?
Обучение устной речи в рамках курса «English for Specific Purposes» при реализации технологии смешанного обучения
Известия Южного федерального университета. Педагогические науки. 2013. № 7. С. 112-118.
Bakulev A., Бондарев М. Г.
Bakulev A., Bondarev M., Moscow University Young Researchers' Journal: Language, Culture and Area Studies 2013
The article describes the key features of monologue and dialogue speaking skills development within the course of English for specific purposes (ESP) in higher educational institutions of engineering implemented on the basis of blended learning. According to the latest Federal state educational standards of higher professional education the share of students’ self- study increases. Thus ...
Added: September 30, 2016
Bakulev A., Бондарев М. Г., Вестник Воронежского государственного университета. Серия: Лингвистика и межкультурная коммуникация 2017 № 1 С. 167-172
The current scientific and educational environment demands that professionals’ foreign language proficiency be at the independent user level. The key task ESP course developers are expected to accomplish is to adjust the courses taught to students majoring in engineering to the smart education and Education 2.0 requirements. The latter imply that students, being mentally prepared ...
Added: October 13, 2016
Bakulev A., Бондарев М. Г., Образование. Наука. Инновации: Южное измерение 2015 № 5 (43) С. 212-216
The paper is devoted to features of the smart textbook as an integral element of the learning package of the course "English for Specific Purposes". The smart textbook is launched via the educational social network Edmodo within the blended learning framework. The smart textbook is a combination of professionally oriented authentic materials, a flexible set ...
Added: October 14, 2016
Bakulev A., Бондарев М. Г., Непрерывное педагогическое образование.ru 2013 № 3 С. 52
В статье представлены лингводидактические характеристики модуля blank unit – раздела, самостоятельно наполняемого студентами учебным контентом в рамках заданной темы/проблемы. Раздел корреспондирует требованиям ФГОС ВПО об увеличении доли самостоятельной работы студентов и органично вписывается в контекст смешанного обучения английскому языку для специальных целей. Ключевым свойством Blank Unit является студентоориентированность, что позволяет не только повысить объем и качество ...
Added: October 15, 2016
Krutskikh A. V., М. : ЛЕНАНД, 2015
Книга имеет своей целью познакомить учащихся с особенностями языкового и стилистического оформления устной английской речи и сформировать умения самостоятельно строить устные высказывания, адекватные ситуации общения. В книге представлена новая система работы с драматургическими произведениями на занятиях по иностранному языку. Сначала из текста всей пьесы выделяются отдельные отрывки, и вся работа концентрируется вокруг анализа этих фрагментов, ...
Added: February 15, 2016
Kuzmina T. A., Golechkova T. Y., Scientific & Academic Publishing 2012 Vol. 2 No. 6 P. 311-317
The article describes the use of a number of alternative blended learning models based on a mixture of traditional face-to-face classes with some elements of e-learning in the course of “English for Academic Purposes” (EAP) and “English for Specific Academic Purposes” (ESAP) taught to junior and senior undergraduate students of computer sciences in the undergraduate ...
Added: October 9, 2012
Malafeev A., Перевод и сопоставительная лингвистика 2015 № 11
In foreign language teaching, various types of linguistic exercises are widely used – in particular, those involving the correction of lexical and grammatical errors in the text. The article describes a method for automatically generating such exercises from arbitrary texts in English. Freedom to choose any text is an important advantage from the point of ...
Added: December 8, 2015
Гурьянова С. Ю., Дистанционное и виртуальное обучение 2014 № 2(80) С. 75-88
В статье обсуждается актуальная проблема – определение роли и функций преподавателя высшего учебного заведения в современной модели образовательного пространства. Проведен всесторонний анализ основных направлений деятельности научно-педагогических работников. Предложен ряд мероприятий, представляющих значительный интерес с точки зрения их возможного внедрения в ведущих университетах России, по повышению эффективности использования современных образовательных технологий. ...
Added: February 4, 2014
Burimskaya D., Ученые записки ИИО РАО 2015 № 56 С. 45-57
In article the possibilities of information systems are considered (LMS, MOODLe, edX)
when training in English of students in higher education institutions: interactivity, computer
visualization of a training material, round-the-clock access to information resources,
organization of management of educational process and control of assimilation. ...
Added: February 7, 2016
Khudyakova M., / НИУ ВШЭ. Series WP BRP "Linguistics". 2014.
The objective of this paper is to see if we can find prosodic features that can express spatial meanings on corpus material. The main two questions that we try to answer are: 1. What prosodic instruments express spatial meanings? 2. What characteristics of space are coded by prosody in Russian language? The source of the ...
Added: October 22, 2014
Burimskaya D., Pleshakova T. V., Popkova E. et al., М. : Юрайт, 2015
The coursebook encompasses the most common law areas and provides extensive communicative practice of legal vocabulary, as well as of reading, speaking and writing skills. It can be used as a supplementary material to prepare students for the International Legal English Certificate (ILEC) exam. ...
Added: April 24, 2015
Baranovskaya T., Shaforostova V., Иностранные языки в высшей школе 2015 № 3 (34) С. 73-85
Listening is one of the topical issues of current practices in teaching English. This article deals with the further development and mastering of listening comprehension skills. Being one of the integral parts of oral communication activity, it is crucial for those who intend to learn a foreign language and use it as a means of ...
Added: December 8, 2015
Kuptsova A. K., Volynets Y. P., Kozlova L. A., М. : Юрайт, 2018
«Английский язык для менеджеров и логистов» это многогранный увлекательный учебник, в котором теоретические знания по английскому языку, менеджменту и логистике удачно сочетаются с практическими заданиями, позволяющими закрепить эти знания и применять их на практике. Книга состоит из двух разделов, в которых раскрываются основные направления менеджмента и логистики: принятие маркетинговых решений; планирование; управление проектами, цепями поставок, ...
Added: September 2, 2018
Ershova T., Коренев А. А., Теория и практика общественного развития 2015 № 12 С. 438-441
The present article looks at the professional and communicative competence of language teachers as integral part of their communicative competence which comprises the discourse both inside and outside of the classroom. The survey of 700 ESL-teachers in Russia and Great Britain shows that assessing L2 written works and commenting on them are amongst the most ...
Added: November 21, 2015
Frolova N., Frolov E. S., The Kazakh-American Free University Academic Journal 2017 P. 179-184
The article reflects the practical experience of enhancing the process of Academic English Writing teaching to undergraduate students by means of web tools. Along with theoretical analysis of the integration scheme of blended learning into the curriculum the article features empirical survey to confirm the efficiency of the project. The article contains a detailed description ...
Added: June 5, 2018
Kashleva K., М. : Московский государственный областной университет, 2017
This textbook is intended to be used by students of departments of physics and mathemathics. Its aim is to form language skills that are required for professional communication. The textbook can be useful for anyone who is interested in learning English for specific purposes. ...
Added: October 17, 2017
Malinina I., Современные научные исследования и инновации 2013 № 10 (30) С. 202-210
The paper presents the main results of experimental implementation of blended learning technologies in educational process of studying English by first-year students of National Research University Higher School of Economics. Blended learning – combining online and face-to-face teaching – allows to use high educational potential of the Internet technologies and realise modern concepts of teaching ...
Added: November 20, 2013
Shepelenko T. M., Rahmatullina R. A., Иностранные языки: теория и практика 2012 № 15 С. 97-98
В статье рассматривается необходимость создания базовой стратегии предупреждения ошибок и приемы их профилактики при изучении иностранного языка. ...
Added: March 23, 2013
Baranovskaya T., Klepko E. Y., Резниченко Е. М. et al., М. : Издательский дом ГУ-ВШЭ, 2009
Данное учебное пособие предназначено для студентов 3 курса факультета бизнес-информатики и соответствует требованиям программы подготовки бакалавров по направлению 080700.62 «Бизнес-информатика». Книга представляет собой первую часть курса и рассчитана на работу в первом и втором модулях. На третьем курсе программой предусмотрено изучение профессионально-ориентированного английского (English for specific purposes), что обусловило выбор тематики – компьютерная безопасность. Пособие ...
Added: May 14, 2013
Гловинская М. Я., Голанова Е. И., Ермакова О. П. et al., М. : Издательский дом ЯСК, 2019
В словаре содержится описание лексики современной русской разговорной речи. Словарь имеет экспериментальный характер и, в отличие от большинства академических толковых словарей, не является нормативным. Задачей составителей было с возможной полнотой отразить в словарной форме семантические, грамматические, сочетаемостные, стилистические свойства лексико-фразеологических средств, используемых в повседневной речи современного городского жителя, а также особенности их употребления в разных ...
Added: November 14, 2019
Malafeev A., Иностранные языки в высшей школе 2015 № 2 (33) С. 88-95
Language exercises are widely used in teaching foreign languages; yet, manually creating exercises is labor-intensive and time-consuming. This paper describes a method for automatically generating EFL wordbank cloze exercises. These are generated from arbitrary passages in English, which is an important advantage in terms of learner motivation; indeed, the content of the exercises can be ...
Added: September 4, 2015
Beketova V., Mitrofanova I. M., Stepanova I. A., СПб. : Отдел оперативной полиграфии НИУ ВШЭ – Санкт-Петербург, 2013
Пособие, составленное на материале книги Steven D. Levitt and Stephen J. Dubner. FREAKONOMICS. A Rogue Economist Explores the Hidden Side of Everything, предназначено для занятий по аспекту «Домашнее чтение» на 1-м курсе факультета экономики НИУ ВШЭ (уровень Intermediate/Uper-Intermediate). Выбор текста обусловлен его экономической направленностью. Упражнения разделяются на несколько типов, каждый из которых предназначен для развития ...
Added: April 11, 2013
Malafeev A., Перевод и сопоставительная лингвистика 2016 № 12 С. 12-16
In foreign language teaching, various types of linguistic exercises are widely used – in particular, those involving the correction of lexical and grammatical errors in the text. The article describes a method for automatically generating such exercises from arbitrary texts in English. Freedom to choose any text is an important advantage from the point of ...
Added: June 9, 2016
Burimskaya D., Информационное общество 2016 № 1 С. 48-54
In this article the advantages of blended learning are considered. ...
Added: February 29, 2016