognitive Science, состоявшейся в Калининграде, 23–27 июня 2014 г. Конференция посвящена обсуждению вопросов развития познавательных процессов, их биологической и социальной детерминированности, моделированию когнитивных функций в системах искусственного интеллекта, разработке философских и методологических аспектов когнитивных наук. В центре дискуссий были ...
Added: July 4, 2014
Lifshits A., Живая старина 2016 № 3 (91) С. 2-6
Статья посвящена уникальному письменному памятнику - сборнику рецептов на разные случаи жизни, записанному солдатом Преображенского гвардейского полка в середине XVIII столетия. ...
Added: September 29, 2016
Йошкар-Ола : Поволжский государственный технологический университет, 2013
В сборнике материалов нашли отражение доклады, прозвучавшие в рамках седьмой всероссойской весенней молодежной научной конференции, состоявшейся по теме "Социальные науки и практики в XXI веке: из опыта молодежных исследований (человеческий капитал, инновации и развитие)" на базе факультета социальных технологий ПГТУ 18 апреля 2013 года. В конференции приняли участие студенты, аспиранты, преподаватели из Йошкар-Олы, Н. Новгорода, ...
Added: March 13, 2014
Khrabrova V. E., Вестник Томского государственного университета 2019 № 440 С. 35-44
The paper is concerned with a comparative analysis of selected German and English fixed phrases with the somatic component Faust (Germ.) and fist (Engl.) aimed at revealing cross-language relations in terms of their identical and different componential structures of meaning as well as determining their national and cultural specificity. Overall, 28 German and 20 English ...
Added: November 3, 2018
Pulvermuller F., Kiff J., Shtyrov Y., Cortex 2012 Vol. 48 No. 7 P. 871-881
We here investigate whether the well-known laterality of spoken language to the dominant left hemisphere could be explained by the learning of sensorimotor links between a word's articulatory program and its corresponding sound structure. Human-specific asymmetry of acoustic-articulatory connectivity is evident structurally, at the neuroanatomical level, in the arcuate fascicle, which connects superior-temporal and frontal ...
Added: October 23, 2014
Popkova E., Социосфера 2010 № 4 С. 74-81
The article discusses the most recent trends in the development of the English progressive. A corpus-based approach to linguistic research is seen as an effective means of determining reliability of the data retrieved and helps track the major diachronic dynamic in the increasing frequency of the progressive aspect that has taken place since the beginning ...
Added: November 6, 2012
М. : Энциклопедия, Инфра-М, 2017
The New Russian Encyclopedia is a fundamental reference publication in 18 volumes that characterizes nature, population, economy, history, science, art, technology and other important aspects. Contains about 60,000 articles, about 30,000 biographies, about 15,000 color illustrations, maps, charts, diagrams, tables. Leaves since 2003. ...
Added: October 31, 2018
Лау Д. Ф., М. : Эксмо, 2017
The author teaches to awaken creativity in oneself, using emotions as a factor of motivation, explains the concept of critical thinking, gives the reader tools to add / edit publications to increase the clarity and rationality of their own judgments, and also shows where a particular theory is applicable ...
Added: October 8, 2018
Voskoboynikov O., Электронный научно-образовательный журнал "История" 2012 № 2(10) С. 218-239
XII в. был эпохой интенсивных поисков во всех сферах культуры и религии, эпохой огромного любопытства. Однако любопытство, неоднозначное понятие и свойство человеческой натуры, веками, со времен Августина, клеймилось как опасный грех. Строгий, аскетический взгляд на цели и методы человеческого познания, но не агностицизм в полном смысле слова, пришел в противоречие с новой парадигмой "мирского ...
Added: October 23, 2012
Permyakova T. M., Sheveleva M. S., Преподаватель XXI век 2015 Т. 1 № 2 С. 95-106
In order to meet the demands of a high quality educational system in the country it is necessary to examine the ways to attract qualified specialists into teaching profession, to analyze reasons and factors of choosing this profession, the level of job satisfaction. The article deals with the perception of English language teaching profession by ...
Added: July 29, 2015
Bogolepova S. V., Professional Discourse & Communication 2021 Vol. 3 No. 1 P. 49-61
The emergency transition of university education online posits a number of questions which are still to be answered. This paper aims to investigate whether language students’ needs were met when instruction was delivered completely online. To understand this, parallel questionnaires based on the current research on the needs, engagement and motivation in online and distance ...
Added: June 10, 2021
Сургут : Сургутский государственный педагогический институт, 2004
Сборник материалов третьей межвузовской научно-практической конференции "Актуальные вопросы обучения иностранным языкам: опыт, стратегии, перспективы ...
Added: August 19, 2014
Gavrilova M. V., СПб. : Невский институт языка и культуры, 2011
В монографии представлена методика комплексного лингвистического анализа программы как формирующегося жанра русского политического дискурса. Автор проводит сравнительный анализ программ российских партий начала ХХ и XXI веков. В книге рассматривается идейно-тематическое содержание программ российских партий 1905, 2003 и 2007 годов, языковые особенности партийных документов, смысловое наполнение концептов русской ментальности и политических понятий. Тематическая структура программ современных ...
Added: December 25, 2012
Erykina M. A., Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т.Г. Шевченка 2011 № 92 С. 107-111
В статье ставится задача проиилюстрировать возможности использования на уроке ИЯ песен, способствующих развитию социокультурной компетенции и предлагаются критерии классификации песенного материала социокультурной направленности. ...
Added: June 28, 2012
Wang K., Permyakova T. M., Sheveleva M. S. et al., Journal of Educational, Cultural and Psychological Studies 2018 No. 18 P. 127-146
This study examined perfectionism as a multidimensional personality factor which influences foreign language learning and classroom anxiety. Hierarchical regression analyses confirmed that the two dimensions of perfectionism, adaptive and maladaptive, relate to Foreign Language Classroom Anxiety (FLCA) differently. After controlling for the effects of general anxiety, perceptions of academic performance, and self-reported English fluency, perfectionistic discrepancy (maladaptive aspect) was a ...
Added: December 13, 2018
Naberezhnova Z. G., Социально-гуманитарный вестник Юга России 2010 № 7(2) С. 166-173
Целью данной статьи является рассмотрение некоторых частных вопросов, связанных с референтностью и функционированием наречий со значением предшествования во французском языке. Актуальность темы обусловлена сложностью процессов выражения временных значений в языке, интересом лингвистов к темпорологии и, вместе с тем, недостаточной изученностью неглагольных временных показателей в свете теории временной референции. Неглагольное предшествование рассматривается как микрополе, центром которого ...
Added: November 28, 2012
Сургут : Сургутский государственный педагогический институт, 2005
Added: August 18, 2014
Ижевск : Издательство "Удмуртсткий университет", 2011
Added: February 22, 2014
Сургут : НОУ НТ «Центр гуманитарного образования», 2002
Тезисы и доклады заседаний Научного общества НОУ НТ "Центр гуманитарного образования" 2001-2002 гг. ...
Added: August 21, 2014
Gordeeva T. O., Психологические исследования: электрон. науч. журн. 2011 Т. 15 № 1
Разработана cтруктурно-динамическая мотивационная модель одаренности, являющаяся развитием модели-триады Дж.Рензулли. Мотивационная модель содержит четыре базовых кластера, или блока, мотивации, необходимых для проявления и развития одаренности. Рассматриваются функции и характер взаимодействия каждого блока с другими компонентами структуры. В частности, выделяются: внутренняя мотивация выбранной деятельности, содержательно представленная высокой познавательной мотивацией, мотивацией достижения и мотивацией компетентности; высокая выраженность стремления ...
Added: October 19, 2014