?
Роль гиперлокальных медиа в коммуникации между властью и обществом в российских регионах
Журнал исследований социальной политики. 2020. Т. 18. № 3. С. 475-490.
Dovbysh O.
Дейнека О. С., Духанина Л. Н., Maksimenko A., Перспективы науки и образования 2020 Т. 47 № 5 С. 273-292
The relevance of studying the aggression of children in cyberspace remains extremely high due to the ongoing intensification of digital communication, the development of social media and new formats of interaction, and the features of digital socialization of generation Z.
In the course of a theoretical analysis of the works of foreign researchers, mainly of the ...
Added: October 21, 2020
Духанина Л. Н., Maksimenko A., Вопросы онкологии 2020 Т. 66 № 4 С. 315-324
The article analyzes the topics of the Russian-language segment of social media related to state support for countering and preventing cancer. Based on a quantitative and qualitative analysis of unstructured oncodiscourse data with a retrospective from 2016 to 2019, followed by highlighting the most resonant events that were reflected in social Russian-language media, the main ...
Added: August 31, 2020
Philippov I., Контуры глобальных трансформаций: политика, экономика, право 2020 Т. 13 № 2 С. 249-268
Полноценный анализ протестной активности в XXI в. невозможен без учета сложной взаимосвязи между онлайн- и офлайн-поведением различных акторов. Социальные медиа и, более широко, все интернет-пространство становятся площадкой для новых форм состязательной политики и делают возможными формы поведения, трансформирующие классические методы протеста. При этом цифровые площадки не являются нейтральными по отношению к самой коммуникации: взаимодействие пользователей ...
Added: December 12, 2020
Savin N., Communications. Media. Design 2019 Vol. 4 No. 3
*Реализация соц. сети Facebook запрещена на территории России по основаниям осуществления экстремистской деятельности.
The paper considers political talk online in two similar social networks – Facebook and VK. Due to the proliferation of professionally produced entertainment content in VK, we suppose that users of this network produce more deliberative discussions, while Facebook users are more engaged ...
Added: October 24, 2014
Пенза : МЦНС "Наука и просвещение", 2020
Настоящий сборник составлен по материалам XX Международной научнопрактической конференции «European Scientific Conference», состоявшейся 17 мая 2020 г. в г. Пенза. В сборнике научных трудов рассматриваются современные проблемы науки и практики применения результатов научных исследований. Сборник предназначен для научных работников, преподавателей, аспирантов, магистрантов, студентов с целью использования в научной работе и учебной деятельности. Ответственность за аутентичность ...
Added: August 17, 2020
Deviatko I. F., Moiseev S., Журнал социологии и социальной антропологии 2018 Т. 21 № 4 С. 154-181
This article is devoted to the study of the viral altruism as a form of prosocial mass activity in social networks. It reveals the diverse nature of this phenomenon, which is driven by the distinct mechanisms of intrinsic altruistic motivation of prosocial action, extrinsic rational motivation, or by social contagion which does not necessarily presuppose ...
Added: December 8, 2018
Porshnev A., Лячина К. Г., Вестник общественного мнения. Данные. Анализ. Дискуссии 2019 Т. 129 № 3-4 С. 103-113
The electronic petition portals that have appeared in the last ten years provide not only a new and very promising channel for political communication and political participation, but also an opportunity to study topics of public interest. The aim of this article was to study the thematic representation of citizens' interests in electronic petitions, their ...
Added: November 30, 2019
Dovbysh O., Мир экономики и управления 2017 № 1 С. 41-56
Масс медиа являются не только отраслью народного хозяйства, но и социальным институтом. Однако коммерческая логика медиакомпаний, стремящихся к максимизации прибыли и рейтингов, приводит к «недораспространению» общественно значимой информации. В данной статье изучается, как общественная функция медиа реализуется через контрактные отношения между государством и масс медиа в российских регионах. Участие в контрактации коммерческих медиакомпаний позволяет говорить ...
Added: October 12, 2016
Yefanov A., Информационное общество 2020 № 1 С. 49-56
The article analyzes the so-called “Fake News Act” adopted in 2019. The author substantiates his main methodological conflicts. Indicates the lack of development of the bill at the level of operating category “fake”. The author uses the concept of pseudo-news as a discrete existing kind of news, which structurally and formally corresponds to the news ...
Added: July 21, 2020
Mylonas Y., Leiden : Brill, 2019
he “Greek Crisis” in Europe: Race, Class and Politics, critically analyses the publicity of the Greek debt crisis, by studying Greek, Danish and German mainstream media during the crisis’ early years (2009-2015). Mass media everywhere reproduced a sensualistic “Greek crisis” spectacle, while iterating neoliberal and occidentalist ideological myths. Overall, the Greek people were deemed guilty ...
Added: July 19, 2019
Yefanov A., Знак: проблемное поле медиаобразования 2018 № 1 (27) С. 63-69
The article analyzes a new trend of the modern communication space, called as “hype”. The nature of this phenomenon is studied, the etymological features of the formation of the concept “hype”. Considers the main social precedents, that received the “hype” status in the media field (the appearance of Yu. Dud’ and his interview with V. ...
Added: September 18, 2018
Μυλωνάς Γ., Σύγχρονα Θέματα 2020 Vol. 42 No. 147-148 P. 66-77
This article focuses on the study of the Greek crisis in the German and Danish press. Relevant studies have shown that the media heavily relied on the official version of the crisis, as formulated by European political leaders, as well as prominent technocrats and economists. The analysis shows that the discourse of the crisis in ...
Added: April 20, 2020
Yefanov A., Оренбургский государственный университет, 2017
Учебное пособие включает в себя лекционный материал, планы практических занятий и методические рекомендации по их проведению, тематику докладов и рефератов, контрольные вопросы и списки рекомендуемой литературы к каждой теме, тестирование по пройденному курсу, а также вопросы для подготовки к итоговой аттестации и глоссарий, что позволяет предметно изучить дисциплину «Социология журналистики».
Для преподавателей вузов и студентов, обучающихся ...
Added: September 17, 2018
Zaporozhtseva L., Semiotica 2018 No. 221 P. 261-277
In the autumn of 2015, Star Wars once again rattled the world with a new episode, The Force Awakens. The first movie of the series was released in 1977, and ever since the 1980s emerging new episodes have turned this epopoeia into a recognizable mass cultural text that is well-known all over the world nowadays ...
Added: February 25, 2020
Nagornyy O. S., Мониторинг общественного мнения: Экономические и социальные перемены 2017 № 4 С. 165-184
The paper presents the results of a study based on the Big Data paradigm analysis. The study aims at defining the features of the ethnic discourse in the Russian-speaking social media and the place of the North Caucasus ethnicities in this discourse. The informational basis for the study is 2,659,849 social media publications containing ethnonyms. ...
Added: August 21, 2017
Miège B., Коммуникации. Медиа. Дизайн 2018 Т. 3 № 4 С. 22-37
Хотя впервые идея креативных индустрий появилась еще в середине 1990-х, они до сих пор остаются на стадии большого проекта. Центральной гипотезой данной статьи является предположение о том, что включение креативных индустрий и культурных индустрий в одну категорию, равно как и их объединение под названием «креативные индустрии» является некорректным и не вполне эффективным, несмотря на громкие ...
Added: May 27, 2020
Davydov S. G., Лебедев П. А., Социологический журнал 2015 № 3 С. 129-143
В статье отражены результаты исследований упоминаний в русскоязычных социальных медиа «второй (после выборов Президента РФ в 2012 г.) волны» участия московских социальных активистов в качестве наблюдателей за ходом голосования на выборах мэра Москвы в сентябре 2013 г. Выборку исследования, сформированную с помощью информационной системы Wobot, составили 3777 публикаций на 127 сайтах. Анализируется динамика обсуждения рассматриваемой ...
Added: October 9, 2015
Sharikov A., Проскурнова Е. Л., Кандакжи Л., Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Литературоведение, журналистика 2018 Т. 23 № 4 С. 428-440
The article presents the results of an empirical study conducted in January-February 2018, aimed to reveal how Russian television channels are implementing the requirements of the law “On Protection of Children against Information Detrimental to Their Health and Development”. We conducted a review of more than 45,000 broadcasting elements (TV programs, movies, serials, cartoons, etc.), ...
Added: March 7, 2020
Evstafiev D., Гражданин.Выборы. Власть 2019 № 2 С. 98-110
Contemporary global transformations and the increased capabilities of the destabilizing interference into the domestic affairs of the sovereign countries on behalf of the states that relate themselves to the “collective West” phenomenon is facilitated by the worldwide expansion of the digital integrated communications. All that increases the opportunities for the political manipulations and puts forward ...
Added: June 13, 2019
Колегова И. Е., Kondratenko V., ИНТЕРакция. ИНТЕРвью. ИНТЕРпретация 2020 Т. 12 № 1 С. 118-135
The article is dedicated to the study on the identification characteristics of football fans. The main question of the research is aimed at identifying who a football fan is, and how he defines himself. The empirical base of the study includes 20 in-depth semi-structured interviews with football fans of PFC CSKA. According to the results ...
Added: August 26, 2020
Mylonas Y., Kompatsiaris P., Communications. Media. Design 2019 Vol. 4 No. 1 P. 32-61
Since the early years of the debt crisis in 2010, a large part of liberal intellectuals and public commentators in Greece has argued for an interpretative framework with the notion of ‘national identity’ as the root of all troubles. Their narrative presents the crisis as an opportunity for Greeks to rediscover themselves and acquire a ...
Added: October 1, 2019
Darr J., Kalmoe N., Searles K. et al., Perspectives on Politics 2019 Vol. 17 No. 3 P. 772-787
President Donald Trump faced substantial scandal coverage early in his presidency. Can these stories about presidential controversies change the opinions of Trump’s fellow Republicans, or are the efforts of the news media to inform partisans about prominent issues futile? Past research on partisan reactions to major political scandals were confounded by problems with self-reported media ...
Added: October 2, 2020
Sharikov A., Черкасова М. В., Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Литературоведение, журналистика 2018 Т. 23 № 3 С. 312-322
The article presents the results of a special study of top-managers of Russian media. The authors’ goal is to compile their generalized socio-demographic portrait. The study was conducted in two stages. The result of the first stage was a validated list of four criteria, on the basis of which the surveyed top managers were selected ...
Added: March 6, 2020
Vakulenko E., Mkrtchyan N. V., Furmanov K. K., Прикладная эконометрика 2011 № 1 С. 35-55
Using the Rosstat panel data for the 2001-2008 period we estimate the gravity model of migration between Russian regions. We show that though the migration flows have been quite stable, their determinants have changed substantially. Special attention is drawn to the role of distance between the regions. So far we have found out that social ...
Added: September 23, 2012