?
Современное состояние обучения иностранному языку на базе информационных и коммуникационных технологий
Педагогика и психология образования. 2017. № 1. С. 60-71.
The article is focused on the use of information and communication technologies in teaching university students. The main objective of teaching a foreign language is the formation of foreign language communicative competence, for which a discourse component is an integral part including productive speech activity (speaking and writing) and receptive speech activity (reading and listening). The author investigates which didactic potential of ICT is used.
Leokhin Y., Конькин А. В., Качество. Инновации. Образование 2012 № 2(81) С. 17-22
Article examines developments in the field of network distance learning technology, and its fur-ther development of integrated informational-educational distance learning environment. This environment integrates data and processes of many educational institutions into a coherent whole. This will improve the quality of the motivational-educational level of the student and, consequently, the effectiveness of education in General. ...
Added: March 14, 2013
Burimskaya D., Вестник Томского государственного университета 2020 № 459 С. 205-212
Abstract. Introduction. The process of globalization and computerization, harmonization with European system of higher education, laws and regulations of educational authorities require improvement of methods of teaching a foreign language in the context of using ICT in higher education institutions. To achieve this goal, it is necessary to review the tools and pedagogical approaches used ...
Added: December 14, 2020
Bayburina E., Golovko T., Актуальные проблемы Европы 2010 № 1 С. 222-244
The experience of the well known world business schools in using MBA programs is analysed. Тhe history of MBA programs is presented on many American and European examples. American and British benchmarking in qualities and the content of training programs reflects the current level of business education in many countries of the world. Programs in ...
Added: November 14, 2012
Оренбург : ИПК ГОУ ОГУ, 2007
Added: April 6, 2014
М. : НИУ ВШЭ, 2014
Представлены материалы одиннадцатой Международной научно-практической конференции.
Сборник отражает современное состояние инноватики в образовании, науке, промышленности, социально-экономической сфере и медицине с позиций внедрения новейших информационных и коммуникационных технологий.
Представляет интерес для широкого круга специалистов в области современных информационных и коммуникационных технологий, научных работников, преподавателей, аспирантов и студентов вузов, связанных с инновационной деятельностью. ...
Added: September 30, 2014
Жаров В. К., Taratuhina Y., Bleskina I., Информатизация образования и науки 2017 Т. 4 № 36 С. 140-156
This paper is devoted to the investigation of the problem of the information educational environment formation and the teaching process design in polycultural audiences in the information society. We consider various educational models and its elements, as well as ways of the educational process design, takin into consideration the specific national characteristics of all members ...
Added: October 19, 2017
М. : МЭСИ, 2013
Сборник трудов по итогам пятой международной научно-практической конференции «Полатовские чтения – 2012» является обобщением работы се-рии мероприятий, проводимых кафедрой Прикладной информатики в обра-зовании ИКТ МЭСИ совместно с лабораторией дидактики ИЯ ИСМО РАО с 8 октября по 12 ноября 2012 г. в рамках Международного образовательного форума «Мир на пути к SMART обществу». Конференция посвящена инно-вационным тенденциям ...
Added: March 17, 2015
Taratuhina Y., Блескина И. А., Открытое и дистанционное образование 2016 № 3 С. 36-44
The global education unites various educational systems and models which are based on different cultural, ideological, religious, philosophical worldviews. The culture of each country determines the educational process and affects the peculiarities of the content, objectives and values of education, teaching methods, pedagogical discourse, the specificity of building an individual study pathway and etc. This ...
Added: January 13, 2017
М. : МИЭМ НИУ ВШЭ, 2012
Представлены материалы девятой научно-технической конференции, посвященной 50-летию МИЭМ и 20-летию НИУ ВШЭ. Сборник отражает современное состояние инноватики в образовании, науке, промышленности, социально-экономической сфере с позиций внедрения новейших информационных и коммуникационных технологий.
Представляет интерес для широкого круга специалистов в области современных информационных и коммуникационных технологий, научных работников, преподавателей, аспирантов и студентов ВУЗов, связанных с инновационной деятельностью. ...
Added: October 18, 2012
М. : МИЭМ НИУ ВШЭ, 2013
Представлены материалы десятой юбилейной Международной научно-практической конференции. Сборник отражает современное состояние инноватики в образовании, науке, промышленности, социально-экономической сфере и медицине с позиций внедрения новейших информационных и коммуникационных технологий.
Представляет интерес для широкого круга специалистов в области современных информационных и коммуникационных технологий, научных работников, преподавателей, аспирантов и студентов ВУЗов, связанных с инновационной деятельностью. ...
Added: October 11, 2013
Kozlova L. A., Trubochkina N. K., Информационные технологии 2014 Т. 215 № 7 С. 42-49
The authors escribe a method of presenting and studying English grammar using information technology. Sequential memorizing of large blocks of text describing the rules of tense formation is replaced by a one-time remembering simple image - visualization processes. A simple language of symbols facilitate and accelerate the memorization of the rules of English grammar. Tabulated ...
Added: October 17, 2014
Воронеж : Научная книга, 2013
Материалы научно-практической конференции "Воспитательная деятельность в вузе: проблемы, эффективность, качество" по широкому спеектру проблем высшего образования Российской Федерации. ...
Added: November 18, 2013
Н. Новгород : Издательство ВГИПУ, 2006
Added: September 21, 2012
Popova T. P., Nenasheva T. A., Историческая и социально-образовательная мысль 2016 Т. 8 № 6/1 С. 218-226
The paper explores specific characteristics and advantages of blended learning in the process of teaching English as a foreign language at university level in comparison with traditional forms of education. The article collates different points of view in Russia and abroad on defining ‘blended learning’ which is understood by the authors as a modern universal ...
Added: February 11, 2017
Taratuhina Y., Россия и АТР 2012 № 3(77) С. 162-170
The ar ti cle de scribes the fea tures of the or gani za tion and func tion ing of edu cational re sources in Asian cul tures on the ex am ple of China in the light of socioculturalspecificity, discursive features, ergonomic design parameters. The articleconsiders the general features of the national information and ...
Added: January 20, 2013
Froumin I., Васильев К. Б., Вопросы образования 2005 № 3 С. 70-84
The article analyses the main trends in the computerization of school education in Latin America, Europe and Asia, which are then compared with the approaches adopted in Russia. An important lesson of othercountries is that technology-oriented computerization strategies do not bring any significant results. Drastically new results can be expected only if the strategy aims ...
Added: July 24, 2014
Orlova M. A., Сборники конференций НИЦ Социосфера 2010 № 5 С. 196-200
Computers have already entered all the spheres of human activity including the process of teaching and studying. Although computers will never take the place of the teacher, they are important and helpful assistants. The use of the computers is a methodical device applied in the modern approaches of teaching of any subject. But will the ...
Added: November 12, 2012
Alexeeva T., СПб. : Ленинградский государственный университет имени А.С. Пушкина, 2004
Пособие посвящено использованию современнных информационных технологий для решения прикладных математических задач на гуманитарных и экономических специальностях вузов. В качестве базового инструментального средства используется MS Excel. Пособие содержит методические указания, описание технологии реализации задач на компьютере и задаия для самостоятельного решения. ...
Added: February 8, 2013
М. : Буки Веди, 2018
Сборник трудов «Иностранные языки и межкультурная коммуникация: современные векторы развития и перспективы» является научным изданием, публикующим статьи молодых исследователей по широкому кругу проблем: перспективы развития отечественной и зарубежной лингвистической науки, современные подходы и актуальные вопросы преподавания иностранных языков, информационные технологии, проектная методика и активные методы в преподавании иностранных языков, язык как средство межкультурной коммуникации, проблемы ...
Added: January 7, 2019
Anashkina E. V., Valyaeva E. F., ГЭНЖ: Образовательные науки и психология 2014 № 6 (32) С. 27-37
Information and communication technologies enable teachers to apply new methods of monitoring students’ progress including e-monitoring. E-monitoring has a number of advantages such as increased monitoring credibility, assessment efficiency and access to the stored information about the monitoring results. However, e-monitoring may encourage growing academic dishonesty among students (plagiarism, collision, falsification, various forms of cheating ...
Added: January 24, 2015
Пермь : Пермский институт экономики и финансов, 2012
В настоящем сборнике представлено более 250 научно-исследовательских статей участников конференции «Актуальные проблемы экономических, юридических и социально-гуманитарных наук». Статьи посвящены широкому кругу актуальных проблем в сферах экономики, социально-экономического развития России, права, рекламы и связей с общественностью, новых информационных технологий, а также актуальным проблемам и практическим вопросам в области образования, науки и культуры. Важнейшими задачами конференции и ...
Added: February 14, 2013
Кузнецов А. А., Педагогика 2017 № 2 С. 25-36
В статье даётся современное понимание школьного учебно-методического комплекса, рассматриваются его структура и основные компоненты. Представлены изменения в содержании компонентов учебно-методического комплекса с учетом требований ФГОС общего образования и формирования информационно-образовательной среды. Обсуждаются требования и критерии оценки школьных учебников и рабочих программ по учебным предметам. ...
Added: March 30, 2017
Taratuhina Y., Bleskina I., Открытое и дистанционное образование 2016 № 3 С. 36-44
Глобальное образование объединяет различные образовательные системы и модели, в основе которых лежат дифференцированные культурные, мировоззренческие, религиозные, философские, ценностные картины мира. Культура каждой страны так или иначе отражается на образовательном процессе и во многом обуславливает его, что в свою очередь влечет за собой специфичность учебного контента, целей, ценностей и задач образования, методов обучения, педагогического дискурса, специфики ...
Added: July 10, 2017
М. : Инконсалт К, 2016
В сборнике собраны тезисы докладов участников Второго Всероссийского научного форума «Наука будущего — наука молодых», организованного Министер- ством образования и науки Российской Федерации (20 сентября — 23 сентября 2016 года, г. Казань).
Участники форума — ученые с мировым именем, ведущие молодые ученые, студенты-победители конкурса научно-исследовательских работ студентов (НИРС). ...
Added: September 22, 2016