• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site
Menu
  • HSE University
  • Publications of HSE
  • Book chapters
  • Геокультурный брендинг арктических территорий (на примере моделирования базового географического образа тундры)

Book chapter

Геокультурный брендинг арктических территорий (на примере моделирования базового географического образа тундры)

С. 454-477.
Замятин Д. Н., Курилова С. Н., Дьяконова В. Е.

The article is devoted to modelling of the basic geographical image of the tundra in the light of the geo-space resources of Yamal and Chukotka. The key archetypes, primary signs and symbols, and symbolic spots related to the basic geo-image of the tundra are identified. The image geographical model for the basic geo-image of the tundra is constructed.

In book

Геокультурный брендинг арктических территорий (на примере моделирования базового географического образа тундры)
Edited by: Д. Н. Замятин, Е. Н. Романова М.: Издательство «Канон+» РООИ «Реабилитация», 2017.