?
Применение технологий дополненной реальности в сфере дошкольного образования
С. 190-194.
Smuseva D., Малахов И. Ю.
The report provides an overview and analysis of the market of educational software, as well as the questions of learning preschool children.
In book
Издательский дом НИУ ВШЭ, 2017
Smuseva D., Смусев М. А., В кн. : Межвузовская научно-техническая конференция студентов, аспирантов и молодых специалистов им. Е.В. Арменского. : МИЭМ НИУ ВШЭ, 2018.
В данной работе рассматривается использование очков дополненной реальности в мобильных приложениях. Вопрос раскрывается не только с точки зрения использования систем взрослыми людьми, но и относительно младшего поколения. В результате работы представлены соответствующие рекомендации. ...
Added: June 6, 2018
Farshchi M., Kiba A., Sawada T., Plos One 2021 Vol. 16 No. 1: e0242581 P. 1-17
Artists can represent a 3D object by using only contours in a 2D drawing. Prior studies have shown that people can use such drawings to perceive 3D shapes reliably, but it is not clear how useful this kind of contour information actually is in a real dynamical scene in which people interact with objects. To ...
Added: January 23, 2021
Smuseva D., Малахов И. Ю., В кн. : Межвузовская научно-техническая конференция студентов, аспирантов и молодых специалистов им. Е.В. Арменского. : М. : МИЭМ НИУ ВШЭ, 2017. С. 141-143.
В данной работе рассматривается текущая ситуация на рынке детских мобильных приложений, созданных на основе дополненной реальности. Так же в докладе проводится анализ мобильных приложений, доступных на российском рынке для платформы IOS, в которых дополненная реальность используется для образования детей. На основе представленного обзора предлагается создание программы, которая объединит в себе функции многих приложений. ...
Added: October 27, 2017
Smuseva D., Малахов И. Ю., В кн. : Межвузовская научно-техническая конференция студентов, аспирантов и молодых специалистов им. Е.В. Арменского. : МИЭМ НИУ ВШЭ, 2018. С. 227-229.
В работе рассматривается проблема усвоения учебного материала при дошкольном образовании. Выдвигаются требования к разработке конкурентоспособного программного обеспечения с использованием дополненной реальности, которое ориентировано на дошкольное образование. Подробно описывается принцип работы программного обеспечения, предлагаются различные алгоритмы работы программы. Результаты работы могут быть использованы для дальнейших исследований в области дополненной реальности, для новых разработок в этой области, ...
Added: June 6, 2018
Gimashev L., Kirillovyh, A., Rolich, A, , in : Actual Problems of System and Software Engineering 2017. Proceedings of the 5th International Conference on Actual Problems of System and Software Engineering Supported by Russian Foundation for Basic Research. Project #17-07-20565 Moscow, Russia, November 14-16, 2017, 408 P. Vol. 1989.: Aachen : CEUR Workshop Proceedings, 2017. P. 157-162.
The aim of the work is to create applications for execution of practice works on the stand NI ELVIS II by National Instruments using augmented reality. To form proposals and obtain information about existing objects and the conditions for their interaction with virtual objects. The scheme of the development object is described, its main blocks ...
Added: November 20, 2017
Opredelenov V. V., Бузина Ю. В., Пахолкова А. Ю., Справочник руководителя учреждения культуры 2017 № 9
Использование технологий виртуальной реальности позволяет развивать музейные проекты, экспозиции, веб-продукты. Своим опытом в работе с виртуальной музейной реальностью поделились специалисты ГМИИ им. А. С. Пушкина. ...
Added: October 5, 2017
NY : IEEE, 2017
Accepted Poster Papers will be published in the adjunct proceedings of IEEE ISMAR 2017 and will be included in the IEEE Xplore digital library. ...
Added: August 5, 2017
Казаков В. В., Rolich A., Системный администратор 2017 № 5 С. 91-95
The paper presents the results of the review and analysis of media content management systems on the basis of the mirrors. We present descriptive model and architecture of the developed system. The novelty consists in the development of a new device that allows users to interact with the Internet and manage media content using augmented reality. ...
Added: June 13, 2017
Казаков В. В., Rolich A., В кн. : Всероссийская научно-техническая конференция «Современные проблемы радиоэлектроники». : Красноярск : Сибирский федеральный университет, 2017. С. 282-286.
Приводятся результаты обзора и анализа систем управления медиаконтентом на базе зеркал. Приводится описательная модель разработанной системы. Новизна заключается в разработке нового устройства, позволяющего пользователям взаимодействовать с интернетом и управлять медиаконтентом с использованием дополненной реаль- ности. Приводятся примеры использования разработанной системы. ...
Added: May 22, 2017
Makarov I., Bakhanova M., Nikolenko S. et al., PeerJ Computer Science 2022 Vol. 8 Article e865
Depth estimation has been an essential task for many computer vision applications, especially in autonomous driving, where safety is paramount. Depth can be estimated not only with traditional supervised learning but also via a self-supervised approach that relies on camera motion and does not require ground truth depth maps. Recently, major improvements have been introduced ...
Added: February 1, 2022
Smuseva D., Rolich A., Малахов И. Ю. et al., , in : Information Innovative Technologies: Materials of the International scientific – рractical conference. : M. : Association of graduates and employees of AFEA named after prof. Zhukovsky, 2017. P. 548-553.
The report provides an overview and analysis of the market of educational software, as well as the questions of Learning preschool children. This article analyzes the mobile application in the Russian market for the iOS platform, using augmented reality to enhance learning. On the basis of review, we proposed software development that implements the comprehensive ...
Added: May 5, 2017
Фролов И. А., Saleh H., Методы и устройства передачи и обработки информации 2017 Т. 19 С. 67-73
The application of the methodology based on Scrum / Agile for the development of software for virtual and augmented reality devices is considered. The basic methodology has been modified taking into account the specifics of the development and application of existing design patterns to virtual reality. ...
Added: August 30, 2017
Zontov Y., В кн. : Научно-техническая конференция студентов, аспирантов и молодых специалистов НИУ ВШЭ. Материалы конференции. : М. : МИЭМ НИУ ВШЭ, 2014.
В работе рассматриваются этапы проектирование системы дополненной реальности, предназначенной для предоставления сервиса позиционирования в закрытом пространстве. ...
Added: August 5, 2014
Smuseva D., Rolich A., Journal of Physics: Conference Series 2018 No. 1050 P. 1-13
The paper considers programs and devices of augmented reality, examines the general environments and methods of software development and the rationale for their selection. The work describes in detail the operating principle of the software, the pattern recognition algorithm, the UML class diagram, the UML usage diagram, and the architecture of the 3D rendering engine ...
Added: September 14, 2018
NY : IEEE, 2021
We received a total of 76 poster paper submissions. After a rigorous reviewing process, we accepted 51 posters, resulting in an overall paper acceptance rate of 67%. An additional second set of papers, with a total of 22 poster papers, was also accepted. These papers corresponded to those submitted to the Science and Technology paper ...
Added: November 15, 2021
Makarov I., Vladimir Aliev, Olga Gerasimova, , in : Proceedings of the 25th ACM international conference on Multimedia (ACM MM'17), Mountain View, CA USA, 23-27 October 2017. : NY : Association for Computing Machinery (ACM), 2017. P. 1407-1415.
With advances of recent technologies, augmented reality systems and autonomous vehicles gained a lot of interest from academics and industry. Both these areas rely on scene geometry understanding, which usually requires depth map estimation. However, in case of systems with limited computational resources, such as smartphones or autonomous robots, high resolution dense depth map estimation ...
Added: June 25, 2017
Susloparov M., Krasilov A., Khorov E., , in : 2022 IEEE International Black Sea Conference on Communications and Networking (BlackSeaCom). : IEEE, 2022. P. 385-390.
Augmented and Virtual Reality (AR/VR) is often called a "killer" application of 5G systems because it imposes very strict Quality of Service (QoS) requirements related to throughput, latency, and reliability. A high-resolution AR/VR flow requires a bandwidth of dozens of MHz. Since the existing low-frequency bands (i.e., below 6 GHz) have limited bandwidth and are ...
Added: October 27, 2022
Пряничников В. Е., Подураев Ю. В., Ali S. (., В кн. : Запись и воспроизведение объёмных изображений в кинематографе, науке, образовании и в других областях: XIII Международная научно-практическая конференция, Москва, 15–16 апреля 2021 г.: Материалы и доклады. : М. : ООО "ИПП "КУНА", 2021. С. 48-56.
В статье приводится опыт создания и применения систем формирования и обработки видеопотоков, поступающих от робототехнических систем как учебного назначения, так и специальных, для обеспечения адекватного мониторинга и управления ими. Обсуждаются вопросы целесообразности широкого использования подобных аудиовизуальных технологий для интенсификации учебного процесса, в том числе и для дистанционных форм образования. Рассматривается технология обучения на основе решения ...
Added: March 5, 2024
Jurcik T., Zaremba-Pike S., Kosonogov V. et al., Frontiers in Psychology 2024 Vol. 15 Article 1214125
Recently, the evidence for the use of Augmented Reality (AR) in treating specific phobias has been growing. However, issues of accessibility persist, especially in developing countries. The current study examined a novel, but relatively simple therapist guided smartphone-based AR Exposure Treatment (ARET) of spider phobia. Participants who reported symptoms of Arachnophobia were randomized into one ...
Added: January 16, 2024
Морозова Ю. А., Логистика и управление цепями поставок 2020 № 3 С. 16-23
Virtual and augmented reality technologies are one of the innovative areas that contribute to the overall trend of logistics digitalization. This study examines the main technological advances in the field of virtual and augmented reality. The article presents a classification of virtual and augmented reality devices, an overview of solutions available on the market, and ...
Added: August 16, 2020
Makarov S., Макарова Т. Л., Маркетинговые коммуникации 2016 № 4 (94) С. 244-259
New technologies and design solutions of the end of 2015 - beginning of 2016 period exhibitions, congresses, conferences are reviewed and analyzed in the article. Authors conduct an analysis of factors important fo successfull event and give recommendations considering ways of improving its attractiveness to its participants. ...
Added: November 3, 2016
Farshchi M., Kiba A., Sawada T., / Society for the Improvement of Psychological Science. Series PsyArXiv "PsyArXiv". 2020.
Added: November 12, 2020
Волкова А. П., Ненашева П. М., Sizova I., В кн. : Туризм и образовательные технологии в цифровой экономике: сборник материалов VII Международной научно-практической кон- ференции. Санкт-Петербург,10 ноября 2022 г. / под ред. д-ра экон. наук, проф. Г.А. Карповой. – СПб. : Изд-во СПбГЭУ, 2022. – 146 с. : СПб. : Издательство СПбГЭУ, 2022. С. 95-104.
Исследование, представленное в настоящей статье, направлено на идентифицирование влияния технологии дополненной реальности на различные составляющие посетительского опыта на примере приложения Artefact. Исследование опирается на экономику впечатлений и использует модель, согласно которой посетительский опыт измеряется через такие конструкты как «Обучение», «Развлечение» и «Эстетика». В качестве метода сбора данных используются экспертные интервью. Для анализа собранных данных применяется транскрибирование. ...
Added: January 27, 2024
Shvets A. S., Логистика сегодня 2014 № 3 С. 164-171
В статье проанализирована эволюция человеческого капитала: от homo economicus к homo socialis. Показана ключевая роль homo socialis в формировании «квантового» общества. Выявлены элементы теории нейроэкономического разнообразия в «квантовом» обществе. Показаны современное состояние и перспективы развития когнитивных технологий и инфраструктуры виртуальной логистики. ...
Added: September 3, 2014