?
Предсказание удовлетворенности постояльцев отелей на основе демографической информации, доступной на момент заселения
С. 207-210.
Polinskaya G., Экономика и менеджмент систем управления 2013 № 1.1(7) С. 188-199
Summary: In article, the factors which are influencing on customer satisfaction from hotel service have been researched. In research we suppose that customer satisfaction correlates with both his overall rating as well as separate components of his evaluation of services he got. Many of online booking services tend to use the same approach. They collect ...
Added: June 5, 2013
Grigoriev A., Jung V., 501879642 et al., Russian Management Journal 2021 Vol. 19 No. 4 Article 1
A major challenge in supply chain collaborations (SCCs) is the fair allocation of the coalition gain. In this paper, a comprehensive, yet simple gain sharing system with a special focus on the maximization of the parties’ satisfaction using a minimax regret approach is developed. The gain sharing system is applied to a vertical SCC including ...
Added: October 14, 2021
Trabskaya J., Чичерина Е.М., В кн. : Гастрономические бренды дестинаций: подходы и применение. : СПб. : Левша-Санкт-Петербург, 2014. Гл. 9. С. 150-180.
В процессе формирования и продвижения гастрономического бренда территории участвует большое количество акторов. В данной главе монографии рассматриваются рестораны при отелях, выступающие как мощный инструмент формирования и продвижения регионального гастрономического бренда туристских дестинаций. Цель исследования состояла в проведении комплексного межстранового исследования ресторанов при отелях и изучении их роли в продвижении гастрономического бренда дестинации. Объектом исследования выступили ...
Added: December 13, 2015
Sharko E., Иванова А. А., Вестник Московского университета. Серия 6: Экономика 2022 № 6 С. 221-250
This study examines the relationship between personalisation tools in the e-commerce market on the example of e-grocery and customer satisfaction, identifies the factors which can influence positive consumer experience leading to increased customer satisfaction and, as a result, increased consumer trust. The authors consider the triad “customer satisfaction — trust — customer loyalty” and propose an algorithm for the ...
Added: January 16, 2023
Nikita Kaspruk, Olga Silyutina, Karepin V., , in : Digital Transformation & Global Society: Second International Conference, DTGS 2017, St. Petersburg, Russia, June 21-23, 2017, Revised Selected Papers. : Springer, 2017. P. 341-346.
In this work in progress, we analyze how perceived hotel value dimensions and the perception of city sights are connected with categories of hotels. Applying a topic modelling algorithm to 21,165 reviews from 201 hotels located in Saint Petersburg, we show that clients of hotels of different categories pay attention to different value dimensions. Analyzing ...
Added: December 2, 2017
Ulanovsky A. M., / Высшая школа экономики. Series PSY "Psychology". 2015. No. WP BRP 51/PSY/2015.
This article studies coaching in an organizational context. The research focuses on analysing the specifics of clients’ experiences before, during and after coaching sessions, based on a survey (N=68) and sets of interviews with executives, managers and employees (N=18). It investigates the role and types of coaching expectations, the dynamics of client evaluations during the ...
Added: December 8, 2015
Oyner O. K., М. : Юрайт, 2012
В учебнике рассматривается маркетинг в общей системе управления результативностью бизнеса. Теоретические положения и базовые подходы менеджмента к управлению результативностью сочетается с показателями и процессами клиентского маркетинга на всех этапах работы. Учебник рассчитан на углубленное изучение современных проблем управления маркетингом. ...
Added: November 29, 2012
Aachen : CEUR Workshop Proceedings, 2015
This volume contains proceedings of the fourth conference on Analysis of Images, Social Networks and Texts (AIST’2015)1 . The first three conferences in 2012–2014 attracted a significant number of students, researchers, academics and engineers working on interdisciplinary data analysis of images, texts, and social networks. The broad scope of AIST makes it an event where ...
Added: October 9, 2015
Новосибирск : Институт математики им. С.Л. Соболева СО РАН, 2013
В сборнике содержатся тексты докладов, прочитанных на Всероссийской конференции с международным участием «Знания – Онтологии – Теории» (ЗОНТ-2013), которая проходила в г. Новосибирск с 8 по 10 октября 2013 года. Тематика данной конференции отражает основные стадии процессов познания: Обнаружение закономерностей (знаний), скрытых в структурированных и неструктурированных данных. Систематизация знаний. Инженерия знаний. Создание онтологий предметных областей, ...
Added: March 10, 2014
Gorshkov O., Kychkin A., В кн. : Межвузовская научно-техническая конференция студентов, аспирантов и молодых специалистов имени Е.В. Арменского. Материалы конференции. : М. : МИЭМ НИУ ВШЭ, 2021. С. 272-274.
Added: August 11, 2022
Костригин А. А., Khusyainov T., Цифровой ученый: лаборатория философа 2018 Т. 1 № 1 С. 160-179
The article discusses the problems and prospects for using the methodology of Digital Humanities in the historical psychological studies. The authors present the results of the search and analysis of the mentions found for the name of the outstanding psychophysiologist, psychoneurolo-gist, and psychologist Vladimir M. Bekhterev (1857-1927) in the body of texts in the Google ...
Added: April 3, 2018
Денис Турдаков, Астраханцев Н. А., Недумов Я. Р. et al., Труды Института системного программирования РАН 2014 Т. 26 С. 421-438
he paper presents a framework for fast text analytics developed during the Texterra project. Texterra is a technology for multilingual text mining based on novel text processing methods that exploit knowledge extracted from user-generated content. It delivers a fast scalable solution for text mining without the expensive customization. Depending on use-cases Texterra could be utilized ...
Added: November 6, 2017
Костригин А. А., Khusyainov T., История российской психологии в лицах: Дайджест 2016 № 6 С. 44-66
The paper discusses the problems and prospects use of Digital Humanities methodology in historical-psychological research. It presents the results and analysis of the name references of L.S. Vygotsky in Google Books corpus on 6 European languages (English, Spanish, Italian, German, Russian, French). The authors makes hypotheses on high or low frequency references. The advantages and ...
Added: December 25, 2016
Суркова И. Ю., Социологические исследования 2012 № 3 С. 96-103
В статье представлены результаты эмпирического исследования, посвященного проблемам социальной защиты военнослужащих в российской армии. Главный акцент сделан на определении уровня удовлетворенности военнослужащих армейской службой. В данном контексте важно отношение респондентов к монетизации льгот, что показано путем создания типологии на основании взаимозависимости переменных. Материальная обеспеченность респондентов раскрывается через сравнение со среднедушевыми доходами по стране. На основании ...
Added: April 24, 2013
Корелина А. С., В кн. : Туризм в странах с переходной экономикой – проблемы, перспективы, конкурентоспособность дестинации: Материалы международной научно-практической конференции в рамках проекта NEUTOR. : Сочи : РИЦ ФГБОУ ВПО "СГУ", 2015. С. 143-148.
The article presents the results of a study of the relationship between customer engagement in the value co-creation and customer satisfaction in the hotel industry. Сontent analysis of tourist comments in social media related to hotels in Moscow was conducted. ...
Added: June 11, 2015
Oyner O. K., В кн. : Инновационное развитие экономики России: сценарии и стратегии: Пятая международная научная конференция; Москва, МГУ им. М.В. Ломоносова, экономический факультет (18-20 апреля 2012 г.). Т. 1.: М. : ТЕИС, 2012. С. 563-572.
For marketing of commercial organizations customer satisfaction and loyalty are the key metrics that characterize the performance of companies to retain customers. Marketers have learned how to measure satisfaction and loyalty, and, furthermore, they are able to predict the influence of these parameters on the value of the company and its financial performance. It ...
Added: March 22, 2013
Predvoditeleva M., Mariani M., International Journal of Contemporary Hospitality Management 2019 Vol. 31 No. 12 P. 4543-4573
Purpose: This study examines the role and influence of online reviewers’ cultural traits and perceived experience on online review ratings of Russian hotels by taking a direct measurement approach.
Design/methodology/approach: We adopt an Explanatory Sequential Research Design consisting of two stages. In the first stage, based on an a sample of almost 75,000 Booking.com online reviews ...
Added: October 9, 2019
Денис Турдаков, Недумов Я., Астраханцев Н. et al., Труды Института системного программирования РАН 2014 Т. 26 № 1 С. 421-438
В статье описан проект Texterra, в рамках которого была создана инфраструктура для анализа текстов. Texterra предоставляет масштабируемое решение для быстрой обработки текстовых документов, основанное на использовании знаний, извлекаемых из Веб-ресурсов и текстовых документов. В данной статье раскрываются детали реализации проекта, варианты использования и результаты экспериментальных исследований разработанных инструментов. ...
Added: September 13, 2016
Колесниченко А. В., Вырковский А. В., Галкина М. Ю. et al., Вопросы теории и практики журналистики 2018 Т. 7 № 3 С. 394-417
The motivation structure, exhaustion level and satisfaction level among the radio journalists are the least researched aspects both in Russian and foreign journalism. This research is based on leading Russian radio stations journalists and managers interviews and is aimed to “portrait” a modern radio journalist from the perspective of his attitude to the job. The ...
Added: January 31, 2024
Tsaregorodtsev A. V., Мухин И. Н., Некраха А. В., Информация и безопасность 2015 Т. 18 № 3 С. 396-399
The article deals with methods of filtering information in the information-psychological influence on social groups through different forms of media, in particular the problem of methods for assessment of texts as a tool to counteract and filtering of negative information. ...
Added: March 15, 2016
Корелина А. С., Маркетинг и маркетинговые исследования 2015 № 2 (116) С. 142-155
The article presents the results of a study of customer satisfaction in the hotel industry in Russia. Based on this research the most important factors of customer satisfaction were determined and a conceptual model describing the relationship between the customer satisfaction and company financial results in the hotel industry was developed. ...
Added: June 11, 2015
Dolzhenko R. A., Вестник Алтайского государственного аграрного университета 2014 № 9 С. 157-162
The comparison of the content of concepts, reflecting different attitudes of workers to labor: employee satisfaction, staff loyalty, employee involvement is carried out in the article.
The investigation of various behavioral attitudes in the approach is considered. The features of employee involvement, which can be the basis for the development of effective research directions of the ...
Added: November 6, 2014
Kotyrlo E., Прикладная эконометрика 2017 № 3 С. 74-99
Study of users and their segmentation, based on users’ preferred topics of discussion and their networking, is the unique opportunity offered by social networks. Variety of approaches to social media analysis based on social network analysis and text mining is summarized in the paper. It is extended by concentration index application and visualizing of the ...
Added: October 20, 2017
Alikina E. V., Хайруллина Л. А., В кн. : Современный менеджмент: вопросы теории и практики. Сборник статей аспирантов и студентов. Вып. 4.: М. : Издательский дом НИУ ВШЭ, 2011. С. 308-315.
В данной статье рассматриваются проблемы, связанные с разработкой эффективной методики и инструментов для изучения удовлетворенности в рамках конкретного исследовательского проекта. Кроме того, рассматриваются основные трудности применения созданного инструментария на практике и предлагаются пути их возможного решения. Работа построена на анализе исследования, проведенного авторами для факультета профессиональной переподготовки Пермского филиала НИУ ВШЭ в 2010 г. ...
Added: October 14, 2012