?
Пленэр в студии дополнительного образования
Начальная школа плюс До и После. 2010. № 2. С. 71-74.
Semenova M. A.
Plein-air in additional education studio organization is being discussed in the article. As a part of estetic students' education, open-air represents drawing and painting outside in open-air. Purpose of open-air working is to fasten and broaden knowledge and experience received during academic year, to develop abilities of its creative application in open space natural illumination conditions. Different activities are being described: drawing (doodle, sketch, long-tirmed drawing) and painting (short-termed and long-termed etude).
Keywords: рисованиекомпозицияприродаметодика преподаванияживописьзарисовкаPaintingsketchэтюдэстетическое воспитаниеetudecompositionтехника a la primaрисунокнабросокстудия дополнительного образованияplein airnatureadditional education studioestetic educationartistic-creative talents developmentdrawingdoodlewater colour technic a la primaпленэрразвитие художественно-творческих способностейметодика дополнительного образования
Semenova M. A., Начальная школа плюс До и После 2010 № 6 С. 79-83
In given article the master - a class of water colour painting is told about a technique of carrying out and the organisation. Application in work the master - classes on water colour painting does a lesson evident, bright, remembered, that positively influences aesthetic development of rising generation, imparts love to the fine arts, to ...
Added: December 10, 2012
Semenova M. A., Начальная школа плюс До и После 2012 № 3 С. 91-94
Studying of color palette in watercolor painting is being reported in the following article. To create an expressive image, out of the real world colors the artist chooses those that match his thoughts, feelings and artistic solution of a painting. Examples of tasks are being offered which help with the studying of color palette and ...
Added: December 9, 2012
Semenova M. A., Начальная школа плюс До и После 2012 № 9 С. 82-86
Use of art materials while painting with watercolors is being revealed in the article, as well as their main characteristics. This information is vital for development of future arts teachers' professionalism and is useful in the process of graphic literacy teaching at school. Watercolor painting and application of enthralling creative methods richens lessons and develops ...
Added: December 9, 2012
Semenova M. A., Начальная школа плюс До и После 2011 № 5 С. 86-89
Still-life painting from from nature, methods of its put-up and carrying out during a painting lesson is being described in the following article. Core of watercolor painting "a la prima" - painting during one session on a preliminarily moisted sheet of paper is being revealed. Stages of working with watercolor, its challenges and benefits are ...
Added: December 10, 2012
Semenova M. A., Начальная школа плюс До и После 2012 № 10 С. 87-90
Создание живописного портрета акварелью является одной из самых сложных тем в обучении изобразительному искусству в школе. В данной статье приведены примеры организации уроков по изобразительному искусству, посвящённые портретной живописи, даны методические рекомендации по выполнению портрета акварелью. ...
Added: December 9, 2012
Rozanova N. M., Экономический вестник Ростовского государственного университета 2007 Т. 5 № 1
Added: January 9, 2015
М. : ИД "Ключ-С", 2013
Сборник продолжает серию публикаций, посвященных теории и практике преподавания японскогоя языка в высших учебных заведениях. Данный выпуск содержит материалы 8-й научно-методической конференции по вопросам методики обучения японскому языку (март 2013 г.). ...
Added: February 19, 2014
М. : ИД "Ключ-С", 2016
Издание содержит материалы научно-методической конференции по вопросам методики обучения японскому языку в вузе (март, 2016 г.)
В сборнике представлены статьи, посвященные вопросам преподавания грамматики, лексики, культурологические вопросы в обучении японскому языку и др. ...
Added: September 12, 2016
Тур К., М. : МедиаМир, 2006
Предлагаемое пособие – источник вдохновения и пример постоянного поиска новых методик в преподавании журналистских дисциплин на основе материала, которым ежедневно снабжает нас сама жизнь. Это также попытка приблизить к реалиям жизни процесс обучения журналистике, предпринятая автором пособия – Класом Туром, который на протяжении последних 15 лет совмещал журналистскую работу с преподавательской деятельностью в институте повышения ...
Added: March 5, 2013
Seliverstova N. S., М. : Отдел оперативной полиграфии Московского государственного института электроники и математики, 2009
Изложены теоретические основы выполнения практических заданий по курсу «Рисунок» и «Живопись» на пленэре. Отражены особенности и специфика работы красками и графическими материалами в условиях открытой свето-воздушной среды. Описана методика выполнения заданий, связанных с изображением растений и цветов, живописи пейзажа и натюрморта на пленэре. Изложены рекомендации по предупреждению наиболее характерных ошибок, совершаемых студентами при выполнении пленэрных ...
Added: April 7, 2014
Lucento A. B., Russian Review 2020 Vol. 79 No. 4 P. 578-605
This article describes the significance of the Hungarian-Soviet artist Béla Uitz’s contribution to the definition of Socialist Realism through the development of a style of anti-imperialist painting based on national form that I call Internationalist Socialist Realism. Relying on previously unpublished archival documents, articles from the Soviet press, and analyses of artworks themselves, the manuscript ...
Added: June 6, 2020
М. : НИЦ ИНЛОККС, 2012
В сборник Материалов 16-й научно-практической конференции по психологии, философии и педагогики чтения "Чтение и познание" вошли тексты выступлений участников ежегодной конференции, которая, по установившейся традиции, прошла как в Москве (4-5-апреля 2012г. в ПИ РАО), так и в С.Петербурге (1-3 февраля 2012г. в РГПУ им.А.И.Герцена). В работах проф. Г.Л. Тульчинского, проф. Б.И. Федорова, проф. Королевой Н.Н., ...
Added: October 9, 2012
Polyakov L., Преподавание истории и обществознания в школе 2010 № 9 С. 36-44
Changes to the content, structure of the subjects is the process necessary and in some cases salutary. The school social science is not an exception. Moreover, as modern public realities change quickly enough then the ideas about what should be the subject, reflecting them, is also changeable. Discussion on, to what degree and in what ...
Added: October 13, 2012
Irkhin B., Psychology in Russia: State of the Art 2020 Vol. 13 No. 3 P. 66-78
Background. Environmental Identity (EID) is a construct that demonstrates the extent to which people perceive themselves as a part of nature, incorporated in it, and defned by it. Tis concept, despite being relatively new, has proven to be associated with various benefcial traits such as emotional calmness, vigor, reduced stress, increased attentiveness, and positive mental ...
Added: October 1, 2020
Istyagina-Eliseeva E., Викторов Д. Д., Гайда Ф. А. et al., М. : ИНФРА-М, 2019
«Russia. 21st century. Encyclopedia" is a universal encyclopedic publication reflecting the role and place of Russia in the new Millennium. It contains sections on the state structure, 85 subjects of the Federation, the nature of the country, population, history, economy,state of the environment, social sphere, culture - literature, architecture, music, theater, cinema, as well as ...
Added: December 8, 2020
Ипполитов Д. М., Среднее профессиональное образование 2012 № 5 С. 24-25
The article deals with the problems of the sphere of extra- vocational education in Russia, which is being just forming in our country including different classes of population. According to the author it is important to render relevant services of extra education, taking international experience into account. The author considers that there is a great ...
Added: September 19, 2012
Lazareva T. F., Наука и школа 2007 № 1 С. 48-50
Статья посвящена описанию методов и методических приемов творческого развития и обучения учащихся в образовательной области «Технология» путем изучения декоративно-прекладного искусства. ...
Added: December 5, 2012
Abelyuk E., Искусство в школе 2013 № 03 С. 48-53
Возможности такого учебного жанра как сочинение по Фотографии (в сопоставлении с сочинением по картине). Анализдетских работ на примере работы о соотношении визуального образ и слова в творчестве Юрия Роста. ...
Added: June 20, 2013
ИД "Ключ-С", 2019
19-й выпуск сборника «Японский язык в вузе: Актуальные проблемы преподавания» продолжает серию публикаций, посвященных различным вопросам теории и практики преподавания японского языка, лингвистики, культурологии.
Данный выпуск содержит материалы международной научно-практической конференции «Японский язык в образовательном пространстве» (МПГУ, март, 2019 г.).
В сборнике представлены статьи, посвященные вопросам лингвистики, лингвокультурологии, вопросам преподавания иероглифики, грамматики в процессе обучения японскому ...
Added: October 9, 2019
Остапенко А. А., Skopin A. U., Новые ценности образования 2010 Т. 46 № 4 С. 50-57
Рассматриваются условия многообразных моделей профильного обучения на селе, которые зависят от образовательных и организационных возможностей населённого пункта, направленных на реализацию профильного обучения. ...
Added: October 22, 2012
Revyakina N., М. : РОССПЭН, 2007
Впервые в русской литературе дается перевод источников воспоминаний учеников и современников о крупнейшем итальянском гуманисте и педагоге эпохи Возрождения (XV век) Витторино да Фельтре. Перевод сопровождается большой исследовательской статьей о гуманисте и подробными комментариями. ...
Added: March 17, 2014
Ischenko N. I., Философские науки 2013 № 7 С. 65-78
This paper is dedicated to the comparative analysis of existential ontological concepts of M. Heidegger and H. Plessner from the perspective of philosophical anthropology. Unlike Heidegger, whose doctrine of human existence required the analysis of a priori structures of existence to precede the disclosure of the sense of being, Plessner refutes the existential ontological substantiation ...
Added: November 13, 2013
Йошкар-Ола : МарГУ, 2012
Added: December 9, 2012
Stepanov B., Высшее образование в России 2012 № 7 С. 130-138
The article sums up the discussion on teaching of academic writing courses at Russian universities. Author gives his view on the main topics of discussion: 1) place and function of these courses in the curriculum; 2) strategies of interpretation science and humanities and methods of teaching scholarship in these courses; 3) contesting strategies of academic ...
Added: September 2, 2012